reklama


Honda Civic Type R - Ostrý a ostřejší

Honda Civic Type R - Ostrý a ostřejší

 
 

Všemi uznávané sportovní kupé Honda Integra Type R má, jak se zdá, velmi zdatného nástupce, i když je jím nyní "pouze" hatchback se jménem Civic.

Integra měla vše, co se od čistě sportovního vozu žádá - karoserii kupé, strohý interiér, pekelně tvrdý podvozek a hlavně motor, který se nebál více než osmi tisíc otáček za minutu. A co z toho může nabídnout nový Civic Type R, který má nesnadnou úlohu převzít v evropské paletě vozů Honda úlohu automobilu, pro něž mají asi nejvýstižnější označení Britové - "Pocket rocket", tedy raketa do kapsy?

Pokud jde o koncepci, zdá se být všechno na straně Integry - ta je přece pořádným kupé, se kterým se hatchback vůbec nemůže rovnat, řeknete si. To ovšem neplatí v případě Civiku. Zatímco jeho předchůdce vypadal až na obří křídlo vzadu docela nenápadně, a pokud jste neznali jeho potenciál, těžko se vám při stání na křižovatce vedle něho zrychlil tep, Civic Type R je jiného ražení. Zatímco donedávna byly ostřejší verze řady Civic, označované VTi, od řadových modelů k nerozeznání, a tento trend drží drtivá většina automobilek i nyní, Civic Type R vypadá, jako by si ho vzal do parády milovník tuningu. Jednoduché tvary třídveřové karoserie dostaly přední a zadní spoiler, nástavce prahů a rozměrné křídlo nad zadní okno. Z masky chladiče se vytratila lišta nesoucí logo výrobce, a ve výřezech karoserie se tísní sedmnáctipalcová litá kola s efektním designem. Tohle auto prostě pouští hrůzu a nenechá nikoho na pochybách, že nejde o vozítko na nákupy. Jasně - oproti Integře má Civic trochu vyšší karoserii, ale pokud zohledníme současné trendy v konstrukci vozů, je stále ve srovnání s konkurenčními hatchbacky s přehledem nejnižší.

To, co se mohlo někomu zdát zvenku jako nevýhoda, se ale bohatě vrátí v interiéru. "Civi" je snad nejprostornějším sportovním vozem na světě, a to hlavně na zadních sedadlech, kam se díky rovné podlaze bez obtíží posadí hned tři pasažéři. Když k tomu přidáme zavazadlový prostor o objemu 313 l, zjistíme, že tenhle Type R zvládne nejspíš nejen roli auta pro radost, ale zároveň i rodinného, stejně jako jeho větší bráška Accord se stejným přídomkem. Tohle všechno ale neznamená, že by kokpitu chyběl sportovní náboj. Sedadla mají sportovní profilování, číselníky přístrojů jsou bíle podbarvené, hlavice řadicí páky je ocelová s titanovou povrchovou úpravou. Sportovní tříramenný volant je patřičně tlustý, kůží obšitý a nechybí ani řada doplňků v provedení titan a hliník. Ten, komu se nelíbí umístění řadicí páky na výběžku přístrojové desky, změní názor po pár minutách, protože její blízkost u volantu umožňuje velmi rychle přehmatávat a řadit, jak už jsme si ověřili u řadových Civiků, a k tomu nový Type R přidá navíc velice krátký a naprosto přesný chod šestistupňové převodovky, což je o jeden "kvalt" více, než měla Integra.

Podvozek se musel rozloučit s dvojitými lichoběžníky vpředu, kde je vystřídaly vzpěry McPherson, vzadu však dvojitá příčná ramena zůstala. Type R má oproti klasickému třídveřovému hatchbacku tužší stabilizátory, v zadní části vyztuženou karoserii, sportovní tlumiče a pružiny. Obouvá na všech kolech pneumatiky 205/45 R 17, poháněna jsou pochopitelně pouze ta přední. Náležité vyladění šasi bylo prováděno na proslaveném německém závodním okruhu Nürburgring, kde automobilka realizovala rozsáhlý testovací program.

Speciální péči u Hondy tradičně věnují motoru. Ten je oproti Integře o dvě "deci" větší, a má tedy objem 2,0 l a dva vačkové hřídele. Je vybaven zcela novým systémem i-VTEC, který na rozdíl od klasického VTECu mění časování ventilů plynule, přičemž byla zachována výhoda změny zdvihu ventilů, daná již systémem VTEC. Motor i-VTEC navíc disponuje také proměnnou délkou sacího traktu, který zlepšuje hodnoty točivého momentu v nízkých otáčkách. Výsledkem těchto technických fines je výkon 147 kW při 7400/min a točivý moment 196 N. m při 5900/min. Není bez zajímavosti, že točivý moment, jehož nedostatek byl v minulosti občas Hondě vytýkán, se díky ploché křivce svého průběhu u tohoto dvoulitru pohybuje již od 3000/min nad hranicí 180 N. m. Díky syntéze těchto parametrů a krátce odstupňované převodovce je vůz schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,8 s a jeho největší rychlost činí 235 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí pouze 8,9 l na 100 km.

Tento čistě sportovní vůz také není "zneuctěn" složitými elektronickými systémy a vystačí si s ABS, doplněným o EBD (distribuce brzdného účinku).

Jak jsme vás již informovali ZDE, tento skvost se již v České republice začal prodávat, a to za zajímavých 809.000 korun.

Motor2,0 DOHC i-VTEC
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1998
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)147/7400
Max. točivý moment (Nm/ot)196/6500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)234
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,8
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)8,9
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4135
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1420
Rozvor (mm)2570
Rozchod vpředu (mm)1470
Rozchod vzadu (mm)1470
Objem zav. prostoru (l)313/610
Pohotovostní hmotnost (kg)1200
Rozměr pneu205/45 R 17
Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí Lukáš Hradský: České rejdaře živí hlavně přeprava v zahraničí

Ještě před deseti lety bylo povídání s českými rejdaři…

Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament Britská politická bomba: o brexitu musí rozhodnout parlament

Vláda Theresy Mayové bude potřebovat souhlas parlamentu,…

Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii Hřbitov vlaků na brněnském dolním nádraží. Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii

Brno dolní nádraží je nákladní železniční stanice v…

Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno

Americký prezident je po letech opět spolutvůrcem měnové…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli opět naplno rozjet provoz

Smogová situace v Praze skončila. V podnicích mohli…

Meteorologové zrušili v pondělí večer regulaci pro čtyři výrobní podniky v Praze, vyhlášenou v sobotu kvůli…

Odvážná Tereza Kostková: Bude se starat o nebezpečné zvíře!

Odvážná Tereza Kostková: Bude se starat o nebezpečné zvíře!

Herečka Tereza Kostková (40) je maminkou syna Toníka. A také má pro strach uděláno. Chlapec by si totiž přál mít…

 

iSport.cz

Krutý osud soupeřky Plíškové: Táta mě bil tak, že to ani nejde popsat

Krutý osud soupeřky Plíškové: Táta mě bil tak, že to…

Budoucí světová jednička. Takový názor měla před osmnácti lety na mladičkou Chorvatku Mirjanu…

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen sranda v seriálu

Sňozík o roli s Lavim: Spát s ženou spoluhráče? Jen…

Je to fenomén a on se stal jeho součástí. Brankář Radek Sňozík si zahrál sám sebe v seriálu Vyšehrad, který si…

 

Reflex.cz

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety, zvládne to i babička

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety,…

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti v Kongu. Taková místa se snaží podrobně zmapovat projekt…

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

 
 
reklama