Honda Accord 2011: S novou tváří a menší spotřebou, ale pouze pro Američany
Jak je dostatečně známé, americké Accordy se vzhledově značně liší od těch, které známe v Evropě. Koneckonců se také v USA vyrábějí. Aktuální generace přišla na trh před třemi lety, nyní tedy dozrál čas na přepudrování vrásek a změny pod kapotou, které se dotkly hlavně nižší spotřeby.
Základem nabídky motorů je čtyřválec i-VTEC objemu 2,4 litru s výkonem 132 kW (179 k), který doplňuje silnější agregát obdobné konfigurace s rozvodem DOHC a šestnáctiventilovou technikou. Ten poskytuje 142 kW (193 k). Vrchol představuje 3,5litrový vidlicový šestiválec taktéž se čtyřmi ventily na válec, ale rozvodem OHC a 202 kW (274 k). Ten disponuje samočinným vypínáním válců VCM (Variable Cylinder Management), které je jich schopno vyřadit z činnosti až polovinu.
Sedan Accord se čtyřválcovým agregátem a samočinnou převodovkou spotřebuje dle metodiky EPA ve městě 10,2 l, na dálnici pak 6,9 l/100 km, což je o 1, respektive 0,7 l méně než dříve. Taktéž čtyřdveřová verze se šestiválcem žádá 12,4, respektive 7,8 l/100 km. Konzumace benzinu se snížila na dálnici o 0,3 l. Upraveno bylo sání i výfukový systém, křivka točivého momentu je tak plošší v malých a středních otáčkách.
Čtyřválce jsou standardně vybaveny pětistupňovými přímo řazenými převodovkami. Samočinné se stejným počtem rychlostí jsou za příplatek, šestiválce je mají již v základu. Výjimku představuje kupé Accord EX-L V6, které má šestistupňový manuál. Zavěšení se nezměnilo, vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvková. Kola jsou pro sedany šestnáctipalcová ocelová, nabídka obsahuje pochopitelně také litá, buď stejně velká, nebo o palec větší. Kupé mají sedmnácti- a osmnáctipalcové ráfky.
Exteriér byl modifikován u obou karosářských variant zejména vpředu, nové jsou masky chladiče, které již nemají chromované orámování, ale jeden široký pás z tohoto kovu pod spodní hranou víka kapoty, Úpravami prošly přední nárazníky, koncová světla jsou u čtyřdveřových verzí opticky propojena podélnými pásy s prostorem pro registrační značku, u kupé změnila grafiku a ve spodní části i tvar.
V interiérech najdeme jiné čalounění i grafiku přístrojů. Ovladače klimatizace byly přesunuty blíže k řidiči, méně používaná tlačítka naopak dále od něj. Výbavy pro sedan rozšířila specifikace SE s elektricky nastavitelnou řidičovou bederní opěrkou a koženými vyhřívanými sedadly, stejným materiálem je čalouněn i volant. Další stupně nabízejí USB rozhraní pro audio, Bluetooth, parkovací kameru, řidičovo sedadlo s pamětí, či firemní navigaci s osmipalcovým dotykovým displejem.
Všechny systémy pro přehrávání hudby (jsou celkem tři) podporují formáty MP3 a WMA a mají AUX vstup. Samozřejmostí je RDS a ovládání na volantu, vyšší výbavy mají šestidiskový měnič, sedm reproduktorů a subwoofer.
Americké Accordy se vyrábějí v továrnách v Marysville (stát Ohio) a Lincolnu (Alabama). Zámořští zákazníci se jich dočkají v polovině srpna letošního roku. Modernizace se nedotkla verze Crosstour. Kříženec MPV a SUV, který s Accordem sdílí platformu, byl představen teprve loni na podzim.