9.10. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu a Renaultu

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu  a Renaultu

Dobrá situace je podle Carlosa Ghosna v současnosti na brazilském nebo mexickém trhu, Evropa v dohledné době neporoste.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn neočekává, že by se situace v Evropě v příštích letech výrazně zlepšila. Na jiných trzích krize není, řekl Ghosn na konferenci Strategy in Transition v Praze.

Ghosn neví, kdy krize na starém kontinentu skončí, předpokládá ale, že za dva až tři roky budou zdejší prodeje v nejlepším případě stabilní. Problémem má zde být i nekonkurenceschopnost, automobilky se podle Ghosna budou muset přizpůsobit novým silám z ostatních částí světa. Bude také třeba podepsat dohody mezi firmami, vládami a odbory.

Rada výrobcům, jak přestát evropskou krizi, je dle Ghosna jednoduchá. „Rosťte mimo Evropu, co nejvíce můžete,“ vzkazuje. Při svých plánech expanze by se automobilky měly podle šéfa Renaultu zaměřit například na Brazílii, Mexiko nebo Střední východ.

Zatímco na starém kontinentu krize je, aktuální nízké prodeje japonských automobilek v Číně Ghosn označil jen za „incident.“ V nejlidnatější zemi světa se prodává málo aut japonských značek kvůli sporům o souostroví Senkaku, na které si kladou nároky obě země.

Ghosn přiznává, že v krátkodobém horizontu prodeje japonským výrobcům v této oblasti klesnou, po delší době se ale situace napraví. Podle Ghosna jsou ekonomiky obou zemí tak provázané, že je zájem na obou stranách, aby se stav uklidnil.

Šéf Nissanu a Renaultu zdůrazňuje, že tento „incident“ ukazuje, jak jsou výrobci zranitelní, když jsou příliš závislí na jednom trhu.

V plánech do budoucna Ghosn počítá s elektromobily. „Myslíme si, že část dopravy musí být nezávislá na ropě,“ zdůvodňuje. V Brazílii narozený manažer věří, že elektromobily jsou součástí budoucnosti. Dodává však, že je možné debatovat, kdy a jak hodně se rozšíří.

Na vozy s elektrickými motory myslí i Čína. Ghosn připomněl, že žádný výrobce nyní v nejlidnatější zemi světa nemůže zvyšovat své výrobní kapacity, pokud nemá projekt elektromobilu nebo plug-in hybridu. Do roku 2020 má na čínských silnicích jezdit na pět milionů elektroaut a plug-in hybridů, zatímco v současnosti jich je zde minimum.

Ghosn si však myslí, že automobilky samy nemohou vést vývoj elektrických aut. Podle jeho názoru musí společnost uznat, že nechce být závislá na ropě.

V současnosti je především nutné zvýšit počet dobíjecích stanic. Ty by dle Ghosna mohly být u tankovacích stanic nebo u supermarketů. Čím lepší bude infrastruktura dobíjecích stanic, tvrdí šéf Renault-Nissanu, tím více se bude prodávat elektromobilů.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem

Česká republika je třetí nejlákavější zemí pro investory…

Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku

Washington hodlá přesunout svou ambasádu z Tel Avivu do…

Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo

Karlovarské minerální vody koupí od nadnárodní…

Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už trénoval s týmem

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už…

Poslední dílek skládačky Jindřicha Trpišovského už je na svém místě. O půl roku dříve se z hostování v Jablonci…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní olympiádu, vysílá veselé tancující bobistky

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní…

Sportovci z Afriky jsou na zimních olympiádách vzácností. Letos se ale do Jižní Koreje chystají zástupci hned 8…