Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden Efijy: australská automobilka zvažuje výrobu omezené série

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
Koncept Efijy z roku 2005, který je moderní interpretací australské legendy Holden FJ, se opět dostává na výsluní. General Motors jej vzalo do USA, kde získal letošní titul Severoamerický koncept roku.

Poprvé tento koncept ohromil návštěvníky Australian International Motor Show v Sydney v roce 2005. Automobilka tehdy prohlásila, že o výrobě tohoto vozu neuvažuje. V současnosti se, ale podle Cars Guide situace změnila a mohlo by vzniknout omezené množství ručně vyrobených vozů. Cena takového automobilu by se pohybovala okolo 1,2 milionu amerických dolarů. V případě, že k výrobě dojde není jisté jestli bude stejně jako u konceptu použito mechanických částí Chevroletu Corvette páté generace.

Koncept Holden Efijy, jehož karoserie je dílem designéra Richarda Ferlazza, využívá komponenty Chevroletu Corvette Z06. Podvozek z tohoto vozu musel být prodloužen, aby se více než pětimetrová karoserie mohla usadit na rozvor 2946 mm. Vnější rozměry dvoudveřového kupé činí 5162 x 1999 x 1368 mm, světlá výška 139 mm, karosérie je lakována v exkluzivním fialovém odstínu Soprano Purple s hlubokým leskem. Vzduchové odpružení umožňuje v parkovací poloze snížit světlou výšku automobilu na 27 mm.

Pod kapotou konceptu je uložen šestilitrový zážehový osmiválec z Corvette Z06, který byl upraven Ronem Harropem, bývalým pilotem závodního Holdenu FJ. Motor přeplňuje mechanicky poháněné Rootsovo dmychadlo, které pomáhá k dosažení výkonu 480 kW (645 k) při 6400 ot./min a točivého momentu 775 Nm při 4200 ot./min. Motor je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou umístěnou u zadní nápravy, které sekunduje ze zřejmých důvodů diferenciál se zvýšenou svorností.

Dveře konceptu se otevírají samy v případě, že detekují přicházejícího řidiče a zpřístupňují interiér se sedadly, čalouněnými krémově žlutou kůží. Přístrojová deska obsahuje vedle množství chromu a lakovaných povrchových dílů, také centrální kruhový přístroj před řidičem s číslem 53, připomínajícím rok vzniku Holdenu FJ. Středová konzole má v sobě integrován výklopný dotykový LCD displej, který tak ve chvíli kdy není používán, neruší retroatmosféru na palubě. Zábavní systém obsahuje přehrávač hudby i videa uloženého na palubním harddisku.

Koncept se pohybuje na pneumatikách Dunlop SP Sport 9090 rozměru 255/35 ZR 20 vpředu a Dunlop SP Sport 9000 rozměru 285/30 ZR 22 vzadu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (22)
19. 9. 2007 15:25
Mno, pánové...
...pokud Holden skutečně vyrobí omezenou sérii, to abych začal šetřit :-) Tohle je parádní kára!
Avatar - Ruffi
18. 9. 2007 21:39
old school s retrom
Delikatesa..... :yes: :yes:
18. 9. 2007 14:53
Re: Nadhera
jj presne tak, taky si vybavuju, ze jsem to uz videl a ze se mi to libilo. Je to proste nadhera!
Avatar - BikerArny
18. 9. 2007 14:42
Nemám slov
Opravdu nádhera, hned jak jsem tu krásku viděl mi spadla čelist až na klávesnici. Takle krásný auto jsem snad ještě neviděl. Já na něj snad začnu šetřit a do důchodu se snad dočkám :-)
Avatar - CountachSV
18. 9. 2007 11:50
superbourák masérskej
sak.ra ty Holdeny stojej za povšimnutí, bejt miliardář tak si asi koupim celou jejich modelovou řadu od pick-upu přes pořádnýho kombíka až po tohle mr.da.cí monstrum. Zezadu je to čistá extáze estetiky, nemám slov. Jediný co mi vadí je ten chrom na volantu, bude to hrozně upatlaný, jakmile majitel dupne na plyn a opotí se z toho :-))... jinak rozhodně automat, myslim že i tak to bude trhat asfalt. Jo a ještě mě hodně dostala ta retro obrazovka, to je pecka! A na ní ta siluetka... no krása. Jdu si užívat siestu.