Diskuse

Honda CB1100 EX: Testujeme naprostou klasiku. Ale v novém!

15.10.2017

Honda CB1100 EX patří k nejklasičtějším z klasických motorek. Jízda na ní je dokonalou duševní očistou.

 

  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 15.10.2017  19:05

    329 k Kč?

    To si snad dělají kozy anebo sem už ztratil přehled o tom, co motorka dneska stojí....asi to bude to druhé..... ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto white-label

      white label 15.10.2017  19:11

      « Re: 329 k Kč?

      A ne "asi"... ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 15.10.2017  19:59

        « Re: Re: 329 k Kč?

        Když se to tak veme, tak za tú cifru se dá pořídit už nové malé auto anebo solidní ojetina. To za bolševika byl rozdíl v cenách aut a motorek propastný. Myslím, že je to tím, že se auta relativně dost zlevnila a motorky podražily. Alespoň ty solidnější. :-! Nevím jak je to s konkurencí na trhu, ale myslím, že Japonci všechny ostatní velkovýrobce motorek vytlačili z trhu a teď si dělají s cenami co chtějí. :-!
        • 30 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 15.10.2017  20:31

          « Re: Re: Re: 329 k Kč?

          Motorky dělají Italové, Němci, Angláni, Amíci a nakonec i Rakušáci (když zmíním ty hlavní) a nemyslím, že by byli vytlačení z trhu.

          Cena je normální, není to už jako za péráka. První Hondy 750 four někdy v roce 1973-4 stály v Tuzexu také jako menší auto. V Německu stála v roce 1969 tahle motorka (750 four) 6495 Marek a pro srovnání Mercedes W 114 (jako dnešní E) stál od 12000 Marek.

          Takže oproti minulosti je ta Honda CB1100 EX vlastně za těch 329 k Kč docela levná, protože za cenu dvou motorek se nový MB řady E dnes koupit nedá, jako tehdy.

          • 02 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 16.10.2017  08:51

            « Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

            Tož ano, dělají, ale jak je to s prodeji? Co vidím tady u nás, tak je to samý Japonec... :-!
            • 00 Reagovat !

              foto sachs800

              sachs800 16.10.2017  12:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

              To není pravda. Nebo záleží na kategorii. V endurech už bude převaha Evropanů.
              • 01 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 16.10.2017  14:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                To je možný. Ty nejsou ve městech tak k vidění.
                [odkaz]
                [odkaz]
                • 20 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 16.10.2017  15:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                  Z top 10 je asi 5 skútrů. :-) Jinak dvě Brambory, dvě Yamahy (ve své době neuvěřitelně výhodné nabídky) a jedna Kawa. V Itálii jsou 9 z 10 skútry (a jedna Brambora). :-) Ve Španělsku snad 10 z 10 skútry. Nic moc přehled.

                  Ve svém okolí tedy vídám hodně evropské značky. Ducati, Aprilie, MV Agusty, BMW, KTM, Triumphy. Japonských tolik ne, i když také jsou (hlavně lahůdky jako R1). Skútry nepočítám (ne, že bych proti nim něco měl, ale o nich snad není řeč).
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 16.10.2017  16:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                    Ty žiješ v miliardářské čtvrti?
                    • 10 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 16.10.2017  20:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                      Proč miliardářské? Znám i celkem běžné lidi (co se příjmů týče), kteří jsou opravdoví blázni a mají třeba milion a půl v motorkách. Ale většinou mají jeden, maximálně dva stroje. Motorka za 300-400 tisíc není zrovna nedosažitelná. Takový vynikající Street Triple začínal snad na 225, nebo kolik to bylo. Jen pro ujasnění, nebydlím v ČR. Podívej se, jak vysoké umístění mají ta BMW. To je úplně jiný svět v porovnání s těmi skútry okolo, nebo MT-07. MT-07 je dobrý stroj pro začátečníka, ale není to zrovna něco, po čem bys slintal (mluvím o původní verzi, k omlazené jsem se ještě nedostal). A většina lidí, co od motorek znám, už nejsou zelenáči a můžou si trochu dopřát. Japonské stroje tedy zastoupeny jsou, ale jsou to spíš ty zajímavější než prostě levné kousky (i když R1 asi není dobrý příklad). Znám i mladší lidi (< 30), kteří nemají auto, ale mají pěknou motorku (jako je Monster, koupenou novou).
        • 00 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 15.10.2017  22:24

          « Re: Re: Re: 329 k Kč?

          Taky jsem čekal cenu tak o 50tis nižší, tato retra nebývají přece zase tak drahá... Ale je fakt, že tady máme řadový čtyřválec a ten holt něco stojí. Navíc motorka vypadá fakt parádně, není to kýčovité retro, je to absolutní nadčasovost a zřejmě i parádně jezdí (svým způsobem) takže myslím, že se v pohodě prodá i za avizovanou cenu... Kdo ji chce, ten to prostě dá...
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 15.10.2017  23:51

            « Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

            Je to maximálně dotažené "retro", v automobilové produkci to nemá obdoby a ani by to nešlo udělat v takové míře s podmínkami dnešních automobilových homologací.
            A tyhle řadové čtyřválcové CéBéčka od Hondy, to je absolutní motocyklová klasika.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 16.10.2017  00:11

          « Re: Re: Re: 329 k Kč?

          Tak za bolševika tady byla vrcholem Jawa 350, což byla spíš "koloběžka" ;-) s dvouválcovým dvoutaktem, čtyřkvaltem a bubnovými brzdami..., takže na techniku Hondy CB 750 F (od 1969) se mohla dívat leda tak s otevřenou pusou.
          • 01 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 16.10.2017  14:55

            « Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

            Tož já eště pamatuju, když se za bolševika prodávala Jawa 500 OHC. To byl vrchol. Moc jich ale nejezdilo. Byla to těžká a drahá kráva.
            [odkaz]
            • 11 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 16.10.2017  23:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

              Vůbec to nebyl vrchol. Nikdy. A nikde.

              Že byla drahá vem čert. Čert vem, i to, že byla, podle tebe, těžká. Těžká byla zrovna jako stejné půllitry té doby (třeba v porovnání s tehdy u nás dostupnými Norton ES2 nebo Matchless G80). Prostě to nebyl Stadion nebo Jawa Robot, byl to půllitr.

              Hlavně ale nefungovala ani z poloviny tak dobře jako obyčejný tehdejší pérák. Bídnej rám, zadek jako pérák v době, kdy už svět znal kejvačky, motor měl sice dobrý výkon, ale o to víc se sr.l, slušně byl poruchovej. Královským hřídelem počínaje (ať už šroubovým nebo pozdějším s přímým kuželovým ozubením) a třeba dynamem konče. Dokud neudělali velké bubny, tak to vlastně brzdy ani nemělo. Jízdní vlastnosti byly takové, že pokud to vůbec jelo, tak nezabít se na tom, bylo umění a výhra v loterii.

              Tak to jen krátce k tomu, podle tebe, vrcholu. Nic ve zlém, ale do motorek se raději nepouštěj.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 17.10.2017  08:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                Samozřejmě, že to byl vrchol. Alespoň v domácí produkci. V době dvoutaktů to byl jediný čtyřtakt a pětistovka, když vše ostatní mělo max poloviční objem a výkon.
                • 00 Reagovat !

                  foto gil54

                  gil54 17.10.2017  09:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                  Souhlasit by se dalo jen a pouze v případě, že by se na tom dalo jezdit a nebylo to věčně rozbitý. Vrchol jaksi předpokládá dobrou funkčnost.

                  Max. poloviční objem a výkon ? Vždyť pérák, ogar i kývačka měly i motory 350 ccm, to je víc než poloviční objem, výkon 16 koní je také víc než půlka z 26.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do regionů, co podnikne Zemanová?

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do…

Nebude to jen souboj Miloše Zemana a Jiřího Drahoše, ale také někdejší knihovnice a bývalé sekretářky. V prvním…

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A Zemanovi se zle vysmál kritik

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A…

Finalista prezidentské volby Jiří Drahoš musí čelit další dezinformaci. Proruské webové stránky vytáhly těžký…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že přestup do Barcy padne

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že…

Luis Suárez je dnes neodmyslitelnou součástí základní sestavy Barcelony. Po incidentu během zápasu Uruguaye…

 

Reflex.cz

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před zrcadlem! To není vtip, ale šikana dopingových komisařů

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…