Vypadá to hodně nas*raně. :-):yes: Sice jsme se ze světa překrásného konceptu přesunuli do střízlivější reality, ale v zásadě vše, co slíbil koncept, bude. Pořádný splitter, vytažené blatníky, difuzor a křídlo. Už aby tu byly ofiko fotky. :yes:
Jak se píše v článku, nakonec je to inspirované spíš Civicem WTCC [odkaz] , než CTR Concept. Divné by bylo především to, kdybys nenapsal, že je to divné. >:D
Jak tohle můžeš říct na základě jedné fotky z brutálního podhledu? Nechceš s tím hodnocením počkat, až bude kompletně představený? Navíc pokud si vzpomínám, Honda mluvila o extrémním důrazu na aerodynamiku, takže nejde o vkus či nevkus, ale o funkci. 8-s
Však to píšu, že počkám, až jak to bude vypadat po ofiko poředstavení a hlavně naživo ;-) Například Mugen křídlo na 8g CTR taky na fotkách vypadá jako lavička z parku, ale v reálu je to o dost lepší a pěkné.
Jinak vím, že se zde nehraje až tak na oko, ale na funkčnost a to taky uznávám v předešlém příspěvku. Já nepochybuju o tom, že to bude dost ostré svezení....je to Honda a její Type R patřilo vždy mezi elitu :yes:
To auto na fotkach vypada z 95% stejne jako to, co kdysi pred lety testovali na ringu.
Stejne tuzingove nalepene blatniky, stejne tuzingove nalepene kridlo, prakticky stejne tuzingove nalepene prahy a jen lehce pozmeneny naraznik.
Jestli je Mercedes A45 AMG jako z cirkusu, tak tenhle Civic v tom cirkusu bude delat vrchniho klauna.
Takze snad bude aspon rychlej, jestli ne, tak bude cela Honda pro smich.
Nemůžu než souhlasit ;-\ SIce vlastním poslední generaci Tajpáru a jsem Hondař, ale tohle je vážně pojízdný cirkus, který těžko tráví 99% honda funs...stačí vlézt do diskuze na Hondaclub.cz.... Krom designu jde především o techniku, ale ten divný přeplácaný styl to vše nějak zabíjí....Zítra, po oficiálním představení, se ukáže, kde je pravda.... 8-s
Ty fotky, díky kterým se vedou už 2 dny dlouhosáhlé diskuze, jsou vyfocené vážně z hrozných úhlů, hlavně ta záď, kde to křídlo s tím obřím difuzorem vypadá obludně, když k tomu připočítám zalezlé kola s ET ala tramvaj a ty nalepené lemy, tak je vymalováno >:D
No to už je lepší foto, hned to vypadá líp :yes: Nicméně to zadní křídlo mi jde proti srsti..ale pokud to opravdu bylo nutností, kvůli dostatečnému přítlaku, tak pak asi nebylo zbytí...
Jak pořád říkám, zítra se ukáže a potom můžem říct konečný verdikt a klidně spát :-)
Byl si na hondaclubu? Vlastně na obouch? I tam s tím mají vážný problém :-) Však taky stále píšu o typu fotek a špatných úhlech a jsem zvědavý na ofiko. Ale to křídlo budu vážně rozdýchávat trochu déle.... >:D
Ano vzpomínám, vlastně i EP3 mělo hodně těžké začátky a vedly se dlouhosáhlé diskuze o "pekařské dodávce" apod, ale časem lidi zjistili, že to zase tak škaredé není a že to je dost ostré a zábavné náčiní...já pro design EP3 mám slabost dodnes :yes:
FN2 po debilním a nesmyslném testu Clarksona, to mělo ještě těžší, ale časem se to taky uklidnilo. No hondaři jsou všeobecně dost náročná komunita a jak říkáš, nikdy žádná nová H nebyla přijata bez zbytečných řečí ;-)
Ono se není moc co divit, prvních 5 g. šel hb Civic designově stále nahoru a po vrcholné 5.g. už to s ním šlo naopak z kopce a bohužel dodneška jde.
Třeba 5. g. byla dokonalá. Jednoduchý (v tom nejlepším slova smyslu) monolit s parádními proporcemi. Současná g. je proti tomu jen zoufale vyzývavá "tuzeřina".
