Se jménem Alfa Romeo je spojena celá řada automobilů, které vzbuzovaly emoce v době svého vzniku. Mnoho z nich bere za srdce i dnes, desítky let po tom, co se přestaly vyrábět. Některé si připomeneme v této fotogalerii.
Když jsem viděl Lariniho a Naniniho na DTM, tak jsem se tenkrat téměř emočně pokálel a jal se koupit Alfu 156 V6. Pak jsem se po celý 4 roky pokálel i finančně. Ale byla to srdcová láska! Nejkrásnější auto v mym automobilovym životě, i když mě dala do vínku jednu věc, že už si nikdy nekoupim italský auto!
To je divnyy, ja videl ty dva v Alfa 155 V6 a ty nemely s zadnou seriovkou nic spolecneho,
ctyri pohanena kola a motor ktery puvodne pochazel z V8 okraden o dva hrnky, ale vyborny marketing na ktery asi par lidi naletelo.
nojo, sportovci... 8-s
Nepíšu nic jinýho, než, že jsem jeden z těch "naskočilů" a vůbec toho nelituju! A žádný auto z DTM nikdy nemělo nic společnýho se sériovkou a to souhlasim, že neměli/y. Krom polokastle.
Jedna z nejkrasnějších? Oproti drtivé většině krásných Alf je tohle velký omyl. Trochu jako garážový kutilský počin s tunou laminátu... žádná elegance, žádná lehkost!
:yes: Ocividne chapes ako to vidim aj ja. 3.0 V6 207 koni v aute tazkom 1280 kg maximum 245 km/hod stovka za cca. 7s. Auto ma prezyvku Il Mostro/The Monster takze obludka sedi :yes: . Ma spravny agresivne drzy vzhlad - nehra sa na ziadnu krasavicu a no asi prave preto ju povazujem za najkrajsiu. :-! Vyrobenych bolo len necelych 1300 kuskov.
Jo kdyby se jedno z tech aut minulych let dalo koupit jako nove, tak bych asi nechal vsechno moderni lezet a letel bych si koupit jeden model z rady 105 a asi by to byla Giulia 1600 ktera se se svym prolisem na zadnim viku od kufru vyrabela myslim do roku 74, pak prisla Nuova, ktera mela prave i tu pozmenenou plast. masku, nicmene jsem jich par vystridal a byl spokojen.
To je co, mrkneš na to a svírá se ti srdce. Čím to je, že přelom padesátých a šedesátých let byl obdobím v němž se vytvářely nehasnoucí hvězdy. No... ve stejné rovině byl totiž při tvorbě kladen akcent na techniku a na krásu, na umění. Dnes se akcentuje technika a praktičnost. Vizualita aut je výsledkem složitých kalkulací. To tehdy, tehdy byla od alfy přímá cesta ke kočárům z devatenáctého století - kvalitní materiál, kvalitní vizualita.
Nastává doba, kdy pojem veterán bude dostávat jiný obsah. nastává doba, kdy člověk bude toužit mít staré auto nikoliv proto, že je nostalgikem, nýbrž proto, že chce mít auto, které ho bere za srdce. A to auto bude chtít užívat. Tedy, asi nebudeme jezdit ve čtyřicet let staré alfě v pondělním mumraji, zato v sobotu... po celotýdenním těšení se svou káru snů vytáhneme z garáží a pojedem. Jen tak. Pro potěchu. Pár Alf nahoře by za to stálo.
A děkuju redakci, že zařazuje tyhle články. Vytváří mladým býčkům vztah k autům a nám starším potvrzují, že kotvy minulosti jsou něco úplně jiného, než komety...
Pravda pravda, přesně v 50. a 60. letech Alfa udělala opravdu skvostná auta - skoro všechny její modely z té doby jsou opravdovými ikonami designu a techniky.... Jinak pro automobilové fanatiky a alfisty obzvlášť si dovolím upozornit na tento odkaz [odkaz] , kde najdete o historii Alfy opravdu vyčerpávající přehled (zatím je tam vše od roku 1910 do cca 1950, další kapitoly se přidávají). No a opravdový nostalgik jistě ocení i toto: [odkaz] :-)
nez to dostane tu spravnou teplotu tak to chvilku trva a musi se to setrit a kdo ma dnes cas a naladu starat se o zahrivani motoru v tom denodenim vypocitanem blazinci.
Ne, nasednout a dupnout na plyn to nebylo to po cem srdce prahne, ale ted v nedeli kdyz oba dostanem tu spravnou provozni teplotu a zvuk nasavani dvou karburatoru zahraje svou pisen, tak se srdci dari dobre.
No doufejme, ze baterka ma dost stavy, jinak srdce spadne do ... ;-)
Jo, GTI. Tohle nejsou dvě véčka, ale kříž a had. Ikona s takřka stoletou historií.... Jen škoda, že jsou v článku až poválečné alfy... Ty předválečné svkosty mi tam chybí.... První 24 HP, 40/60 pro hraběte Ricottiho, ano, ta kapka na kolečkách s kulatými okny a udávanou maximálkou 139 km/h v roce 1914!!!...chybí tam závoďáky - P2, 158....o klenotech typu Monzy nebo 8C 2900B nemluvě.... SZ/RZ taky chybí, ta byla tak ošklivá, až byla krásná.... Arna tu je, ale další megaprůšvih, Alfu 90, tu postrádám.... P.S. Zelený Montreal vypadá skutečně zvláštně..... P.P.S. To by člověk neřekl, jak byla 164 nadčasová....líbí se mi pořád, i po více než dvou desetiletích.....
teda sám čumím, co tam chybí za luxusní alfonze... třeba první "třicettrojka" stradale, která nemá absolutně nic společnýho s třicetrojkama z dnešní doby, přidávám sem odkaz [odkaz]
nevim kdo pise tyto prispevky o Alfe ale sud je italsky jih a ne nemecky(süd).reknete to nejkemu italu auvidite reakce.Pak ste zapomeli uvest perlu vsech alf,Junior.To se nevynechava panove