Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord Type S: Silnější diesel na českém trhu za 839 tisíc Kč

Diskuze (16)
Výkonnější verze nového turbodieselu 2,2 i-DTEC, která měla premiéru na ženevském autosalonu, se začala prodávat také v České republice. Provedení Type S stojí 839 tisíc Kč, v nabídce je ale stejný motor tak s výbavou Executive a Top Executive.

Nový motor má proti slabšímu provedení 2,2 i-DTEC o 22 kW vyšší výkon. Jeho maximum (132 kW) je shodně dosahováno v 4000 min-1, pásmo nejvyššího točivého momentu 380 Nm (+ 30 Nm) je ale mírně rozšířeno, sahá od 2000 do 2750 min-1. Motor je vybaven vstřikováním common rail 3. generace a stejně jako ostatní motory v Accordu vyhovuje normě Euro 5.

Zákazníci se musí spokojit s možností jen manuální převodovky – automat je dostupný pro slabší turbodiesel a oba benzinové motory. Za vyšší výkon si Accord v kombinovaném cyklu řekne o 0,2 litru nafty více, tedy 5,8 l/100 km. Jízdními výkony se silnější turbodiesel téměř vyrovná benzinovému 2,4 i-VTEC.

Výbava Type S je rozšířením verze Elegance. To znamená, že obsahuje šest airbagů, stabilizační systém, aktivní opěrky hlavy, přední mlhovky, palubní počítač, tempomat, kožený volant, dvouzónovou klimatizaci a autorádio s CD přehrávačem s podporou MP3 a ovládáním na volantu. Type S k tomu přidává xenonové světlomety, bluetooth, měnič na 6 CD, čalouněné v kombinaci látka-kůže, hliníkové pedály, hliníkovou hlavici řadicí páky a 18palcová kola vzoru Type S s pneumatikami 235/45 R18. Tyto sportovní doplňky jsou vyhrazeny právě jen pro Type S.

Provedení Executive má navíc střešní okno, elektrické nastavování a vyhřívání předních sedadel, kožené čalounění a zadní parkovací senzory. Executive Top přidává ještě adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, satelitní navigaci a parkovací kameru.

Honda Accord - ceny na českém trhu
Motor2,0 i-VTEC2,4 i-VTEC2,2 i-DTEC2,2 i-DTEC (180 k)
Převodovka6M (5A)6M (5A)6M (5A)6M
Zdvihový objem [cm3]1997235421992199
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]115/6300148/7000110/4000132/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]192/4100-5000234/4300-4400350/2000-2500380/2000-2750
Max. rychlost [km/h]215 (212)227 (227)212 (207)220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,4 (11,0)8,1 (9,7)9,7 (10,0)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,5 (7,8)9,0 (8,7)5,6 (6,4)5,8
Cena Comfort [Kč]649.000,----
Cena Elegance [Kč]699.000,- (749.000,-)-759.000,- (809.000,-)-
Cena Type S [Kč]---839.000,-
Cena Executive [Kč]789.000,- (839.000,-)849.000,- (899.000,-)849.000,- (899.000,-)889.000,-
Cena Top Executive [Kč]-1.009.000,- (1.059.000,-)1.009.000,- (1.059.000,-)1.039.000,-

Zároveň se nabídka základního dvoulitrového benzinového motoru rozšířila také na vyšší výbavy. Stejné verze, jaké jsou v nabídce pro sedan, je možné objednat i s karoserií kombi (Tourer), který je vždy o 30 tisíc Kč dražší.

Diskuze (16)
7. 6. 2009 11:34
Re: Disonance?
Nezapomeň na dopravu, DPH a ostatní poplatky ;-\
4. 6. 2009 13:34
Re: rezignace
Ano, ekonomickou stránku věci chápu a je mi jasné, že tak široké portfolio sportovně zaměřených modelů nešlo udržet, ale konkurovat Nissanu by mohli. Proti GT-R mohli postavit nástupce NSX, jehož vývoj byl na konci a proti Z nástupce S2000. To, že oba zmíněné modely Nissanu úspěšné jsou a je zde i klientela moc sporné není.
Nejvíce mě mrzí, že tento trend u Hondy není způsoben letošním "krizovým" rokem, ale trvá už delší dobu.
4. 6. 2009 13:02
Re: rezignace
všetky tebou zmieňované modely sú autá pre veľmi úzku skupinu ľudí. ich vývoj je nákladný, predaje minimálne a firma z nich jednoducho nevyžije. situácia na trhu s autami sa za posledných 10 rokov dosť drasticky zmenila a automobilka nedokáže žiť z nadšencov, potrebuje aby sa jej autá predávali. sám niesom z tohto vývoja zrovna nadšený, rozumiem však ich rozhodnutiam.
4. 6. 2009 12:52
Re: rezignace
Kingu prosím nechytat za slovo.
O nástupci CRX samozřejmě vím a jsem za něj velmi rád i když po tom, jak před dokončením zarazili "nové NSX" a neuvidím nástupce CRX v ceníku tak jistotu mít nebudu. A vzhledem k tomu, že "původní" CRX skončilo v roce 1997 (1998 ?) a nástupce je připravován na rok 2010, bych se dnes opravdu nebál říct, že CRX bylo ukončeno bez náhrady.
Avatar - King
4. 6. 2009 12:20
Re: rezignace
Je zajímavé, jak přesně víš, co všechno nebude mít náhradu. To já bych si teda tvrdit netroufal, už proto, že minimálně příští rok jde na trh nástupce CRX [odkaz] . Ovšem že je ten aktuální úbytek sporťáků smutný, je holý fakt. :-O