Trabant bude další z řady oživených legendárních automobilových značek. Německá firma Herpa zahajuje vývoj auta, které prozatím nese název Initiative NewTrabi.
Trabant je ikona stredni a vuchodni Evropy a jeho jmeno si nezaslouzi nosit takova zruda, jaka je predstavena na uvedenych nepovedenych maluvkach.
Presto se jiste zmrtvychstani Trabantu dockame - a jsem si jist, ze vysledny produkt bude v praxi vypadat nepochybne mnohem lepe nez prilozene obrazky.
trabi bol in preto, ze enderaci nemali na vyber.. a tak cakali v poradovniku na trabanta aj 12 rokov, ako sa docitas na webe.
To je to iste, ako keby si sa spytal preco u nas boli popularne jawy triapoly. Lbeo kto ju nemal tak ju chcel, a kto ju mal, tak snival o inej, naozajstnej velkej moto.
nevim, jestli je dobre se takto zneuzivat znacky a nostalgie. Je to jenom hnusnej byznys a jako majitel Trabika jsem proti tomuto zameru. Na druhou stranu vim, ze nejsem v pozici, kdy bych mohl neco kritizovat. Svym zpusobem uznavam, ze majitele Herpy maji dobry napad, ale me trabantacke srdce to nebere. Krom toho to, jak si to auto predstavuji, se mi vubec nelibi. No nic no...
Tak nevím, jestli tohle auto bude vypadat takhle, bude mít pod kabátem techniku BMW a bude stát okolo 30 tisíc Euro, čemuž zatím vše nasvědčuje, myslím, že se trefí přesně vedle jako VW new Beetle. Měli by se vrátit ke kořenům jako to udělalo BMW s Mini a Fiat s nuova 500. Trabi nemůže mít takhle agresivní "tlamu" musí se tvářit skromně (viz nuova 500) a hlavně se toho musí chopit velkovýrobce aby do auta dal velkosériovou techniku a měl možnost to vyrábět ve velkých sériích. Tahle studie zrazuje filozofii Trabanta a to se vždycky vymstí - viz zmíněný VW new Beetle namísto auta s mimořádnýcm charakterem jen vyrobili jakéhosi převlečeného Golfa, zatímco BMW s Mini zachovalo charakter - malé auto se skvělými jízdními vlastnostmi a charakterem, stejně správně to pochopil Fiat s nuova 500, malé auto, které si chcete vzít s sebou do bytu ;-) Pak už cena není prvotní na co se zákazník bude ptát. Retro auto musí prostě chatnout za srdíčko. Tráboš, který pojede 200 a vypadá jak od tunera, nevím... Spíš to vidím na malosériovou výrobu pro bohaté východní Němce (jsou vůbec takoví?).
Jestli bude vypadat takhle, koupí si ho možná nějaká firma jako výrazný nosič reklamy... jinak je to ošklivý jak tma - vypadá to jako jednoduchoučký, spíš amatérský 3D model ze závodní hry z 90. let.
To je tak strasne a otrasne a neviem este ake hnusne auto, ze skaredsie sa uz len tazko bude hladat. A to iste plati aj pre tu originalnu smradlavu bavlnenu haraburdu. Nechapem, ako to moze mat niekto rad, ako sa to moze niekomu pacit...Ved na to sa da s nostalgiu spominat iba ako na nevydareny vtip a nie na nejaku motoristicku legendu ako Mini, 500, ci Chrobak. Niekto to tu uz velmi dobre vystihol...bol rozsireny, lebo bol lacny. Nie preto, ze by bol nejaky dobry, alebo neodolatelny. A teraz niekomu napadlo, ze by mohol ozivit ten vykvet socializmu, dnesny ekvivalent k cinskym autam??? Fakt nepochopitelne...
Ani moc nechapu, proc tolik pohorseni. Jediny pokrok ktery by dnes mohl cloveku zout domaci papuce by bylo mozna prenaseni z mista na misto atomizovanim a ne po ctyrech kolech. No a kdyz preci jen jeste po tech ctyrech kolech, tak pak je uplne jedno jestli to auto vypada tak a nebo jinak, jestli vypada hladce a nebo hranate, jestli se ma jmenovat Trabi a nebo Bublegum GTX. Na hlubokou komerzializaci te nostalgie si taky nikdo narikat nemuze, protoze komerzializace je dnes vsude a ve vsem. Krome toho, po spojeni Nemecka ta vychodni strana naprosto prisla o svou vlastni identitu a tak neni divu, ze by jim udelalo neco takoveho alespon malou radost.
