Honda Accord Tourer i-CTDI - vznětová harmonie

Honda Accord Tourer i-CTDI - vznětová harmonie

 
 

Čtvrté setkání s čtyřválcovým dieselem Hondy přišlo v době, kdy konkurence mohutně přezbrojuje na třetí generaci vstřikování common-rail, šestistupňová převodovka začíná být standardem, stejně jako tichý chod a nízké vibrace motoru. Je stále zkratka...

Čtvrté setkání s čtyřválcovým dieselem Hondy přišlo v době, kdy konkurence mohutně přezbrojuje na třetí generaci vstřikování common-rail, šestistupňová převodovka začíná být standardem, stejně jako tichý chod a nízké vibrace motoru. Je stále zkratka i-CTDI stále na dieselové špičce?

Protože evropské publikum si diesely žádalo již delší dobu a kooperace s externími dodavateli vznětových motorů nedělala dobrotu, rozhodla se Honda v devadesátých letech pro cestu vlastního vývoje moderního dieselu. První vznětový motor Hondy byl představen na samém konci roku 2003, po dlouhých létech experimentů a ladění sériové podoby vznětového čtyřválce. Celohliníkový motor o objemu 2204 cm3 znamenal, pro výhradně benzínovou nabídku japonské automobilky, revoluční obrat. Nový diesel se nejprve představil v Accordu, později přišel i pod kapotu Hond FR-V i CR-V a nejnověji je dodáván také v ultramoderním Civiku. Honda svůj diesel nabízí vždy se šestistupňovou manuální převodovkou, jen v Accordu zůstává nadále stupňů jen pět.

obrázek [300 x 194] Všechny karosérie, které pohání diesel značky Honda jsme vám již představili v samostatných testech (seznam odkazů je na konci článku) a jedinou nevyzkoušenou zbývající variantou tak zůstal prostorný Accord Tourer. Ten se u nás s dieselem prodává až ve vyšší výbavě Sport, která proti základnímu stupni Comfort, obsahuje navíc tempomat, disky kol z lehkých slitin, zadní spojler, kůží obšitý volant, dešťový senzor, alarm a osvětlení zrcátek ve slunečních clonách. Celkový příplatek proti základnímu kombi Tourer s výborným zážehovým motorem 2.0 i-VTEC (114 kW) činí rovných 100 tisíc korun, ale přičíst je třeba několik výše uvedených prvků výbavy, které má vznětový Accord k dobru. Nakonec bychom se dostali zřejmě k přibližně čtyřicetitisícovému rozdílu, který je běžný také v dalších řadách, v nichž Honda motor i-CTDI nabízí.

Ve srovnání dvou základních motorizací v Accordu Tourer figurují následující hodnoty. Zážehový motor 2.0i (114 kW) lze mít za 729.000,-Kč, diesel 2.2 i-CTDI příjde na 829.000,-Kč. Zážehový agregát navíc vozu uděluje nepatrně dynamičtější zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy, diesel to stejné zvládá se 4,75 m dlouhou karosérií za 10,1 sekundy. Srovnání nejvyšších dosažitelných rychlostí proti sobě staví hodnoty 205 km/h (benzín) a 198 km/h (diesel). Zásadním argumentem pro naftu je rozdíl 2,5 l/100 km v normalizované kombinované spotřebě, který se pravděpodobně u většiny řidičů v praxi ještě zvětší.

Jak jsme si již u japonských značek zvykli, není možné objednávat jednotlivé prvky výbavy individuálně, takže pokud se vám nezalíbí jedna ze dvou sad výbav Sport nebo Executive, se kterými se diesel u nás prodává, máte smůlu.

obrázek [250 x 306] Praktické zkušenosti, získané během týdne s dieselovým Accordem Tourer, potvrzují naše předchozí zjištění. Motor 2.2 i-CTDI i v krutých mrazech letošní zimy startuje napoprvé, i když při obzvláště velké zimě (-17° C) jsme na zhasnutí kontrolky žhavení čekali o chvíli déle. Zvuk motoru není zpočátku příliš lichotivý, ale mnohem více v extrémních podmínkách překážel delší čas, který byl nutný pro zahřátí objemného agregátu na provozní teplotu. Dokonalé hospodaření se zbytkovým teplem naopak, již jednou zahřátý motor, udržovalo poměrně dlouho po vypnutí v „zahřátém“ stavu, za což vůz vděčí důkladné tepelné izolaci motorového prostoru. Přes ní se nám v den fotografování nepodařilo ani po dvou hodinách jízdy rozmrazit ledovou vrstvu na kapotě.

