Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Holden v roce 2016 přestane vyrábět, australský automobilový průmysl tím skončí

Automobilka zatím informace popírá, australští politici jsou ale přesvědčeni, že Holden stejně jako Ford ukončí v roce 2016 lokální výrobu.
Zpět na článek
8. 12. 2013 20:28
9. 12. 2013 10:41
9. 12. 2013 16:33
9. 12. 2013 18:51
10. 12. 2013 16:27
Avatar - twistedTSD
8. 12. 2013 20:28
To snad ne
Tak tohle mi opravdu pokazilo náladu. ;-\ Holden pro mě byl a je symbolem nesplnitelného snu, snoubícího úžasný design s oslnivou technikou. Ještě při čtení "Holden v roce 2016" mi svitla naděje na začátek prodeje v kontinentální Evropě..Jestli skončí, bude ho velká škoda.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
8. 12. 2013 21:37
Už jich moc nezůstane.
Za posledních 20 let skončila (nebo byla degradována) většina z mých oblíbených značek: Oldsmobile, Rover, MG, Lancia, SAAB a teď má skončit i Holden. :'-( To už mi jich moc nezbývá... ještě, že duo Jaguar - Land Rover pod Tatou funguje.
Rozbalit vlákno
2
8. 12. 2013 21:53
Re: Už jich moc nezůstane.
Když se GM zbavilo SAABu, docela mě to nakrklo, a tímto krokem si to u mě Amíci rozhodně nevylepší. Ute SS bude chybět.
9. 12. 2013 05:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 12. 2013 23:28
Chudáci Australané...
Jak je vidět, v dnešním pos...aně globalizovaném světě se automobilová značka určená "jen" pro jeden kontinent neudrží... smutné! Ale zrušení Holdenu mi pořád příjde důstojnější konec této značky, než aby začali lepit její loga na předokolkové Opely. :-! :-(
Rozbalit vlákno
7
9. 12. 2013 05:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2013 09:38
Re: Chudáci Australané...
chudaci? ja to ako katastrofu rozhodne nevnimam. a takisto si nemyslim, ze globalizacia je nejaka "choroba" alebo nieco, co existuje nezavisle od nas, typu tropicka burka. nie je to nic ine ako prirodzeny vysledok spravania trhovych subjektov. ak by o modely bol na lokalnom, regionalnom, pripadne aj celosvetovom trhu dostatocny zaujem, znacka (resp. vyroba v Australii) by urcite nekoncila, prave naopak. ale kedze ten zaujem je nedostatocny, tak zial ma smolu, preziju len ti najlepsi. je to ako by si nadaval na evoluciu :). nic sa nedeje, jeden konci, iny zacina (nebudem menovat, ale v Cine ich je pomerne dost, este o nich budeme vela pocut :)...toto skuor hovorim ako zart, aj ked je to fakt...no co, aj Cinancia su len ludia a aj oni maju co to povedat do celosvetoveho trhu, zvlast ak ich je tak moc, s tym nic neurobime)
Avatar - Hittman
9. 12. 2013 12:52
Re: Chudáci Australané...
Skoro souhlas, auto je už dnes spotřební zboží, v číně to vědí, proto dělají auta na jedno použití a tím tlačí cenu aut ve světě dolů (či tlačit budou, až se naplno rozlezou). Tak, jak nemá význam v každém evropském státě dělat jiný DVD přehrávač, ale jeden DVD přehrávač pro celou evropu, tak to bude i s auty. Dnes se na nějaký typický design či národní kořeny ve výrobku nehledí, prvořadá je u spotřebitelů cena. Kdo by dnes chtěl připlácet za kvalitně udělaný výrobek, který by tu vydržel nějaký ten čas?? TV se ti podělá do 5ti let, pak kupuješ novou, možná dříve, stejně jako ostatní dnes ojebané výrobky. Už se to protláčí i do aut. Regionální výrobce nemají naději, splynou a nebo budou zrušeni, jelikož v dnešním propojeném světě, kde je přesun dat a zboží ultrarychlé, nemají naději. Dnes, když něco vymyslíš či vyrobíš, můžeš to prodávat kdekoliv.
9. 12. 2013 13:21
Re: Chudáci Australané...
takmer uplne suhlasim...malinka vyhrada - netvrdil by som, ze vsetci spotrebitelia pausalne kaslu na kvalitu. preco? cast nekasle, chce si priplatit a aj si priplati za premiu, resp. nieco neotrele, neokukane, co ma prenho ako individualitu nejaku vyssiu pridanu hodnotu. a takychto ludi je stale dost. no ak je vyrobca neefektivny v tom, co robi, tak jednoducho neprezije. preco vyraba Holden take straty? mozno ta jeho kvalita, jedinecnost jeho aut nie je az na takej urovni, aby to spotrebitelia docenili. vyrobcov, ktori dokazu vyrabat aj predavat kvalitne a draho, je dost. ba povedal by som, v poslednom case, kriza-nekriza, sa im dari lepsie ako kedykolvek predtym! muozeme tu teraz ronit slzy za nejakym Holdenom ci SAABom, no situacia je taka, ze ich matky mali tieto znacky asi dost na haku...neostava ine, len sa poobzerat inde. ponuka je stale dost velka :-!
9. 12. 2013 19:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
9. 12. 2013 15:52
Re: Chudáci Australané...
To je přesně ten svět, který se mi totálně hnusí. Stejné unifikované výrobky, s hnusným unylým designem, nekvalitní asijský brak na kterém sou loga světových značek....

