Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda plánuje ročně ušetřit zhruba 13 miliard korun

Automobilka Škoda Auto plánuje s ohledem na své budoucí investice ročně uspořit 500 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Hospodářským novinám (HN) to řekl šéf automobilky Bernhard Maier.
Zpět na článek
21. 12. 2018 20:47
21. 12. 2018 21:28
21. 12. 2018 22:15
21. 12. 2018 23:17
21. 12. 2018 23:20
21. 12. 2018 23:35
22. 12. 2018 11:38
21. 12. 2018 23:31
22. 12. 2018 08:37
22. 12. 2018 09:02
22. 12. 2018 10:07
22. 12. 2018 16:38
23. 12. 2018 12:57
Avatar - Uživatel_5340709
21. 12. 2018 14:06
Jako že
škoda bude každoročně šetřit, aby mohly vzniknout EV od audi a VW? ;-) Jinak přece vývoj probíhá vždy a všude, a každé potencionální EV od škody přece ukrojí z pytle prodaných klasických automobilů.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 19:12
Re: Jako že
V marketingové analýze produkce se (kromě známé Bostonské matice - [odkaz] používá dělení výrobků na Optimistické a Pesimistické (dle P. F Druckera - [odkaz]
A když se dívám na jeho definici, mám pocit, že toto psal elektromobilům přímo na tělo:

Neoprávnění specialita: výrobek, který si teprve hledá trh. Mezi zákaníky o něj není zájem,potřebuje VELMI nákladnou propagaci, před i po-prodejní služby. Pokud v relativně krátkém časovém horizontu nezačne firmě generovat rozumný obrat či zisk, měl by být co nejrychleji zrušen
21. 12. 2018 20:47
Re: Jako že
Ahoj Jerry.

Ani jeden odkaz mi nefunguje..

Ale jestli jsi chtel napsat, ze po EV neni poptavka, tak proc se na Teslu M3 ceka 19 mesicu? A rozhodne NEpotrebuje VELMI nakladnou propagaci :-)

[odkaz]

Ano jiste, auto velikosti Clio s cenou 900tis. Kc moc konkurenceschopne neni. Ale Tesla M3 je na tom jinak ;-)

Naopak VELMI nakladnou propagaci potrebuji klasicka auta. Opet mi prijde, ze pro trisky nevidis les :-) Myslim tim srovnani se stavajici situaci.
A je to stejny jako s temi tlaky. To ze ti nekdo tlaci neco, na co jsi zvyklej ti vubec nevadi. A kdyz by ti tlacil neco jinyho, tak je to hned spatne.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 21:21
Re: Jako že
Servus Done
Já měl původně dojem, že článek je o Škodovce? O ono to o Tesle - si asi budu muset nechat vypucovat brejle aji s očima :-)

Peter Ferdinand Drucker byl jedním z "otců zakladatelů" moderního řízení
[odkaz]
[odkaz]
Snad tyto odkazy fungovat budou
21. 12. 2018 21:28
Re: Jako že
Tyhle odkazy uz funguji :yes:

Drucker ma pekny citaty, dal jsem se zatim nedostal :-)

Ano, mas pravdu, clanek je o Skode. Ale tady jsme v diskuzi.. A dovoluji si zde uvadet porovnani s Teslou nebo Hondou.
To vis, globalizace :-) Promin.

PS Proc Tesla? Citace z clanku; "Šetřit se bude kvůli plánům na výrobu elektromobilů, snižování emisí u aut i vývoji na trhu."
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2018 22:15
Re: Jako že
Done, jste vedle, Tesla model 3 byla vystřelena do vesmíru, to se nepočítá, to bylo zadarmo. A myslím že by se toho našlo mnohem víc.
21. 12. 2018 23:17
Re: Jako že
Do vesmiru letel roadster E. Muska ;-)

[odkaz]
21. 12. 2018 14:48
Nejhorší je,
že nebude kde ty baterky dobíjet.
Jediná možnost, kde to dobít, musíte mít garáž s elektroměrem.

I kdybyste si ten čas na nabíjení našli, tak by těch stojanů muselo být šíleně moc, aby u nich mohla auta být i 3 hodiny.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Uživatel_5340709
21. 12. 2018 14:53
Re: Nejhorší je,
Pokud bude EV masověji rozšířené, tak stávající rozvodná síť neutáhne ani ty garáže.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 18:37
Re: Nejhorší je,
Bohužel, zastáncům "toho správného elektrického názoru" to prostě nevysvětlíš...

Stávající struktura měst (sídliště, bytovky) na to prostě není připravena, rozvodná síť na to není dimenzována - a vybudování nezbytné infrastruktury by spolklo gigantické množství financí, které by v důsledku opět zaplatili "běžní" spotřebitelé ;-\
21. 12. 2018 20:54
Re: Nejhorší je,
Ano struktura neni pripravena, zatim.

Muzes uvest nejaky odkaz, jak velke bude to giganticke mnozstvi financi?

Vis neco o energetice? Nechci te mistrovat ;-)

PS Vis jake mnozstvi financi zaplatis na marzich na pumpe, refinerii a producentum ropy? A kolik zaplatis na danich za palivo????
Prej giganticky mnozstvi financi :-)
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 21:36
Re: Nejhorší je,
O energetice vím asi tolik, co každý druhý běžný člověk - a nikdy/nikde jsem se v tomto neprohlašoval za experta.

O míře zdanění PHM vím bohužel více, nežli by mi bylo milo
Laicky řečeno - z 32 Kč za litr nafty tvoří
cca 5,55 Kč DPH
cca 10,95 Kč spotřební daň
cca 1,20-1,50 Kč marže prodejce
cca 3,50 Kč marže rafinérie

Do češtiny přeloženo +- 50% z MOC PHM si vezme stát.
21. 12. 2018 21:43
Re: Nejhorší je,
Jak tedy vis, jake budou potreba penize do infrastruktury?

Investice do infrastruktury pro EV ti vadi, ale stavajici stav ne?
Mne treba naklady na benzin vadi ;-)
21. 12. 2018 23:20
Re: Nejhorší je,
A doplnim - el. energie je zatizena cca 5% dani. Tedy uz na vstupu "paliva" je zasadni vedome a umele pokriveni dane statem a danemi. Pokud by benzin/nafta mely stejne zdaneni, jako ma el. energie, vubec by zadne TCO nemohlo ani nahodou vyjit ve prospech el. aut.
22. 12. 2018 11:13
Re: Nejhorší je,
To je pravda. Tady se to bude srovnavat delsi dobu.
Ale je to jen otazka casu.

Dnesni auta se spalovacimi motory jsou vzhledem ke stavu techniky neuveritelnym archaismem. Pokazdy kdyz jedu se svym obycejnym (ani hybrid, ani elektro) aute, tak si uvedumuju ty ztraty pri brzdeni, pri neefektivnich rozjezdech i neefektivni jizde ustalenou rychlosti (kdy motor pracuje zlomkem nominalniho vykonu). Takze vlastne temer porad :-)

Tesla skutecne nastartovala elektrorevoluci (v USA, v Cine by byla i bez Tesly). Vyvoj pujde jeste mnohem rychleji nez doposud.
Protoze se prestava jednat o okrajovy seegment.
Opel, GM atd. konecne planuji skutecne elektrifikovat.
A vyvoj novych technologii pro tak masovou vyrobu se samozrejme snadno zaplati :-)

EV ZDAR
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 21:46
Re: Nejhorší je,
Re: finance na infrastrukturu:

V Praze bydlí cca 1/3 obyvatel v sídlištních komplexech - s parkováním auťáků na ulici. Teď si představ, že by jenom 1/10 z místních automobilistů chtěla večer přijet z práce a napíchnout auto na nabíječku...
Pokud dokážeš spočítat, kolik času a peněz by vybudování této infrastruktur pohltilo, hoď sem nejakou cifru a způsob, jak jsi k ní došel. Já si prozatím vystačím s číslem "gigantický"

Navíc - KDO bude tuto infrastrukturu stavět? Stát? Energetické firmy? Výrobci e-vozů?
Když si uvědomím, jak (jak dluho, s jakými problémy) se u nás renovuje dálnice D1 a jak (čas, problémy) se staví různé železniční koridory, dovolím si v této věci býti výrazným a těžkým skeptikem
21. 12. 2018 22:09
Re: Nejhorší je,
Muzes mi napsat, co konkretne si mam predstavit?

1/10 z dnesniho poctu aut? Za jak dlouho bude realne takovy pocet EV v Cesku?
Opravdu je vybudovani infrastruktury v tak dlouhem casovem horizontu tak nerealne?