To ti musím Whaite oponovat a to v tom směru, že nelze z dnešního pohledu srovnávat C5g a 9g a to kvůli EU normám, které dnes musí auta z bezpečnostních hledisek splnovat. Dnes nevypadá žádné auto jako C5G, je jiná doba a tak se na to člověk musí dívat a smířit se stím.
Hodně hondařů právě uznává jen ty starší verze a nejsou ochotni si přiznat, že by mohly i ty nové za něco stát...ale chce to otevřít oči, svézt se a přiznat si, že jsou o vesmír jinde vším! Doba jde dál a snimi i design, technika a proporce aut...pokrok nezastavíš :-!
Když je ta jiná doba, tak proč třeba Golf vypadá pořád relativně stejně jednoduše?
Jak to, že Golf splňuje ty samé předpisy, jako Civic 9G a nepotřebuje k tomu žádné okázalé designové výstřelky, a to ani ve vrcholné verzi?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Určitý designový minimalismus (opět v tom nejlepepším slova smyslu) měl svého času Civic společný právě s Golfem s tím, že Civic působil poměrem výšky k šířce sportovněji, aniž by k tomu potřeboval jeho dnešní zbytečné serepetičky. 3dv. Civic 5g. považuji za designovou ikonu kompaktních hb všech dob, i když už i ve 4 g. byl na svou dobu mimořádně povedený.
Každopádně je Hondy v tomto směru škoda, toho času to byla moje suverénně nejoblíbenější neevropská automobilka, které jsem tehdy u nás prorokoval mnohem lepší budoucnost.
A že jsem v tom tehdy nebyl zdaleka sám, ukazuje i porovnání tehdejšího a dnešního podílu Hondy na evropském automobilovém trhu.
Čím méně je toho zadního "parokřídla" vidět, tím lépe. Předek je zmáklý ve stylu MRS a dopadl/dopadne tak asi relativně (z exteriéru) nejlíp. Ovšem kola, zejména zadní, vypadají i na této fotce poněkud "utopené", a to i ve srovnání s běžnou verzí vedle v modré barvě.Ale jak už tu padlo, věřme, že bude "aspoň" tak rychlé, jak dlouho se to slibovalo.
Jasně, to jsou (v obou případech) fwd hh jako vyšité..., pán je zřejmě znalec, bohužel pouze Hondy... >:-[];-)
Nehledě na to, že v obou případech jsou ty křídla prakticky až "na střeše" a nestraší dole ve výhledu dozadu. každopádně to jde i u 4x4 bez nich, a to i hodně rychle:
[odkaz]
Mezi tím je nějaký rozdíl? Jestli FWD nebo AWD? M3 jsi zajisté viděl, stejně jako minulý FRS, Astra OPC...., takž je možná jednodušší vyjmenovat hatche, které křídlo nemají. ;-) Na střeše nebo jinde, křídlo je stále křídlo.
Naopak, není křídlo jako křídlo. Někomu stačí nenápadný spojler na horní hraně zadních dveří a jiný si na hh vozí žehlící prkno i se sušákem na prádlo přímo ve výhledu dozadu.
Někomu stačí nenápadný spoiler, někdo potřebuje nápadný spoiler, jiný vozí žehlící prkno, co naděláš. Každé z těchto řešení v případě továrních dílů vidělo aerodynamický tunel a to je myslím zásadní. :-)
Priznej si ze nekdo se na kridlo zmuze jiny ne. To ze se ti nelibi je jen tvuj problem a jeste to resit jen z fotek z mobilu je mimo.
[odkaz]
[odkaz]
Tady si velky kridlo dovolilo Ferrrai a je to OK.
Difuzor, barva, kridlo, proste TypeR bude sportak jako Ferrari ;-)
Jasně, stačí dát na hh křídlo a difuzor z Ferrari a hned z toho bude "sporťák jako Ferrari". >:D
I to křídlo z Ferrari (na tvém odkazu) je decentní, proti tady tomu parohatému dvojplošníku. ;-)
Jak si prisel na to, ze je to ve vyhledu, uz jsi v tom sedel?
