Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R Mugen 2,2: Pocta motoru K20

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Civic Type R Mugen se na Britských ostrovech objevil již loni. Nyní následuje verze s větším motorem 2,2 litru.

Za poslední ostrou verzi pomalu končícího Civicu stojí evropská (či spíše britská) pobočka Mugen Euro v Northamptonu. Vznikla jako pocta motoru K20, jehož výroba v Japonsku skončila. Atmosférické agregáty se pomalu vzhledem k tlaku na emise stávají ohroženým druhem. Tento byl homologován, stejně jako celé auto, ve skupině N. Nabroušené Civicy se zúčastňují soutěží také u nás, motory ale rádi používají i tuneři.

V případě Type R Mugen 2,2 dostal K20 zvětšené vrtání i zdvih, čímž vzrostl jeho objem na 2156 cm3. Předchozí dvoulitr dával 177 kW (240 k), nový agregát poskytuje 191 kW, tedy o dvacet starých dobrých koní více. Točivý moment vrcholí hodnotou 240 Nm při 6000 min-1.

Mugen - to je především sport (v minulosti i F1) a na ostrém Civicu je to znát. Výkonům se podřídilo vše. Tvrdší zavěšení, větší a ostřejší brzdy a karoserie, jenž dostala bodykit.

Od roku 2006 Mugen Euro postavil na čtyři stovky motorů. Obdobné poháněly i sedan Civic Mugen RR, který se vyráběl a nabízel jen v Japonsku. Předchozí Civic Type R Mugen vznikl ve dvacetikusové sérii pouze pro Brity. O počtu limitované edice nejnovější specifikace se nemluví.

Vzhledem k tomu, že čtyři původní exempláře zůstaly neprodány, firma plánuje jejich přestavbu na 2,2-litrovou verzi. Úpravu nabízí rovněž všem šestnácti stávajícím majitelům.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)