9.10. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu a Renaultu

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu  a Renaultu

Dobrá situace je podle Carlosa Ghosna v současnosti na brazilském nebo mexickém trhu, Evropa v dohledné době neporoste.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn neočekává, že by se situace v Evropě v příštích letech výrazně zlepšila. Na jiných trzích krize není, řekl Ghosn na konferenci Strategy in Transition v Praze.

Ghosn neví, kdy krize na starém kontinentu skončí, předpokládá ale, že za dva až tři roky budou zdejší prodeje v nejlepším případě stabilní. Problémem má zde být i nekonkurenceschopnost, automobilky se podle Ghosna budou muset přizpůsobit novým silám z ostatních částí světa. Bude také třeba podepsat dohody mezi firmami, vládami a odbory.

Rada výrobcům, jak přestát evropskou krizi, je dle Ghosna jednoduchá. „Rosťte mimo Evropu, co nejvíce můžete,“ vzkazuje. Při svých plánech expanze by se automobilky měly podle šéfa Renaultu zaměřit například na Brazílii, Mexiko nebo Střední východ.

Zatímco na starém kontinentu krize je, aktuální nízké prodeje japonských automobilek v Číně Ghosn označil jen za „incident.“ V nejlidnatější zemi světa se prodává málo aut japonských značek kvůli sporům o souostroví Senkaku, na které si kladou nároky obě země.

Ghosn přiznává, že v krátkodobém horizontu prodeje japonským výrobcům v této oblasti klesnou, po delší době se ale situace napraví. Podle Ghosna jsou ekonomiky obou zemí tak provázané, že je zájem na obou stranách, aby se stav uklidnil.

Šéf Nissanu a Renaultu zdůrazňuje, že tento „incident“ ukazuje, jak jsou výrobci zranitelní, když jsou příliš závislí na jednom trhu.

V plánech do budoucna Ghosn počítá s elektromobily. „Myslíme si, že část dopravy musí být nezávislá na ropě,“ zdůvodňuje. V Brazílii narozený manažer věří, že elektromobily jsou součástí budoucnosti. Dodává však, že je možné debatovat, kdy a jak hodně se rozšíří.

Na vozy s elektrickými motory myslí i Čína. Ghosn připomněl, že žádný výrobce nyní v nejlidnatější zemi světa nemůže zvyšovat své výrobní kapacity, pokud nemá projekt elektromobilu nebo plug-in hybridu. Do roku 2020 má na čínských silnicích jezdit na pět milionů elektroaut a plug-in hybridů, zatímco v současnosti jich je zde minimum.

Ghosn si však myslí, že automobilky samy nemohou vést vývoj elektrických aut. Podle jeho názoru musí společnost uznat, že nechce být závislá na ropě.

V současnosti je především nutné zvýšit počet dobíjecích stanic. Ty by dle Ghosna mohly být u tankovacích stanic nebo u supermarketů. Čím lepší bude infrastruktura dobíjecích stanic, tvrdí šéf Renault-Nissanu, tím více se bude prodávat elektromobilů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…