Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 24 hodin Le Mans 2017: Porsche 919 má hattrick, Toyota ztratila naděje v noci

Letošní ročník 24 hodin Le Mans byl dramatický. Porsche vyhrálo po devatenácté v historii, jednoduché to ale nemělo. Toyota neuspěla, klidně mohl vyhrát prototyp LMP2...
Zpět na článek
18. 6. 2017 18:49
18. 6. 2017 19:14
18. 6. 2017 20:14
18. 6. 2017 20:20
18. 6. 2017 22:41
18. 6. 2017 19:43
19. 6. 2017 19:37
18. 6. 2017 19:30
18. 6. 2017 20:22
19. 6. 2017 07:53
19. 6. 2017 08:58
19. 6. 2017 08:50
19. 6. 2017 16:40
19. 6. 2017 08:58
19. 6. 2017 09:00
18. 6. 2017 18:34
Spolehlivost
Nevíte někdo, zda se už v minulosti stalo, aby vyhrálo auto, které muselo zajet na hodinu a půl do boxů? Vzhledem k tomu, že závoďáky bývají předzvěstí toho, jaká technika se objeví v osobních autech, tak se máme na co těšit :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
18. 6. 2017 19:33
Re: Spolehlivost
když nikdo jiný v LMP1 nedojel, teda krom Toyoty co měla taky problémy.....a LMP2 a GT sou pomalejší.....

Porsche vyhrálo kategorii samo pro sebe, ale faktický vítěz je Jackie Chan a Oreca-Gibson, které dojelo hafo vozů. A Oreca sou frantíci a Gibson britské motory.Oreca 9 aut v cíli a motory Gibson 20 aut v cíli. a v GT 10 Ferrari v cíli. Sorry jako
Avatar - kosmonaut
18. 6. 2017 18:49
Paráda
Nádherný závod, vždycky když jsem čekal, že je už rozhodnuto, tak se něco změnilo. Gratulace Porsche, byť se přiznám, ty dvě hodinky před koncem jsem jim to nepřál.
Toyota tedy katastrofální spolehlivost. Ještě před nějakou dobou se plácali po ramenou, jak vzhledem k loňsku netestují na 24, ale rovnou na 30 hodin a výsledkem je naprostá mizérie. Tohle už není o nedostatku zkušeností, jezdí Le Mans pěkně dlouho. Na druhou stranu tedy neskutečná rychlost, u Porsche vůbec nečekali o kolik bude v závodních podmínkách Toyota rychlejší. To co Kobayashi předvedl v kvalifikaci, ale pak především v závodě (tedy ve svém jediném stintu, ten druhý už byl hodně pomalý), to bralo dech.
K tomu výtečný komentář od těch pankáčů na Eurosportu, paráda :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 19:14
Re: Paráda
Kobajasi bol uz v F1 vynimocny .. pamatam ako dojazdil na bedni doma v japonsku s podpriemernym autom ... ale stejne nie kazdemu je dnesna F1 uz sudena ... zvlast ak nemas dlhodobo dobre auto ani megasponzora za chrbtom tak mozes byt aj superman a stejne nic z toho

ale stejne som to vitazstvo prial stajni Jackieho Chana :*) .. kazdopadne gratulacia porsche.. ;-)
Avatar - Barrichello
18. 6. 2017 19:38
Re: Paráda
problémem japonských jezdců je to, že dobře uměli zajet jen doma v Japonsku.

Je teda nutno říct, že z jezdců z japonska co v F1 byli za poslední dekádu byl Kobajaši nejlepší, ještě společně s Nakajimou (jenže ten jezdil za relativně špičkový Wiliams) a Shinji Nakanem (bodoval za Prost) . Ostatní jezdci jako Takagi, Yamoto, Ide, Katayma (ten měl dobrou akorát sezonu 94 za tyrell) nic moc
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 20:14
Re: Paráda
ja si spominam aj na japonca takumu sata... inak ten zrovna prednedavnom vyhral 500 mil indianapolis kde startoval aj stale sucasny pretekar F1 alonso ... ale takumovi to v F1 neslo az tak ako kobajasimu to je pravda .. a skor auta bural ako dovazal do ciela na bodoch .. bol to taky maldonado na japonsky sposob :*)
Avatar - Barrichello
18. 6. 2017 20:17
Re: Paráda
pravda, na toho sem zapoměl. Sato taky pár bodíků nasbíral. Zejména se Super Aguri to byl velmi dobrý počin :yes:
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 20:20
Re: Paráda
spominam si aj na tie dalsie mena ktore si napisal ( ale az ked ich uz vidim ) >:D :yes:

za mna kobajasi bol najlepsi japonec v F1 ... a mal jednoznacne dostat sancu na lepsi voz... skoda ze sa nedostal aspon do renaultu miesto vitalija petrova v tych casoch ... ale tak asi nemal za sebou tolko prachov a sponzorov to je jasne... teraz je to uz aj tak jedno
Avatar - Barrichello
18. 6. 2017 22:01
Re: Paráda
Tu šanci mělo dostat víc pilotů, žel nedostali bo u přestižních týmů bylo plno a zbytek byl o penězích...
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 22:41
Re: Paráda
velmi smolne podla mna dopadol aj jaime alguersuari.. ten na tu F1 proste mal ... a aj dnes je to stale len 27 rocny chalanisko ... skoda ze to uz davno nie je len o talente ale skor o peniaoch... lebo keby to bolo o talente tak taky narain karthikeyan v F1 neodjazdi asi ani kilometer...
Avatar - speedfred
18. 6. 2017 19:43
Re: Paráda
mal som to podobne s ku koncu pretekov som celkom fandil tomu LMP2. Zázrak sa ale nekonal, to Porsche bolo hodne rýchle.
PS : neviete kto mal najvyšší top speed a koľko?
Avatar - Pekelná Micinka
19. 6. 2017 16:21
Re: Paráda
Moc jsem to letos Toyotě přál. Možná bych brzdil s tou katastrofální nespolehlivostí, vysloveně se pokazila jen 7. 8 měla problém, který vyřešili, ale to mělo Porsche 2 taky a 1 taky fatálně selhala, takže jsou na tom vpodstatě stejně. Dojelo jim jedno auto, 9 nedojela následkem nehody. Já to Porsche zrovna 2x nepřál, kvůli tomu, že koncern kvůli tomu zaříz Audi, jinak nic proti nim.

Eurosport - komentář ok, ale ty pseudohumanitní agitky každých 10 minut a nebo reklamy sama na sebe, to je na zblití. Zajímalo by mě, jestli místo toho dávají "venku" nějaké opravdové reklamy. Musel jsem mít přes youtube puštěný na mobilu ještě stream.
Avatar - kosmonaut
19. 6. 2017 19:37
Re: Paráda
Také jsem to Toyotě přál, dodnes mě mrzí, že nevyhrála nádherná a ve své době nejrychlejší TS020, kterou dělal de Cortanze, ale byla "jen druhá". Stejně jako ve své době nejrychlejší Pescarolo C60 s Loebem bylo "jen druhé", mimochodem taktéž de Cortanzeho práce, všimni si podoby designu:
[odkaz]
[odkaz]

Ale to odbočuji, mě jen jejich letošní výsledek přijde tristní vzhledem k loňsku a vzhledem k těm řečem o testování na 30 hodin. Toyota není v Le Mans žádný zelenáč, má špičkové zázemí i piloty. Jasně, dalo by se to nazvat smůlou, prasklá pneumatika Katajamy v TS020 v poslední hodině 1999, kdy jezdil kvalifikační kola a mohutně stahoval BMW, nebo loňských posledních 5 minut, anebo letošek. Ano, byly těžké podmínky pro hybridy, vedro, ale když vezmeme že jedna TS050 odešla kvůli spojce, druhou v podstatě zničil pilot následkem prasácké jízdy s defektem (alespoň tak to vysvětlovali na Eurosportu UK, já jsem si šel dát pár hodin spánku po konci Kobayashiho), a jedna 919 zkončila kvůli tlaku oleje, pak ti zbývá takřka identická (vím, vím) porucha u zbylých dvou aut a tu u Porsche zvládli podstatně rychleji. Ale už se v tom zamotávám koukám :-)

Co je ještě zajímavé je rychlost LMP2. Jejich kvalifikační kola měla stejnou hodnotu jako ta od výše zmíněné superrychlé TS020 a to v roce 1999 nebylo ještě pod Dunlopem to rychlé esíčko, nýbrž jen padák dolů.

Eurosport UK za mě fajn, je tam hodně reklam, co už, ale borci ví o čem mluví a kolikrát je to i velká legrace :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
20. 6. 2017 17:07
Re: Paráda
Zkrátka Porsche z toho vyšlo líp vlastní zásluhou, vo tom žádná. Co se týče jízdy 9, tak já nejsem odborník, ale z toho co jsem viděl mi nepřišlo, že by s tím mohl jet nějak jinak.
Vydržel jsem do 4 hodin, takže jsem tu katastrofu viděl live. Zase jsem pak neviděl dopoledne, spát se musí. :-) Mám Eurosport CZ, se Strakou je to taky docela zábava.

