Mozno, to ale na dvojnasobok produkcie nevypada. Navyse je tu oproti predchadzajucej generacii CR-V novy vazny konkurent - Mazda CX5 uz sa blizi aj nove SUV od VW a ten podla mna ubere z Hondy aj cast z toho, co uz mala, tak som dost pesimisticky. Podla mna bude Honda rada, ak si vobec udrzi aspon ten podiel, co ma doteraz a o nejakom dvojnasobku nebude ani snivat.
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
>:D >:D
Tak tedy pro oba (šašky). Evropa se nerozhodla, že zakáže hondě nabízet Accord. Honda se rozhodla sama, protože očividně není schopna, nebo nechce nabídnout evropskému zákazníkovi produkt, který ho zaujme natolik, že ho koupí.
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
Pro toho "méně" chápavého (co ze sebe uděla ŠAŠKA) - kdyby to byl bývala ZAKÁZALA Evropa (tedy nějaký úředník), bylo by to v zásadě "bezva" - v reálu je to (totiž) MNOHEM horší.. ;-)
..zatímco ve zbytku planety patří Honda Accord k nejprodávanějším modelům, tak malý (poněkud "upadající") kontinent zvaný Evropa (i) automobilově trochu "zabloudil" a před vozy jako je Honda Legend či Accord 2,4 preferuje obyčejnou tuctovou nudnou 2litrovou naftu.. tu v PASSATu tu v ... SUPERBu atp. (jejich dominance třeba na českém trhu je "ukázkoVWá") = je jen otázkou času kdy to "zabalí" další automobilka.
PS: Není to o "produktu který zaujme evropského zákazníka", je to spíš o tom aby se "evropský zákazník" (konečně) "probral" (jeho současné požadavky začínají být totiž HODNĚ "omezené" ...na což to ale moc NEvypadá.. :-|
..třeba mu to dojde až za pár let mrkne na (třeba) čínský trh (nad kterým dosud "ohrnoval nos") a zjistí že tam je nabídka/prodeje DALEKO "pestřejší" zajímavější - a to jak co do modelů tak co do motorů - vaše >:D >:D smajlíky jsou smutným důkazem jak MOC jsou (někteří) evropané "mimo" ;-)
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
Takže podle tvé logiky, když trh (zákazník) neakceptuje nějaký produkt, ten se téměř neprodává a výrobce se rozhodne tento produkt stáhnout z trhu, je horší, než když by byl produkt zakázán úředním rozhodnutím ? Kylie, tohle, alespoň v části evropy už nějakou dobu "fungovalo" a příliš veselé to nebylo.
Byl bych velmi rád, kdyby Honda měla v evropě silnou pozici a dařilo se jí, jenže proto by honda musela nabídnout auta, která zaujmou trh a do těch požadavků trhu zakomponovat svou DNA. Bohužel DNA hondy je dnes o zelené planetě za každou cenu (a dle mne nesmyslně).
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
Ano - JE to tak.. ;-)
..zákazy (včetně těch "socialistických") se dají (vlastně docela snadno) ZRUŠIT - pokud si "běžný evropan" myslí že (např.) VW Passat 2.0 Tdi je DALEKO "lepší" než Honda Accord 2.4 - tak to (hned tak) NE"zrušíte" :-)
Mně osobně je OPRAVDU líto hlavně LEGENDu V6 3.7 - a toho že zákazníci v Asii, Austrálii či na americkém kontinentu si mohou tohoto POVEDENÉHO vozu dál "užívat" - zatímco "běžný evropan" ... je se svým naftovým 4válečkem přesvědčen že (ON) "je dál" ;-)
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
Mozno by tam bol este optimalnejsi v8 ;) ale v 3.7 so 6stupnovym automatom som nesiel, takze mozno to by uz stacilo :-) 3.5 mi ledva staci :/ koli tomu ze ma prevodovka dost dlhe prevody, na 3 a 4 to vadi...
Skoda ze Honda neskusi v Europe nejake modeli z acuri s shawd v Europe presadit.
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
(dle mne) ANO - a vydal se (hlavně) "špatnou" cestou automobilové evoluce..
PS: Možná je opradu "napřed", ale to snad je lepší být (na ostatních kontinentech) "trochu pozadu" :-)
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
Vyrobce/obchodnik, ktery zacne hledat pricinu sveho neuspechu u zakaznika a ne u sebe nema na danem trhu co delat. Ja akorat doufam, ze je to pripad jen ceskych chytrolinu, nikoliv Hondy. Rad bych si jeste Accorda koupil (az ten stavajici doslouzi).
Re: europa na cele s golfom si myslia ze su pupkom sveta
..tak to byste asi měl začín PŘESTAT doufat.. ;-)
..nebo se PŘESTĚHOVAT - do Austrálie, Asie, Ameriky.. :-)
..možná i Afriky - holt jen ta "vyspělá" Evropa kde VWládnou trochu JINÁ auta.. ;-)
teď Accord. Kdo bude další? Když se bojí jít do konkurence ve vyšších třídách těžko uspějí mezi drobotinou, nehledě na to, že tam je úspěšně likvidují Korci.
Delat srot umi kde kdo, je videt ze evropa jde s kvalitou dolu a s prodeji taky. Snizovat kvalitu a kupovat polsky retezy pro par svestek neni cilem tehle znacky. Kdyz se zakaznik spokoji se strepem jeho problem. Accord byla spicka ve tride. Ted uz bude jasna volba Avensis
Přesně tak. Podle mě jsou tyhle kroky japonských automobilek prostě maskováním toho, že jim zejména v benzínových motorech naprosto ujíždí vlak. Přitom ještě před 5 - 6 lety byli na špici a evropská produkce jim se svými MPI nebo Duratecy mohla tak akorát foukat na záda. Karta se holt obrátila a japonci se svejma atmosférama už v konkurenci turbobenzínů nemohou obstát a ve střední třídě, kdy je třeba aby auto mělo aspoň jakžtakž dynamiku už vůbec ne. Uvidíme, zda si aspoň něco dokáže urvat Mazda se Skyactivem, ale moc bych na to nesázel.
Nicméně pokud Honda vyklidí střední třídu, stává se zní definitivně alespoň v Evropě zcela okrajová značka, protože s aktuální generací Civicu asi moc díru do světa taky neudělaj.
Jestli to nebude tím, že v době krize si málokdo může dovolit vyvíjet a vyrábět dvousetkoňové motory se spotřebou nad 10l, které ve finále téměř nikdo nekupuje.
Ujíždí vlak a nemohou obstát proti turbobenzínům ? Z čeho tohle tvrzení vychází ?
Malé srovnání:
Passat 1.4TSI 110kW má zrychlení 0-100 za 9,8 s.
Avensis 1.8 108kW má zrychlení 0-100 za 9,4 s
Německý ADAC v rámci svého eco-testu srovnává reálné spotřeby automobilů a Passat 1.4TSI 110kW je dle jejich výsledků rozežranější než 1.8ka v Avensisu nebo Mazdě 6. Avensis jezdil za 6,62 l, Mazda 6 za 6,92 l a Passat za 7,28 l.
Já nevím, jak test probíhal, kdo s autem a jak jel. Některé jízdní režimy jsou pro cvt nevýhodné (ustálená jízda -> obrovské ztráty), naopak vyniká v zrychleních (udržování motoru v oblasti s nejlepší účinností) atd. atd. Jinak 7,16 mi nepřijde špatné, 4,5 pak jako zázrak :-)
Ne 1.4 TSI jezdí jak na benzín, tak i na plyn. Při jízdě na benzín žere těch 7,28 litru. Nového Passata s tímto motorem na benzín ještě netestovali, minulou generaci ale ano:
Na benzin je jenom když dojde plyn nebo na zahřátí. Primárně jezdí na plyn a je na jeho spotřebu také optimalizován. A u takového auta je podstatná spotřeba na plyn.
A dávat starou generaci je také trochu mimo, na plyn jezdili za 4,5 viz novější test. Takže provozní náklady toho Passatu budou řádově lepší než Avensisu, který jsi si vybral do srovnání. Konec konců to také vyjadřuje počet přidělených *.
Ten pašík měl hlavně užasný dojezd na obě nádrže. Jinak jakékoliv plynové auto bude mít náklady na km jízdy nižší (nepočítáme-li cenu přestavby, zástavby).
Já jsem 1.4 110kW argumentovat nezačal ;-) Vzít jeho spotřebu na benzín a zrychlení (mimo jiné měřené také v režimu na plyn) a argumentovat jak je rozežraný a pomalý proti Avensisu je trochu mimo mísu, protože je to motor primárně určený a optimalizovaný na spotřebu plynu.
Když srovnávat benzín tak třeba 1.8 TSI, který dynamicky Avensis deklasuje v jakémkoliv jízdním režimu a řekne si o 1,5 deci víc.
[odkaz]
Ano, 1.4TSI 110kW při jízdě na benzín je proti Avensisu rozežraný, ostatně i 1.8TSI žere víc (tady jsem překvapen, čekal bych proti atmosféře úsporu), stejně tak 1.4TSI 90kW (6,95 l).
K čemu tam to turbo je když to víc žere ?
A přesně jsi na Passatu ukázal, že downsizing nefunguje když 1.8TSI žere míň než 1.4TSI 90kW (ikdyž je tam rozdíl generace) a vo tom to je.
Až budou testovat benzinovou 1.4 TSI 90kW (ne EcoFuel upravený na spalování CNG) tak bude mít určitě nižší spotřebu než 1.8 TSI. Downsizing určitě funguje.
[odkaz]
[odkaz]
Pořád si bereš za základ motor upravený na plyn, který exceluje spotřebou plynu 4,5 kg na který je primárně určen a operuješ jeho spotřebou na benzin, která je zcela irelevantní.
Ono fandové foukaných benzínů od fauvé přijdou s odkazy na testy, ve kterých jsou lepší právě tyto motory a fanda japonských atmosfér zase naopak. Dle mého japonci v ničem nezaostávají, akorát volí jiný přístup, mě sympatičtější.
Mne víc mrzí absence motorů kolem 140-180 kW. Oni ty motory mají, v USA by se bez nich těžko obešli, ale v EU je nenabídnou. Toyota mne 108 kW tedy neohromí. To by bylo krásné tak v Yarisu.
No, když myslíš, že je to málo, musíš ke konkurenci. Nebo do nafty. Prodej atmo benzínů 140-180 kW by byl marginální. Navíc nevím, jestli by byla možná zástavba takového motoru do evropského avensisu (vůbec nevim, co z portfolia toyoty jezdí v usa). Dle mého je třeba atmo 2litr o výkonu 110 - 115 kW ve střední třídě (ne v insignii) značka ideál.
Ano, byl, jenže já nejsem flotila a tohle není web pro milovníky starožitného nábytku. Rozumných je pro mne 100 koní na tunu celkové hmotnosti. Ne že by 112 kW dvoulitr práci nedokázal odvést. Atmosféry mi nevadí, vadí mi ta díra v nabídce. Pokud jde o přeplňované jednotky VW, málokdo uvidí ideál v 1,2 TSI; 1,8 a 2,0 k tomu mají mnohem blíž. Těm konkurují mnohem hůř. A nad nimi pořád ještě něco je. Neříkám, že je to kritické pro zlepšení prodejů, ale že mne to mrzí.
Mi taky atmosféry nevadí, dokonce jsem jejich velký fanda, což znamená, že se musím téměř výhradně obracet na japonskou produkci (ale to jsem se obracel i v době, kdy je nabízela taky každá evropská automobilka, takže žádná z nouze ctnost). Osobně je mi trochu líto, že nabídka benzínových motorů v japonské střední končí na nějakých 2,5 litrech (nepočítám-li subaru), ale na předokolkové mainstreamové vozy, budu se opakovat, ideál. Jinak největší můj ideál je legacy předchozí generace s 3,0 B6, ten byl :yes::-)
Benzinovych verzi se ve stredni tride prodava v Evrope minimum, zaroven je vykon kolem 110 kW nejprodavenejsim - jak v dieselu, tak v benzinu. Takze Avensis ma pokrytou drtivou vetsinu trhu. Ale to jiste vis...
Ano, kdo chce silnejsi benzin, musi sahnout jinam. Kolik ale takovych je? Mene nez 5 procent? Precti si nekdy knizku "The Toyota Way", najdes tam odpoved, proc tady silnejsi benzin nenabizi.
Slovo "bojí" myslím NEní na místě - Accord patří mezi nejprodávanější vozy (své třídy) na planetě - že se Evropa vydala "sVWou" cestou.. to je (rsp. BUDE) spíš JEJÍ "problém"
PS: Legend byl a je (vzhledem k ceně) VELMI zajímavé auto - že si místo něj evropan raději koupí... (třeba) Audi A6 2.0 Tdi (kterých se prodalo víc než LEGENDů) je jiná věc.. (a hlavně jeho CHYBA :-)
Kdo bude další? Civic? Urcite, pokud budou pokracovat v nastolenem dizajnovem cviceni a cenove politice. Uz ani nevim, co je nakladnejsi - vyrabet v Britanii nebo dovazet z Japonska?
