Plošný zákaz jízdy kamionů v levém pruhu na dálnicích povede k dalšímu úbytku profesionálních řidičů, a tím i k celkovému poklesu tuzemské nákladní dopravy.
Pravý pruh tím zpomalí, takže se všichni budou mačkat v levém pruhu a nikomu se nebude chtít do pravého, jet s nejpomalejším kamionem.
Navíc na dálnici bude těch kamionů více, protože se budou ***t. takže opět problém pro pravý pruh a následně i levý pruh.
Určitě, točvolanti se domluví a nově budou najíždět všichni současně. Všechno jim chudáčkům ubližuje, ale že jsou schopni ucpat dálnici podle hesla "když je vpravo kolona, tak jedu levým, protože tam určitě stojí jen tak pro zábavu", na to nějak zapomínají. A to je jen začátek každoročních zimních radovánek s nimi. Padající led je taky nádhera. Jejich posílání kamionu v 90 do levého těsně před auta taky obrečím, to tvrdé brzdění, kdy desáté auto zpomaluje na 50 km/h mi bude chybět. Já je nevyhazuju ze silnic, beru, že zásobují, ale to, co předvádí, už přerostlo únosnou mez. Btw když můžou, tak se vyhýbají dálnici, aby ušetřili. To jim jako nevadí, že na dvouproudové silnici nemůžou do levého? Nebo kolik reálných předjížděcích manévrů dají kamiony na takové I38, kde je to samá zatáčka, kopec nebo vesnice?
Jo jo presne tak - jen se jim ublizuje... Je to jako se vším - kdyby se nechovali jako dobytci tak neni potreba tohle řešit. Duvot pro takový zákaz je jaký? Ten ze se chovaji jako dobytci. To jake budou mit nervy z toho ze pojedou za pomalejsím autem nekdo řeší ale to jaké mají nervy řidici osobáku z toho že kamion zacne předjíždět ve dvou pruzích 200m před rozsírením na 3 nikoho asi nezajímá.
Nemluvim ani o předjiždení kdy jsou schopni jet vedle sebe třeba 2km než se zařadí a to není vyjímkou že předjížděný kamion schvalně zrychlí ... Holt tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu...
Položím jednoduchú otázku: a čo robí dopravná polícia? Meria rýchlosť tam kde najviac naryžuje. Zaujímavé je že taký celoplošný a celodenný zákaz nemá okrem Slovenska žiadna krajina v EU. Prečo asi?
Nepoznam predpisy pre kamiony v CR, ale na Slovensku maju maximalku na dialnici tusim 90km/h, a dalej zakon stanovuje vseobecne minimalnu rychlost na dialnici 80km/h. Takze velky priestor na spomalenie praveho pruhu nie je. Ani sa kamiony zrazu nebudu "***t".
Ja osobne nie som zastancom represivnych pravidiel, ale niekedy to bohuzial nejde. Vodici kamionov si za to mozu sami! Nie raz sa mi stavalo ze som na D1 (slovenskej) sledoval "preteky slonov", ked kamion vpravo isiel 89km/h a ten vlavo 90km/h. Rozdiel 1km/h robi ~30cm/s, tak si mozes spocitat kolko trva predbehnutie ~25-metroveho kamionu. Toto uz fakt nechcem zazivat. Som rad, toto uz pravidla na Slovensku poriesili.
A mimochodom, nepocul som o tom, ze by zakaz jazdy kamionov v lavom pruhu na Slovensku sposobil ubytok vodicov, alebo k poklesu dopravy. Vasa hospodarska komora teda nemusi mat ziadne obavy...
na dalnici muzes jet klidne 60 a min a spousta kamionu tak i jezdi
pochybuju, ze to je na slovensku a kdekoliv jinde jinak, to by tam musely jezdit jiny kamiony a nakladaky nez tady v CR
Nesmysl, vyhláška jasně říká, že nesmíš omezovat plynulost provozu bezdůvodně pomalou jízdou. Souprava musí jet minimálně 80, pokud není schopna, musíš na prvním sjezdu dálnici opustit. Na školení řidičů nám říkali, že přibyla i věta, že kromě soupravy musí i řidič být schopen jet 80, aby vypadala výmluva na to, že se necítí. Ale to nemůžu nikde dohledat, možná je to nějaká dedukce z výsledku nějakého soudu. Ale hlavně - tak snad sakra není potřeba mít na všechno předpis. Co takhle použít hlavu i jinak než kryt krku. Když se bojím a jedu 60, necpu se na dálnici. To snad už úplně vymizel rozum?
precti si tu vyhlasku jeste jednou
§ 36
(2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km/hod, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu
80 jo, ale po rovine tocvolante
spocitej si, kolik asi pojede 40t kamion s vykonem treba 300kW do stoupani 5%
Tak fajn, umíme dosadit do vzorce pro potenciální energii. A když těch tun bude 30, tak potřebuje o 100 kW míň. Ale znova - no a co? Mě to fakt nezajímá. To je pořád něco, stále dokola kolotoč nějakejch výmluv. Teď výkon, jindy brekot, že nemají kde parkovat, že nejsou myčky a rampy, bla bla bla. Takže stojí na dálničních nájezdech, po vesnicích, padá z nich led, blokují provoz a všichni ostatní se jim podřídíme, protože jen kamioňák trpí, všem ostatním nám padá zlato z nebe... Na*rat!
