Historie automobilky Renault ve fotografii (180 snímků z let 1898 až 2008)

Historie automobilky Renault ve fotografii (180 snímků z let 1898 až 2008)

 
 

Louis a Marcel Renaultové založili před 110 lety firmu, která prošla úspěšnými obdobími, ale zažila i krušné časy. Na ty nejslavnější modely můžete zavzpomínat v unikátní fotogalerii, mapující produkci z jedenácti desetiletí, co Renault automobily vyrábí.

Po založení firmy Renault Freres (Bratři Renaultové) v roce 1898, vznikla už v roce 1905 pobočka v Británii a v roce 1907 pak i v Německu (Renault Automobil AG). Zlatý věk automobilu Renaultu pomohl k růstu, který přerušovaly tak jako vše v Evropě, dvě světové války. V roce 1945 byla automobilka znárodněna, ale konstrukci automobilů to nepostihlo tak fatálně jako v zemích bývalého východního bloku.

V roce 1946 byl představen malý Renault 4CV, který vedle obchodního úspěchu přinesl firmě i vítězství v Rallye Monte Carlo. Následovaly modely Dauphine (1956), Renault 3 a 4 (1961). Revolucí mezi velkými vozy byl Renault 16 (1965), první vůz s dvouprostorovou karoserií hatchback, která dodnes převládá na evropském trhu. Renault 12 (1969) na rozdíl od předchozí poválečné produkce znají Češi velmi dobře, protože se v sedmdesátých letech začal licenčně vyrábět v Rumunsku pod značkou Dacia.

V roce 1971 zaznamenal Renault triumf třemi prvními místy modelů Alpine A110 na Rallye Monte Carlo. O rok později se představil mimořádně populární Renault 5. V roce 1980 se stal Renault první evropskou automobilkou, která ročně vyrobila 2 miliony automobilů. Osmdesátá léta znamenala nejen modely, které posunuly automobilové odvětví kupředu (Renault 9 v roce 1982, Espace v roce 1984), ale také velkou krizi ve firmě Renault spojenou s restrukturalizací a propouštěním tisíců zaměstnanců. Zpět v černých číslech byl Renault v roce 1987.

Devadesátá léta už si pamatujeme lépe. Začalo to novým Cliem (1990), které krátce po převratu dorazilo i na tehdejší československý trh a na evropském poli získalo pro Renault jeden z mnoha titulů Car of the Year. Živoucí legendou se stalo Twingo (1992), na Lagunu (1994) už tak dobré vzpomínky, vzhledem ke kolísající kvalitě, nejsou. Polovina devadesátých let, to byl příchod Megane a Sceniku, v závěru minulé dekády se Renault začal velmi zaměřovat na prvotřídní výsledky v testech Euro NCAP, kde dodnes patří mezi nejlépe hodnocené značky.

Koho zajímá více budoucnost než minulost, měl by navštívit článek z listopadu 2007:
Marko: Budúcnosť Renaultu (bude rastom v čase i priestore)

Intervence přinesly exportérům přímo 687 miliard korun Intervence přinesly exportérům přímo 687 miliard korun

Devizové intervence České národní banky přinesly od…

Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr…

Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel

Na českém hotelovém trhu se koncem tohoto roku usadí nový…

Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností

Zhruba dvě třetiny firem v Česku jsou zajištěny proti…

 
 

Přidat názorDiskuse: Historie automobilky Renault ve fotografii…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Tatra vyvine nový motor. Bude opět vzduchem chlazený?

Dnes 12:49

Nový agregát z kopřivnických dílen splní normu Euro 6. Bude mít osm nebo dvanáct válců.




Blesk.cz

Lidovci skončili v téměř milionové ztrátě. Stáhly je tam loňské volby

Lidovci skončili v téměř milionové ztrátě. Stáhly je…

KDU-ČSL loni hospodařila se ztrátou 985 000 korun. Výsledek hospodaření ovlivnily náklady na krajské a senátní…

Gaye shodili ze střechy a ukamenovali ho. Zvěrstvu ISIS přihlížely i malé děti

Gaye shodili ze střechy a ukamenovali ho. Zvěrstvu…

Členové takzvaného Islámského státu opět ukázali, že některé životy pro ně nemají žádnou cenu. V iráckém městě…

 

iSport.cz

Piqué obvinil Real: Tahají za nitky! Barcelona by měla mlčet, tvrdil Ramos

Piqué obvinil Real: Tahají za nitky! Barcelona by…

Jako kdyby si nemohl pomoct... Skoro kdykoliv má obránce Barcelony Gerard Piqué možnost, s chutí se opře do…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…