Hmmmmm, vy tam v Cesku nejak rychle zapominate, ze jste tu svou identitu take davno prohrali. Nektery z vas je dokonce hrdy na to, co vse supermoderniho se u vas nevyrobi. Nicmene toho od vas prislo tak mozna deset procent a buhvi kde by dnes stalo jmeno Skoda, nebylo by velkeho bratrance na zapade. Pro vychodni Nemecko to je samozrejme bratr...
Nicmene ne jednobunecny 8-s
I kdyz bych Trabanta byval byl moc nechtel, musim uznat, ze z te mizerie jaka ve vychodnim Nemecku byla, ta konstrukce a ten napad, jak motorizovat levne masy, byl opravdu dobry. Jen se podivejte na nektere detajly te konstrukce - Lehke/levne/jednoduche a spolehlive, dokonce i na svuj cas stabilni. Kdyby byly penize na vyvoj a ty moznosti jako na zapade, nikdo by se nad Trabanten nemohl chychotat.
Kdyby tedy tato nostalgicka Idee vydelala nejaky peniz a mohlo se pokracovat dal, byl by to pro byvaly vychod velky prinos :yes:
Asi tak nějak...Každopádně Trabant byl auto, které bylo z pohledu očí mechanika a ekonoma téměř dokonalé. Z tak nízkým rozpočtem postavit něco, co dokonce i jezdí, není jen tak :-)
No a s identitou je to mizerné - nějak si nemůžu vzpomenout jestli nějaká značka východního bloku a jiných bývalých komunistických zemí má svojí identitu...Identitu ztratilo mnoho značek od doby kdy začaly vznikat koncerny. A věta "vy tam v Cesku nejak rychle zapominate" je trochu mimo. Na kolik lidí jsi reagoval? Doufám že aspoň na 10 :-)
jsem chtel rict, ze se mi ten model docela paci, kdyz si predstavim, ze v Nemecku existuje firma ktera vyrabi fantasticke dvoudobe motory, ktere by nepotrebovaly ani katalizator, byla by ta nostalgie naprosto perfekt :-)
takhle posrat původní myšlenku kdeasingu která byla u starého trabanta jsem ještě neviděl sice nepatřím k fanouškům trabanta ale pokud by se mněl znovu vyrábět v nějaké inovaci rozhodně by to mněl být důstojnější nástupce než tento hnus nebo co to vlastně je takovej kus něčeho co vzdáleně připomíná trabanta bych dokázal zmastit ají se svým antitalentem na umnění opravdu hnus 8-s
Spojeni Nemecka neprineslo oboum stranam jen vyhodu svobody, ale take neocekavane problemy. Nejvetsim problemem bylo samozrejme totalni kolabovani vychodniho prumyslu, coz prineslo vice nez 20% nezamestnanosti, ktera se drzi dodnes. Ne maly podil na tom mely i zapadonemecke konzerny, pojistovny a banky, ale i mensi podnikatele, kteri mohli vyuzit nezkusenosti vychodnich obavatel, krome toho doslo k obrovske fluktuaci vychodniho obyvatelstva smerem na zapad. I kdyz to jizdou vychodni casti Nemecka neni na prvni pohled k poznani, tyto problemy existuji stale. Do dnes se timto smerem ze zapadu pumpuji abnormalni sumy na udrzeni celeho systemu. Nesmi se zapomenout, ze po spojeni Nemecka se zavedl ihned tzv.Solidaritätsbeitrag, coz znamena, ze uz nyni 18 let se kazdemu pracujicimu cloveku z jeho brutto platu odecte 7%ni castka jako solidarita vuci vychodu Nemecka...
Takze kazdy vychodonemecky projekt je neco jako zmrtvychvstani (pise se to tak??), ale ne rozumeno jako navrat komunismu !!
Nicmene firma Herpa, ktera je specializovana na vyrobu malych modelu, je take ze zapadu...
Nechápu proč to zvětšujou, mělo by to být spíš naopak, né? Aut této velikosti je tady dost. Rozhodně by to bylo simpatyčtější a veselejší. Tohle nemůže pochopit jedině čecháček a němec, kterej dělá vždy z komára velblouda. A co ty nárazniky a to ostatní, no to si dělaj z lidí *,nebo co! Zase se potvrzuje že jdou s křížkem po funuse.Tohle bych bral tak před 10 lety, a to nepřeháním. HRÚZA A UBOHÝ :no: