reklama


9.10. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu a Renaultu

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu  a Renaultu

Dobrá situace je podle Carlosa Ghosna v současnosti na brazilském nebo mexickém trhu, Evropa v dohledné době neporoste.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn neočekává, že by se situace v Evropě v příštích letech výrazně zlepšila. Na jiných trzích krize není, řekl Ghosn na konferenci Strategy in Transition v Praze.

Ghosn neví, kdy krize na starém kontinentu skončí, předpokládá ale, že za dva až tři roky budou zdejší prodeje v nejlepším případě stabilní. Problémem má zde být i nekonkurenceschopnost, automobilky se podle Ghosna budou muset přizpůsobit novým silám z ostatních částí světa. Bude také třeba podepsat dohody mezi firmami, vládami a odbory.

Rada výrobcům, jak přestát evropskou krizi, je dle Ghosna jednoduchá. „Rosťte mimo Evropu, co nejvíce můžete,“ vzkazuje. Při svých plánech expanze by se automobilky měly podle šéfa Renaultu zaměřit například na Brazílii, Mexiko nebo Střední východ.

Zatímco na starém kontinentu krize je, aktuální nízké prodeje japonských automobilek v Číně Ghosn označil jen za „incident.“ V nejlidnatější zemi světa se prodává málo aut japonských značek kvůli sporům o souostroví Senkaku, na které si kladou nároky obě země.

Ghosn přiznává, že v krátkodobém horizontu prodeje japonským výrobcům v této oblasti klesnou, po delší době se ale situace napraví. Podle Ghosna jsou ekonomiky obou zemí tak provázané, že je zájem na obou stranách, aby se stav uklidnil.

Šéf Nissanu a Renaultu zdůrazňuje, že tento „incident“ ukazuje, jak jsou výrobci zranitelní, když jsou příliš závislí na jednom trhu.

V plánech do budoucna Ghosn počítá s elektromobily. „Myslíme si, že část dopravy musí být nezávislá na ropě,“ zdůvodňuje. V Brazílii narozený manažer věří, že elektromobily jsou součástí budoucnosti. Dodává však, že je možné debatovat, kdy a jak hodně se rozšíří.

Na vozy s elektrickými motory myslí i Čína. Ghosn připomněl, že žádný výrobce nyní v nejlidnatější zemi světa nemůže zvyšovat své výrobní kapacity, pokud nemá projekt elektromobilu nebo plug-in hybridu. Do roku 2020 má na čínských silnicích jezdit na pět milionů elektroaut a plug-in hybridů, zatímco v současnosti jich je zde minimum.

Ghosn si však myslí, že automobilky samy nemohou vést vývoj elektrických aut. Podle jeho názoru musí společnost uznat, že nechce být závislá na ropě.

V současnosti je především nutné zvýšit počet dobíjecích stanic. Ty by dle Ghosna mohly být u tankovacích stanic nebo u supermarketů. Čím lepší bude infrastruktura dobíjecích stanic, tvrdí šéf Renault-Nissanu, tím více se bude prodávat elektromobilů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama