Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historie crash-testů: Škoda Garde/Rapid a Favorit (video)

Současné crash-testy Euro NCAP jsou velmi sledované. Jak si ale vedly vozy značky Škoda v osmdesátých letech při zkouškách dle tehdejších norem?
Zpět na článek
19. 6. 2012 11:28
19. 6. 2012 18:03
Avatar - zdravy rozum
6. 12. 2011 17:18
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - zdravy rozum
6. 12. 2011 17:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 12. 2011 18:02
Re: Jen smele je potrebne to kritizovat
rychlost je 50km/h...

potebujou 90? proboha proc? chces snad aby auta mely 2,5t, poutat se do 5b pasu, apod...

bezpečnost by zvýšilo, kdyby si každej druhej nejezdil jako dobytek
Avatar - Special-line
6. 12. 2011 18:48
Re: Jen smele je potrebne to kritizovat
Hlavně by auta musely mít delší deformační zónu, aby přetížení působící na posádku zůstalo v bezpečných mezích.
Avatar - zdravy rozum
6. 12. 2011 19:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Special-line
6. 12. 2011 20:10
Re: Jen smele je potrebne to kritizovat
90 už je moc. Pokud se při nárazu v 90 nehne volant a vnitřní kabina (a tudíž deformační dráha zůstane stejná), zcela jistě zpomalení přesáhne bezpečné meze. Nezapomenout na Ek=1/2mv^2.
Avatar - zdravy rozum
6. 12. 2011 22:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 6. 2012 11:07
Re: Jen smele je potrebne to kritizovat
Heh, tak to je naivni nazor.
Produkcni auto je samozrejme kompromis a ZADNE vyrobene auto vam nezabezpeci preziti pri 90km/h do betonove zdi. Ani F1, ani WRC special, proste nic.
Je rozdil kolmy celni naraz do betonove zdi a je rozdil sikmy naraz do bariery z pneumatik klidne ve vetsi rychlosti.
Aby vam auto zarucilo preziti v 90km/h do zdi, tak pocitejte se mnou:
Maximalni kratkodobe pretizeni co clovek snese je cca 30G - 300 m/s^2. 90 km/h je 25 m/s
v = a*t
s = 1/2 a*t^2
**********
s = 1./2a* (v/a)^2
po dosazeni
s = 1/2*300*(25/300)^2
s=1,041 [m]
Vysledek, pozadovane auto musi mit 1.0 metru deformacnich zon, ktere vyuzije naprosto beze zbytku (tedy zkrati se na nulovou delku) a to navic naprosto rovnomerne, bez nejakych spicek zrychleni a i tak to bude na hranici preziti (spise za ni - 80 kg chlap bude "mit" v dobe narazu 2400 kg). Krom toho potrebujete i mekci deformacni zony pro narazy z mensich rychlosti a nejake misto vam sezerou nedeformovatelne objekty, treba motor, ty si klidne pripoctete k delce deformacni zony.
Sice to neni dulezite, ale celkovy cas deformace bude pouhych 0.08 sekundy.
Konstrukcne docela orisek, si myslim. Pokud by ta zona mela byt zepredu zezadu a zboku, tak by veskera auta musela vypadat jako balony :-! . Nejak si nedovedu predstavit, jak by se to provozovalo v praxi.
Avatar - Special-line
6. 12. 2011 18:47
Re: Jen smele je potrebne to kritizovat
Favorit jede 48 km/h. Řekl bych že Rapid stejně, ten předpis si myslím platí doteď, nevím jestli tam jsou nějaké změny nebo nové předpisy EU.
Avatar - twistedTSD
6. 12. 2011 19:46
Re: Jen smele je potrebne to kritizovat
80 km/h jen na lidský organismus moc, natož 90 či dokonce víc.
Avatar - 1975ak
19. 6. 2012 11:28
havárka
POZOR, je ale třeba říci, že předchozí testy byly na 100 % čelní, dnes se provádí tzv. předsazené na 50%
Rozbalit vlákno
1
19. 6. 2012 18:03
Re: havárka
Už dlouhé roky 40% přesazení, příště ;-)
Avatar - Carlos Santana
19. 6. 2012 14:30
Ale stějně...
úctyhodné je, že tyhle dvě starý "škocny" dosahovaly v crash testu lepších výsledku než dneční vozy z číny :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - blake26
19. 6. 2012 14:48
Historia crash testov
mozno na redakciu taka mala prozba a otazka viete urobit nieco take aj s priekopnikom takychto veci, Mercedes Benz mam na mysli, lebo je pekne, ze tu davate Skodu, no MB si to zasluzi viac a tak isto aj z historickeho hladiska robili taketo veci skor a dokonca sami vyvojari na sebe, takze ak nieco podobne urobite budem rad :yes:
Rozbalit vlákno
0