Honda Civic 5D 9G: první předautosalonový kontakt
Měli jsme možnost poprvé naživo spatřit devátou generaci pětidveřáku a je třeba říci, že se od 8G „UFO“ odlišila mnohem výrazněji, než se asi obecně očekávalo. A rozhodně se nedá říci, že by byl nový model konzervativnější.
Vzhled přídě dává zapomenout na „dobu plexisklovou“ a vydal se podobným směrem jako hybridní Insight nebo vodíkové FCX Clarity je tu ale také zřetelný okaz na koncept FC Sport, Výsledkem je každopádně velmi dynamický výraz s ostrým pohledem světlometů výrazně řezaných světlometů a velmi sportovně tvarovanými nárazníky.
Z profilu si asi měly být obě generace Civicu podobné nejvíce, alespoň to naznačovaly špionážní snímky. Ovšem faktem je, že mezigenerační rozdíl je opravdu výrazný. Bok působí mnohem atletičtějším dojmem, což je dáno jedna eliminováním „bubliny“ na zádi, ale také ostřejším tvarem bočního prosklení a decentně zvýrazněnou linií blatníků.
A celý přerod Ufona v avantgardního sportovce završuje nová záď, kterou už nám částečně Honda poodkryla už předminulý týden. Připomínka světelného pásu zůstala, plní už ale pouze roli brzdového světla a je umístěn o značný kus níž, zatímco to ostatní se přesunulo do výrazných trojúhleníkových svítilenen po stranách. Na zadním skle pak přibyl stěrač a ostřikovač.
Honda Civic 9G vypadá naživo velmi atraktivně a dynamicky a jak už to u této značky bývá, mnohem lépe než na fotografiích. Z prezentačních videjí jsme se dověděli, že by nové ambice měly být potvrzeny i jízdně. Na ověření si asi budeme muset ještě pár měsíců počkat, zatímco dojmy ze skutečně fyzického seznámení na autosalonovém stánku vám přineseme už co nevidět.