reklama


Honda Civic Type R - Ostrý a ostřejší

Honda Civic Type R - Ostrý a ostřejší

 
 

Všemi uznávané sportovní kupé Honda Integra Type R má, jak se zdá, velmi zdatného nástupce, i když je jím nyní "pouze" hatchback se jménem Civic.

Integra měla vše, co se od čistě sportovního vozu žádá - karoserii kupé, strohý interiér, pekelně tvrdý podvozek a hlavně motor, který se nebál více než osmi tisíc otáček za minutu. A co z toho může nabídnout nový Civic Type R, který má nesnadnou úlohu převzít v evropské paletě vozů Honda úlohu automobilu, pro něž mají asi nejvýstižnější označení Britové - "Pocket rocket", tedy raketa do kapsy?

Pokud jde o koncepci, zdá se být všechno na straně Integry - ta je přece pořádným kupé, se kterým se hatchback vůbec nemůže rovnat, řeknete si. To ovšem neplatí v případě Civiku. Zatímco jeho předchůdce vypadal až na obří křídlo vzadu docela nenápadně, a pokud jste neznali jeho potenciál, těžko se vám při stání na křižovatce vedle něho zrychlil tep, Civic Type R je jiného ražení. Zatímco donedávna byly ostřejší verze řady Civic, označované VTi, od řadových modelů k nerozeznání, a tento trend drží drtivá většina automobilek i nyní, Civic Type R vypadá, jako by si ho vzal do parády milovník tuningu. Jednoduché tvary třídveřové karoserie dostaly přední a zadní spoiler, nástavce prahů a rozměrné křídlo nad zadní okno. Z masky chladiče se vytratila lišta nesoucí logo výrobce, a ve výřezech karoserie se tísní sedmnáctipalcová litá kola s efektním designem. Tohle auto prostě pouští hrůzu a nenechá nikoho na pochybách, že nejde o vozítko na nákupy. Jasně - oproti Integře má Civic trochu vyšší karoserii, ale pokud zohledníme současné trendy v konstrukci vozů, je stále ve srovnání s konkurenčními hatchbacky s přehledem nejnižší.

To, co se mohlo někomu zdát zvenku jako nevýhoda, se ale bohatě vrátí v interiéru. "Civi" je snad nejprostornějším sportovním vozem na světě, a to hlavně na zadních sedadlech, kam se díky rovné podlaze bez obtíží posadí hned tři pasažéři. Když k tomu přidáme zavazadlový prostor o objemu 313 l, zjistíme, že tenhle Type R zvládne nejspíš nejen roli auta pro radost, ale zároveň i rodinného, stejně jako jeho větší bráška Accord se stejným přídomkem. Tohle všechno ale neznamená, že by kokpitu chyběl sportovní náboj. Sedadla mají sportovní profilování, číselníky přístrojů jsou bíle podbarvené, hlavice řadicí páky je ocelová s titanovou povrchovou úpravou. Sportovní tříramenný volant je patřičně tlustý, kůží obšitý a nechybí ani řada doplňků v provedení titan a hliník. Ten, komu se nelíbí umístění řadicí páky na výběžku přístrojové desky, změní názor po pár minutách, protože její blízkost u volantu umožňuje velmi rychle přehmatávat a řadit, jak už jsme si ověřili u řadových Civiků, a k tomu nový Type R přidá navíc velice krátký a naprosto přesný chod šestistupňové převodovky, což je o jeden "kvalt" více, než měla Integra.

Podvozek se musel rozloučit s dvojitými lichoběžníky vpředu, kde je vystřídaly vzpěry McPherson, vzadu však dvojitá příčná ramena zůstala. Type R má oproti klasickému třídveřovému hatchbacku tužší stabilizátory, v zadní části vyztuženou karoserii, sportovní tlumiče a pružiny. Obouvá na všech kolech pneumatiky 205/45 R 17, poháněna jsou pochopitelně pouze ta přední. Náležité vyladění šasi bylo prováděno na proslaveném německém závodním okruhu Nürburgring, kde automobilka realizovala rozsáhlý testovací program.

Speciální péči u Hondy tradičně věnují motoru. Ten je oproti Integře o dvě "deci" větší, a má tedy objem 2,0 l a dva vačkové hřídele. Je vybaven zcela novým systémem i-VTEC, který na rozdíl od klasického VTECu mění časování ventilů plynule, přičemž byla zachována výhoda změny zdvihu ventilů, daná již systémem VTEC. Motor i-VTEC navíc disponuje také proměnnou délkou sacího traktu, který zlepšuje hodnoty točivého momentu v nízkých otáčkách. Výsledkem těchto technických fines je výkon 147 kW při 7400/min a točivý moment 196 N. m při 5900/min. Není bez zajímavosti, že točivý moment, jehož nedostatek byl v minulosti občas Hondě vytýkán, se díky ploché křivce svého průběhu u tohoto dvoulitru pohybuje již od 3000/min nad hranicí 180 N. m. Díky syntéze těchto parametrů a krátce odstupňované převodovce je vůz schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,8 s a jeho největší rychlost činí 235 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí pouze 8,9 l na 100 km.

Tento čistě sportovní vůz také není "zneuctěn" složitými elektronickými systémy a vystačí si s ABS, doplněným o EBD (distribuce brzdného účinku).

Jak jsme vás již informovali ZDE, tento skvost se již v České republice začal prodávat, a to za zajímavých 809.000 korun.

Motor2,0 DOHC i-VTEC
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)147/7400
Max. točivý moment (Nm/ot)196/6500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)234
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,8
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)8,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4135
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1420
Rozvor (mm)2570
Rozchod vpředu (mm)1470
Rozchod vzadu (mm)1470
Objem zav. prostoru (l)313/610
Pohotovostní hmotnost (kg)1200
Rozměr pneu205/45 R 17
Oznámkuj dealera
Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v pátek…

Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému

Kompromisní plán na zavedení mýtného pro osobní…

Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking

Slavný vědec Stephen Hawking napsal pro list Guardian…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Nárazovými testy Euro NCAP prošly další novinky na trhu.…

Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

 






 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to nejvíc klouže?

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to…

Zledovatěla vozovka, před tím varují silničáři v sobotu řidiče, jak na Moravě, tak na severu i východě Čech.…

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které  naopak zimu?

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které…

Podobně jako někteří živočichové uléhají k zimnímu spánku i některé rostliny si potřebují přes zimu odpočinout a…

 

iSport.cz

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se radovalo po nájezdech

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se…

Hokejisté San Jose porazili v NHL Montreal 2:1 a připsali si desáté vítězství nad Canadiens na domácím ledě v…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt, být dobrou matkou?

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt,…

"Vážený pane profesore, Vaše články čtu téměř okamžitě, jak vyjdou, a moc se na ně těším. Ale článek v RX 23/16…

 
 
reklama