Holden připravuje premiéru VF Commodore Series II
Holden Commodore patří s ohledem na svou dlouhou historii, která se začala psát ve druhé polovině sedmdesátých let, k nejtradičnějším zástupcům australské automobilové produkce a zároveň je stále velmi oblíbený u zákazníků.
Pro další posílení jeho pozic na australském trhu se Holden připravuje na uvedení důkladně modernizovaného Commodore aktuální generace VF, nabízené od roku 2013, které dostane označení Series II.
Termín premiéry je podle australského magazínu Motoring prostřednictvím pozvánky pro zástupce médií potvrzen na neděli 13. září letošního roku. Právě tento den hodlá Mark Bernhard, předseda představenstva a generální ředitel GM Holden, odhalit v Melbourne omlazený Commodore.
Tato premiéra se má do jisté míry stát zároveň i začátkem konce výroby této modelové řady na australské půdě, protože Holden podle starších zpráv ukončí produkci na domácí půdě v roce 2017. Následně má jeho aktivity převzít Chevrolet a v případě Commodore se očekává nástupce stojící na prodloužené platformě Opelu Insignia s pohonem předních kol nebo všech čtyř kol a maximálně šestiválcovými motory.
Než se ovšem historie Commodore generace VF uzavře bude na podzim letošního roku uvedena na australský trh její modernizovaná podoba, která přinese přepracovaný design předních partií, lehce přepracovaný interiér s nejnovějšími multimediálními systémy a upravenou paletu pohonných jednotek.
Ta má i nadále jako základ nabízet atmosférické zážehové šestiválce do V, ale nejvíce pozornosti budou přitahovat vrcholná provedení SS a SS-V, která se mají dočkat výměny dosavadního šestilitrového osmiválce za přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l.
Nový vrchol palety pohonných jednotek má podle neoficiálních informací disponovat výkonem okolo 304 kW (413 k), čímž se nebezpečně přiblíží ostrým verzím od Holden Special Vehicles (HSV). Dvorní ladič má ovšem podle nedávných informací pracovat na výrazně výkonnějším provedení Commodore s motorem Corvette ZR1.
Australská média, očekávají zvýšenou produkci modernizovaného Commodore Series II. Ta má v prvé řadě pokrýt poptávku ze strany zákazníků po jeho uvedení na trh a zároveň posloužit k vytvoření dostatečných zásob skladových vozů, jimiž bude moci Holden uspokojit zájemce o tuto modelovou řadu i po ukončení výroby, k němuž má dojít v roce 2017.
Velký důraz má být přitom kladem na verze s osmiválcovými motory, které se nemají dočkat přímých nástupců a přitom v současnosti představují více než 30 procent ze všech prodaných vozů generace VF.
První sériový Holden Commodore opustil brány automobilky 25. října 1978 a stal se zakladatelem úspěšné linie rodinných modelů australské automobilky. Za třicet let produkce bylo vyrobeno více 2,5 milionu vozů modelové řady Commodore.
V současnosti je na trhu již patnáctá generace Holdenu Commodore s interním označením VF, která se představila v roce 2013 a je nástupcem generace VE z roku 2006 . Předchozí generace jsou: VB (1978). VC (1980), VK (1984), VL (1986), VN (1988), VP (1991), VR (1993), VS (1995), VT (1997), VX (2000), VY (2002) a VZ (2004).
Jako první australský automobil byl Holden Commodore standardně vybaven čelními i bočními airbagy řidiče a předního spolujezdce, palubním počítačem a ABS.