..kdo by chtěl benzínového CIVICa, když "VWšichni můžeme jezdit v GOLFu s naftou"? :-)
..a teď navíc tu máme toho nového RAPIDa (Toledo), však i ten Civic je tu vwlastně "zbytečný".. ;-)
S výhľadom do pár rokov príde Európa o ďalšiu japonskú automobilku. Presne ako pred časom prišla o nissan po stiahnutí primery.
A jediný spôsob ako si na starom kontinentne zarobiť na chleba bude pre hondu (podobne ako nissan) búchanie šaškárieň (SUV-čiek, crossoverov, mačkopsov...)
V skratke- veľmi zlá správa pre každého, kto motorizmus nepovažuje len za nevyhnutné zlo.
V samotnom článku je pomerne veľa nepresností. Tak po prvé - Honda nebude ponúkať acuru TSX (európsky accord) v modelovom roku 2013 a nový model príde ako 2014. Z dôvodu uvedenia na trh menšej acury(na podvozku civicu)pod označením ILX už nieje dúvod držať rozmerovo veľmi podobný model. Preto tá prestávka a na budúci rok prijde acura s modelom, ktorý bude rozmerovo na pomedzí dnešnej TSX a väčšej TL. Je to rozumný krok, keďže acura mala v ponuke na US trhu praktickz tri modely v porovnateľnej veľkostnej kategórii a to bolo už trochu moc.
Čo sa motorov týka, acura má v USA veľmi peknú paletu - od 150 do 300plus koní, takže je naozaj z čoho výberať. Pre malý trh EU sa im asi neoplatí vyvýjať motory, aj keď honda má samozrejme v ponuke v USA aj motory s turbom. Naozaj neviem kde je príčina takejto stratégie hondy, ich prioritné trhy sú asi niekde inde než na európskom kontinente.
Nejdřív jim z Civicu automobilka udělala MPV a pak UFO ... a teď jim úplně sebere Accorda.
Na druhou stranu to určitý smysl má ... vzhledem k tomu, že Accord prodražuje silný jen a clo, tak se dovoz malého počtu aut nevyplatí.
No i mě udivuje, že mezi managery těch Accordu moc není. A měl jsem možnost si to autíčko vyzkoušet a řeknu :yes: . Celkem mě mrzí japonský pokles. Tak nějak mě ta korejská invaze začíná pěkně sr.. ehm vadit. čím to je? :-)
Vždyť jsi si odpověděl sám. Je to těmi Korejci. Oni totiž použili velmi podobnou taktiku vpádu do Evropy jako kdysi dávno Japonci. Velmi slušná schopnost "obtáhnout" Evropskou produkci, přidat k tomu levnou a kvalitní výrobu a zvalchovat cenově konkurenci. To stejné svého času použili Japonci, jenže na tom zbohatli, nároky se jim zvýšili, cena práce zvedla a rázem jsou pod stejným tlakem Korejců jako ostatní. No a navíc mají do Evropy dost daleko, což ještě více prodražuje výrobu a problém je jasný. A Korejci ti hrají o svou budoucnost, ne snad dobrovolně, ale na záda se jim začíná tlačit obrovská Čína, dobře vědí, že mají strašně málo času urvat si "svoje" takže jedou jako o život protože je jim jasné, že za 5-10 let skočí jako Japonci a řehtačku převezme Čína a oni vědí, že pokud toto "okno" nevyužijí tak pak už bude pozdě.
Tahle úvaha má něco do sebe :-) Honda v Evropě ve střední třídě pomalu balí krám. Nissan ho zabalil úplně. Toyota tu má už jen Avensis a Mazda svou 6. Jména z vyšších tříd jsou už dávno zapomenuta - Legend, Maxima, Camry a Xedos :-( Takže japonci tu budou jen s SUV, MPV, nižší střední a malá auta ;-)
Korejci se tlačí i do vyšších segmentů a toho nástupu čínských aut bych s tak nebál, nemají cit pro kvalitu, Tj Japonci a Korejci jsou celkem precizní, to se o čínských autech nedá říct. Alespoň zatím >:D
Mel jsem si moznost to auticko vyskouzet a reknu :no: Proc? Z ridicskeho pohledu moc problemu neni, auto je velmi dobre ovladatelne na tak velky vuz.