Bude opravdu nutne nabijet na sidlisti? Nebudou zamestnavatele, komercni centra mit taky nabijecky?

Nabijecky bude stavet stat potazmo mesta, nebo vlastnici pozemku.

Jinak samozrejme pro lidi s vlastnim domem je dnes porizeni EV snazsi ;-)
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2018 22:24
Re: Nejhorší je,
My se budeme bavit jak budou postupně kolabovat městské sítě a nahonem se budou kvůli dobíjení shánět diesel-generátory.
Ano, elektrifikace bude pokračovat ale pomalu, protože NÁKLADY NECHCE NIKDO PLATIT: ani stát (Němci a Francouzi mají jiné potíže, Babiš vyhazuje peníze z okna za jiné projekty které mu zajišťují voliče, Norsko zůstává osamoceno, Švédi by hrozně chtěli ale nemají norskou naftu, jen vodní energii, Nizozemí dotace vzdalo, protože lidi zneužívali dotace k prostému nákupu vozidel za levnější ceny).
Nejlepší jsou Francouzi, ti chtěli okrást obyvatelstvo na daních z fosilních paliv aby mohli městským elitám dotovat EV a nyní místo výběru daní musí ještě víc zaseknout sekyru a na dotace elektromobilům mohou francouzští politici a výrobci aut zapomenout.)
A když není na dotace, taky nebude na infrastrukturu.
Němečtí zelení se bouří proti výstavbě dálkové silové infrastruktury takže nemají jak převést el.en. ze severu na jih.
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 22:40
Re: Nejhorší je,
Jako příklad jsem uváděl pražská sídliště, takže si zkus představit situaci tam.
Pokud jsem zaregistroval, tak se jednotlivé státy a automobily doslova předhánějí v tom, od kdy chtějí nasadit elektrotrakci a "zaříznout" klasické spalovací motory. Často jsou zmiňovány roky jako 2030 nebo 2035, což je podle mne hloupost galaktického rozsahu

NĚKDE se nabíjet bude muset - a při stávajících rychlostech nabíjení je nejlogičtější nabíjet přes noc.
Jestliže do "klasického" auta natankuju za 10 minut dojezd 1.000 km, tak je mi to jedno. Jestliže dnešní e-mobily potřebují cca půl hodiny na "natankování" dojezdu +- 130 km rychlostí 120 km/hod [odkaz]
pak časovou náročnost nabíjení prostě MUSÍŠ zohlednit

Nabíječky stavěné státem nebo obcí - kde se na to (samotná nabíječka, čítač proudu, dostatečně dimenzované rozvody k jednotlivým nabíječkám) vezmou peníze? Státní rozpočet je už tak schodkový. Navíc mne napadá otázka pro chytré hlavičky :-) JAK DLOUHO vydrží na sídlišti dejme tou 100 rychlonabíječek s kvalitnímu, tlustými a MĚDĚNÝMI kabely?

Souhlasím, že nabíjení e-auta ve vlastním domě nebo garáži a ideálně s vlastní elektrárnou je snazší (se smajlíkem nebo bez, to je jedno), ale opět - kolik automobilů "bydlí" v rodinných domech nebo garážích a kolik automobilů parkuje na ulicích?
21. 12. 2018 22:56
Re: Nejhorší je,
Tobe se dnes muze zdat nejlogictejsi nabijeni pres noc, ale auta nekde stoji i pres den ;-)

Jinak na sidlistich nebudou zadne rychlonabijecky.
Naopak se bude nabijet pomalu celou noc za co nejnizsi tarif prebytecnou energii.
A behem ranni energeticke spicky budou EV energii dodavat. :-!
Takze ve vysledku budou EV sit stabilizovat, namisto Winem nize zminenych uhelnych elektraren. To je ted hudba budoucnosti. Ale asi tak stejne, jako kazde desate EV na prazskem sidlisti. :-)
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 23:02
Re: Nejhorší je,
Jestli budou EV během ranní špičky energii do sítě dodávat, tak to potom jo ;-) ;-) ;-)
21. 12. 2018 23:03
Re: Nejhorší je,
:yes:

Moznosti elektromobility jsou obrovsky.
Zuzitkovat prebytky a pokryt spicky.
Ja tomu rikam pokrok.

