Nepatri budoucnost spise LED technologii? Obzvlaste ve vztahu k ekologii a spotrebe mi vybojky moc nesedi, uz vzhledem ke konstrukci? LED i pro dalkove sviceni uz dnes tusim existuji u realnych vozu a budou se dale rozsirovat. Tlak na snizeni cen Xenonovych vybojek u aut je podle mne spis dusledkem tohoto trendu.
Tak, tak ... mas pravdu, na tzv. Low Emission LED-Modulu potkavaciho svetla s prikonem do 15W zacal nedavno pracovat Mercedes spolu se specialisty z oboru. Svetelnym vykonem by mel byt nekde mezi soucasnym halogenem a xenonem, cili jako zakladni varianta. Diky malemu prikonu bude svetlomet "zelenejsi" a diky jednodussi konstrukci snad i levnejsi. Pro priplatkovou verzi se pak vyviji vysocevykonne Full-LED moduly s vsim vsudy, ktere by mely v dobe nasazeni do prodeje vyrazne prekonat xenony. Nasazeni nejspis v budouci S- a asi C-Klasse (ca.2014).
Problém LED hlavních světlometů je v tom, že při požadovaném světelném výkonu už LED-ka zdaleka nemá tak krásnou účinnost jako klasická LED-ka co známe z elektronických zařízení. Hlavní problém LED světlometů je, jak tu LED-ku uchladit. Proto musí být i LED světlomety poměrně veliké, aby bylo kam odvádět světlo, dokonce bývají vybavené i větrákem a hliníkovým chladičem.
Vypadá to, že ještě nadlouho bude výbojka nejlepším řešením.
To tvrději už s těma současnýma, takže se nic nezmění. Z pohledu legálnosti se taky nezmění nic, protože výbojka na zrcadlo pro halogén rovněž nesmí přijít.
Je pochopitelné, že Hella potřebuje zvýšit odbyt. Ze zkušenosti víme, že xenonová světla oslňují protijedoucí řidiče. Nakonec se to zvrhne ve válku, kdo koho přesvítí. Hella, aby obešla předpis a zbavila se regulace paprsku, sníží trochu výkon, ale výsledkem bude více oslněných řidičů. "Co je mi do toho, hlavně, že já svítím".
Nebo astigmatismus. Taky tim trpim, ikdyz normalne vidim jak ostriz.
Jsem tu jedinej, kdo ma problem s xenonama pri desti nebo snehu? Jednou jsem zkusil jen dat do motorky bily zarovky, abych byl lip videt a za tejden jsem jel v noci a pote putovaly do kose. Mam radeji zlutejsi barvu svetla, muze mi nekdo odborne vysvetlit proc?
nejsi, xenony za deste proste maji horsi osvetlovaci schopnost nez halogen protoze se to svetlo vice rozptyluje a lame a tim ridici pripada ze to min sviti
Ona to neni *. Mysli ti, co to vyvyjejí, na to, že ta světla svítí na všechny. Třeba na křižovatce, když auta odbočují, tak to jde do očím i pěšákům, to je jen modelová situace. Stačí jít po chodníku podél ulice, s provozem co je v Praze to je na všedním pořádku. A to ani nevím, co to dělá dětem, jejichž zrak je v úrovni světel... Osobně s tím mám výrazný problém, jsem dost světlocitlivý. ;-\
To oslňují i halogeny, když někdo naloží plný zadek a nesklopí světla. U xenonů to dosud hlídala ta automatická regulace sklonu - když nebude, tak ti troubové budou taky osňovat a navíc xenonama.
Osobně mám s xenonama jiný problém, když je mám v autě, tak sice skvěle vidím na nejbližších 30 metrů, dál ale už mám úplně černo (liší se to podle výrobce auta, ale i modelu). U halogenů vidím za hranicí potkávacích světel mnohem víc.
