Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R přichází do ČR

Michal Fokt
Diskuze (19)
Milovníci sportovních automobilů to budou mít s výběrem nového vozu zase o něco těžší. Na český trh totiž přichází opravdu ostře nabroušený hatchback Honda Civic Type R.

Milovníci sportovních automobilů to budou mít s výběrem nového vozu zase o něco těžší. Na český trh totiž přichází opravdu ostře nabroušený hatchback Honda Civic Type R.

Když se řekne Type R, zpozorní i zarytí příznivci „gé-té-íček“, protože snad každý automobilový fanda zná vůz, který toto označení učinil nesmrtelným – Hondu Integra. Právě po ní přebírá na našem trhu štafetu model Civic Type R.

To, co dělá modely Type R jedinečnými, jsou jejich nepřeplňované motory, které nejenže nemají konkurenci mezi ostatními atmosféricky plněnými benzinovými jednotkami, ale vysmívají se i většině stejně velkých agregátů opatřených turbodmychadlem, což platí bezezbytku i o novém přírůstku. Pod kapotou CTR se totiž nachází dvoulitrový motor DOHC i-VTEC s plynulým proměnným časováním a zdvihem ventilů a variabilní délkou sacího traktu. Ten se poprvé objevil u modelu Honda Stream, v němž disponuje výkonem 115 kW. Pro použití v modelu Civic Type-R se však jeho výkon zvýšil na 147 kW při 7400/min, a točivý moment vrcholí 196 N.m při 5900/min, což znamená, že litrový výkon této jednotky činí magických 100 koní.

Pohonná jednotka umožňuje Civiku dosažení maximální rychlosti 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 sekund, přičemž kombinovaná spotřeba činí 8,9 l/100 km. Vůz je vybaven šestistupňovou převodovkou s přímým řazením, jejíž páka je umístěna v těsné blízkosti volantu, na výběžku přístrojové desky.

Výkonnému motoru musel být přizpůsoben také podvozek. Vpředu i vzadu přibyly mezi podběhy výztuhy, civic dostal i tvrdší tlumiče a mohutnější zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení šasi bylo testováno na vyhlášeném německém okruhu Nürburgring.

Civic Type-R je v nabídce s jedním stupněm výbavy, která zahrnuje ABS s EBD, čelní airbagy, předpínače bezpečnostních pásů, kotoučové brzdy, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání a imobilizér. Sportovní image vozu zvyšují sportovní sedadla, sada spoilerů, prahové lišty, ocelová hlavice řadicí páky v imitaci titanu, kožený tříramenný volant a 17-palcová kola s ráfky z lehkých slitin. To vše se v České republice nabízí za zajímavou cenu 809.000,- Kč. Pro srovnání – Integra Type R s motorem 1,8 l/140 kW stála 856 000.

Michal Fokt
Diskuze (19)