9.10. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu a Renaultu

Hlavní je růst mimo Evropu, řekl v Praze šéf Nissanu  a Renaultu

Dobrá situace je podle Carlosa Ghosna v současnosti na brazilském nebo mexickém trhu, Evropa v dohledné době neporoste.

Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn neočekává, že by se situace v Evropě v příštích letech výrazně zlepšila. Na jiných trzích krize není, řekl Ghosn na konferenci Strategy in Transition v Praze.

Ghosn neví, kdy krize na starém kontinentu skončí, předpokládá ale, že za dva až tři roky budou zdejší prodeje v nejlepším případě stabilní. Problémem má zde být i nekonkurenceschopnost, automobilky se podle Ghosna budou muset přizpůsobit novým silám z ostatních částí světa. Bude také třeba podepsat dohody mezi firmami, vládami a odbory.

Rada výrobcům, jak přestát evropskou krizi, je dle Ghosna jednoduchá. „Rosťte mimo Evropu, co nejvíce můžete,“ vzkazuje. Při svých plánech expanze by se automobilky měly podle šéfa Renaultu zaměřit například na Brazílii, Mexiko nebo Střední východ.

Zatímco na starém kontinentu krize je, aktuální nízké prodeje japonských automobilek v Číně Ghosn označil jen za „incident.“ V nejlidnatější zemi světa se prodává málo aut japonských značek kvůli sporům o souostroví Senkaku, na které si kladou nároky obě země.

Ghosn přiznává, že v krátkodobém horizontu prodeje japonským výrobcům v této oblasti klesnou, po delší době se ale situace napraví. Podle Ghosna jsou ekonomiky obou zemí tak provázané, že je zájem na obou stranách, aby se stav uklidnil.

Šéf Nissanu a Renaultu zdůrazňuje, že tento „incident“ ukazuje, jak jsou výrobci zranitelní, když jsou příliš závislí na jednom trhu.

V plánech do budoucna Ghosn počítá s elektromobily. „Myslíme si, že část dopravy musí být nezávislá na ropě,“ zdůvodňuje. V Brazílii narozený manažer věří, že elektromobily jsou součástí budoucnosti. Dodává však, že je možné debatovat, kdy a jak hodně se rozšíří.

Na vozy s elektrickými motory myslí i Čína. Ghosn připomněl, že žádný výrobce nyní v nejlidnatější zemi světa nemůže zvyšovat své výrobní kapacity, pokud nemá projekt elektromobilu nebo plug-in hybridu. Do roku 2020 má na čínských silnicích jezdit na pět milionů elektroaut a plug-in hybridů, zatímco v současnosti jich je zde minimum.

Ghosn si však myslí, že automobilky samy nemohou vést vývoj elektrických aut. Podle jeho názoru musí společnost uznat, že nechce být závislá na ropě.

V současnosti je především nutné zvýšit počet dobíjecích stanic. Ty by dle Ghosna mohly být u tankovacích stanic nebo u supermarketů. Čím lepší bude infrastruktura dobíjecích stanic, tvrdí šéf Renault-Nissanu, tím více se bude prodávat elektromobilů.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…