Jakmile je agregát na provozní teplotě, je jeho projev stále nadprůměrně kultivovaný. Momentová charakteristika má příjemně plynulý nástup a zátah výrazně neuvadá ani za hranicí 4000 ot./min. Použitelné pásmo otáček začíná kolem 1400 ot./min a končí až za 4500 ot./min. Nejraději i-CTDI pracuje mezi dvěma a třemi tisíci otáček, tedy v oblasti kde je k dispozici také nejvíce síly (340 Nm při 2000 ot./min). Se sedanem shodné zpřevodování pětistupňové převodovky je dnes již přeci jen překonáno šestistupňovými ústrojími, které dovolují jemnější práci s momentovou charakteristikou motoru. Co se preciznosti a komfortu řazení týče nemáme ani vůči tomuto Accordu námitek. S vozem jsme během týdenního testu urazili více než 600 kilometrů s průměrnou spotřebou 6,5 l/100 km.

Vhodně zvolené sestavě standardní výbavy vytýkáme pouze absenci protiprokluzového systému, který by právě v kombinaci s 340 newtonmetry v Accordu našel své opodstatnění. Hodnocení vzhledu aerodynamické sady (spojlery na náraznících vpředuvzadu, prahové nástavce po stranách) necháváme na každém čtenáři, nám se příliš nelíbilo, ale zaslechli jsme i opačné názory.

Jízdní vlastnosti Accordu Tourer stále snesou nejvyšší měřítka třídy. Sportovní podvozek dává řidiči jednoznačnou informaci o tom, co se právě s jeho vozem děje. K výbornému kontaktu řidiče a jeho stroje přispívá také přímé řízení s třemi otáčkami mezi koncovými dorazy.

obrázek [300 x 217] Prostor pro zavazadla vyniká značnou délkou, ale v asymetricky dělených sedadlech jsme postrádali otvor pro lyže. Jedním pohybem ruky sklopená část sedadla (místo vás se o vše stará důmyslný mechanismus) uvěznila zámek bezpečnostního pásu prostředního cestujícího, takže pasažér musel vynaložit značné úsilí aby se mohl na prostředním sedadle bezpečně připoutat.

Výkonové žně u vznětové Hondy nečekejte. Průměrný výkon a lehce nadprůměrný točivý moment již v současné době nejsou hodnoty, kvůli kterým byste měli dieselovou Hondu upřednostnit před konkurenty. Vždyť jiný japonský výrobce – Toyota Motor Corp. – nabízí z obdobného zdvihového objemu celých 130 kW. Silnou stránkou naproti tomu zůstává kultivovanost chodu motoru, který také svým vysokootáčkovým projevem ukazuje světu, že motoráři Hondy umí. Hlavním úkolem druhého nejlepšího motoru roku 2004 je udržení všech potenciálních zákazníků, kterým imponují hodnoty značky Honda, ale současně žádají výhody moderních vznětových motorů. Podle 119 kusů prodaných vznětových Accordů za rok 2005 se to daří. Jde totiž o rovných 50 % prodeje tohoto modelu.

První cena vozu729.000,- Kč (2.0 Comfort)
První cena vozu s testovanou motorizací829.000,- Kč (2.2 i-CTDI Sport)
Základní cena testovaného vozu829.000,- Kč (2.2 i-CTDI Sport)
Cena testovaného vozu vč. příplatků829.000,- Kč (2.2 i-CTDI Sport)

Související články:

Plusy:

  • kultivovaný chod motoru
  • řazení
  • spotřeba paliva
  • výborné jízdní vlastnosti
  • prostorný interiér

Mínusy:

  • absence protiprokluzového systému
  • pouze pětistupňová převodovka
  • omezené možnosti volby prvků nadstandardní výbavy
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Accord Tourer i-CTDI

Cena v základní výbavě: 829 000 Kč Cena v testované výbavě: 829 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag na straně řidiče, airbag na straně spolujezdce, boční airbagy + okenní airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, kotoučové brzdy přední+zadní, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, přední mlhová světla, centrální zamykání, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládaný posuv bočních oken, elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant ve 2 osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná tuhost bederní opěrky sedadla řidiče, kapsa na opěrce řidiče, kapsa na opěrce spolujezdce, digitální hodiny, sklopné opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 3:2, zadní loketní opěrka, 3. zadní opěrka hlavy, zadní střední 3 bodový bezpečnostní pás, uchycení dětské sedačky ISOFIX vzadu, zrcátko ve sluneční cloně řidiče s osvětlením, zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce s osvětlením, čtecí lampička, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, pylový mikrofiltr, kožený volant, doplňky interieru s imitací karbonu, kliky dveří imitace hliníku, dešťový senzor, nárazník v barvě vozu, vnější zrcátka v barvě vozu, disky kol z lehkých slitin, čidlo venkovní teploty, autorádio s přehrávačem CD, zabudované reproduktory, vestavěná anténa micro, ovládání autorádia na volantu, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů, metalíza

Výbava testovaného vozu:základní

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
Technické údaje
Motor Honda Accord Tourer i-CTDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2204
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.8 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 576 / 1657
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1578 / 522
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4750
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2720
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda Accord Tourer i-CTDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid Honda Accord V6 IMA: šestiválcový hybrid

Honda oznámila, že připravuje hybridní verzi nové Hondy…

Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy Honda s novým turbodieselem - první jízdní dojmy

Po kombi od Jaguaru, luxusním Volkswagenu a Saabu s…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…