Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Historie automobilky Fiat ve fotografii (1. část, 170 snímků)

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Italský Fiat vznikl na konci 19.století, v období kdy se v průmyslově vyspělých zemích Evropy začaly rodit první automobilky. Pojďte si s námi dobovými fotografiemi připomenout slavné modely značky z 20. století.

Italský Fiat vznikl na konci 19.století, v období kdy se v průmyslově vyspělých zemích Evropy začaly rodit první automobilky. Skupina podnikatelů kolem charismatického Giovanni Agnelliho dala na severu Itálie základy továrně jménem Fabbrica Italiana Automobili Torino, kterou dodnes známe jako Fiat.

Až donedávna se některý člen rodiny Agnelli pohyboval v čele vedení firmy, která proplouvala peripetiemi 20. století se střídajícími se úspěchy a neúspěchy. Dnes drží pochodeň Fiatu šéf Sergio Marchionne, kterému jsou připisovány zásluhy o vzkříšení značky, automobilové skupiny Fiat a její ekonomické ozdravení.

To ale není předmětem tohoto článku. Dnes vám chceme nabídnout část firemního fotoarchivu Fiatu a připomenout některé modely z více než stoleté historie firmy.

Nepřehlédněte: Historie Fiatů 500 a 600 ve fotografii (90 snímků).

Vše, co jsme na Auto.cz zveřejnili o značce FIAT, naleznete na fiat.auto.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Avatar - Well-being
23. 2. 2008 21:22
Fotky bez popisu...
... to je od vás vážená redakce pěkná fušeřina :no:
23. 2. 2008 18:46
SNÍMKY
Dnes už jen snímky... charakterizují fiat, jako automobilku, která utvářela svět aut. Při konfrontaci aktuálního modelového portfolia fiatu s horními snímky, kde zejména v létech 1955 - 1975 vytvářel fiat co auto, to automobilovou ikonu, přepadá člověka pocit, jakoby fiat nedokázal z toho svého úspěšného období vykročit a dál tvořit krásná, praktická auta. Dnes, dnes fiat jen dohání. A to nejen svou konkurenci, nýbrž hlavně sám sebe...

Vždyť postavit úspěch produkce na přepracovaném modelu z roku 1957, to nestačí. Je až neuvěřitelné, že fiat nedokázal zareagovat na segmentární posuny - ignoruje SUV, crossovery, ignoruje střední limuzínu, dokonce ignoruje i cabriolet. Tedy to, co bylo před třiceti lety novátorské - malé hbité auto, to již dnes na hitparádový úspěch nestačí.

Takže 500, 600, 850, 124, 125, 127, 128, to všechno jsou čísla, ikony. Ikony staré nejméně třicet let. A dál?
23. 2. 2008 18:10
Fiat 126P, malý zázrak z Poľska
Keď vidím na fotke ten malý zázrak 126P, vždy si vybavím dve príhody. Tá prvá, keď si ho slobodná kolegyňa kúpila v r.1988 a prišla sa s ním ukázať, no kufor pre peceň chleba a keď som sa posadil za volant tak hlava zaklinená o plafón, ale Poliaci na ňom prešli celú Európu. Druhá príhoda, u nás v tzv."poľskej zákrute" som v nedeľu ráno o šiestej našiel toto auto prehodené na bok. Vodič sa pokúšal otvoriť dohora dvere, ale sám nemohol, keď som ich otvoril, vodiča som v pohode cez jeho dvere vytiahol, ale matrónu, ktorá sedela vedľa neho a mala snáď 100kg sme obidvaja ťahali len s problémami. No a potom prišiel poľšký autobus, fiatku sme postavili na kolesá, verte, či neverte, mala len trošinku poškriabaný lak, muž s matrónou nasadli a hurá do Európy. Písal sa rok 1992.Keby som nevidel, neveril by som, že auto po prevrátení na bok na asfalt môže zostať úplne nepoškodené.
Avatar - Ronault.
23. 2. 2008 13:21
Re: prosiiiiiiiim
Pokusím se chlapče, ale nemůžu nic slibovat >:D >:D >:D
Avatar - marek.g
23. 2. 2008 12:45
Re: Krasna doba
jasne :yes: :yes: :yes: zmizely auta pro radost.a pokud jsou tak na ne normalni clovek nemá prašule.