To kridlo ti mozna bude branit vyhledu do nebe, ale ne ve vyhledu na silnici. Pokud bys jen trochu koukal na jine fotky a jen nekecal, tak bys videl, ze to kridlo je o chlup nize nez je strecha ;-)
Každému normálnímu člověku musí být jasné, že tohle heblo [odkaz] musí zavazet ve výhledu vzad, a to určitě nejen ve výhledu do nebe, logicky tím spíš, že je níž, než střecha. Mimochodem je to "dvouplošník", čili dvě křídla nad sebou + ty "parohy".
Co to ma spolecneho? Ze by ty blatniky, prahy,...Mluvi tady snad nekdo o tuzingu?
Ze by to Honda myslela treba na vikendove skorozavodeni....
Ty ses ale opravdu hodne mimo
Nema to spolecneho lautr nic, to, cos tu postnul je zavodni auto, to, co Honda hodla uvest je Civic Type-R, tedy civilni auto, ktere ma byt rychle, ale ne zavodni.
Jestli nechapes rozdil mezi zavodnim autem a civilnim autem, tak sorry, ale nejak se nemame o cem bavit.
A tuzing? Ano, to je presne tuzing - kdyz se nejakej loula snazi na civilni auto nalepit vnejsi znaky zavodaku.
Pokud vim, tak sloganem Hondy pro novy TypeR bylo hodne zhruba neco jako "zavodni auto do bezneho provozu". Designem i projevem nudnych (i kdyz neskutecne rychlych a efektivnich) modernich HH tu uz par je, tak si snad ted bude moct vybrat i ten, kdo chce neco jineho.
Uvidime, jaky novy CTR bude ve skutecnosti. Placat kraviny na zaklade nekolika fotek z mobilu tady umi spousta lidi.
Sam jiste chapes, a zrovna ty bys to mel chapat, ze "zavodni auto do bezneho provozu" je totalni nesmysl.
Co se tyka placani kravin, tak ja se omezuju na to, ze to konkretni auto na tech konkretnich fotkach mi prijde proste desgnove zprznene, tuzingove, a jestli je to novy Civic Type-R, nebo ne, to je mi celkem sumak. Vetsi kravina je, hodit mi tu jako kontra ciste zavodni special, nemyslis?
Takze rozdil mezi tuzingem a zavodnim autem je ten, ze se jedno provozuje na okruhu a druhe na bezne silnici. Ty si teda loula >:D
Honda nerikala nic o tom, ze to bude auto na nakupy a na rozvoz deti do skoly. Celou dobu mluvi o polozavodnim aute.
Pokud tomu budou odpovidat vykony, je jasne o cem je rec. A rychlost 270 se nezda zrovna mala. Jak rika Bully, hodnotit neco z fotek je mimo, kor kdyz jsou priserny
Chlapce, ty jsi tak mimo, az se mi chce te zeptat, jestli sis neco neslehl.
Pokud nechapes psany text, tak nekoho pozadej, at ti to vysvetli, ja s tebou koncim, na to nemam nervy...
Jasne, nesmis to brat tak doslova. Vuz ma evokovat WTCC special, coz se docela dari. Bohuzel >:D A jak tu uz zaznelo X-krat- verim, ze bude vsechno funkcni (at uz bude auto vypadat jak chce) a ze proste "pojede". Takovy Megane RS taky rozhodne moc krasy nepobral a funguje. Lidi si zvyknou, urcite si svoje kupce najde. Stejne jde vicemene o vykladni skrin, marketing znacky. Navrat k jejimu vnimani jako znacky sportovni. Tak at se predvede CTR sam, misto toho naseho neustaleho brblani tady na MACZ (i jinde) :-)
Zatim prvni argument, ktery tu ve prospech toho foceneho auta padl, jsi tu dal ty - je OK moct si vybrat, jestli vzhledove usedle, ne moc durazne auto ala GTi a spol, nebo vykricene Type-R. Ano, tohle tu opravdu chybelo, je jen otazka, jak moc to chybelo zakaznikum, to se teprve uvidi.
Osobne me vzhled CTR moc nezajima, kridlo z konceptu proste nebude, fajn, dulezite je, jestli Honda splni, co uz leta slibuje, porad ji drzim palce :-)
Samozřejmě, že zatím se můžeme bavit jen o tom, jak to vypadá. Na druhou stranu ty fotky kvalitativně (rozlišení, "ostrost"...) tak hrozné nejsou a zatím to vypadá, že je to opravdu kus nachystaný na autosalon.
