kedysi sme sa smiali ake maju smiesne a trapne auta v tej cine indii thajsku a dnes im zavidime, doba sa zmenia -- eu bude coskoro na chvoste aj v predaji aj v mnozstve ponukanych modelov aut o tom niet pochyb , ja prekvapeny nie som a priznam sa mam vacsinu europskych znaciek fakticky u ***, krasna je ta honda , bral by som ju :yes:
Ty to zase dramatizuješ. U poslední generace se jim jasně potvrdilo, že malé sedany (s cenou nižší střední) pro Evropu opravdu to pravé nejsou a že "bys" ji bral tomu moc nepomůže.
Rapid má přední nápravu taky z malého auta a v zadu obyčejnou vlečku jako tato Honda. Rozvor, jakožto asi ten nejlepší parametr pro řazení do tříd, ty auta mají téměř identický. A cena? Jak jsem psal výše, tohleto (dle tebe) malé auto ji má v základu asi takovou, jako slušně vabavený Rapid. ;-)
Jistě, když si pleteš pojmy a dojmy. Jestli chceš vidět lowendovou nižší střední, tak se podívej na Fluence. Rapid je lowcost, tak ho označují a tak ho médii prezentují. :-!
Nechce se mi hledat, jestli pro to jsou nějaké definice a ustálené použití. Ale čistě logicky. Low-end hovoří o pozici produktu (přeneseně tedy spíš o hodnotě). Low-cost o ceně produktu. Je mezi nimi korelace, ale nejsou to samé. Také záleží, jestli je to relativně, nebo absolutně. Takhle to tedy chápu a používám.
Low-cost se v anglictine pouziva zejmena ve spojeni se sluzbami - low-cost airline/flight, low-cost holiday, low-cost healthcare.
Low-end je nejcasteji spojovan s produkty a oznacuje jejich pozici v kontextu jinych podobnych vyrobku stejneho nebo jinych vyrobcu. Typicky low-end phone, low-end TV, low end car.
Takhle mi to vysvetlil rodily mluvci.
Samozrejme, je to relativni, a nelze to absolutizovat. Ale nedalo mi to jelitkovo mudrovani a slovickareni nahore. ;-)
OK, udelal jsem. Pekne sis nabehl. Nemec, ktereho navic vyhodili z AutoBildu za podvody, opravdu neni pro me autorita a uz vubec ne, co se anglictiny tyce. Jelitko, ty me tak bavis! >:D
Co to má co společného s tím, že Rapid je Lowcost a není Lowend? >:D
Ty si opravdu myslíš, že jeho články neprocházejí redakční kontrolou - korekturou? Že by ho nechali používat německou angličtinu? Moc o tom, koukám, nevíš.
High-end služby určitě existují. V komerčním letectví to bude první třída. V ubytování to budou pětihvězdičkové hotely. Atd. To jsou jednoznačně high-end produkty. Že je něco low-cost, neznamená, že to bude low-end. Třeba první třídou se dalo létat prakticky za drobné.
Ty znáš cenu téhle Hondy na českém trhu? Pokud vím tak se s ní ani pro Evropu nepočítá. Usuzovat z ceny jiné generace před několika lety je tak akorát na úrovni většiny diskusí s tebou...
Srovnáváš auto navržené pro Evropu s autem navrženým pro Indii?
Myslel jsem že podle pomatenců z tvého německého klubu je Rapid něco poněkud lepšího než vůz pro typickou Indickou famílii.
Tak to samozrejme je Rapid neco jineho uz podle motoru, vylagrovany 3hrnek 51kW vs 4valec 1,5ED s 99kW a spotrebou pod skodovackou 3hrnkovou hruzou >:D
Lowendová nižší střední?
Nedávno tady škodahaters bečeli smíchy, že Rapid stojí podlaze Fabie, tak kde máš tu nižší střední?
Vysvětlení máš třeba tady:
[odkaz]
Cituji bojlera:
"Fabia a Roomster už od roku 2009 používají nápravu PQ25, oproti Polu a Ibize je o cca 2,5cm menší rozchod. Rapid má podvozkové moduly shodné s Roomsterem, vpředu je ale použitý širší rozchod jako u Pola/Ibizy."
