Historie automobilky Renault ve fotografii (180 snímků z let 1898 až 2008)

Historie automobilky Renault ve fotografii (180 snímků z let 1898 až 2008)

 
 

Louis a Marcel Renaultové založili před 110 lety firmu, která prošla úspěšnými obdobími, ale zažila i krušné časy. Na ty nejslavnější modely můžete zavzpomínat v unikátní fotogalerii, mapující produkci z jedenácti desetiletí, co Renault automobily vyrábí.

Po založení firmy Renault Freres (Bratři Renaultové) v roce 1898, vznikla už v roce 1905 pobočka v Británii a v roce 1907 pak i v Německu (Renault Automobil AG). Zlatý věk automobilu Renaultu pomohl k růstu, který přerušovaly tak jako vše v Evropě, dvě světové války. V roce 1945 byla automobilka znárodněna, ale konstrukci automobilů to nepostihlo tak fatálně jako v zemích bývalého východního bloku.

V roce 1946 byl představen malý Renault 4CV, který vedle obchodního úspěchu přinesl firmě i vítězství v Rallye Monte Carlo. Následovaly modely Dauphine (1956), Renault 3 a 4 (1961). Revolucí mezi velkými vozy byl Renault 16 (1965), první vůz s dvouprostorovou karoserií hatchback, která dodnes převládá na evropském trhu. Renault 12 (1969) na rozdíl od předchozí poválečné produkce znají Češi velmi dobře, protože se v sedmdesátých letech začal licenčně vyrábět v Rumunsku pod značkou Dacia.

V roce 1971 zaznamenal Renault triumf třemi prvními místy modelů Alpine A110 na Rallye Monte Carlo. O rok později se představil mimořádně populární Renault 5. V roce 1980 se stal Renault první evropskou automobilkou, která ročně vyrobila 2 miliony automobilů. Osmdesátá léta znamenala nejen modely, které posunuly automobilové odvětví kupředu (Renault 9 v roce 1982, Espace v roce 1984), ale také velkou krizi ve firmě Renault spojenou s restrukturalizací a propouštěním tisíců zaměstnanců. Zpět v černých číslech byl Renault v roce 1987.

Devadesátá léta už si pamatujeme lépe. Začalo to novým Cliem (1990), které krátce po převratu dorazilo i na tehdejší československý trh a na evropském poli získalo pro Renault jeden z mnoha titulů Car of the Year. Živoucí legendou se stalo Twingo (1992), na Lagunu (1994) už tak dobré vzpomínky, vzhledem ke kolísající kvalitě, nejsou. Polovina devadesátých let, to byl příchod Megane a Sceniku, v závěru minulé dekády se Renault začal velmi zaměřovat na prvotřídní výsledky v testech Euro NCAP, kde dodnes patří mezi nejlépe hodnocené značky.

Koho zajímá více budoucnost než minulost, měl by navštívit článek z listopadu 2007:
Marko: Budúcnosť Renaultu (bude rastom v čase i priestore)

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

 

Štítky Renault

 

Přidat názorDiskuse: Historie automobilky Renault ve fotografii…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…