[odkaz]
[odkaz]
Takže i tvým nadějím, že tohle vzhledově není finální verze, dávám už velmi malou šanci.
Auto.cz tu prostrednictvim klavesnice mistniho ultra-honda-fanatika napsalo neskutecnou hromadu blbosti, ktere mely se skutecnosti spolecneho asi tolik jako Zeman s Van-Dammem.
Za vsechny jmenuju veselou "jednicku v lodickach", to byly kydy od zacatku do konce.
Zbytek si dohledej sam, prakticky pod kazdym clankem vaseho hlavniho nastenkare FoKinga je diskuse, kde mu znali diskuteri vyvraci ty blbosti, co napsal. Ke cti jmenovaneho je treba dodat, ze v teto redakci to neni jediny neznalek, to je tady, bohuzel, standart.
Citace z článku pana Fokta z 29.9:
...vysvětlením může být, že se produkční verze nakonec bude se studií vizuálně shodovat...
Takže už za pár hodin uvidíme, nakolik se bude sériová verze shodovat s Conceptem a jak dobře je tedy pan redaktor informovaný ze zákulisí Hondy nebo zda je to jen sloupkař co honí senzace i za cenu, že píše jenom výmysly.
Hmmm, "...vysvětlením může být..." znamená "...auto.cz při představení konceptu tvrdilo, že produkční verze bude shodná konceptem a jenom se změní polepy karoserie..."? Tak to pak jo. >:D
..takto agresivne nevyzera aj Focus RS.Bola by to bomba.Som rad,ze Honda nenechala tie zadne kolotocarske svetla v spojlery.Konecne auto od Hondy co si zasluzi nosit znak TYPE R :yes:
Po neskutočne našlapanom koncepte, ktorému som veľmi držal palce prišla studená sprcha. Divné zozadu, divné zpredu, o krídle či podivnom rozšírení blatníkov ani nehovorím... ;-\ Tak nech sa im aspoň podarí ten rekord na Nordschleife. :yes:
Jen velký naiva si mohl myslet, že se koncept nezmění, naštěstí většina toho dobrého tam zůstalo. Auto je vyvedeno v typickým "japan style", takže tomu fňukání nerozumím a studenou sprchu by si měl dát spíš pisatel....
Mojito, musím zásadne nesúhlasiť. Tuto tie najzaujímavejšie prvky z konceptu (zadné krídlo á la diablove rohy, denné LED v spodnej časti nárazníku a i.) zmizli a zostala len pachuť tuzingu. 8-s
Tak pokud ti funkční úpravy inspirované okruhovými cesťáky přijdou jako tuzing, pak ano. Tyhle slinty fakt miluju. Zmizel tuzing v podobě zdvojených LED, ale auto je kvůli tomu víc tuzingové. Ty jsi fakt k sežrání. >:D:yes:
iudex - s tím tuzingem to beru jako vtip, dost pochybuju, že to nebude funkční a snad každému, kdo má základní elementární zkušenosti s auty, muselo být jasný, že se tam vše nedostane. 10-týho ji uvidím živě a to je vždy nejlepší, podobné byly "plky" o tom, že ND nevypadá podle fotek dobře a skutečnost je přitom úplně jiná.
Tak funkční to bude, ale krásné moc ne. Prostě to vypadá více jak nalepená sada spoilerů z aftermarketu a ne jak sportovní verze přímo od výrobce (snad s výjimkou zadního nárazníku a výfuků).
S týmto sa dá súhlasiť len čiastočne - EVO, STi áno, no Nismo, MPS alebo aj predchádzajúce Type-R neboli síce výraznejšie ako sériovka, no o nič viac ako napríklad BMW v M-packete.
Co je zrovna na Ma3 MPS (designově) extrémnějšího? Normální, nepatrně "svalnatější", 5dv. rodinný "jezevčík".
Dovedeš si představit na sériové Ma3 MPS podobné křídlo?
Hlavně se to nedá s tímto monstrózním dvouplošníkem vůbec srovnat.
[odkaz]
A v těch parůžkách jsou zřejmě integrovány všechny možné antény, hotový pojízdný radar v Brdech. ;-)
škoda ,že asi nebude 4x4 i toho křídla na ďáblovy rohy jsem se těšil ,ale to by šlo pak určite dodělat . Mezi předokolkama asi nebude mít moc konkurenci :-!