BTW, tyhle stránky by se ti mohly líbit, nevím, jestli znáš. [odkaz]
Avatar - Barrichello
18. 6. 2017 19:30
Výsledky
No tak Porsche vyhrálo v kategorii samo pro sebe, neb LMP1 dojela 2 auta >:D, toyota jako vždy v problémech, hybridy nějak nefungujou takže faktickým vítězem závodu čínani na 2 a 4. místě. Taky sranda

Corvette přišla o vítězství v třídě GTPro smolně před koncem, no aspon třetí místo a celkově 20. V GTam dominovalo Ferrari a vyhrál Manor se starým známým W.Stevensem.
Rozbalit vlákno
11
18. 6. 2017 20:22
Re: Výsledky
Porsche 919 LMP1 je take hybrid. Porsche melo take nemale problemy s obema vozy a malem nedojeli ani prvni celkove.
Avatar - Dinar
19. 6. 2017 07:53
Re: Výsledky
Jaká kategorie sama pro sebe? Ty to tu zas mastíš, děláš, jako by si porsche tu třídu a její tech. pravidla vymyslelo. Pravdou je, že tak, jak je LMP1 nadefinováno, má problém většina automobilek, která by vůbec na LeMans pomýšlela, postavit auto, které by bylo schopno jízdy. Souzi z FIA chtějí P1 jako výkladní skříň pokroku, ale je to technicky na hraně a finančně za ní. Proto bude změna, směrem ke zlevnění a zjednodušení techniky, hybrid bude, páč budoucnost, ale měly by být P1 technicky jednodušší a levnější. Umožní to návrat soukromých týmů, P1 bude atraktivnější.

Protože ta atraktivnost se letos opravdu přesunula do LMP2, také díky jejich výraznému zrychlení, každopádně v LMP2 letos bylo to hlavní závodění a nejen Jackie a jeho tým udělali závod. Byla to paráda.

A co se týká GTE, tak to byla řežba celých 24h, to že corvetta přišla v posl. kole o vítězství šlo na vrub čistě pilota, prostě to psychicky nedal.

Jo, a Rubens jel moc pěkně. ;-)
Avatar - Barrichello
19. 6. 2017 08:42
Re: Výsledky
Jistě, pravidla kategorie vypisuje FIA, ale pokud ti dojedou v kategorii dvě auta, obě s problémy a se značným odstupem, je tak to první auto se štěstím kategorie sama pro sebe.

Nehceš popřít že P1 je rychlejší jak P2 a GT, že ;-)

Co se týče spolehlivosti jasný vítěz Oreca a motory Gibson
Avatar - Dinar
19. 6. 2017 08:58
Re: Výsledky
Já to chápu tak, že aktuální specifikace LMP1 dle FIA je příliš ambiciozní (technicky) a drahá, oboje odrazuje spoustu automobilek, a ti dva hrdinové, kteří do toho jdou prsama, oboje tovární stáje s obrovskými zkušenostmi a skutečná tech. špička, i takoví s tím mají problémy, viz. jak loni, tak letos.

Asi nerozumím výrazu sama pro sebe. Sama pro sebe ano, pokud myslíš bez konkurence nižších tříd, tak tomu ale bylo vždycky! Srovnání LMP1 a LMP2 na trati (i přesto o jak moc byly P2 rychlejší než dříve) bylo zcela jasně ve prospěch P1, která P2 objela jako kuželku. Naopak, letos při malém počtu P1 to nebyla kategorie sama pro sebe, protože P1 mohla prohrát, právě v případě, že by P1 měly takové tech problémy, že by x hodin stály nebo nedojely vůbec, což se skoro stalo, ale nakonec právě to, jaký je mezi P1 a P2 výkonostní rozdíl rozhodlo, že i auto, které stálo hodinu v depu porazilo spolehlivě jezdící P2 ve finále o několik kol.
Avatar - Barrichello
19. 6. 2017 09:30
Re: Výsledky
No však, tím že to auto je výrazně rychlješí jak P2 a GT, tak si jelo vlastní ligu a ani opravy v boxech nezabránily výhře. No a protože ze stejné kategorie dojela jen jedna Toyota co měla ještě větší problémy o kus vzadu, nemělo Porsche žádného adekvátního soupeře.