Ale zato z uzivatelskeho pohledu auto trpi: Malo (ale hodne malo) mista vsude - kufr, vpredu, vzadu (holt japonci). To merim 187 a vazim kol. 85, takze zadny extrem. Zmatecni palubovka (jako u vsech korejcu a japoncu). Zvlastni sedacky - nesedelo se mi ani pohodlne a ani sportovne. Podivna grafika, navigace k nicemu. Spousta blbustek (kamera, ruzna upozorneni atd.), ale zadne nefunguje idealne. Proste drobnosti, ktere casto drobnostmi nejsou (misto) nebo Te budou stvat vic a vic (sedacky nebo navigace).
Takze kdyz se manazer (nebo treba rodina) rozhoduje, nediva se jen na to jak se auto ridi. Celkove od Japoncu naopak skoro nic nemusim - maji strasne nudny design, nudne motory, nudne vnitrky - nic nejak na tech autech neni. Mozna uspokoji prumer a sed, ale nezaujmou a nicim nevynikaji. Jsou vyjimky (GT-R, MX-5 apod.), ale to je velmi okrajova produkce. A pritom ti japonci umi ;-)
Zvláštní, já měřím 186 cm a s tím místem vpředu nemám problém. To už ale bohužel opravdu neplatí o místech vzadu. Co se týče vzhledu interieru a exterieru, tak to je individuální. Mě Hondy vždy případaly futuristické. Jasně ne každý je musí, mě však vyhovuji.
Z mojho pohladu je to jednoduche. Auto je skarede, najma interier. Alebo minimalne divne. Tak isto radiaca paka tam vyzera, ze tam nepatri.
Za dalsie to auto je male vo vnutri. Najma vzadu. Tak isto je drahe. Proste neponuka nic, co by clovek chcel - mozno okrem dobreho pocitu z uazdy, ale v tom nie je sama.
Za tie peniaze moze mat clovek premiovku, rovnako velku(malu), tak preco honda?
To auto tu nedavalo zmysel.
A to z ktoreho roku acocrda si sa viezol? Ja mam legenda 2007 a navigacia je bezproblemova , podrobna, behom par sekund po nastartovani je navigacia pripravena. A myslim ze navigacia v accorde by mala byt podobna kedze dvd mapy pasuju z legendu do accordu minimalne do roku 2009 a aj do cr-v . Palubovka v legende je takisto prehladna. Musim sa ist poriadne pozriet na acorda ze vcom je horsi.... nudne motori? Zrejme tie novsie koli euro normam museli pridusit:/ 3.5 v6 he urcite zaujimavy motor ;)
Accord se nebude dovážet, protože je příliš dobrý. Zajímavé je, že na CX5 se čeká a na M6 se řada Evropanů těší. Bude mít nový Accord vůbec něco lepšího než M6.
Tak nějak, moc rozhodnutí Hondy nechápu. Když už tedy nechtějí Accord dovážet jako doteď, proč ho nepřivezou aspoň na vyžádání? Jestli ono to nebude tak trochu tím, že Honda "zazdila" vývoj motorů, (aspoň benzinových) a kašle na marketing. Mazda přišla se Sky - Active o kterých se ví, přijde nová 6, která je prostě nádherná, (aspoň přední část, zadní část vozu jsem neviděl). Přitom třeba Accord 2.2 i-DTEC je skvělé auto, jen se o něm moc neví. Je to škoda, kdo bude chtít Japonce, skončí u Avensis, ve Wolfsburgu opět bouchají šampaňské.
To ze do Europy novy Accord nepride ma teda prekvapilo - nic tomu nenasvedcovalo. Snad predajne cisla. Europa je skor na hatchbacks a samozrejme Passat. Ten pre zmenu neznamena v podstate nic v USA. Videl som nazivo novy Accord u dealera, v ciernej "Sport version ". Na fotkach posobi mozno moc striedmo, v reale je to celkom ine.Je to moc pekne auto, vyvazene & nadupane a posobi draho. Krasa je v jednoduchosti a toto sa neobkuka len tak rychlo.Honda si dala zalezat a poucila sa z Civicu - tentoraz asi dobre vedela co robi.
To že do Evropy nový Accord nepříjde mne (bohužel) vůbec NEpřekvapilo - krásnou ukázkou jsou prodejní čísla na českém trhu ... jeden výrobce s Volkswagen Passat a technicky spřízněnou škoda SUPerb poberou VĚTŠINU trhu - o zbylou menšinu se dělí všichni ostatní výrobci z téhle planety..
.. to prostě (dříve či později) MUSÍ přinést problémy - a (nerada to věštím) "bude HŮŘ" :-|