Tak ak toto bude naozaj finálna podoba tajpáru, tak to bude potom veľké sklamanie. Sklamanie najmä v kontexte toho, čo sľubovali koncepty. To, ako sa s odstupom času zmenili, resp. vlastne nezmenili koncepty CTR dávalo nádej, že v podstate nezmenenej podobe sa to dostane do série. Žiaľ nestalo sa. Sám nie som priaznivcom takého expresívneho dizajnu, ale musel som uznať, že koncept mal svoje čaro a hlavne nezameniteľnú osobitosť danú výraznými štylistickými prvkami. Typicky to zadné krídlo á la čertove rohy, v mojom veku by som sa síce hanbil vystúpiť s takto ozdobeného auta, ale objektívne uznávam jedinečnosť a dizajnovú čistotu tohto riešenia. To, čo zostalo do série, je na zaplakanie - preplácané chaotické krídlo á la Jardov tuzing. Obdobne tie rozšírenia blatníkov, to vyzerá ako lacný aftermarket len pricapnutý na pôvodnú karosériu. Skrátka a dobre popri tomto továrenskom tuzingu vyzerá aj Focus RS ako elegantné dizajnovo čisté auto.
Ale aby som len nekritizoval, Recara vyzerajú skvele, obdobne tak disky a pôsobivá brzdová sústava, splitter vpredu tiež vyzerá funkčne. Celkovo ale oproti konceptu veľké sklamanie. Teraz tajpáru nezostáva nič iné, len ísť cestou Subaru Impreza/WRX/STi, teda že to auto bude jazdne tak dobré, že bude dôvod ho milovať napriek tomu vzhľadu.
Hlavne jeste nove CTR nikdo oficialne neukazal. Dohadu, zarucene pravych fotek a myslenkovych dedukci z toho vykonstruovanych muze byt spousta.
Aspon ja teda porad jeste verim, ze to neni finale >:D
Ono i kdyby se náhodou něco Hondě nepovedlo, tak od toho tu přece máme TeeJaye, a ten už nám vysvětlí, že to, co my vnímáme jako případný nedostatek/slabinu, je naopak originalita a přednost v jedinečném podání Hondy. >:-[];-)
Jsi mimo, mistre Soiciro TJ, to, cos tu postnul, je zavodni auto, my se tu bavime o seriovem aute pro normalni smrtelniky.
Pokud je vsak horni clanek o ZAVODNI Honde Civic, tak se omlouvam, tam je jakykoliv extrem samozrejme omluvitelny, nebot nejde o vzhled, ale o funkci.
Zkuste uz konecne, vy hondamaniaci rozlisovat mezi beznou produkci a zavodnimi auty.
P.S.
Koukam, ze zavodni auto jako kontra k civilnimu Civicu tu postnul i jiny Honda-fanatik, vy mate asi nejake centralni rizeni, ne? Nejaky CML, kterrej vam napovida, jak reagovat, ze?
No to jste se predvedli >:D
Obzvlášť pikantně tenhle Type R vypadá v kontextu poznámek tvého známého s Q7 na adresu tvého auta. Tedy pokud bych bral jeho slova jako bernou minci, potom by měl tento nový Type R největší cílovou skupinu mezi předškolní populací. ;-)
Jinak samozřejmě souhlas. Jakkoli ani koncept nebyl můj šálek čaje (čistě po stránce vzhledu), svoje kouzlo měl a tady to bohužel zatím vypadá tak, aby se tuner nažral a světla zůstala celá (tj. konvenční). Ale na druhou stranu je to opravdu nafoceno blbě, zadek z podhledu....ještě počkám.
Bully věří, white label doufá a já mám rád zázraky. Tak uvidíme, třeba to v reálu dopadne jinak. :-)
Tady se člověk dozví každý den něco nového. Teď třeba to, že HH musí být "elegantné dizajnovo čisté auto". Jsem to ale trubec - já si totiž myslel, že ostrý hatch naopak musí vyvolat pozornost, kontroverzi, naznačit potenciál. >:D
Budu se opakovat, ale na úpravách ve stylu závodního auta neshledávám tuzingového naprosto nic a právě to tvarově komplikované křídlo prozrazuje, jak moc při návrhu hrála roli aerodynamika. kdyby nehrála, bylo by tam klasické nepřeplácané křídlo. To by ti Jardo možná mohlo dojít i bez toho, aby do tebe někdo trknul. 8-s
Děkuji za nepřekonatelné potvrzení mého příspěvku z 16:16. ;-)
Ve tvém podání bude nakonec i to nejstrašnější na celém voze (ano, myslím to "parohaté" křídlo), vlastně jeho "nutnou ozdobou" a veškerá konkurence si (opět díky Hondě!) konečně uvědomí, co jim na jejich hh dosud zoufale chybělo. >:-[]
Je třeba si uvědomit, že zadní partie Civicu s vystouplými svítilnami nepředstavuje úplně běžné řešení a s klasicky koncipovaným křídlem patrně nebudou kompatibilní. Takže nutná ozdoba je možná hodně výstižný popis. ;-)
Takže "díky" těm ošklivým "plexi bradavicím" (vystouplé zadní lampy) tam ještě musíme přidat i ošklivé zadní "parokřídlo"... a navíc opět s něčím takovým přijdeme jako první. >:-[]
Novotvar "parokřídlo" mi není znám, nicméně to z hlediska obtékání vzduchu vcelku dává smysl. Druhá možnost je, že si japonští aerodynamici řekli - uděláme to co nejzprohýbanější, aby mohl mít v diskuzi na auto.cz white label rádobyvtipné bonmoty. Tak schválně - co je pravděpodobnější? :-)
Nehledej v tom nic složitého, japonští aerodynamici prostě chtěli být opět originální za každou cenu. Přece nebudou nudní jako třeba někteří Němci, kterým i k vyšším rychlostem stačí nahoře jen primitivní kousek "prkna":
[odkaz]
Ono to křídlo určitě nebude jedinou podmínkou (pro CTR) k tomu být rychlý na NS tak, jak slibovali, ale není snad až takový problém nabídnout vedle veleokřídlené edice pro překonání rekordu i normální verzi CTR. Podobně to přece nabízí i MRS a Leon Cupra, i když ti takové megakřídlo nepotřebovali ani k těm rekordům.
Takže pokud to parohaté křídlo nebude podmínkou nákupu nové CTR, nemám s tím větší problém, v opačném případě to ovšem opravdu bude zřetelně větší cirkus Humberto, než třeba A45 AMG v "závaděcí" edici.
Jestli to je nebo není nutné bych řešil až budeme vědět, s jakým rozdílem oproti MRS to zajede. Na druhou stranu je třeba říct, že je to i součást brandu Type R, respektive japonských HH vůbec. ;-)
Opravdu?
Nejak si nevzpominam, ze by predchozi Civic Type-R, Accord Type-R, nebo treba Integra Type-R vypadaly jak z cirkusu.
Byla to auta, kde normalni smrtelnik malem ani nepostrehl, co ze za raketu kolem vlastne projelo, motor v podstate seriovy, ale jakmile to clovek vydrazdil, nastalo peklo! Jo, to byly casy... Nejrychlejsi knedlik - prvni dvoulitrovy Civic Type-R (je to EP3?), jeste ted se mi jezi chlupy, kdyz si na jizdu v nem vzpomenu...
A ted?
Ciskusovy vzhled, turbo, lacina cingrlatka... Je to pravy opak toho Type-R image.
Kdz se ti libi prkynko z Favorita, tak proc ne.
Takze tohle Audi je neco jako drugster, vysoka rychlost a pomaly na okruhu. to asi nebylo cilem u tohohle TypeRa ;-)
No ty hlinikovy listy na strese jsou hodne osklivy a to same zadni naraznik s vyfukama a tim divnym hranatym hlinikem okolo.
To je fecelift RS3 nebo novy model vypada to trochu obtloustle a tezkopadne, trochu retro s tema doplnkama
Kdes přišel na to, že je nová RS3 pomalá na okruhu?
Hádej kdo podobné megakřídlo potřebuje víc? Drugster, nebo hh? I bezkřídlá Audi RS3 umí větší maximálku, než CTR s dvouplošníkem na zádech. Ale hlavně NS není solné jezero, dragstere. ;-)