Pán je chytrolín, čo si všetko dopestuje na záhradke a dom má zo slamy a hliny.
Strašne si nárokuješ cestu a chceš z nej vyhnať tých čo za ňu platia. Jedna súprava zaplatí na mýte a cestnej dani 10-15 tisíc EUR ročne. O spotrebnej dani ani nehovorím.
Takže když si platím, tak můžu dělat co chci a ostatní ať se třeba pominou? Geniální myšlenka, taková klasická vidlákovská. Osobáky vůbec nic neplatí, že? A že ten, kdo nejvíc opotřebovává nejvíc platí, je dost logické. Co máme z toho kvanta kamionů vyhýbajícimu se mýtu? Ty naštěstí rovnají cesty a čistí vzduch...
No väčšina osobákov neplatí a tie čo platia, tak neplatia ani toľko aby to vydalo na posyp. Z toho čo sa zaplatí z nákladnej dopravy víde údržba aj výstavba. Ale pán chytrolín sa ponáhľa tak mu všetci musia isť z cesty. Čo na tom, že na ňu neprispieva. Hovád v osobných autách je viac ako v kamiónoch. Zakážeme im vjazd na cesty na ktoré neprispievajú? Pán Chytrolín by chcel menej kamionov na cestách. Ale nie je ochotný vzdať sa moderných tovarov a služieb. Ty si nevidíš ďalej od nosa a ideš niekoho urážať do vydlákov.
tvrdis, ze minimalni rychlost na dalnici je 80km/h
neni to pravda, tohle plati pro rovinu
ve stoupanich vetsina plne nalozenych nakladaku nema sanci tuhle rychlost dosahnout.
to je fyzika chlapce, zadny vymluvy. a zakon o silnicnim provozu s tim samozrejme pocita.
docela me prekvapuje, ze tohle nevis, kdyz podle toho co pises, chodis na skoleni tocvolantu, tedy ses tocvolant.
bud vam tam vykladaj kraviny, nebo nedavas pozor a nebo si vymejslis abys vypadal chytre.
pritom ses za hlupaka
Zákon hovorí o konštrukčnej rýchlosti. Naozaj nie je problém stretnúť nákladné auto idúce 60-70.
To, že ty si o niečom nepočul z toho nerobí fakt. Nedostatok vodičov na Slovensku je stále výraznejší a to až tak, že veľký dopravcovia lobujú, aby si mohol robiť vodičák skupiny C od 18. V EU je to aktuálne 21, takže títo vodiči by nemohli isť mimo SR, ale aj tak to čiastočne rieši problém.
Najväčšia dĺžka súpravy s dvomi prívesmi alebo s návesom a prívesom je 22 m, a tých je jak šafranu. Max. dĺžka súpravy s návesom, ktorých je absolútna väčšina, je 16,5 m. Ako si prišiel na tých 25 m? Trochu rozdiel.
Mas pravdu ze som sa sekol, ale v opacnom smere ako si myslis. Na predbiehanie kamionu kamionom treba spocitat 2x dlzku supravy (respektive dlzku predbiehaneho plus predbiehajuceho kamionu), plus par metrov pred/za na zaradenie. Takze celkove to moze byt dakych 35 az 40 metrov.
Pri troche kolegiality prebiehajúceho aj predbiehaneho to ani netrvá dlho ani netreba veľa miesta. Lenže aj v kamiónoch dnes sedí veľa trpákov čo o niečom takom ani nepočuli.
az trestne stihanej StBak babis s tokem dostavej tu novou D1
tak kamiony budou jezdit po ty stary a osobni auta po ty novy.
a cesku pribude 200km novy dalnice.
aspon pokud jde o ten kousek mezi prahou a brnem.
jen nechapu, proc stavi novou D1, jak oba tvrdi.
jestli by nestacilo tu stavajici jen zrekonstruovat a pri tom pridat jeden pruh ;-)
Re: az trestne stihanej StBak babis s tokem dostavej tu novo
To sa ľahšie píše ako realizuje, pridaj v každom smere jeden pruh, keď s ním žiadny most, výjazd ani nadjazd nepočítal. Všetko treba strhnúť a postaviť nanovo. Aké jednoduché...