Tady bych spíš řešil, jakou technologii používá světlomet pro rozptyl světelného paprsku. Pokud to je klasická parabola (Logan), nebo projektorové světlo s čočkou (téměř všechny xenony). Parabola netvoří tak výraznou hranici mezi světlem a tmou, čočka díky pevné clonce ano. Proto ti přijde, že xenony nesvítí tak daleko.
Díky, to dává smysl.
Musím se na to podívat. I když mám pocit, že se to i u těch čoček liší a to i u jednoho výrobce. Konkrétně u Fordu jsem v S-Maxu problém měl a ve focusu RS ne. Může to ale být i odlišnou výškou posezu nebo i mýma stárnoucíma očima, které se nedokážou dost rychle přizpůsobit pohledu do nosvětleného prostoru před autem.
V každém případě před investicí do xenonů doporučuji si auto s nimi vyzkoušet v noci.
newim jestli to bude o tolik levnější aby se to tak vyplatilo, jestli že ted je to v rozmezi 20-50tis tak kolik to bude pak?? 15-40??? myslim si že s názorem s LEDkama můžu souhlasit :-)
je to normalni kolotoc penez, protoze doted to byl rekneme nejlepsi moznej zpusob osvetleni za urcitych podminek, tak se to nechalo zaplatit a kdo je chtel tak musel calovat, ono to samo nestoji vyrobne 20-50 tisic (spis 200-500 korun maximalne i spozlacenim, omov drazsi nez halogen to neni), ale ted s prichodem LED zatim do segmentu jakehosi high-endu se proste xenon stava cimsi prezitym a beznym, a tak vyrobci musi zaujmout a splodi nejaky text kde zduvodni slevy :-) zacas nas totez ceka s LED az prijde zase neco jeste lepsiho :-)
Mam dve auta Mondeo 2004 jeden mamy - prestaven HID sadou na xenon, cena 1890 a druhy moje mondeo klasicka zarovka. Na mamu nikdy nikdo neblikal pokud nezapomela pri zatizeni dat svetla trosku dolu, coz by na ni blikali i kdyby mela zarovky. Rozdil u stejneho auta byl markantni. Pred prestavbou jsem jezdil casto i s dalkovymi svetly a ted kdyz mam xenony tak dalky temer nepotrebuji, paprsek je hodne silny a dosviti daleko. kdyz mate svetla serizena nikoho neoslnujete a chodce uz vubec ne, to byste museli mit svetla pekne nahoru :-) kazdopadne Xenony ano, eventuelne i prestavby HID obzvlaste s oznacenim R, ktere jsou delany pro svetlomety s parabolou bez cocky a nechat si akorat seridit svetla a pri zatizeni a prvnim probliknuti protijedouciho je trosku snizit
No tak zrovna u poměrně velkých parabol jako má Mondeo nebo Focus je osazení nelegálním xenonem svinstvo. Oslňuje to ve dne v noci a je to při jízdě dost nepříjemné. Kdy už lidi pochopí, že každá parabola pro klasickou žárovku je spočítaná pro určitý maximální světelný tok. Navíc se vždy počítá s bodovým zdrojem světla, což xenonová výbojka není. Odrazy mimo hlavní světelný paprsek přesáhnou bezpečnou hladinu ať už se světla seřídí jakkoliv a k oslnění dochází vždy. Potom se může stát že protijedoucí přehlédne třeba chodce na krajnici nebo cokoliv jiného a je problém...
Divím se že tyhle nelegální přestavby policie zcela toleruje, ale holt je to pro prodejce obrovský byznys... :no:
Xenóny mám aj ja dorobené a robím na polícii a vo vyhláške také nieje žeby auto nemohlo mať Xenóny takže tak a keď to ostatným nevadí tak čo potom?.Neviem už si išiel oproti Mondeu konkrétne jeho?Pochybujem tak čo potom.Najprv chod proti nemu v aute až potom ;-):-!