Historie automobilky Renault ve fotografii (180 snímků z let 1898 až 2008)

Historie automobilky Renault ve fotografii (180 snímků z let 1898 až 2008)

 
 

Louis a Marcel Renaultové založili před 110 lety firmu, která prošla úspěšnými obdobími, ale zažila i krušné časy. Na ty nejslavnější modely můžete zavzpomínat v unikátní fotogalerii, mapující produkci z jedenácti desetiletí, co Renault automobily vyrábí.

Po založení firmy Renault Freres (Bratři Renaultové) v roce 1898, vznikla už v roce 1905 pobočka v Británii a v roce 1907 pak i v Německu (Renault Automobil AG). Zlatý věk automobilu Renaultu pomohl k růstu, který přerušovaly tak jako vše v Evropě, dvě světové války. V roce 1945 byla automobilka znárodněna, ale konstrukci automobilů to nepostihlo tak fatálně jako v zemích bývalého východního bloku.

V roce 1946 byl představen malý Renault 4CV, který vedle obchodního úspěchu přinesl firmě i vítězství v Rallye Monte Carlo. Následovaly modely Dauphine (1956), Renault 3 a 4 (1961). Revolucí mezi velkými vozy byl Renault 16 (1965), první vůz s dvouprostorovou karoserií hatchback, která dodnes převládá na evropském trhu. Renault 12 (1969) na rozdíl od předchozí poválečné produkce znají Češi velmi dobře, protože se v sedmdesátých letech začal licenčně vyrábět v Rumunsku pod značkou Dacia.

V roce 1971 zaznamenal Renault triumf třemi prvními místy modelů Alpine A110 na Rallye Monte Carlo. O rok později se představil mimořádně populární Renault 5. V roce 1980 se stal Renault první evropskou automobilkou, která ročně vyrobila 2 miliony automobilů. Osmdesátá léta znamenala nejen modely, které posunuly automobilové odvětví kupředu (Renault 9 v roce 1982, Espace v roce 1984), ale také velkou krizi ve firmě Renault spojenou s restrukturalizací a propouštěním tisíců zaměstnanců. Zpět v černých číslech byl Renault v roce 1987.

Devadesátá léta už si pamatujeme lépe. Začalo to novým Cliem (1990), které krátce po převratu dorazilo i na tehdejší československý trh a na evropském poli získalo pro Renault jeden z mnoha titulů Car of the Year. Živoucí legendou se stalo Twingo (1992), na Lagunu (1994) už tak dobré vzpomínky, vzhledem ke kolísající kvalitě, nejsou. Polovina devadesátých let, to byl příchod Megane a Sceniku, v závěru minulé dekády se Renault začal velmi zaměřovat na prvotřídní výsledky v testech Euro NCAP, kde dodnes patří mezi nejlépe hodnocené značky.

Koho zajímá více budoucnost než minulost, měl by navštívit článek z listopadu 2007:
Marko: Budúcnosť Renaultu (bude rastom v čase i priestore)

Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent Termínový kontrakt na bitcoin stoupl při svém debutu o více než dvacet procent

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém…

Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka Čína chtěla pomocí sítě LinkedIn rekrutovat německé politiky, zjistila civilní kontrarozvědka

Čína užívá falešné účty na profesní síti LinkedIn ke…

Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů Nové solární elektrárny prolomí příští rok hranici sta gigawattů

Stavbu elektráren žene vzhůru už zase Čína, k níž se…

 

Štítky Renault

 

Přidat názorDiskuse: Historie automobilky Renault ve fotografii…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 





 
To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Dnes 08:00

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší slávy patřila k výrobcům těch nejluxusnějších automobilů.




Blesk.cz

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit se chce sám!

Kocián z Luneticu o drogách: Utekl z detoxu a léčit…

Zažil vyprodané koncerty a davy fanynek. Pak ale propadl drogám a jeho někdejší sláva už je v nedohlednu.…

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové vyhlašují pátrání

České Budějovice zasypaly meteority. Astronomové…

Astronomové prosí veřejnost o spolupráci. Hledají meteority, které měly minulý týden dopadnout poblíž Českých…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat ho může Kolář

Laštůvka na odstřel. Pavlenku nenahradil, vystřídat…

Jan Laštůvka měl adekvátně nahradit Jiřího Pavlenku, brankářskou jedničku Slavie z mistrovské sezony. Nepovedlo…

 

Reflex.cz

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba, která se nebála svléknout před kamerou

Femme fatale Hedy Lamarr: Vynálezkyně a sexbomba,…

Za jednu z nejúchvatnějších brunet vděčil Hollywood režiséru Gustavu Machatému. V jeho Extasi ukázala Rakušanka…