U každé kamion méně který bude na našich silnicích se zlepší stav silnic plynulost provozu a životního prostředí. Já sice chápu že toto řešení je až Krajní ale taky vzniklo až jako následek chování řidičů kamionů policajti nemohou být na každém kilometrů dálnice a oni toho jen zneužívají.
On si "jen" spletl místo pro čárku, ale ty si následně zkomolil celou koncovku, logicky tvá otázka měla být: "To sú čísla z Rumúnska? Kde to je?". Kdes přišel na "z Rumúna" netuším.
Asi tady bude dost zamindrákovaných lidí co si budou chtít kopnout do kamioňáků. Mě taky občas serou, ale asi ne o moc víc než lidi v osobácích.
Pokud se jim zakáže jezdit do levého pruhu, pojede jich souvislá kolona v pravém. Čepičáři se mezi ně určitě nebudou chtít řadit a domnívám se že tím pádem pojedou devadesát všichni. Asi jako v pátek odpoledne u Průhonic.
Jinak ohledně té D1čky. Zaměňuje se podle mě důsledek s příčinou. Kdyby byla silnice udržovaná, nikdo nemusí stát v koloně. O tom to celé je. A taky o tom že v podstatě nemáme nic čemu by se dalo říkat dálnice. Kdyby naši silničáři obhospodařovali i Rakousko, Francii, Itálii...tak to tam v říjnu mužou zavřít a otevřeli by v červenci až sníh roztaje.
Dobře kolona sice bude ALE musí mít nějaký rozestupy. To znamená že ikdyž bude kolona kamionů v pravém pruhu tak by jsi měl mít možnost odbočit protože by ses tam měl vejít. A navíc si myslím že většina nebude mít takovej problém zpomalit třeba z 85 na 83 aby ses vešel.
To, že tam je 50 metrov miesta ti nezaručí, že sa tam slabý vodič zaradí. Videl som to x-krat v Rakúsku na úsekoch kde sú zákazy predbiehania pre nákladné auta. Osobák v ľavom 110 a doprava sa dal až keď predbehol celú kolónu dlhu stovky metrov. U nás ten problém nehrozí, lebo tranzit je malý a zriedka sa nazbiera taký dlhý vláčik kamiónov.
JJ - D1 je v havarijnim stavu radu let. A navic - mela by byt rozsirena na 3 pruhy.
A pak je tu druhe reseni - vyrazne omezit tranzitni kamionovou dopravu pres CR. Proc se tak nedeje?
Ke kamionakum - drtiva vetsina OK, ale bohuzel par magoru a ti delaji skutecne velmi zle zejmena nesmyslnym predjizdenim. A je to skutecne nebezpecne. Nebo zamernym blokovanim osobnich aut. A to je na palici.
Bohuzle jedina mozna rychla pomoc je zakaz kamionu v levem pruhu.
Po zkušenostech z austrálie, kde trucky nemají omezenou rychlost tuším, že tady bude zakopaný pes.
Nikdy jsem tam neviděl situaci, kdy jeden kamion jede 89,2 a předjíždí další, který se vleče 89,1km/h.
Všichni (krom střelců v levém pruhu, pořádná dálnice má totiž 3) tam jezdí trvale cca 10km/h pod aktuálním limitem (většinou 110) a když potřebují předjet, využijí tuto rezervu, někdy i víc. Být předjet vytočenou w900kou je pro evropana (ve velmi evropském obytném ducatu) úžasný zážitek.
Všechno, co potřebují české dálnice je trochu volnosti a stovky koní pod kapotou...
Tady bohužel hrozí, že v případě neomezené rychlosti nám po republice budou dohánět zpoždění v přeložených soupravách ospalí moldavci, rumuni a poláci. Jinak; v případě civilizované populace; by s tím obecně asi problém nebyl.
Co se týče zákazu předjíždění na 2 proudých silních, jsem na 100% za. Současná praxe nasírání osobáků svým pověstným šnečím závoděním je nebezpečná zrovna tak, ne-li víc. A pokud je to má odradit od práce na kamionu, tak je musí mzda a podmínky přesvědčit, aby ji dělali. Asi jim nebudeme ustupovat jen kvůli tomu, že jinak nebudou televize.
Netuším co vede zákonodárce k zákazu jízdy vlevo i pro soupravy nad 7 metrů. Taková souprava dnes může legálně jezdit i 130 km/h (a velmi často skutečně jezdí, např. osobák nebo dodávka s menším přívěsem homologovaným na stotřicet), nikoho nebrzdí ale tohle plošné omezení ji přesto odsoudí k nesmyslně pomalé jízdě vpravo.
To má být opatření pro zlepšení plynulosti provozu ???