PS Z hlediska obnovitelnych zdroju bude lepsi nabijet pres den (slunce, vitr).
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 23:17
Re: Nejhorší je,
JJ, tak na tenhle pokrok jsem tedy DOOPRAVDY zvědav.
Jenom mám takovej dojem, že dosud nikdy/nikde ve známých dějinách lidských společností žádný pokrok nenastal díky státnímu dirigismu, ale ono je to vlastně jedno.

Ve vzduchu i na móři, porazíme agresóři ;-)
21. 12. 2018 23:23
Re: Nejhorší je,
Co mas porad s tim dirigismem?

EV je proste pokrokovejsi zpusob prepravy.
Baterky se ted vyvijeji tak rychle, ze za deset let budes koukat, jaky budou kapacity a vykony.
Vyroba EV je vyrazne jednodussi.
A jako bonus mas nulove lokalni emise a cistejsi vzduch ve mestech..
A co je nejdulezitejsi?
Avatar - Jerry.Gunman
21. 12. 2018 23:28
Re: Nejhorší je,
JJ, já koukám už teď
21. 12. 2018 23:35
Re: Nejhorší je,
Bude to vse stat obrovske penize, pricemz skutecne zdroje znecisteni jsou jine a zasadne vetsi, nez auta - a tyto zdroje se neresi.
22. 12. 2018 11:02
Re: Nejhorší je,
Treba v Praze je doprava kazdopadne s odstupem nejvetsim zdrojem znecisteni.

Bez debat.
22. 12. 2018 11:38
Re: Nejhorší je,
Nejde o jedno vybrane mesto v Evrope, jde o cely svet - Cina, USA atd.
22. 12. 2018 14:23
Re: Nejhorší je,
Myslim, ze Praha se v tomto nijak zvlast nelisi od jakychkoli jinych svetovych metropoli..
Avatar - Uživatel_5340709
21. 12. 2018 21:31
Re: Nejhorší je,
Prozatím stačí, když si v některém evropském městě pořídí více lidí na léto klimu a už nastávají potíže.
21. 12. 2018 21:02
Americky/japonsky model
No konecne to prichazi do Evropy. Viz napriklad modelova politika Honda.

Civic nebo CR-V ma dva maximalne tri motory a par stupnu pevne danych vybav.

Clovek si nemusi konfigurovat blbosti a radsi si koupi za stejnou cenu lip vybaveny auto.
Protoze naklady na takovou vyrobu jsou nizsi. Viz treba Honda Sensing.
Kdyz to da do zakladu a vyrabi masove, tak cena klesne :-)

Ted uz na to, kdyz jim tece do bot, prichazi i VW.
A jednou treba u VW vyrobi i konkurenceschopny EV. :-)

Podle me konfigurovani vybav tak, jak to jde to dnes, patri jen do nejvyssich trid.
Rozbalit vlákno
8
21. 12. 2018 23:49
Re: Americky/japonsky model
To asi každý čteme zcela jiný článek. V textu se nikde nemluví, že opustí možnost konfigurovat auto, ale píše se o vyškrtnutí modelových variant o které je malý zájem. To jsou dvě zcela nesouvisející věci. Když dám příklad, tak když lidé málo kupují třeba Superb s 1.5 TSI tak bude vyškrtnutý z nabídky. Ale to nic nemění na tom, že ostatní varianty si zachovají stejnou nebo klidně i bohatší možnost konfigurovat to či ono. Vzhledem k tomu, že dobrou možnost konfigurovat auto drží všechny evropské značky, tak by odklon od takové možnosti znamenal pro škodu vcelku jistou prodejní sebevraždu. Přechod na model Hondy u Civicu by v Evropě znamenal, že Octavia by měla prodeje jako Civic, tedy zcela katastrofální. Evropský trh evidentně neakceptuje metodu sovětského magazínu, kde je na "výběr" jeden druh mouky, jeden druh rýže a jeden druh masa (tedy když maso zrovna je) a tím výběr hasne. S tímto přístupem na Evropském trhu třeba ta Honda dost zásadně pohořela. Naopak třeba Korejci pochopili co je třeba a konfigurovatelností se snaží přiblížit evropským značkám a je to na jejich prodejích v EU vidět, Hondu zcela zadupali do země..
22. 12. 2018 10:17
Re: Americky/japonsky model
Evropsky trh evidentne neakceptuje metodu sovetskeho magazinu, takze tady mas Octavii 1.0 Style za cenu jako v USA plne vybaveny CR-V 1.5 ;-)
22. 12. 2018 11:20
Re: Americky/japonsky model
Jo senzace.
Octa 1.0 Style je u nás za 461 tis. czk bez DPH
CR-V plně vybavená je v USA je za 32.750 usd bez VAT, tedy nějakých 753 tis. czk
[odkaz]
Takže tady máme skoro 300 tis rozdílu ("plně vybavená" CR-V lze plně vybavit 4x4 a dalšími věcmi někam k 38 tis. usd) a auto s motorem, který určitě není bezproblémový. A to se vyplatí.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
22. 12. 2018 11:26
Re: Americky/japonsky model
Podivej se na cenu Oct. kombi s automatem ;-)

