Diskuse

Holden v roce 2016 přestane vyrábět, australský automobilový průmysl tím skončí

8.12.2013

Automobilka zatím informace popírá, australští politici jsou ale přesvědčeni, že Holden stejně jako Ford ukončí v roce 2016 lokální výrobu.

 

  • 20 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 08.12.2013  20:28

    To snad ne

    Tak tohle mi opravdu pokazilo náladu. ;-\ Holden pro mě byl a je symbolem nesplnitelného snu, snoubícího úžasný design s oslnivou technikou. Ještě při čtení "Holden v roce 2016" mi svitla naděje na začátek prodeje v kontinentální Evropě..Jestli skončí, bude ho velká škoda.
  • 20 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 08.12.2013  21:37

    Už jich moc nezůstane.

    Za posledních 20 let skončila (nebo byla degradována) většina z mých oblíbených značek: Oldsmobile, Rover, MG, Lancia, SAAB a teď má skončit i Holden. :'-( To už mi jich moc nezbývá... ještě, že duo Jaguar - Land Rover pod Tatou funguje.
    • 10 Reagovat !

      foto Karbonyl

      Karbonyl 08.12.2013  21:53

      « Re: Už jich moc nezůstane.

      Když se GM zbavilo SAABu, docela mě to nakrklo, a tímto krokem si to u mě Amíci rozhodně nevylepší. Ute SS bude chybět.
      • 00 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 09.12.2013  05:18

        « Re: Re: Už jich moc nezůstane.

        Jestli bude ukoncena výroba GM Holden, tak z logických ekonomických duvodu. Tech originálních modelu vcetne Ute by byla skoda, ale ekonomika je ekonomika.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 08.12.2013  23:28

    Chudáci Australané...

    Jak je vidět, v dnešním pos...aně globalizovaném světě se automobilová značka určená "jen" pro jeden kontinent neudrží... smutné! Ale zrušení Holdenu mi pořád příjde důstojnější konec této značky, než aby začali lepit její loga na předokolkové Opely. :-! :-(
    • 10 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 09.12.2013  05:16

      « Re: Chudáci Australané...

      Pokud skutecne dojde k ukoncení výroby firmy GM Holden, tak to bude predevsím kvuli vysokým výrobním nákladum, tak jek je to v prípade firmy Ford. Co sem tahás globalizaci. Firme GM Holden nikdo nebrání exportovat, coz také cástecne ciní. Jiste, v rámci antiglobalizace by se v Austrálii dala teoreticky dát vysoká cla na auta z dovozua a tím by se chránila lokální výroba firem Ford, GM Holden a Toyota. Otázka je, jestli by to bylo v zájmu zákazníka.

      Jinak, pokud ti neuslo, v Austrálii se krome origininálních modelu Holden vyrábí také Chevrolet Cruze s logem Holden. A importované modely Holden jsou vesems Chevrolety s logem Holden. V minulosti se v Austrálii také prodávalo nekolik modelu Opel s logem Holden. Podle tebe zrejme uplná tragédie.
    • 00 Reagovat !

      foto IcePickLodger

      IcePickLodger 09.12.2013  09:38

      « Re: Chudáci Australané...

      chudaci? ja to ako katastrofu rozhodne nevnimam. a takisto si nemyslim, ze globalizacia je nejaka "choroba" alebo nieco, co existuje nezavisle od nas, typu tropicka burka. nie je to nic ine ako prirodzeny vysledok spravania trhovych subjektov. ak by o modely bol na lokalnom, regionalnom, pripadne aj celosvetovom trhu dostatocny zaujem, znacka (resp. vyroba v Australii) by urcite nekoncila, prave naopak. ale kedze ten zaujem je nedostatocny, tak zial ma smolu, preziju len ti najlepsi. je to ako by si nadaval na evoluciu :). nic sa nedeje, jeden konci, iny zacina (nebudem menovat, ale v Cine ich je pomerne dost, este o nich budeme vela pocut :)...toto skuor hovorim ako zart, aj ked je to fakt...no co, aj Cinancia su len ludia a aj oni maju co to povedat do celosvetoveho trhu, zvlast ak ich je tak moc, s tym nic neurobime)
      • 01 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 09.12.2013  12:52

        « Re: Re: Chudáci Australané...

