Český trh v červenci 2008: Honda Civic v první desítce nižší střední
Civiců se tentokrát prodalo 132 kusů, což mu tedy stačilo na zmíněnou sedmou příčku, kterou obsadil společně se Suzuki SX4. Z první desítky naopak vypadla Dacia Logan. Vývoj odbytu ostatních modelů odpovídal předchozímu vývoji.
Úspěch Civicu lze připsat cenovému zvýhodnění, které dovozce nedávno zavedl. Civic je od července levnější o 50 tisíc Kč. Základní model 1,4 Comfort s automatickou klimatizací, šesti airbagy a stabilizačním systémem stojí 429.000,- Kč, stejná výbava s motorem 1,8 i-VTEC vyjde na 469.900,- Kč a s turbodieselem 2,2 i-CTDi na 539.000,- Kč. Třídveřový Civic Type S zlevnil o 74 tisíc Kč. S benzinovým motorem 1,8 tak nyní vyjde na 475.000,- Kč, s turbodieselem 2,2 na 535.000,- Kč. Sportovní verze Type R je levnější dokonce o 150 tisíc Kč a stojí 579.000,- Kč, respektive 639.000,- Kč ve verzi Plus.
Podíl domácí Škody ve třídě překročil poprvé od dubna 40 %, nově zaregistrováno bylo 1725 octavií. Mezi Focus a Golf se na čtvrtou příčku vklínil Renault Megane, který našel 242 nových majitelů.
Meziměsíční registrace nových automobilů nižší střední třídy klesly o 8,6 %, zatímco v červnu činily 4642 vozů, v červenci
Nejprodávanějším dováženým modelem nižší střední třídy je i po sedmi měsících letošního roku stále Kia Cee'd. Automobil z žilinské továrny má tržní podíl těsně nad 9 %. V pořadí za prvních sedm měsíců svádějí úpornou bitvu o celkové třetí místo a druhé mezi dováženými vozy Ford Focus s Volkswagenem Golf – zatím má navrch druhý jmenovaný, ale už jen o pouhé 4 vozy.
Škoda se sice potýká stále s klesajícími prodeji, ovšem v nižší střední třídě není meziroční pokles tak markantní, v červenci minulého roku bylo zaregistrováno 1797 nových octavií, což je jen o 4 procenta méně. Čeká se přitom na faceliftu modelu a možná i struktury výbav a ceníků.
Ovšem například Kia si s Cee'dem oproti stejnému měsíci loňského roku polepšila o více než 150 %! Ve srovnání nových registrací za prvních sedm měsíců roku 2007 a 2008 je situace pro Škodu ještě svízelnější: Octavií se letos prodalo o 10,5 procenta méně, kdežto Cee'dů o 158 procent více.
Nižší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 7/2008 | 1-7/2008 | 7/2008 | 1-7/2008 |
1. | Škoda OCTAVIA | 1725 | 11846 | 40,7% | 39,8% |
2. | Kia CEE´D | 356 | 2714 | 8,4% | 9,1% |
3. | Ford FOCUS | 308 | 1865 | 7,3% | 6,3% |
4. | Renault MEGANE | 242 | 1638 | 5,7% | 5,5% |
5. | Volkswagen GOLF | 238 | 1869 | 5,6% | 6,3% |
6. | Opel ASTRA | 190 | 1190 | 4,5% | 4,0% |
7. | Honda CIVIC | 132 | 681 | 3,1% | 2,3% |
7. | Suzuki SX4 | 132 | 959 | 3,1% | 3,2% |
9. | Citroën C4 | 116 | 1182 | 2,7% | 4,0% |
10. | Hyundai i 30 | 107 | 819 | 2,5% | 2,8% |
11. | Peugeot 308 | 87 | 463 | 2,1% | 1,6% |
12. | Toyota AURIS | 82 | 551 | 1,9% | 1,9% |
13. | Dacia LOGAN | 81 | 470 | 1,9% | 1,6% |
14. | Fiat BRAVO | 64 | 387 | 1,5% | 1,3% |
15. | Audi A3 | 53 | 333 | 1,2% | 1,1% |
16. | Peugeot 307 | 50 | 405 | 1,2% | 1,4% |
17. | Seat LEON | 47 | 278 | 1,1% | 0,9% |
18. | BMW 1 | 32 | 191 | 0,8% | 0,6% |
19. | Subaru IMPREZA | 24 | 127 | 0,6% | 0,4% |
20. | Volkswagen JETTA | 24 | 228 | 0,6% | 0,8% |
21. | Mazda 3 | 23 | 260 | 0,5% | 0,9% |
22. | Nissan NOTE | 21 | 272 | 0,5% | 0,9% |
23. | Fiat LINEA | 18 | 171 | 0,4% | 0,6% |
24. | Toyota COROLLA | 16 | 73 | 0,4% | 0,2% |
24. | Volvo S40/V50 | 16 | 90 | 0,4% | 0,3% |
26. | Volvo C30 | 15 | 115 | 0,4% | 0,4% |
27. | Mitsubishi LANCER | 13 | 103 | 0,3% | 0,3% |
28. | Nissan TIIDA | 11 | 125 | 0,3% | 0,4% |
29. | Chevrolet LACETTI | 11 | 163 | 0,3% | 0,5% |
30. | Fiat SEDICI | 7 | 25 | 0,2% | 0,1% |
- | Ostatní modely | 2 | 172 | 0,0% | 0,6% |
- | CELKEM | 4243 | 29765 | 100,0% | 100,0% |