Naopak v LMP2 aspon soupeřili Oreca, Alpine, Ligier a Dallara a v GT Ferrari, Porsche, Aston, Corvette
Avatar - Barrichello
19. 6. 2017 08:44
Re: Výsledky
Rubens jel na poprvé slušně, souhlas.

Corvetta asi měla dát na konec zkušenějšího Magnussena no. Škoda no.
19. 6. 2017 08:50
Re: Výsledky
Ja myslim, ze Corvette vsadila na to, ze ty pneumatiky vydrzi. Ohledne pneu to bylo obecne zajimave. Tolik defektu, vybuchu pneu, to minule rocniky tolik nebylo. Holt nemaj tolik katovat ty zatacky, obrubniky byli nemilosrdne.
Avatar - Dinar
19. 6. 2017 16:40
Re: Výsledky
Prohra corvetty jde čistě na vrub pilota, lp gumu zničil, když v předposl kole prolitnul kačerem v šikaně na rovince mulsanne. Bylo to klasické nedobrždění a přitom nebyl v tu chvíli úplně pod tlakem, protože v předchozím kole udělal aston nepovedený útok, kus ztratil a v danou chvíli na vette ztrácel několik délek. Po tom kačeru zjevně začala guma vette povolovat a na konci kola už bylo auto skoro neovladatelné, pak šla guma úplně do pr... a dojezd v posl kole po ráfku... ale celé to bylo po chybě pilota. Lze předpokládat, že zkušený Magnussen by závěr psychicky ustál. ;-)
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 20:32
Re: Výsledky
Nakonec byl diskvalifikovanej Piquet, takže Vette se posunula na celkové 19. místo. Rubens a holandani na celkové 13 (v LMP2 11) a taktéž se změnilo pořadí bývalých jezdců F1
19. 6. 2017 08:58
Re: Výsledky
Na pristi rok jsou ohlaseny nove dva tymy v LMP1 a mozna nakonec premluvi i Peugeot, uvidime.
Avatar - Dinar
19. 6. 2017 09:00
Re: Výsledky
Mě trošku zatrnulo, když tam probírali změny v P1 pravidlech, jako to bude muset ujet urč. vzdálenost jen na elektriku atp., jsem zvědav, co z toho nakonec vyleze. Každopádně má být auto P1 výrazně levnější, tak bude nejen více továrních týmů ale vrátí se i soukromníci.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2017 19:31
Ex-piloti F1
Pořadí bývalých jezdců F1 v Le Mans:
1. Nelson Piquet Jr. (celkově 3)
2. Jean Eric Vergne (celkově 8)
3. Anthony Davidson/Sebastian Buemi/Kazuki Nakajima (celkově 9)
4. Karun Chandhok (celkově 12)
5. Rubens Barrichello/Jan Lammers (celkově 14)
6. Brunno Senna (celkově 17)
7. Jan Magnussen (celkově 20)
8. Will Stevens (celkově 27)
9. Pedro Lamy (celkově 37)
10. Oliver Berretta (celkově 42)
Závod nedokončili:
A. Lotterer ; K.Kobayashi ; S.Sarrazin; V.Petrov ; G.Fisichella
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 20:24
Re: Ex-piloti F1
uz tam chybal do poctu snad len Mark Webber ;-) a Jacques Villeneuve .. dvaja stari harcovnici
Avatar - Barrichello
18. 6. 2017 22:00
Re: Ex-piloti F1
Webber je dobrej, ale Jacques nevím, poslední dobou má jen blbý kecy, nic víc >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 22:43
Re: Ex-piloti F1
tak Zak bol vzdy taka huba nevymachana... klasika >:D :yes:
Avatar - Barrichello
20. 6. 2017 20:35
Re: Ex-piloti F1
Piquet diskvalifikovanej, takže všichni o jedno místo nahoru (i celkově)
Avatar - Dinar
19. 6. 2017 07:56
24 heures du Mans
Letos velmi vydařené, nádherné závodění, krásné počasí, plodně strávený víkend u televize. >:D :yes:

Gratulace Porsche k hattricku a Astonu k vítězství po padesáti letech. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
19. 6. 2017 18:43
Re: 24 heures du Mans
Tady je svět ještě v pořádku, sláva poršákům, čest tojotám... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
20. 6. 2017 17:09
Re: 24 heures du Mans
Ja... Ich ...gut! >:-[]