        Skoro souhlas, auto je už dnes spotřební zboží, v číně to vědí, proto dělají auta na jedno použití a tím tlačí cenu aut ve světě dolů (či tlačit budou, až se naplno rozlezou). Tak, jak nemá význam v každém evropském státě dělat jiný DVD přehrávač, ale jeden DVD přehrávač pro celou evropu, tak to bude i s auty. Dnes se na nějaký typický design či národní kořeny ve výrobku nehledí, prvořadá je u spotřebitelů cena. Kdo by dnes chtěl připlácet za kvalitně udělaný výrobek, který by tu vydržel nějaký ten čas?? TV se ti podělá do 5ti let, pak kupuješ novou, možná dříve, stejně jako ostatní dnes ojebané výrobky. Už se to protláčí i do aut. Regionální výrobce nemají naději, splynou a nebo budou zrušeni, jelikož v dnešním propojeném světě, kde je přesun dat a zboží ultrarychlé, nemají naději. Dnes, když něco vymyslíš či vyrobíš, můžeš to prodávat kdekoliv.
        • 00 Reagovat !

          foto IcePickLodger

          IcePickLodger 09.12.2013  13:21

          « Re: Re: Re: Chudáci Australané...

          takmer uplne suhlasim...malinka vyhrada - netvrdil by som, ze vsetci spotrebitelia pausalne kaslu na kvalitu. preco? cast nekasle, chce si priplatit a aj si priplati za premiu, resp. nieco neotrele, neokukane, co ma prenho ako individualitu nejaku vyssiu pridanu hodnotu. a takychto ludi je stale dost. no ak je vyrobca neefektivny v tom, co robi, tak jednoducho neprezije. preco vyraba Holden take straty? mozno ta jeho kvalita, jedinecnost jeho aut nie je az na takej urovni, aby to spotrebitelia docenili. vyrobcov, ktori dokazu vyrabat aj predavat kvalitne a draho, je dost. ba povedal by som, v poslednom case, kriza-nekriza, sa im dari lepsie ako kedykolvek predtym! muozeme tu teraz ronit slzy za nejakym Holdenom ci SAABom, no situacia je taka, ze ich matky mali tieto znacky asi dost na haku...neostava ine, len sa poobzerat inde. ponuka je stale dost velka :-!
          • 00 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 09.12.2013  19:09

            « Re: Re: Re: Re: Chudáci Australané...

            Tak pozor s tím "ze ich matky mali tieto znacky asi dost na haku". Holden a Saab jsou dva úplne odlisné prípady. V prípade Holdenu se rozhodne nedá ríct ze tuto firmu mel GM "na haku" (viz to, co jsem tady psal jinde). V prípade Saabu cástecne ano, a le "na haku" Saab bohuzel meli i zákazníci.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 09.12.2013  15:52

          « Re: Re: Re: Chudáci Australané...

          To je přesně ten svět, který se mi totálně hnusí. Stejné unifikované výrobky, s hnusným unylým designem, nekvalitní asijský brak na kterém sou loga světových značek....

          Když se vám to líbí, tak si to užijte.
          Jinak jako záložní telka mam doma ještě bednu a tý je 15 let a pořád hraje.....A to prvních 8-9 let hrála denně....
          • 00 Reagovat !

            foto chrudos

            chrudoš 13.12.2013  12:52

            « Re: Re: Re: Re: Chudáci Australané...

            Jezdit ve starém autě není to stejné jako koukat na starou telku. 80kg vážící rybí oko vs. pár kilo úsporná LEDka, nevidím žádný důvod nechávat si tu starou
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 09.12.2013  10:48

    GM ruší co může

    nevím jestli je to ta správná cesta....Měli jít cestou několika vastních svébytných modelů a ty i exportovat + modely jiných značek GM pod logem Holden.
    Pokud to nefunguje, pak je špatný management.
    • 00 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 09.12.2013  11:38

      « Re: GM ruší co může

      U tebe je vzdycky uklidnující jak ty vsechno o vsem vís. Ty vís nejen jak se má vsechno delat v Chrysler Group, ale i v jiných firmách. Uz jsem ti jednou psal, ze bys mel zalozit poradenskou firmu pro automobilový prumysl. Spickový manazeri u tebe budou stát frontu a ty budes kasírovat milióny.

