Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord Coupé: 9G nejprve jako koncept

David Bureš
Diskuze (7)
Devátá generace Accordu se v USA začne prodávat letos na podzim.

Koncept Honda Accord Coupé, představovaný na autosalonu NAIAS 2012 v Detroitu, je první ukázkou, jak bude vypadat nová, devátá generace Accordu určená pro severoamerický trh. Místní varianta tohoto modelu se odlišuje od toho evropského.

Tak jako současný Accord, prodávaný v USA a Kanadě, bude i ten nový prodáván jak ve variantě sedan, tak ve verzi kupé. Zatímco rozměry kupé budou prakticky zachovány, čtyřdveřové provedení bude atypicky zkráceno, mezigeneračně se sníží i jeho výška. I přes menší rozměry má být zachován prostorný interiér, navíc se mají zlepšit jízdní vlastnosti vozu, mezigeneračně se rozšíří standardní výbava vozu.

Jak naznačuje představená studie, bude se příď nového severoamerického Accordu více podobat tomu evropskému. Hranu víka zavazadlového prostoru zakončuje malý spoiler, koncovky výfuku jsou integrovány do zadního nárazníku.

Severoameričtí zájemci o nový Accord budou moci vybírat ze tří motorů. Základem bude nový přímovstřikový benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru, který bude naladěn na výkon „vyšší než 135 kW,“ točivý moment má vrcholit hodnotou 240 Nm. Motor bude kombinován s šestistupňovým manuálem, nebo převodovkou s plynule měnitelným převodem. Oproti čtyřválci ze současné generace má být jednotka úspornější.

Druhou nabízenou jednotkou bude přepracovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, spolupracující s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou. Oproti aktuálnímu provedení má být silnější a úspornější.

Třetí variantou bude od příští zimy nabízený Accord Plug-In Hybrid. Ten použije zážehový řadový čtyřválec 2,0 i-VTEC pracující v Atkinsonově cyklu spárovaný s převodovkou s plynule měnitelným převodem E-CVT a elektromotorem o výkonu 120 kW, který svoji energii bude čerpat z lithium-iontových baterií o kapacitě 6 kWh. V čistě elektrickém režimu má vůz zvládnout ujet 16 až 24 km při maximální rychlosti 100 km/h. Dobíjení baterií ze sítě 120 V má trvat méně než čtyři hodiny, dobíjení ze sítě 240 V má trvat hodinu a půl.

Z bezpečnostních pomocníků nemá chybět varování před opuštěním jízdního pruhu a varování před čelní kolizí, součástí základní výbavy bude zadní parkovací kamera.

První generace Accordu se ve Spojených státech začala prodávat v roce 1976, od té doby Honda tu prodala více než 11 milionů vozů s tímto názvem. Accord se vyrábí i v USA, první exemplář tohoto modelu vyjel z továrny Marysville v Ohiu 1. listopadu 1982, kdy se stal prvním automobilem japonské značky vyráběným ve Spojených státech.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - Choochoo
11. 1. 2012 16:55
Re: Accord
jo jo, ten zadek je nadhera ;-)
Avatar - delphino
11. 1. 2012 16:23
Re: Accord
Začnu odpředu:
Ty mlhovky do té masky vůbec nezapadají . Vypadají surpově, hi-tec, svěže a přitom zbytek čumáku vypadá usedle, jednoduše. Malý detail při přechodu světel do středové masky a kapoty - ten malý zoubek mi to tam kazí, jako by sehnali špatnou velikost světel a rozhodli se, že vyříznout trochu kapotu bude ekonomičtější.
Profil vypadá docela dobře, než se zaměříš na prolisy. ten spodní nenavauje před a za zadním kolem. Výška by asi i odpovídala, ale má jiný úhel. A nahoře nad kolem je to taky podivný. Je tam jedna pěkná linka od předu do zasu a najednou je přerušena linkou začínající plynule pod klikou, lehce kopírující blatník, kde tu hlavní linku z neznámého důvodu ruší (pokus o dojem svalnatosti?) a ostře končí ve světlech.
Zadek - zpracován výfuku vypadá stejně perfektně jako mlhovky vepředu, ale opět to vypadá jako by to tam tak úplně nepatřilo a když už, tak to mohlo být tvarově sjednocený s předníma mlhovkama - oboje je lichoběžník, ale vepředu má ještě jedno zkosení navíc a je to 5ti úhelník. A ty zadní světla? Vystupujíc roh a podebraný spodek jsou zase pěkně dynamické, ostré čímž vystupují z těch oblin, nenavazují ani trošučku něčím na kufr a nějak mi tam prostě nesedí. I když jako samostatný prvek vypadají stejně dobře a celkově mi přijde, že ty zadní světla, výfuky a mlhovky patří snad i k jednomu designu a zbytek auta k dalšímu.
Je možné že při reálném vzezření to do sebe zapadne jinak a lépe, ale te´d mi to přijde jako by vzali spoustu super věci a dali je k sobě a nějak to ošetřili aby se to do sebe vlezlo, ale jako celek to nepůsobí harmonicky.

A k A5 a 156 - já se kloním taky k A5, 156 není špatná, ale taky mi to nesedí tolik. Víc mi jako celek lahodí Brera.

A celé bych to snad zakončil každý máme jiný vkus a je to jen o osobním citu.
Avatar - King
11. 1. 2012 15:42
Re: Accord
Mně to přijde naopak velmi dotažené. Co konkrétně se ti nezdá? A5 je super, dokonce i de Silva tvrdí, že je to jeho nejlepší auto (já jsem přesvědčený, že 156), ale je takové "ztuhlé" a s malou prosklenou plochou na vysokém pontonu ne úplně ideálně vyvážené. I tak je to ale spolu s E Class špička, po odchodu trojkové řady.
Avatar - delphino
11. 1. 2012 13:36
Re: Accord
A mě zrovna přijde, že tady se Honda zatím hledá a není to design dotažený do konce a do detailu jako třeba A5
11. 1. 2012 13:00
Re: Accord
Souhlas vypadá parádně :yes: