Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R a Type S - kompletní informace

Michal Fokt
Diskuze (374)
Honda zveřejnila kompletní informace o třídveřovém Civicu Type S a sportovním modelu Type R.

Zatímco jede swindonská továrna Hondy na tři směny a přesto je na některé verze modelu Civic 5D nutné čekat i několik měsíců, na stejné lince se pomalu začíná rozbíhat produkce sportovnějších sourozenců „pětidvířka“. Ty budou mít tři dveře, ale s obligátním označením Civic 3D Honda rázně skoncovala. Důvodem je jejich sportovnější zaměření, které je zhmotněno v označení Type S (Sport) a Type R (Racing). Nové je v našich končinách pochopitelně Type S, modely s logem Type R si už získaly díky Integře, Accordu a Civicu své renomé.

Model Type S nemá v nabídce základní motor 1.4 i-DSI, který ostatně není ani ve verzi 5Dzrovna prodejním šlágrem, zůstávají tedy jednotky 1.8 i-VTEC/103 kW a 2.2 i-CTDi/103 kW. Oproti 5D má Type S širší rozchod a sportovnější naladění pérování, sedadla dostala výraznější boční vedení a lemy blatníků a spodní část karoserie jsou probarvené. Další rozdíly jsou spíše kosmetické. Pozitivní je, že u všech třídveřových modelů zůstal zachován důmyslný systém sklápění zadních sedadel. Benzinový motor bude možné kombinovat také s robotizovanou šestistupňovou převodovkou.

To u sportovní verze Type R je těch změn přece jen více, z těch důležitých - modifikována byla brzdová soustava, tlumiče a snížené pružiny, dodatečně byla vyztužena karoserie a změnilo se naladění posilovače řízení. Zásadním rozdílem je pochopitelně atmosférický motor 2.0 i-VTEC o výkonu 148 kW při 7400 otáčkách a s točivým momentem 193 Nm při 5600 otáčkách, to vše př ipoužití běžného 95oktanového benzinu. Jednotka je zkombinována s šestistupňovou manuální převodovkou, vůz zvládne stovku za 6,6 s a jeho maximální rychlost činí 235 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva by mohla činit i 9,1 l na 100 km… Řízení má 2,29 otáček mezi krajními polohami a velmi důležitým údajem je i pohotovostní hmotnost – ta činí 1301 kg.

Honda také připravila odlehčenou verzi pro nadšence, kteří oželí audiosoupravu, tlumicí hmoty a další nezbytnosti o celkové hmotnosti 40 kg a ve spolupráci s italskou firmou JAS Motorsport se budou nabízet i verze upravené pro okruhové závody a rallye.

Michal Fokt
Diskuze (374)
Avatar - King
1. 2. 2007 19:46
Jak Civic zašlapal do země Golfa...
...aneb GTIho zlý sen... >:D [odkaz]
Avatar - King
1. 2. 2007 06:58
Re: BUĎ SLUŠNÝ
Kdo kdy po čem za pár let štěkne bych nechal k posouzení za pár let. Dle mého skromného názoru bude 8G stejně nestárnoucí jako 5G. :-) Ovšem vykládat to těm, co obdivují už třetí facelift 2. generace Golfu je asi marné. >:D
Avatar - King
1. 2. 2007 06:47
Re: BUĎ SLUŠNÝ
Tý brďo, klon GTIho jako noha, a já si myslel, že je klonování lidí zakázáno. Eh... aha, mno hmmm, ale ovcí ne, což? >:D O "řidičském dorůstání" jsem mluvil v souvislosti s charakterem CTR (máš evidentně problémy s vnímáním posloupnosti textu, když už teda chceš ty osobní útoky katalyzované mou těžkou životní krizí, kterou jsi mi tak krutě způsobil). S tím profesorem medicíny a ředitelem společnosti jsi mě teda fakt dostal. :yes: >:D Ještě jsi měl dodat právník, plastický chirurg a astrolog. Když o tom tak přemýšlím, tak jako ředitel své vlastní firmy bych si opravdu GTI nekoupil, nemluvě o tom, že skutečně neznám nikoho ze společenské smetánky, kam se s GTIm mermomocí cpete, komu by nebyl k smíchu VW, potažmo pak Golf. :-! A k rozdílu č. 2 - Ty lepší použité materiály a strojařina VW, to je teda fakt silnej tabák, ten ti odsypal GTI, viď? :-O Co se nutnosti zvyknout si na projev 8G 5D týče, je to fakt. Ten nijak nevyzdvihuju, považuju to za nevýhodu tohoto auta, mnohem lepší je styl "sednu a jedu rychle hned", ncméně se tu bavíme o kvalitách aut pro lidi, kteří je dokáží využít. Takoví jste přece všichni až na GTI-ho, který otevřeně přiznává, že ne. A stejně tak jako budu obhajovat šasi Astry OPC před povrchním názorem, že je prostě špatný, stejně tak trvám na tom, že je podvozek 8G 5D rychlejší než u srovnatelného Golfu a Focusu, pokud jdeš při posuzování jízdních vlastností do hloubky a nedáš na falešné signály. I když zcela na rovinu - pokud bych se stal majitelem 8G 5D (mám to v plánu), podvozku by tovární nastavení nezůstalo. Ale tuning už je jiný příběh. ;-)
Avatar - King
1. 2. 2007 06:11
Re: Čtěte a plačte :-))
Ty už jsi jako Dinar, ten zase do jízdních vlastností zařazuje komfort. ;-) Ne, vážně, přenos výkonu rozhodně do jízdních vlastností patří, ale nemá vliv na to, jestli je podvozek dobrý nebo ne. Recenzi? Právě jsem ti ji udělal >:D Problém focusu je těžká příď která způsobuje větší nedotáčivost a trochu těžkopádnější reakce při balancování na hraně nedotáčivost/přetáčivost při změně zatížení v zatáčce. V tomto ohledu je OPC skutečně lepší. Ovšem jak říkáš, má zase slabiny jinde, kvůli nim ale nezatracuj šasi OPC. :-)
Avatar - King
1. 2. 2007 06:03
Re: Hnus
To je sportovní auto, víš? Chápu, že to ještě nikdy Škodovkář neviděl, teď už budeš možná chytřejší. >:D