Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord 2011: S novou tváří a menší spotřebou, ale pouze pro Američany

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Honda Accord osmé generace prošla modernizací vzhledu i techniky. Ovšem ta americká, prodávaná za oceánem ve verzích sedan a kupé.

Jak je dostatečně známé, americké Accordy se vzhledově značně liší od těch, které známe v Evropě. Koneckonců se také v USA vyrábějí. Aktuální generace přišla na trh před třemi lety, nyní tedy dozrál čas na přepudrování vrásek a změny pod kapotou, které se dotkly hlavně nižší spotřeby.

Základem nabídky motorů je čtyřválec i-VTEC objemu 2,4 litru s výkonem 132 kW (179 k), který doplňuje silnější agregát obdobné konfigurace s rozvodem DOHC a šestnáctiventilovou technikou. Ten poskytuje 142 kW (193 k). Vrchol představuje 3,5litrový vidlicový šestiválec taktéž se čtyřmi ventily na válec, ale rozvodem OHC a 202 kW (274 k). Ten disponuje samočinným vypínáním válců VCM (Variable Cylinder Management), které je jich schopno vyřadit z činnosti až polovinu.

Sedan Accord se čtyřválcovým agregátem a samočinnou převodovkou spotřebuje dle metodiky EPA ve městě 10,2 l, na dálnici pak 6,9 l/100 km, což je o 1, respektive 0,7 l méně než dříve. Taktéž čtyřdveřová verze se šestiválcem žádá 12,4, respektive 7,8 l/100 km. Konzumace benzinu se snížila na dálnici o 0,3 l. Upraveno bylo sání i výfukový systém, křivka točivého momentu je tak plošší v malých a středních otáčkách.

Čtyřválce jsou standardně vybaveny pětistupňovými přímo řazenými převodovkami. Samočinné se stejným počtem rychlostí jsou za příplatek, šestiválce je mají již v základu. Výjimku představuje kupé Accord EX-L V6, které má šestistupňový manuál. Zavěšení se nezměnilo, vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvková. Kola jsou pro sedany šestnáctipalcová ocelová, nabídka obsahuje pochopitelně také litá, buď stejně velká, nebo o palec větší. Kupé mají sedmnácti- a osmnáctipalcové ráfky.

Exteriér byl modifikován u obou karosářských variant zejména vpředu, nové jsou masky chladiče, které již nemají chromované orámování, ale jeden široký pás z tohoto kovu pod spodní hranou víka kapoty, Úpravami prošly přední nárazníky, koncová světla jsou u čtyřdveřových verzí opticky propojena podélnými pásy s prostorem pro registrační značku, u kupé změnila grafiku a ve spodní části i tvar.

V interiérech najdeme jiné čalounění i grafiku přístrojů. Ovladače klimatizace byly přesunuty blíže k řidiči, méně používaná tlačítka naopak dále od něj. Výbavy pro sedan rozšířila specifikace SE s elektricky nastavitelnou řidičovou bederní opěrkou a koženými vyhřívanými sedadly, stejným materiálem je čalouněn i volant. Další stupně nabízejí USB rozhraní pro audio, Bluetooth, parkovací kameru, řidičovo sedadlo s pamětí, či firemní navigaci s osmipalcovým dotykovým displejem.

Všechny systémy pro přehrávání hudby (jsou celkem tři) podporují formáty MP3 a WMA a mají AUX vstup. Samozřejmostí je RDS a ovládání na volantu, vyšší výbavy mají šestidiskový měnič, sedm reproduktorů a subwoofer.

Americké Accordy se vyrábějí v továrnách v Marysville (stát Ohio) a Lincolnu (Alabama). Zámořští zákazníci se jich dočkají v polovině srpna letošního roku. Modernizace se nedotkla verze Crosstour. Kříženec MPV a SUV, který s Accordem sdílí platformu, byl představen teprve loni na podzim.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Avatar - gld
1. 7. 2010 16:20
Re: Modrá není dobrá
zo zadnou časťou sa mohli viac vyhrať, predsa len je to kupátko :-)

inak škoda ďalšej hračky, ktorej sa európa nedočká
Avatar - Slavek-TDM
1. 7. 2010 13:04
Re: Spotreba?
Ano, Honda sice ma 2.2CR, ale ne v USA...
Avatar - King
1. 7. 2010 11:48
Re: ehm??
To je skutečně otázka vkusu, když se dívám na CR-V [odkaz] , nemá to náhodou Cayenne dost podobně? ;-) [odkaz] . CR-V je určitě kontroverzní, ale řici, že je nevkusné, to chce velkou kuráž. :-!
Avatar - King
1. 7. 2010 11:42
Re: nevypadá špatně
Solara už je moc "americká", tohle má docela sportovní šmrnc. ;-)
Avatar - euro89
1. 7. 2010 11:13
nevypadá špatně
Auto to neni ošklivý, ale třeba taková Camry Solara je o třídu hezčí. Honda měla podle mě nejhezší design na začítku 90. let, druhou generaci Legendu (coupe i sedan) považuju za nejhezčí Hondu všech dob a i Accord z tý doby a 5. generace Civicu (hlavně coupe) byly krásný auta. Ze současný nabídky mě ale nic moc neoslovuje... ;-\