Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
9
/
10
Prohlédnout znovu
Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
|
acz
Abarth
|
acz
První sériové automobily svítily většinou plamenem, zpočátku stačila prostá svíčka či petrolejka (např. Mercedes 50 HP - 1914). Mosazné světlomety se hodily jen pro pomalou jízdu a každou chvíli vyžadovaly zastavení a seřízení knotu či dolití petroleje
|
acz
S žárovkami se jezdilo příjemněji, přesto výkony motorů rostly rychleji než jejich svítivost. U Mercedesu 15/70/100 HP (1924) byl mechanicky spínatelný kompresor, s ním vůz dosahoval 100 koní a 112 km/h, a tak se zkrátka použilo více světlometů.
|
acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
|
acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
|
acz
Současné systémy (Audi Matrix LED) dokáží s velkou přesností selektivně a bez oslňování rozložit světelný paprsek přesně tam, kde je ho nejvíce třeba
|
acz
Standardizovaným halogenovým žárovkám H4, H7 a H1 zdaleka neodzvonilo
|
acz
Výměnné xenonové výbojky (na snímku D1S) pomalu pronikají do všech tříd
|
acz
A takhle vypadá zdroj budoucnosti, vyvíječ laserového paprsku s diodou
|
acz
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší