Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 24 hodin Le Mans 2013: Tom Kristensen s Audi vyhrál podeváté v kariéře

Tom Kristensen se stal opravdovou legendou 24 hodin Le Mans, letos zvítězil už podeváté. Audi si zároveň odneslo dvanáctý triumf.
Zpět na článek
23. 6. 2013 15:54
23. 6. 2013 16:02
23. 6. 2013 16:10
23. 6. 2013 21:32
24. 6. 2013 20:03
25. 6. 2013 22:30
24. 6. 2013 07:20
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 6. 2013 17:43
23. 6. 2013 18:08
23. 6. 2013 19:38
23. 6. 2013 19:47
23. 6. 2013 20:19
24. 6. 2013 08:55
Avatar - Ham.
23. 6. 2013 15:54
24h
Sláva vítězům a čest tomu, kdo pro svou vášeň zaplatil cenu nejvyšší.
Rozbalit vlákno
8
23. 6. 2013 21:32
Re: 24h
len mne príde čudné oslavovať víťazstvo po smrťeľnej havárii iného pretekára?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 6. 2013 22:49
Re: 24h
Život jde dál. Zní to možná divně, ale přece se kvůli jednomu člověku nezastaví takový závod. Jeho památka se uctila dostatečně a Tom jako jeho krajan tomu dal taky hodně, navíc mu vítězství věnoval. Takhle se jeho památka uctila lépe než ukončením závodu.
24. 6. 2013 20:03
Re: 24h
Taky nemám rád pokrytecké řeči. Navíc asi mnoho lidí neví, že po smrtelné nehodě tým Aston Martin kontaktoval pozůstalé, a i oni si přáli, aby tým Aston Martin závod dokončil - natož aby se měl přerušit závod samotný - Le Mans totiž není fotbal, kde se prý při úmrtí zápas přeruší. Ale to přece svým významem nelze srovnávat.

Allen patřil k velmi nadějným závodníkům a že zrovna on přeruší 27-letou tradici bez fatální nehody by mne nikdy nenapadlo a u něj mne to obzvlášť hodně mrzí . :-(
Avatar - Parda71 (BMWfans)
25. 6. 2013 21:55
Re: 24h
:yes:
Allan ať odpočívá v pokoji.
25. 6. 2013 22:30
Re: 24h
V Allanovi jsem viděl velkou naději. Nemám ve zvyku navštěvovat oficiální stránky jezdců. V posledních cca dvou letech Simonsen byl jeden z několika málo jezdců (vím o dvou), jejichž stránky jsem úmyslně a vědomě navštivil. Takže mi na něm opravdu svým způsobem záleželo. Dneska jsem na jeho stránkách byl opět a čtu, že jeho nejoblíbenější trať je: La Sarthe, nejoblíbenější závod je: Le Mans.

Zemřel při tom, co měl nejraději...

Bohužel byl ještě příliš mladý - kéž by šel vrátit čas.
Avatar - flyboyeda
23. 6. 2013 16:06
Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Hurá ať žije Audi, Hanba a chudoba poraženým >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2013 17:06
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Kroužky ............... natřely.
Jezdci 4 kroužků ............ natřeli.
Šmarja lidi šetřete trochu tu Češtinu.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
24. 6. 2013 07:20
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Vzhladom na to, ze Audi Le Mans udrzuje pri zivote, financne, vyzera tak aj tvorba pravidiel - vykonovy rozdiel je 50 koni v prospech Audi a Toyota musela na poslednu chvilu donutit ACO aby im dovolili vacsiu nadrz.
24. 6. 2013 17:51
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
ja mam prave pocit, ze se snazi audi kazdy rok novymi pravdlami za kazdou cenu spomalit jak ferrari za schumachera. Uz jen to, ze audi musi mit mensi nadrz mi prijde nespravedlive.
Avatar - Ham.
24. 6. 2013 18:07
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Tak nějak.
Když pravidla preferovala benzín tak Audi postavilo benzínovou káru a vítězilo,
Když pravidla preferovala diesel tak Audi postavilo dieselovou káru a vítězilo.
Když pravidla začala preferovat hybridy tak Audi postavilo hybridní káru a vítězí dodnes,
Protože podle současných pravidel jsou nejvíce zvýhodněné benzínové hybridy tak Audi chtělo začít stavět benzín-hybrid k čemuž nedošlo protože v rámci koncernu VW bylo dohodnuto, že benzín-hybrid postaví Porsche. Takže Audi se podle mě v příštím roce nebo nejpozději o rok později z WEC stáhne a bude tam řádit Porsche.
24. 6. 2013 20:07
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Souhlas.

Navíc je velmi diskutabilní, zda vůbec kdy měly benzínové motory nevýhodu. Jestli je někdo v Le Mans zvýhodňován, tak to jsou kromě pomalejších GT, zejména soukromé týmy LMP1.
Avatar - Petrolhead_CZ
24. 6. 2013 21:05
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Menší nádrž pro Audi je nespravedlivá?? Je to naprosto logické a férové vzhledem k spotřebě, která je nižší než v případě Toyoty a dalších benzínových (čti jediných pravověrných a opravdových ) prototypů.
24. 6. 2013 20:05
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Vy asi odborník na Le Mans moc nebudete, co?
24. 6. 2013 20:04
Re: Ctyři kroužky to zase všem natřeli
Ach jo :-(
Avatar - theolli
23. 6. 2013 17:43
Toyota
Myslím příští ročník už Audi sundá, už letos to neměly splašený olympijský kruhy tak jednoznačné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - flyboyeda
23. 6. 2013 18:08
Re: Toyota
Příští ročník bude patřit Porsche :-)
23. 6. 2013 17:54
jakého koncernu jsou Porsche a Audi součástí ?
Jsem neznalý a proto se ptám. V článku je psáno, že Porsche a Audi jsou součástí koncernu, ale není uvedeno jakého. Všiml jsem si toho už hodněkrát, že se hovoří o "koncernu" ale není uvedeno o jaký koncern se jedná. Otázka tedy zní : " na světě je jenom jeden koncern a nebo víc koncernů ? " děkuji za vysvětlení. Blbec z vesnice.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - theolli
23. 6. 2013 17:58
Re: jakého koncernu jsou Porsche a Audi součástí ?
Patří pod křídla VW! Podobným způsobem pracuje třeba Peugeot s Citröen nebo Hyundai a Kia. Takže třeba Porsche Cayenne je ve skutečnosti Touareg
Avatar - flyboyeda
23. 6. 2013 18:12
Re: jakého koncernu jsou Porsche a Audi součástí ?
zapomněl jsi na GM a Toyotu

když většina automobilek padne tak

VW , GM a Toyota tu budou

Jinak ten nový Touareg se mi líbí víc jak Cayenne
Avatar - theolli
23. 6. 2013 18:42
Re: jakého koncernu jsou Porsche a Audi součástí ?
Ani nevím že nový je, mě VW nezajímá ;-) nezapomněl jsem na Toyotu,já jsem uvedl dva příklady.
23. 6. 2013 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 6. 2013 22:40
Re: jakého koncernu jsou Porsche a Audi součástí ?
Gilgite: mýlíte se. Osobně koncern VW nepovyšuji nad jiný. Autor článku.
24. 6. 2013 00:29
Re: jakého koncernu jsou Porsche a Audi součástí ?
Jedna lastovicka leto nerobi. Este tu mate kolegovcov.
24. 6. 2013 06:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bubáq
23. 6. 2013 19:27
A kde je fotogalerie?!
Hezky jste to shrnuli, to ano, ale kde jsou fotografie???
Ještě poznámku: nejsportovnější a nejprestižnější závod sezóny by si zasloužil rozhodně více, než je zde v článku uvedeno.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 6. 2013 22:53
Re: A kde je fotogalerie?!
Už sis musel určitě zvyknout, že české média se po hříchu tomuhle automobilovému svátku nevěnují ani za mák. Já jsem viděl většinu závodu a nějaké hezké fotky, třeba na plochu, si určitě někde vygooglíš ;-)
Avatar - King
23. 6. 2013 19:38
Honda
V článku to nezaznělo, což je určitě škoda, tak bych snad doplnil, že nejlepším netovárním týmem s nehybridním autem a tedy "nejlepší ze zbytku světa" byl Strakka Racing se zákaznickým prototypem Honda Performance Development ARX-03c. Krásné šesté místo. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
23. 6. 2013 19:47
Re: Honda
Na Rebelliony se nechytali ani náhodou, mezi soukromníky tak vlastně spíš utrpěli vítězství.
Avatar - King
23. 6. 2013 20:19
Re: Honda
Kecičky kecičky. :-) Předně kvůli potřebě opravy auta po crashi v kvalifikaci startovali až 36, zatímco Rebelliony hned za Audi a Toyotou, takže toho bylo k dotahování docela dost a než se dostaly Rebelliony mimo hru, bylo ARX ve stejném kole s tím pomalejším. Takže "nechytali se" není úplně přesné. >:D No a ono se to závodění nejmenuje "vytrvalostní" náhodou, kromě rychlosti musíš taky auto dovézt do cíle.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
23. 6. 2013 22:57
Re: Honda
Rebelliony byly nádherné auta a i místy rychlé (dvanáctka), ale ve vytrvalostním závodě je důležitá hlavně spolehlivost a ta nebyla ;-)
24. 6. 2013 08:55
Re: Honda
Taky jsem jim držel palce, leč škoda těch studených gum a následné nehody, to byla velká škoda.
Avatar - Pekelná Micinka
23. 6. 2013 23:34
24 Heures du Mans
Vydržel jsem to do 3.40, pak jsem viděl až asi od 10.20? Fandil jsem Audi, ale velký respekt pro Toyotu, pokud by zvítězila, nebyl bych smutný. Jen ten Jaguar mi tam chybí, ale to třeba přijde.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ham.
23. 6. 2013 23:51
Re: 24 Heures du Mans
:yes: hezká bitva byla letos v GTčkách mezi Porsche a Astonem.
Avatar - Petrolhead_CZ
24. 6. 2013 14:00
Re: 24 Heures du Mans
Bitva? Nebýt těch něšťastných nehod, tak Astony braly suverénně celý pódium...jediný souboj byl s art carem, tam ale špatně trefili zastávku
Avatar - Ham.
24. 6. 2013 14:57
Re: 24 Heures du Mans
Tento závod je o spolehlivosti, spotřebě/zastávkách v boxech a o rychlosti a spolehlivosti jezdců i aut a na žádná kdyby se nehraje. Rozdíl po 22 hodinách jízdy byl 9 sec. ve prospěch AM, takže bitva skoro celý závod.
Avatar - Petrolhead_CZ
24. 6. 2013 14:09
klobouk dolů
Všechna čest Toyotě, teprve druhý rok ve WEC a skoro jim to vyšlo. Druhý a čtvrtý místo je krásnej výsledek. Havárie čísla 7 a následnej návrat do závodu byl jako malej zázrak, tam se pozná ta bojovnost a odhodlání nevzdát nejlepší závod na světě :-) Posádce Audi č. 2 jsem to nakonec přál ( ikdyž značku samotnou a koncern VW nesnáším ), kvůli Kristensenovi, bylo mi jasný, že vítězství odkáže Simonsenovi, uctít jeho památku tímhle způsobem bylo tím nejlepším gestem.

Jinak jak píše Pekelná Micinka, neuvěřitelně mi tam chybí Jaguar, jedna z mých srdcových značek. Měli by se vrátit a zopakovat jejich triumfy, které pro mě byly tím nejhezčím z celého Le Mans, zejména vítězství v roce 1988.
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2013 08:36
Re: klobouk dolů
No kdyz jsem videl, ze i ridic toyoty 7 odesel, uz jsem to videl pro toyotu ztracene, ale pak to vytahli a chybela tomu jen predni kapotaz, to byl jak pises zazrak. Sice prisli o 3 misto, o ktere mohli bojovat, ale i tak je to mnohem lepsi vysledek, nez minuly rok. Uz se tesim na dalsi rok, kdy prijde i Nissan s batmobilem.
24. 6. 2013 20:19
Kolik má Porsche vítězství?
Díky za skvělý a celkem podrobný článek. Hlavně si cením toho, že konečně po dlouhé době někdo napsal, že Porsche ve skutečnosti vyhrálo závod Le Mans pouze třináckrát, přičemž další tři vítězství získaly jiné vozy s motory Porsche. Jsem zvědav, jestli - vyhraje-li Audi vyhraje po třinácté nebo po čtrnácté - dojde k opravě oficiálních statistik prezentovaných klubem ACO.

Pochybuji, že kdyby třeba Lancia v roce 1984 suverénně vedoucí první polovinu závodu vydržela bez závad až do konce, tak by někoho napadlo triumpf přičítal značce Ferrari... a podobně je nesmyslné přičítat Porsche starty Dauera, a zejména TWR, jež měl svůj původ v Jaguaru, nikoliv Porsche jako Dauer - ovšem bohužel dokud není žalobce, není ani soudce, a ono to ve statistikách zní lépe, že vyhrálo Porsche, než nějaké TWR, které skoro nikdo nezná... Doufám, že si to Audi pohlídá - podaří-li se jim ještě jednou či dvakrát zvítězit :-) .
Rozbalit vlákno
9
25. 6. 2013 12:18
Re: Kolik má Porsche vítězství?
ono to ale nebude tak jednoduché, jak píšeš...
stačí si přečíst třeba to co je na Wiki:

[odkaz]

když to zjednodušim - to, že někdo vezme jako základ pro šasi vysloužilej podvozek z Jaguáru ještě neznamená to, že se vítězštví toho auta jako celku bude podepisovat pod Jaguár ;) TWR byla v podstatě subdodávka Porsche.

a s tim Dauerem je to ještě víc evidentní...
25. 6. 2013 12:38
Re: Kolik má Porsche vítězství?
Ono je to bohužel mnohem komplikovanější. Nicméně Dauer byl Dauer a TWR bylo TWR, nic na tom nemění fakt, že si to Porsche nechalo objednat, nebo že Dauery nasadilo pod hlavičkou továrního týmu.

S novodobější historie mne napadá příklad Loly Aston Martin, kde si to Aston nechal udělat u Loly a pojmenoval to Aston Martin. Nicméně Lola se vzepřela a trvala na tom, že to jsou Loly - ty dokumenty si dodnes pamatuji. Výsledkem bylo, že auta měla dvoje výrobní štítky - jeden od Loly, jeden od AMR, ale nikdy nemohly startovat jako Aston Martin.

Dauer koupil šasi Porsche 962C a přestavěl je na GT vůz, pojmenovaný a homologovaný Dauer 962 LM Porsche.

TWR začalo svou existenci jako Jaguar, posléze bylo přestavené na otevřené TWR a až v roce 1998 bylo oficiálně přestavěno, a přejmenováno na Porsche.

Podobně byly Saubery ve skupině C dlouho Saubery, přestože mnoho tzv. oficiálních dokumentů uvádělo Mercedes, Kouros-Merecedes a pod. Přejmenování na Mercedes-Benz bylo provedeno v roce 1990, a to včetně starších (C9) i nových modelů (C11 a C291).

Podobné přejmenovávání nastalo třeba v 70. letech u vozů Mirage, které nakonec vyhrály v roce 1975 pod značkou Gulf. No a objevili se i chytráci, kteří je uváděli jako 5. vítězství Fordu, neboť měly motory Cosworth DFV. Už si ale nikdo nelámal hlavu s tím, že podle stejného schématu by rok 1980 měl také případnout Fordu, nicméně všichni jej připisují Rondeau.

Sám jsem viděl oficiální statistiky ACO, kde v různé době ováděli Mercedes-Benz (2 vítězství), ale také Mercedes.Benz (1x), Sauber-Mercedes (1x) - ani nevím, co mají dnes, ale myslím, že už se přiklonili k té správné (druhé) variantě. Rok 1975 je myslím vyřešený už dlouho, to byl problém spíše některých novinářů, ovšem otázka Porsche by měla být časem dořešena - třebaže je celkem jasná. Podle mého názoru jediný sporný vítěz je rok 1978, neboť se ani členové týmu nedokazáli shodnout na tom, zda to byl Renault nebo Alpine (byl jsem s nimi v kontaktu).
25. 6. 2013 12:54
Re: Kolik má Porsche vítězství?
Se všim souhlas. Ale v životě (zejména v tom pracovním) prostě platí to, že kdo má peníze, ten diktuje podmínky. Pokud si Porsche objednalo podvozek u TWR, výsledné auto je pouze a jen Porsche. Nevidim na tom nic nelogického. Stejně tomu bylo i při vzniku Audi R8R. Zakázku na šasi zadali někomu, kdo v tom měl zkušenosti (oproti Audi, které se o rok dříve rozhodlo, že do něčeho takového chce sypat peníze)a pravděpodobně i vyhrál tendr. A tím byla italská Dallara. Audi mohlo vyvíjet svůj podvozek, ale trvalo by to dýl a sežralo by to víc peněz. A 3. místo v LM'99 připadlo Audi, né Dallaře s motorem z Ingolstadtu ;)

PS: Šasi superrychlé Toyoty GT-One bylo postaveno taky u Dallary (což je celkem paradox, když proti sobě stály s R8R).
25. 6. 2013 13:30
Re: Kolik má Porsche vítězství?
Jenže faktem je, že Porschem se ta auta stala až v roce 1998. Proč, to nevím, ale je to tak (možná mělo vliv to, že původně byly postavené pro IMSA, a tam se oficiálně uváděla značka motoru na prvním místě, tedy Porsche-TWR WSC95), a tak to u Porsche nikdo neřešil až do doby než to přestavěli a nasadili pod hlavičkou továrny v Le Mans). Dauer by zase pravděpodovně nikdy nemohl startovat v GT1, kdyby to prezentovali jako Porsche, a skupina C už byla zase velice handicapována na to, aby se tovární tým Porsche staral o nasazení koncepčně 10 let starých vozů v roce 1994)

Dallara dělala mj. pro Audi, Lanciu i Chrysler. Ovšem pouze v případě Chrysleru došlo po stažení továrního týmu ORECA k přejmenování na Dallara LMP.
Je to vždy věcí dohody obou stran, jakou značku vůz dostane, a pak také homologace. A podle mého názoru by to měly statistiky respektovat, což se v případě Porsche nestalo.

Rozhodně by pro příští ročník Le Mans bylo zajímavější, kdyby se rozhodovalo o tom, zda Audi vyrovná Porsche v počtu vítězství, nebo ne. S návratem továrního Porsche už to Audi zřejmě v dalších letech tak snadno stahovat nebude :-) .

To, že někdo něco platí, ještě neznamená, že to nese jeho značku. Letos Renault obnovil značku Alpine, a rozhodl se, že pouze toto jméno ponesou nové vozy. Žádný odkaz na Renault - na rozdíl od minulosti.
25. 6. 2013 13:42
Re: Kolik má Porsche vítězství?
já se na LM 2014 těšim jak malej Jarda :-) Konečně se Porsche vrátí do nejsilnější kategorie a konečně vznikne audině nějaká další konkurence. Od roku 1999, kdy odešel Mercedes, Porsche, Toyota a BMW (které pod Schnitzerem dokončilo aspoň seriál, i když je R8 dokonale drtily) se konkurence dost zúžila v některých letech pouze a jen na soukromníky a ti prostě finančně nemohli utáhnout ten mnohamilionovej vývoj R8, R10 a R15.
A doufám, že Porsche LMP1 nebude hybrid na naftu ;) (ačkoliv proti ní v závodech nic nemám..)
25. 6. 2013 13:49
Re: Kolik má Porsche vítězství?
Taky se těším. Nemyslím, že Porsche bude mít v prvním roce mnoho šancí, ale kdo ví. Diesel to určitě nebude.

Faktem je, že rok 1999 byl fantastický, totéž platí třeba i o roce 1991, a částečně i o dvou letech předcházejících (1989-90) a nevím, nevím, zda se ještě někdy budou opakovat. Dneska jsme rádi za dva vyrovnané tovární týmy, na tři se kouká už jako na zázrak, a tehdy mohlo klidně vyhrát 5 značek i více.
Avatar - Ham.
25. 6. 2013 14:20
Re: Kolik má Porsche vítězství?
:yes:
Na 99,999% to bude benzínový hybrid, který podle současných pravidel vychází jako nejlepší volba.
[odkaz]
25. 6. 2013 18:06
Re: Kolik má Porsche vítězství?
S návratem Porsche Audi nejspíš skončí. Jeden rok pojedou zároveň, pro jistotu, kdyby mělo Porsche problémy, a pak šlus. U Audi plánovali další auto jako benzínový hybrid, ale neschválili jim ho - připadlo právě Porsche.
25. 6. 2013 19:08
Re: Kolik má Porsche vítězství?
Podle mne bude hodně záležet, jestli jim ACO pro příští rok konečně schválí ten jejich nový systém hybridního pohonu založený na principu stlačeného vzduchu.