Ale tady budeš tvrdit, jaký je to konkurent nižší střední, co?
Chlapče, tady máš jen dvě možnosti. Buď tvrdíš to samé co já, nebo to auto cpeš tam, kam nepatří. :-!
Jenže já ti ti vidím až do žaludku. Ty potřebuješ ulevit své ušlápnuté dušíčce, vymezit se, poflusat škodovku, a je úplně jedno, že tu opět dokážeš, jaký jsi ubožák.
Kdyby sis od stejného autora přečetl další příspěvek, tak bys zjistil, že je postavený na PQ34. Což je platforma pro nižší střední. Jen přední nápravu má z PQ25, protože je prý lepší (minimálně je novější).
Za málo. Ne, že by to mělo nějakou váhu. Platforma nezmění, jaké to auto je. Jen je otravné dokola číst ty závěry na základě nápravy. Tím teď nenarážím na tvůj příspěvek - každý se může splést.
Když se vrátím k platformě, měla by to být, řekněme, inovovaná PQ34. Zvolili ji, protože PQ35, kterou měla OII, nepodporuje klikovou nápravu. Takže šli o generaci zpět. A přetáhli na ni nějaká vylepšení z páté generace. Těžko říct, jestli je to víc 34, nebo 35. A proč zvolili přední nápravu z 25 místo 35 - jestli je ("inovovaná") 34 o tolik užší, že 25 dávala větší smysl. Nápravy by to měly být tak jako tak příbuzné. Nechci říct stejné. Tolik o tom nevím. Ale vím, že od Pola po Passat je to jedna rodinka. Platformy nevyvíjí čistě v rámci jedné třídy. Jestli je tam jedna, nebo druhá, je z mého pohledu celkem jedno. U Rapidu dělali nějaká další vylepšení - prostě evoluce. Dělat z toho nějaké závěry moc dobře nejde - to bychom museli mít mnohem lepší informace. Jinak rovnou můžeme říkat, že Passat je převlečené Polo. Že si tohle lidé moc neuvědomují, ukazují typicky diskuze kolem MQB. VW řešil vlastně stejný problém u Jetty. Protože pro USA a spol potřebují srazit dolu cenu a multilink tak nepřipadá v úvahu.
Tak pro většinu smrtelníků zde se otázka platformy stejně smrskne na problém zadní nápravy (má víceprvek = dělo, nemá víceprvek = je tam lešeňovka = je to šrot) a to aniž by většina věděla, v čem a proč je ten víceprvek lepší / horší, než lešeňovka a že není lešeňovka jako lešeňovka.
Ještě do toho nezapomeň přimíchat zatížení znáčkem na kapotě, což se děje od začátku i ve zdejší diskuzi - "lešenovka" Renault = mega(n)bomba, která drtí ring a tím pádem vše, "lešenovka" Honda = nejlepší ve třídě, "lešenovka" Škoda = šrot, i kdyby to nebyla "lešenovka" ale F1 z Aventadoru. >:D >:D
První City měla Magic Seats (zvedání sedáků, nádrž pod předním sedadlem) jako Jazz/Civic. Ale druhá generace už ne...
Co tahle třetí?
Je to sedan a není to tedy stěhovák, ale na občasné převezení velkého krámu (třeba televize) to stačilo. A člověk mohl zbytek roku jezdit elegantním sedanem (to neberte jako hodnocení krásy City ;-) , ale jako hodnocení sedanů) a nevozit prázdný kombík.
Praktičnost/ všestrannost, zdá se. Jakou roli v tom dnes hraje setrvačnost, těžko říct. Ale byla doba, kdy byly opravdu úspěšné a téměř pohltily trh. Odolávají jen vyšší třídy, kde jsou naopak klasické hatchbacky prakticky neprodejné (i když kombi jsou vlastně také hatchbacky; pořád se ale sedanům daří více než v nižších třídách).