Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hawtai Boliger: Čínský Cayenne se začne montovat v Rusku

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Prakticky jedinou zemí alespoň částečně geograficky spadající do Evropy, kde se výraznou měrou uplatňují čínské vozy, je Rusko. Automobily z Říše středu se tam i montují.

Hawtai Boliger měl coby Huatai B35 premiéru už na autosalonu v Pekingu v roce 2010. Evropskými médii byl okamžitě překřtěn na Bentley Cayenne. Zatímco proporce auta velmi připomínaly německé luxusní SUV v jeho prvním vydání s kódem 955, příď byla jasnou kopií vozů z britského Crewe. Od té doby se sice změnila, ale celkové tvary vozu zůstaly. Od svého vzoru se však odlišuje například výraznými lemy blatníků i tvarem předních a zadních světel.

Použitá technika je ovšem radikálně jiná. Bolinger spočívá na platformě první generace Hyundai Santa Fe, kterou čínská společnost vyráběla rovněž, překvapivě měla oficiální licenci. Stavěla mimochodem i klasický Terracan. Bolinger bude montovat ruská firma Derways od srpna letošního roku s motorem 1.8 Turbo/118 kW a s přímo řazenou nebo samočinnou převodovkou. Uvažuje se také o dvoulitrovém turbodieselu se 110 kW, ten by měl dostat na rozdíl od benzinového čtyřválce pohon všech kol. Patřičná smlouva mezi oběma partnery byla podepsána.

Bolinger je docela slušně vybavený. V sérii má osm airbagů, ABS, EBD, kontrolu stability, trakce a přední diody pro denní svícení. Za příplatek, případně ve vyšších stupních se dodávají adaptivní xenony, tempomat, dvouzónová klimatizace, navigace a další prvky. Ceny v Rusku začínají na 900 tisících rublech, což jasně odkazuje na čínsko-korejský původ SUV, neboť v přepočtu je to pouhých 508 tisíc korun.

U nás nepříliš známá Derways Automobile Company v současné době montuje také jiné čínské vozy značek Lifan, Haima, Great Wall a Emgrand (Geely). Aktuálně je firma schopna z CKD kitů smontovat asi 120 tisíc aut ročně, ale ráda by dosáhla až na dvousettisícovou metu. Začínala v létě roku 2003 s hranatými terénními vozy řady 3131 Kovboj s rumunskými podvozky Aro a karoserií Avtokond z Togliatti. Poháněly je čtyřválce 2,0 l/66 kW, 2,35 l/96 kW a vidlicové šestiválce 2,96 l/118 kW. První agregát pocházel od Peugeotu a spaloval naftu, druhé dva benzinové byly čínské, vzešly z pohonných jednotek Mitsubishi a Toyoty.

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 21:59
Re: Už děda říkával: „Nesměj se Číně!"
...baví, gigitku... máš stejnou hodnotu jako igelitová taška z lidlu. Si tak říkám, když já jsem odpad... ty budeš mít už početnou muší rodinku na zádech, co ? >:D >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 20:34
Re: Už děda říkával: „Nesměj se Číně!"
...vrána k vráně... ještě pusu, kucí >:D ;-)
Avatar - maros
13. 5. 2014 19:32
Re: Už děda říkával: „Nesměj se Číně!"
Je fakt divnéj, nenech se vyprovokovat. :yes:
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 18:46
Re: Stará platforma?
....tohle už nepochopí jedině tupec.... obdivuji tvou trpělivost.
Avatar - Ji/Ri
13. 5. 2014 18:45
Re: Je to kus auta.
....maros, než se dostaneš ke kritice automobilek, zkus polouskat pravopis... nedá se to číst.... :-)