16.8. 2017 ČTK

Hon na diesely: Úpravy podle ekologů nestačí!

Hon na diesely: Úpravy podle ekologů nestačí!

Úpravy softwaru u dieselových aut, na kterých se začátkem srpna dohodly německá vláda a zdejší automobilky, podle organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe prakticky nezlepší situaci ve městech nejhůře postižených znečištěním ovzduší.

Opatření tak podle nich nezabrání zákazům jízdy části dieselových aut v těchto oblastech. Zástupci nevládní organizace to řekli na tiskové konferenci v Berlíně.

Na takzvaném dieselovém summitu se německé automobilky zavázaly, že upraví software u 2,8 milionu dieselových aut tak, aby v průměru o 25 až 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Dalších 2,5 milionu vozů musí už na základě dřívějších rozhodnutí upravit koncern Volkswagen. Dohoda počítá také s příspěvky automobilového průmyslu do fondu vlády na udržitelnou mobilitu ve městech nebo s pobídkami, které povedou k tomu, že uživatelé starší diesely vymění za nové.

Podle Deutsche Umwelthilfe budou mít ale dohodnutá opatření jen minimální dopady. Organizace počítá s tím, že díky nim v letních měsících množství emisí oxidů dusíku ve městech klesne maximálně o pět procent, v těch zimních pak dokonce vůbec. Důvodem je jednak to, že se úpravy softwaru týkají jen menší části z celkem více než 15 milionů v Německu registrovaných dieselových aut, a jednak to, že bude nadále možné při nízkých venkovních teplotách čištění výfukových plynů utlumit. To se přitom dnes týká i zcela běžných teplot pod deseti stupni Celsia.

Německý automobilový průmysl udělal vážné chyby. Myslí si Merkelová

Deutsche Umwelthilfe proto nadále požaduje, aby německé automobilky na vlastní náklady přistoupily i k technickým úpravám aut, například namontování modernějších katalyzátorů. Takové kroky podle organizace mohou vést ke snížení emisí oxidů dusíku u jednotlivých aut až o 95 procent.

Nevládní organizace také požaduje přiměřené finanční tresty a přísnější postup politiků vůči automobilkám, které podváděly. To, že němečtí politici v minulosti pochybili, připustila v pondělí i německá kancléřka Angela Merkelová. Německá vláda podle ní automobilkám možná příliš věřila a nenaléhala dost důsledně na přísnější emisní testy. Podle Deutsche Umwelthilfe to ale byla právě Merkelová, kdo v Bruselu za mírnější emisní normy loboval.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 

Štítky Diesely

 

Přidat názorDiskuse: Hon na diesely: Úpravy podle ekologů nestačí!







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…