Když se vám to líbí, tak si to užijte.
Jinak jako záložní telka mam doma ještě bednu a tý je 15 let a pořád hraje.....A to prvních 8-9 let hrála denně....
13. 12. 2013 12:52
Re: Chudáci Australané...
Jezdit ve starém autě není to stejné jako koukat na starou telku. 80kg vážící rybí oko vs. pár kilo úsporná LEDka, nevidím žádný důvod nechávat si tu starou
Avatar - Barrichello
9. 12. 2013 10:48
GM ruší co může
nevím jestli je to ta správná cesta....Měli jít cestou několika vastních svébytných modelů a ty i exportovat + modely jiných značek GM pod logem Holden.
Pokud to nefunguje, pak je špatný management.
Rozbalit vlákno
13
9. 12. 2013 11:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hittman
9. 12. 2013 12:56
Re: GM ruší co může
Přesně, povívejte se u nás. Např. v Hranicích byl Philips, jak vyčerpal státní dotace, už se mu nevyplatilo u nás vyrábět a odtáhl dál na východ, tak, jak se to v poslední době stává i u ostatních firem...Škoda také dělá na východě, jinak by neprodala (vemte si, o kolik za posledních 15 let stouply mzdové náklady na jedno vyrobené auto ve Škodě).
10. 12. 2013 00:24
Re: GM ruší co může
Ty danove prazdniny mohl vyuzivat jeste zhruba 5 let, problem spis byl v prudkem poklesu poptavky po CRT obrazovkach.
Avatar - Barrichello
9. 12. 2013 15:39
Re: GM ruší co může
V americe byla taky drahá výroba, svého času stál jeden vyrobný vůz GM, Forda nebo Chrysler až asi o o 30% víc než takovou Toyotu. Už nestojí....

Stačilo zaměstnancům říct že budou mít nižsíš benefity než měli, nebo nebudou mít nic...
9. 12. 2013 19:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2013 16:24
Re: GM ruší co může
>:D >:D >:D >:D
HIHI

Tady se snaží být někdo vtipný.

Co je v té autstrálii tak drahé? Krom pracovní síly? Děn? Proč tedy nezatlačí an vládu aby jim dala výhodnější podmínky? Lepší slevit pro vládu než nemít žádný průmysl a řešit nezaměstnané.

Anebo co je tam tak drahého? Proud, voda, plyn?

Jako expert nám to určitě povíš.

Dobrý manažer musí umět vyjendávat nejn s odbory, zaměstnanci ale i s vládou.

Pokud je problém jinde, jistě nám ho jako odborník osvětlíš >:D
Avatar - Hittman
9. 12. 2013 12:54
Re: GM ruší co může
Není špatný management, ale celý Holden je přežitek. Nevyrostl z lokálního výrobce a tím pádem na dnešním globálním trhu je jen zakrslíkem, který nedokáže konkurovat. Sežere ho globální konkurence, tak, jako v posledních letech se to stává všude, např. americké značky.
9. 12. 2013 13:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hittman
9. 12. 2013 13:38
Re: GM ruší co může
Není to globální značka jakou je dnes např. Chevrolet (díky Daewoo) nebo Ford.
Avatar - Barrichello
9. 12. 2013 15:37
Re: GM ruší co může
Jenže chevrolet pro Evropu taky končí. Z čehož mam nopak radost, protože nelpit americká loga na korejská šidítka....z toho sem nikdy radost neměl...
9. 12. 2013 18:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2013 14:45
Re: GM ruší co může
Naopak, já mam radost že se GM daří. Ale s americkými modely, ne s Daewoo se špatným logem...
9. 12. 2013 18:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 12. 2013 13:03
Skutečně je to taková škoda?
Musím říct, že mě docela udivilo, kolik diskutérům zde na fóru zkazilo náladu oznámení o konci značky. Automobilka mi v aktuální situaci zase tak originální nepřipadá - stejné modely jako Chevrolet, dokonce se stejným názvem a pak jeden exot - Ute. No nevím, zda alespoň jedno takové jezdí v ČR :-) No a Commodore je myslím nepřevlečený Opel teprve v aktuální generaci. Předtím to byl Omega, Vectra,.. a i tak používá platformu od GM.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2013 17:57
Re: Skutečně je to taková škoda?
Který Opel konkrétně je VF Commodore? :-O
Avatar - romgator
9. 12. 2013 16:33
Osud
Holden je u konce. Může za to nezájem zákazníků, náklady a bůh ví co ještě. Plus možná hospodářská krize. Díval jsem se na wikipedii, kolik značek hlavně v USA za velké hospod. krize zmizelo. Nic netrvá věčně.

Někdo tady na auto.cz psal, že budoucnost bude hodně jednotvárná. Auta budou vyrábět jen koncerny pod pár značkami. Myslím si, že je to už možné, i když to bude ještě pár let trvat.
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2013 18:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2013 16:27
Re: Osud
Za poslední krize zmizel jen Pontiac a Mercury.

Saturn byla uměle vytvořená značka z konce 80. let jako konkurence japonský značkám a Hummer z poč. 90.....

Oldsmobile skončil už dřívě, stejně jako Plymouth, to ještě žádná krize defakto nebyla.

A co se týče krize v 70. letech a předchozích krizí....to je zas jiná písnička. Není moudré mít 50 značek dělající stejné vozy, ale není dobré mít ani 3 globální značky. Chce to zdravý kompromis.