      Nevím, jestli dokázes pochopit jeden z hlavních problému Austrálie, a tím je velice drahá výroba. Ford proto výrobu v Austrálii ukoncí, pokud se tak rozhodne GM, bude to taky z tohoto duvodu, a jak to bude s Toyotou uvidíme.

      Mozná taky ve své nebetycné moudrosti vís, ze v Austrálii zádný nový výrobce v posledních desetiletích výrobu osobních vozu v Austrálii nezacal a nikdo se k tomu nechystá. Takze to zrejme nebude výhodné.

      Ale jiste, podle odborníka jménem Barrichello je na vine spatný management.
      • 00 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 09.12.2013  12:56

        « Re: Re: GM ruší co může

        Přesně, povívejte se u nás. Např. v Hranicích byl Philips, jak vyčerpal státní dotace, už se mu nevyplatilo u nás vyrábět a odtáhl dál na východ, tak, jak se to v poslední době stává i u ostatních firem...Škoda také dělá na východě, jinak by neprodala (vemte si, o kolik za posledních 15 let stouply mzdové náklady na jedno vyrobené auto ve Škodě).
        • 00 Reagovat !

          foto novice

          novice 10.12.2013  00:24

          « Re: Re: Re: GM ruší co může

          Ty danove prazdniny mohl vyuzivat jeste zhruba 5 let, problem spis byl v prudkem poklesu poptavky po CRT obrazovkach.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 09.12.2013  15:39

        « Re: Re: GM ruší co může

        V americe byla taky drahá výroba, svého času stál jeden vyrobný vůz GM, Forda nebo Chrysler až asi o o 30% víc než takovou Toyotu. Už nestojí....

        Stačilo zaměstnancům říct že budou mít nižsíš benefity než měli, nebo nebudou mít nic...

        • 00 Reagovat !

          foto Gilgit

          Gilgit 09.12.2013  19:05

          « Re: Re: Re: GM ruší co může

          Proboha, jak ríkám, Barrichello expert na vsechno, taková kombinace Brouka Pytlíka a Vseználka.

          Predstav si, ze manazeri Fordu v Austrálii byli tak hloupí ze toto nevedeli a rozhodli se fabriku radeji zavrít.

          General Motors o Holdenu mozná jeste nerozhodl, tak jim bez poradit, co mají delat. Treba ten Holden zachránís.

          Jo a v té Americe meli GM/Ford/Chrysler s tím, ze meli vyssí výrobní náklady nez Toyota? Jenomze v Austrálii si Toyota na vysoké náklady stezuje taky.

          Proste Pytlík Barrichello je zase jednou chytrejsí nez rada spickových manazeru ruzných firem dohromady.

          A jeste zopakuji neco, co to tvého polomzku asi neleze. V USA v posledních letech/desetiletých bylo postaveno relativne mnoho nových továren na autombily, nekolik zahranicních výrobcu tam zacalo vyrábet.

          Do Austrálie, jak mozná ve své neobvyklé moudrosti vís, za poslední desetiletí nikdo nový neprisel a ani se tam nechystá. proc asi.

          Tak Bariku, mazej domu, vez´mi si ty prásky na které jsi zapomnel a pro príste pamatuj: Nejdrív tabletky, potom na internet.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 10.12.2013  16:24

            « Re: Re: Re: Re: GM ruší co může

            >:D >:D >:D >:D
            HIHI

            Tady se snaží být někdo vtipný.

            Co je v té autstrálii tak drahé? Krom pracovní síly? Děn? Proč tedy nezatlačí an vládu aby jim dala výhodnější podmínky? Lepší slevit pro vládu než nemít žádný průmysl a řešit nezaměstnané.

            Anebo co je tam tak drahého? Proud, voda, plyn?

            Jako expert nám to určitě povíš.

            Dobrý manažer musí umět vyjendávat nejn s odbory, zaměstnanci ale i s vládou.

            Pokud je problém jinde, jistě nám ho jako odborník osvětlíš >:D
    • 00 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 09.12.2013  12:54

      « Re: GM ruší co může

      Není špatný management, ale celý Holden je přežitek. Nevyrostl z lokálního výrobce a tím pádem na dnešním globálním trhu je jen zakrslíkem, který nedokáže konkurovat. Sežere ho globální konkurence, tak, jako v posledních letech se to stává všude, např. americké značky.
      • 00 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 09.12.2013  13:20

        « Re: GM ruší co může

        Holden se ovsem nedá oznacit jako zakrslík, je to soucást General Motors.
        • 00 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 09.12.2013  13:38

          « Re: Re: GM ruší co může

          Není to globální značka jakou je dnes např. Chevrolet (díky Daewoo) nebo Ford.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 09.12.2013  15:37

            « Re: Re: Re: GM ruší co může

            Jenže chevrolet pro Evropu taky končí. Z čehož mam nopak radost, protože nelpit americká loga na korejská šidítka....z toho sem nikdy radost neměl...
            • 00 Reagovat !

              foto Gilgit

              Gilgit 09.12.2013  18:57

              « Re: Re: Re: Re: GM ruší co může

              Ty jsi pekný ubozák. Nejcasteji tady vyjadrujes radost, kdyz se nejaké firme neco nedarí. Divím se jak nekdo muze mít takový negativní zapsklý charakter.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 10.12.2013  14:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: GM ruší co může

                Naopak, já mam radost že se GM daří. Ale s americkými modely, ne s Daewoo se špatným logem...
          • 00 Reagovat !

            foto Gilgit

            Gilgit 09.12.2013  18:55

            « Re: Re: Re: GM ruší co může

            Ale to je jedno, protoze Holden není samostatná firma, ale soucást General Motors. Takze v Austrálii se vozy GM - jak lokálne vyrobené tak importované - prodávají jako Holden. Jediná výjimka byl nedávný pokus zavést tam znacku Opel, který byl ovsem po roce ukoncen.

            Naopak pokud se Holdeny exportují, je tomu tak pod jinými znackami koncernu GM.

            Ford je globální znacka a rozhodnutí o zakoncení výroby v Austrálii jiz oznámil.

            Jeste jednou - Holden není pouhý lokální výrobce.
  • 00 Reagovat !

    foto Johnnn

    Johnnn 09.12.2013  13:03

    Skutečně je to taková škoda?

    Musím říct, že mě docela udivilo, kolik diskutérům zde na fóru zkazilo náladu oznámení o konci značky. Automobilka mi v aktuální situaci zase tak originální nepřipadá - stejné modely jako Chevrolet, dokonce se stejným názvem a pak jeden exot - Ute. No nevím, zda alespoň jedno takové jezdí v ČR :-) No a Commodore je myslím nepřevlečený Opel teprve v aktuální generaci. Předtím to byl Omega, Vectra,.. a i tak používá platformu od GM.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 09.12.2013  17:57

      « Re: Skutečně je to taková škoda?

      Který Opel konkrétně je VF Commodore? :-O
  • 00 Reagovat !

    foto romgator

    romgator 09.12.2013  16:33

    Osud

    Holden je u konce. Může za to nezájem zákazníků, náklady a bůh ví co ještě. Plus možná hospodářská krize. Díval jsem se na wikipedii, kolik značek hlavně v USA za velké hospod. krize zmizelo. Nic netrvá věčně.

    Někdo tady na auto.cz psal, že budoucnost bude hodně jednotvárná. Auta budou vyrábět jen koncerny pod pár značkami. Myslím si, že je to už možné, i když to bude ještě pár let trvat.
    • 00 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 09.12.2013  18:51

      « Re: Osud

      Holden je soucást koncernu General Motors, není to samostatná firma/znacka.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 10.12.2013  16:27

      « Re: Osud

      Za poslední krize zmizel jen Pontiac a Mercury.

      Saturn byla uměle vytvořená značka z konce 80. let jako konkurence japonský značkám a Hummer z poč. 90.....

      Oldsmobile skončil už dřívě, stejně jako Plymouth, to ještě žádná krize defakto nebyla.

      A co se týče krize v 70. letech a předchozích krizí....to je zas jiná písnička. Není moudré mít 50 značek dělající stejné vozy, ale není dobré mít ani 3 globální značky. Chce to zdravý kompromis.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…