Porovnavam samozrejme verze 2x4..

Nechces doufam poravnavat kvalitu motoru Honda s TSI :-)
22. 12. 2018 11:46
Re: Americky/japonsky model
Kombi s AT je pořád o 200 t. levnější,
Spolehlivost motorů 1.0 TSI a 1.5 VTEC Turbo lze porovnávat zcela jednoduše. 1.0 TSI žádný průšvih, 1.5 VTEC jeden velký průšvih.
22. 12. 2018 13:07
Re: Americky/japonsky model
Myslim, ze jeden velky prusvih vypada jinak, nez svolavacka v zaruce :-)

PS Kdyz si koupis Hondu, tak (v pripade autorizovaneho servisovani) Te to 8 let nebo 150tis km nemusi trapit. Narozdil od TSI motoru, kde znam do 150 tis km lidi, co provedli uz tri vymeny rozvodu na sve naklady ;-)

[odkaz]

To je taky rozdil mezi solidni znackou a treba nejmenovanym koncernem.
U solidni znacky je to problem (a ztraty) znacky.
U nesolidni znacky si opravy zaplati zakaznik.
A v nejhorsim pripade znacka jeste vydela..
22. 12. 2018 13:30
Re: Americky/japonsky model
K ničemu, když Honda strká hlavu do písku, The affected owner then decided to trade in his CR-V because Honda wasn’t willing to fix the issue, choosing the Toyota RAV4 and losing $7,000 in the process.
Podobných historek ohledně 1.5 VTEC T z USA, Číny nebo Austrálie lze najít hromadu.
22. 12. 2018 14:02
Re: Americky/japonsky model
Heled nesmis koukat jen na "historky".

S Hondou v zaruce je zakaznik v pohode.
A Honda nestrka hlavu do pisku ;-)
Citace z odkazu nize: "There is a fix coming, but your eligibility largely depends on where you live."
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2018 22:34
100% zálohování foto a wind energií uhelnými elektrárnami v
Právě jsem se dočetl na jiném webu, že Němci potvrdili stav 100% zálohování větrné a sluneční energie klasickými zdroji.
Co z toho vyplývá? Vyplývá z toho, že při každoročním zvyšování spotřeby elektrické energie plánované v Německu bude navyšována kapacita výroby "eko" zdrojů, ale protože je technicky zapotřebí 100% zálohovat tak, aby při nízké produkci foto/wind zdrojů nespadly sítě (black outy), nebude se potřeba klasických elektráren snižovat, ale v Německu zvyšovat! Bude zapotřebí více uhelných, plynových elektráren, když jaderné Němci zazdili.
U nás to nehrozí, máme tu 80/20 klasické/alternativní.
Takže mix se může dostat maximálně na 50% "eko" el.en. V zemích s výraznou výrobou jaderné energie to mají lepší ale tam budou donekonečna řvát že jaderná energie je nebezpečná.
Takže co z toho vyplývá - že z bláta do louže - posilováním elektromobilizmu bude posilována i spotřeba fosilních paliv na výrobu elektrické energie.
A Němci, ti trotlíci, si teď zavřeli poslední důl na černé uhlí (byl ziskový) - ale vzhledem k tomu jak musí párovat ekozdroje si budou muset černé uhlí objednávat draho od nás, Poláků a z USA a nepočítají s končením spalování před rokem 2035.
Jojo, bezva věc ty EV. To je progres jak SWIŇA. >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
1
21. 12. 2018 22:45
Re: 100% zálohování foto a wind energií uhelnými elektrárnam
Jen kratka reakce na zvysovani podilu uhelnych elektraren.

