Holden Efijy: australská automobilka zvažuje výrobu omezené série
Poprvé tento koncept ohromil návštěvníky Australian International Motor Show v Sydney v roce 2005. Automobilka tehdy prohlásila, že o výrobě tohoto vozu neuvažuje. V současnosti se, ale podle Cars Guide situace změnila a mohlo by vzniknout omezené množství ručně vyrobených vozů. Cena takového automobilu by se pohybovala okolo 1,2 milionu amerických dolarů. V případě, že k výrobě dojde není jisté jestli bude stejně jako u konceptu použito mechanických částí Chevroletu Corvette páté generace.
Koncept Holden Efijy, jehož karoserie je dílem designéra Richarda Ferlazza, využívá komponenty Chevroletu Corvette Z06. Podvozek z tohoto vozu musel být prodloužen, aby se více než pětimetrová karoserie mohla usadit na rozvor 2946 mm. Vnější rozměry dvoudveřového kupé činí 5162 x 1999 x 1368 mm, světlá výška 139 mm, karosérie je lakována v exkluzivním fialovém odstínu Soprano Purple s hlubokým leskem. Vzduchové odpružení umožňuje v parkovací poloze snížit světlou výšku automobilu na 27 mm.
Pod kapotou konceptu je uložen šestilitrový zážehový osmiválec z Corvette Z06, který byl upraven Ronem Harropem, bývalým pilotem závodního Holdenu FJ. Motor přeplňuje mechanicky poháněné Rootsovo dmychadlo, které pomáhá k dosažení výkonu 480 kW (645 k) při 6400 ot./min a točivého momentu 775 Nm při 4200 ot./min. Motor je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou umístěnou u zadní nápravy, které sekunduje ze zřejmých důvodů diferenciál se zvýšenou svorností.
Dveře konceptu se otevírají samy v případě, že detekují přicházejícího řidiče a zpřístupňují interiér se sedadly, čalouněnými krémově žlutou kůží. Přístrojová deska obsahuje vedle množství chromu a lakovaných povrchových dílů, také centrální kruhový přístroj před řidičem s číslem 53, připomínajícím rok vzniku Holdenu FJ. Středová konzole má v sobě integrován výklopný dotykový LCD displej, který tak ve chvíli kdy není používán, neruší retroatmosféru na palubě. Zábavní systém obsahuje přehrávač hudby i videa uloženého na palubním harddisku.
Koncept se pohybuje na pneumatikách Dunlop SP Sport 9090 rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a Dunlop SP Sport 9000 rozměru 285/30 ZR 22 vzadu.