Diskuse

Honda CB1100 EX: Testujeme naprostou klasiku. Ale v novém!

15.10.2017

Honda CB1100 EX patří k nejklasičtějším z klasických motorek. Jízda na ní je dokonalou duševní očistou.

 

  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 15.10.2017  19:05

    329 k Kč?

    To si snad dělají kozy anebo sem už ztratil přehled o tom, co motorka dneska stojí....asi to bude to druhé..... ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto white-label

      white label 15.10.2017  19:11

      « Re: 329 k Kč?

      A ne "asi"... ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 15.10.2017  19:59

        « Re: Re: 329 k Kč?

        Když se to tak veme, tak za tú cifru se dá pořídit už nové malé auto anebo solidní ojetina. To za bolševika byl rozdíl v cenách aut a motorek propastný. Myslím, že je to tím, že se auta relativně dost zlevnila a motorky podražily. Alespoň ty solidnější. :-! Nevím jak je to s konkurencí na trhu, ale myslím, že Japonci všechny ostatní velkovýrobce motorek vytlačili z trhu a teď si dělají s cenami co chtějí. :-!
        • 30 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 15.10.2017  20:31

          « Re: Re: Re: 329 k Kč?

          Motorky dělají Italové, Němci, Angláni, Amíci a nakonec i Rakušáci (když zmíním ty hlavní) a nemyslím, že by byli vytlačení z trhu.

          Cena je normální, není to už jako za péráka. První Hondy 750 four někdy v roce 1973-4 stály v Tuzexu také jako menší auto. V Německu stála v roce 1969 tahle motorka (750 four) 6495 Marek a pro srovnání Mercedes W 114 (jako dnešní E) stál od 12000 Marek.

          Takže oproti minulosti je ta Honda CB1100 EX vlastně za těch 329 k Kč docela levná, protože za cenu dvou motorek se nový MB řady E dnes koupit nedá, jako tehdy.

          • 02 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 16.10.2017  08:51

            « Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

            Tož ano, dělají, ale jak je to s prodeji? Co vidím tady u nás, tak je to samý Japonec... :-!
            • 00 Reagovat !

              foto sachs800

              sachs800 16.10.2017  12:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

              To není pravda. Nebo záleží na kategorii. V endurech už bude převaha Evropanů.
              • 01 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 16.10.2017  14:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                To je možný. Ty nejsou ve městech tak k vidění.
                [odkaz]
                [odkaz]
                • 20 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 16.10.2017  15:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                  Z top 10 je asi 5 skútrů. :-) Jinak dvě Brambory, dvě Yamahy (ve své době neuvěřitelně výhodné nabídky) a jedna Kawa. V Itálii jsou 9 z 10 skútry (a jedna Brambora). :-) Ve Španělsku snad 10 z 10 skútry. Nic moc přehled.

                  Ve svém okolí tedy vídám hodně evropské značky. Ducati, Aprilie, MV Agusty, BMW, KTM, Triumphy. Japonských tolik ne, i když také jsou (hlavně lahůdky jako R1). Skútry nepočítám (ne, že bych proti nim něco měl, ale o nich snad není řeč).
                  • 00 Reagovat !

                    foto pradeda7

                    praděda7 16.10.2017  16:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                    Ty žiješ v miliardářské čtvrti?
                    • 10 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 16.10.2017  20:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                      Proč miliardářské? Znám i celkem běžné lidi (co se příjmů týče), kteří jsou opravdoví blázni a mají třeba milion a půl v motorkách. Ale většinou mají jeden, maximálně dva stroje. Motorka za 300-400 tisíc není zrovna nedosažitelná. Takový vynikající Street Triple začínal snad na 225, nebo kolik to bylo. Jen pro ujasnění, nebydlím v ČR. Podívej se, jak vysoké umístění mají ta BMW. To je úplně jiný svět v porovnání s těmi skútry okolo, nebo MT-07. MT-07 je dobrý stroj pro začátečníka, ale není to zrovna něco, po čem bys slintal (mluvím o původní verzi, k omlazené jsem se ještě nedostal). A většina lidí, co od motorek znám, už nejsou zelenáči a můžou si trochu dopřát. Japonské stroje tedy zastoupeny jsou, ale jsou to spíš ty zajímavější než prostě levné kousky (i když R1 asi není dobrý příklad). Znám i mladší lidi (< 30), kteří nemají auto, ale mají pěknou motorku (jako je Monster, koupenou novou).
        • 00 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 15.10.2017  22:24

          « Re: Re: Re: 329 k Kč?

          Taky jsem čekal cenu tak o 50tis nižší, tato retra nebývají přece zase tak drahá... Ale je fakt, že tady máme řadový čtyřválec a ten holt něco stojí. Navíc motorka vypadá fakt parádně, není to kýčovité retro, je to absolutní nadčasovost a zřejmě i parádně jezdí (svým způsobem) takže myslím, že se v pohodě prodá i za avizovanou cenu... Kdo ji chce, ten to prostě dá...
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 15.10.2017  23:51

            « Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

            Je to maximálně dotažené "retro", v automobilové produkci to nemá obdoby a ani by to nešlo udělat v takové míře s podmínkami dnešních automobilových homologací.
            A tyhle řadové čtyřválcové CéBéčka od Hondy, to je absolutní motocyklová klasika.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 16.10.2017  00:11

          « Re: Re: Re: 329 k Kč?

          Tak za bolševika tady byla vrcholem Jawa 350, což byla spíš "koloběžka" ;-) s dvouválcovým dvoutaktem, čtyřkvaltem a bubnovými brzdami..., takže na techniku Hondy CB 750 F (od 1969) se mohla dívat leda tak s otevřenou pusou.
          • 01 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 16.10.2017  14:55

            « Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

            Tož já eště pamatuju, když se za bolševika prodávala Jawa 500 OHC. To byl vrchol. Moc jich ale nejezdilo. Byla to těžká a drahá kráva.
            [odkaz]
            • 11 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 16.10.2017  23:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

              Vůbec to nebyl vrchol. Nikdy. A nikde.

              Že byla drahá vem čert. Čert vem, i to, že byla, podle tebe, těžká. Těžká byla zrovna jako stejné půllitry té doby (třeba v porovnání s tehdy u nás dostupnými Norton ES2 nebo Matchless G80). Prostě to nebyl Stadion nebo Jawa Robot, byl to půllitr.

              Hlavně ale nefungovala ani z poloviny tak dobře jako obyčejný tehdejší pérák. Bídnej rám, zadek jako pérák v době, kdy už svět znal kejvačky, motor měl sice dobrý výkon, ale o to víc se sr.l, slušně byl poruchovej. Královským hřídelem počínaje (ať už šroubovým nebo pozdějším s přímým kuželovým ozubením) a třeba dynamem konče. Dokud neudělali velké bubny, tak to vlastně brzdy ani nemělo. Jízdní vlastnosti byly takové, že pokud to vůbec jelo, tak nezabít se na tom, bylo umění a výhra v loterii.

              Tak to jen krátce k tomu, podle tebe, vrcholu. Nic ve zlém, ale do motorek se raději nepouštěj.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 17.10.2017  08:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                Samozřejmě, že to byl vrchol. Alespoň v domácí produkci. V době dvoutaktů to byl jediný čtyřtakt a pětistovka, když vše ostatní mělo max poloviční objem a výkon.
                • 00 Reagovat !

                  foto gil54

                  gil54 17.10.2017  09:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 329 k Kč?

                  Souhlasit by se dalo jen a pouze v případě, že by se na tom dalo jezdit a nebylo to věčně rozbitý. Vrchol jaksi předpokládá dobrou funkčnost.

                  Max. poloviční objem a výkon ? Vždyť pérák, ogar i kývačka měly i motory 350 ccm, to je víc než poloviční objem, výkon 16 koní je také víc než půlka z 26.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla další rána!

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla…

Ve středečním díle moderátorka Tereza Pergnerová (44) výrazně pomohla mladé a šťastné rodině ze Slovácka. Otec…

 

iSport.cz

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…