Doposud tomu tak nebylo ;-)

[odkaz]

Ale klidne uved odkaz, odkud cerpas sve informace.
21. 12. 2018 23:31
500 mil. EUR rocne
Zda se, ze uz nestaci, kolik musi Skodovka povinne odvadet do Konzernu za ruzne shared services, kolik musi platit rozbujelemu nemeckemu vorstandu v M.B. Musi ted odvadet dalsich 500 mil. EUR rocne. To jsou vsechno dusledky predevsim dieselgate, ktere Konzern musi sanovat. Ty penize nudou chybet v investicich i mzdovych nakladech Skodovky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jerry.Gunman
22. 12. 2018 08:11
Re: 500 mil. EUR rocne
V podstatě to znamená, že rozhodující část těch 500 mio € Škoda "vydojí" ze svých dodavatelů - tedy z menších českých firem
22. 12. 2018 03:58
Podnikatelé šetří?
Např. ze zkušenosti z provozu v polygrafii pan podnikatel (podnikaděj) šetří tak, že odebírá materiál (papir, barvy, chemikálie) od výrobců, té nehorší a tudíž nejlevnější kvality. A výrobky z toho prodává za luxusní. Všichni odběratelé mu to žerou, protože tomu howno rozumí. Všem jde jen o prachy. A Ty zaplatí koncový zákazník.
Pochybuji, že by to takto nebylo i v automobilovém průmyslu. Například řada žen rozeznává auta jenom podle barvy... A snobové podle velikosti. Maximálně podle toho, jestli tam vzádu má napsáno 4x4 a jak to rychlé jezdí.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jerry.Gunman
22. 12. 2018 08:08
Re: Podnikatelé šetří?
Ono to v tom automotive je trošku jinak - dodavatel dílů musí dodržovat poměrně VELICE striktní pravidla... v cca 80% případů máš tzv. "nominované materiály" - tj na výkrese dílu si automobilka určí nejenom typ plastu, ze kterého to budeš vyrábět (třeba homo PP GF 30), ale i konkrétní značku od určitého výrobce. A nadiktuje Ti i cenu, za kterou jim to budeš dodávat. Přes to pak nejede vlak.

Veselé je, že když jsou suroviny relativně laciné, automobilka Ti suroviny dodává (jakoby) sama - a Tobě zbývá jenom "práce ve mzdě"
Když pak jdou suroviny nahoru, řeknou Ti, ať si je sháníš sám- ale o koncové ceně dílu se jednat nedá 8-s 8-s 8-s 8-s
22. 12. 2018 16:20
Re: Podnikatelé šetří?
Tak to je i u aut, a aby se o tom nepsalo tak si rovnou koupí i největší automobilový časopis a server kde si ty ošizené výrobky chválí:)
22. 12. 2018 08:37
no jo
Vsetko pomaly ale isto smeruje k tomu, ze cena za EE na km bude vyssia ako benzinu.. zaplatia to ludia. Spalivaky zakazu jednym smahom Bruselu. Ekologia? pre nich nezaujimavost. Na prvom mieste su zisky ich sponzorov. Len ci im tento oligarchicky system este tak dlho vydrzi? ludia toho maju dost. Vid zlte vesty vo Fra.. no a politik to riesi zdvihnutim platov a tym zvysi dlh krajiny! on stale nepochopil ze obycajny chcu aby sa viac zobralo oligarchii?!? ..zial aj o tomto je zavedenie EV. Zase je to planovane ako cisty podvod na ludoch... a to sa im zrejme vypomsti..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - praděda7
22. 12. 2018 10:07
Re: no jo
Přesně! Také to tak vidím.
22. 12. 2018 16:38
Re: no jo
Stále kritika na EU. Ale jaká je tedy cesta? Nechat všechyn obyvatele měst a okolí nechat udusit splodinama? Nechat průmysl bez tlaku na vývoj?
23. 12. 2018 12:57
Re: no jo
Když už, tak udělat cenové pobídky na nákup nejnovějších superčistých aut se spalovacími motory a tvrdě vymáhat nekompromisní emisní kontroly při TK. Cesta rozhodně nevede přes miliardové investice do elektromobility a násilné omezování prodeje normálních aut se spalovacími motory!