Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hindustan Ambassador má problém: Neplní emisní normy v 13 indických státech

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Nezmar indických silnic Hindustan Ambassador se stále vyrábí. Ovšem jeho naftový motor neplní současné exhalační předpisy.

Hindustan Ambassador je licencí britského Morrisu Oxford třetí série. V indické Uttarpaře nedaleko Kalkaty se vyrábí již od roku 1957 a ještě v polovině devadesátých let minulého století patřil k běžnému koloritu indických silnic. Používal se i pro reprezentační účely.

Původní benzinovou patnáctistovku BMC doplnil na nějaký čas agregát 1,7 l. Revoluce se pod kapotou odehrála na počátku 90tých let, kdy se dopředu nastěhoval benzinový čtyřválec Isuzu 1,8 l, který záhy doplnil dvoulitrový diesel. Současná modernizovaná verze Avigo, která vzniká od léta 2003, má pod kapotou verzi tohoto motoru s pouhými 37 kW, zážehová osmnáctistovka se chlubí vícebodovým vstřikováním paliva a 56 kW.

Odbyt ovšem povážlivě klesá, protože naftová jednotka Ambassadoru (anglicky „velvyslanec“) nevyhovuje místním emisním normám BS-IV. Zatímco v roce 1995 našlo majitele asi 18 tisíc aut, letopočet 2010 přinesl necelých 7 tisíc, v loňském se prodalo už jen 2,5 tisíce a letos zatím dokonce pouhé čtyři stovky! Nyní si jej nekoupí zájemci už ve třináctce velkých indických metropolích, vesměs hlavních městech různých států. Například v „domácím“ Západním Bengálsku má ovšem výjimku.

Bude to znamenat definitivní konec indického klasika, kterého si oblíbili hlavně taxikáři? Jen ti kalkatští odebírají 40 % aktuální produkce v typické žluté barvě. U Hindustan Motors ovšem chystají nové „srdce“ ve spolupráci s nejmenovanou evropskou společností, jeho testování začne v říjnu. Jenže už v roce 2014 nabyde právní moci další, přísnější předpis BS-V. Ředitel Hindustanu Uttam Bose řekl: „Ano, jsme si toho vědomi a na vývoji pracujeme.“

Jediným novým modelem, který firma v poslední době představila, byl pickup Veer. Stále vychází z původního vozu, jen tvary byly lehce modernizovány díky práci designérského studia Onio z Puné. Oficiálně existuje i projekt nástupce v retrostylu, ale s moderní technikou, který má přilákat mladší zákazníky. Původně měl být dokončen již loni, ale to už jaksi nestihne. Továrnu by navíc čekaly nemalé investice a zvýšení kvality výroby. Automobilka ve výroční zprávě sice nový Ambassador slibuje, ale jeho příchod je momentálně v nedohlednu.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 16:02
Re: Lakshmi smrdí
Ja tiež... >:-[]
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 15:36
Článok o aute s vosokými emisiami bez informácie o výške emi
Píšete tu o tom, aké má vysoké emisie, ale niak ste ich výšku zabudli napísať... >:-[] >:D
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 15:25
Re: Lakshmi smrdí
Aspoň vidíš kto je múdrejší... >:D ;-)
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 15:22
Re: Lakshmi smrdí
Už tam Logan využívajú - [odkaz]
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 15:19
Márna snaha
Greenpece kritizuje VW ktorý nevyrába tak ekologické autá ako konkurencia a tu si jazdia autá s 500 gCO2/km >:-[] >:D