Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2008: Honda Civic v první desítce nižší střední

Aleš Dragoun
Diskuze (199)
V nižší střední třídě v červenci mimořádně uspěl futuristický Civic. Zástupce japonské automobilky skončil sedmý, i když obvykle se umisťuje až ve druhé desítce.

Civiců se tentokrát prodalo 132 kusů, což mu tedy stačilo na zmíněnou sedmou příčku, kterou obsadil společně se Suzuki SX4. Z první desítky naopak vypadla Dacia Logan. Vývoj odbytu ostatních modelů odpovídal předchozímu vývoji.

Úspěch Civicu lze připsat cenovému zvýhodnění, které dovozce nedávno zavedl. Civic je od července levnější o 50 tisíc Kč. Základní model 1,4 Comfort s automatickou klimatizací, šesti airbagy a stabilizačním systémem stojí 429.000,- Kč, stejná výbava s motorem 1,8 i-VTEC vyjde na 469.900,- Kč a s turbodieselem 2,2 i-CTDi na 539.000,- Kč. Třídveřový Civic Type S zlevnil o 74 tisíc Kč. S benzinovým motorem 1,8 tak nyní vyjde na 475.000,- Kč, s turbodieselem 2,2 na 535.000,- Kč. Sportovní verze Type R je levnější dokonce o 150 tisíc Kč a stojí 579.000,- Kč, respektive 639.000,- Kč ve verzi Plus.

Podíl domácí Škody ve třídě překročil poprvé od dubna 40 %, nově zaregistrováno bylo 1725 octavií. Mezi Focus a Golf se na čtvrtou příčku vklínil Renault Megane, který našel 242 nových majitelů.

Meziměsíční registrace nových automobilů nižší střední třídy klesly o 8,6 %, zatímco v červnu činily 4642 vozů, v červenci 4243, což je v souladu se sezónním vývojem trhu.

Nejprodávanějším dováženým modelem nižší střední třídy je i po sedmi měsících letošního roku stále Kia Cee'd. Automobil z žilinské továrny má tržní podíl těsně nad 9 %. V pořadí za prvních sedm měsíců svádějí úpornou bitvu o celkové třetí místo a druhé mezi dováženými vozy Ford Focus s Volkswagenem Golf – zatím má navrch druhý jmenovaný, ale už jen o pouhé 4 vozy.

Škoda se sice potýká stále s klesajícími prodeji, ovšem v nižší střední třídě není meziroční pokles tak markantní, v červenci minulého roku bylo zaregistrováno 1797 nových octavií, což je jen o 4 procenta méně. Čeká se přitom na faceliftu modelu a možná i struktury výbav a ceníků.

Ovšem například Kia si s Cee'dem oproti stejnému měsíci loňského roku polepšila o více než 150 %! Ve srovnání nových registrací za prvních sedm měsíců roku 2007 a 2008 je situace pro Škodu ještě svízelnější: Octavií se letos prodalo o 10,5 procenta méně, kdežto Cee'dů o 158 procent více.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20081-7/20087/20081-7/2008
1.Škoda OCTAVIA17251184640,7%39,8%
2.Kia CEE´D35627148,4%9,1%
3.Ford FOCUS30818657,3%6,3%
4.Renault MEGANE24216385,7%5,5%
5.Volkswagen GOLF23818695,6%6,3%
6.Opel ASTRA19011904,5%4,0%
7.Honda CIVIC1326813,1%2,3%
7.Suzuki SX41329593,1%3,2%
9.Citroën C411611822,7%4,0%
10.Hyundai i 301078192,5%2,8%
11.Peugeot 308874632,1%1,6%
12.Toyota AURIS825511,9%1,9%
13.Dacia LOGAN814701,9%1,6%
14.Fiat BRAVO643871,5%1,3%
15.Audi A3533331,2%1,1%
16.Peugeot 307504051,2%1,4%
17.Seat LEON472781,1%0,9%
18.BMW 1321910,8%0,6%
19.Subaru IMPREZA241270,6%0,4%
20.Volkswagen JETTA242280,6%0,8%
21.Mazda 3232600,5%0,9%
22.Nissan NOTE212720,5%0,9%
23.Fiat LINEA181710,4%0,6%
24.Toyota COROLLA16730,4%0,2%
24.Volvo S40/V5016900,4%0,3%
26.Volvo C30151150,4%0,4%
27.Mitsubishi LANCER131030,3%0,3%
28.Nissan TIIDA111250,3%0,4%
29.Chevrolet LACETTI111630,3%0,5%
30.Fiat SEDICI7250,2%0,1%
-Ostatní modely21720,0%0,6%
-CELKEM424329765100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (199)
15. 8. 2008 06:07
Re: Slušný PR článek
Ale já jsem rád, že se dozvím něco o akcích Hondy a není tady pořád dokola VW, Kia, Renault apod. Ale jestli umíš dobře číst, tak jsem psal, že nikdo neřekne ani popel, když si Honda udělá PR, ale kdyby to byl VW (rozuměj úvodní obrázek, popis výbav a cen), byl by oheň na střeše. Jenom mě štve, že VW je za všech okolností podrobeno max kritice a myslím si, že si to jako automobilka s obrovskou tradicí a technologickým potenciálem nezaslouží.
14. 8. 2008 18:56
Re: Focus uz za 349 990 Kč
Každá správná automobilka má svůj holobyt pro chudé trhy, to není žádná exkluzivní doména Kie. Ale jsem rád, že tě to slovo pobavilo. Že by Kia neměla už kam zlevňovat, je leda tak zbožné přání konkurence - jako každý normální obchodník samozřejmě rezervu na slevy do ceny započítanou má. Jestli je pak sleva v realitě dobrý kšeft, záleží na několika věcech, mj. na faktické marži, která zbyde pro všechny zúčastněné podél dodavatelského řetězce, výrobcem počínaje. Můžeme podle situace jednotlivých automobilek - PSA, Renaultu, Fordu, GM, Fiatu atd. - spekulovat, kolik si reálně kdo vydělá. Zatím všechny velké automobilky hlásí pokles zisku i při růstu prodejů, tedy pokles své marže. Navíc stoupají ceny oceli, karbonu a dalších typických materiálů odvětví, což prostor pro marži dál zužuje. České prodeje žádné automobilky přitom nejsou směrodatné pro celkovou úspěšnost značky - jednak je ČR trh malý, jednak doposud deformovaný Škodou. No a že se Ford teď chystá prodávat evropské modely v USA, to opravdu není výrazem jeho sebevědomí, ale velmi racionální úvahy krizového vedení. Tož tak.
14. 8. 2008 16:26
Re: Focus uz za 349 990 Kč
Ty si diagnoza >:D >:D
14. 8. 2008 16:25
Re: Slušný PR článek
Civic Sport nama proti Focus Ghia ... vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, úprava jasu ukazatelů přístrojové desky, zpožděné zhasínání předních světlometů, sluneční clony na zadních oknech, Stropní airbagy 1. a 2. řady sedadel,
Aktivace varovných světel při nouzovém brzdění, atd..... :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
14. 8. 2008 14:10
Re: Focus uz za 349 990 Kč
Já jezdím s bhútánem, mě je Fokus ukradený >:D >:D >:D