Diskuse

Honda Clarity Electric: Zahájení prodeje provází řada omezení

14.6.2017

Honda začala nabízet své první elektrické vozidlo Clarity Electric. Má to ale háček. Tedy vlastně je jich víc...

 

  • 25 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 14.06.  14:20

    Auto

    nepoužitelné, komické a ještě se bude pronajímat jen někde v USA. K čemu je informace o něčem takovém?

    Opravdu není nic aktuálního k napsání článku, co by se týkalo aut/automotive a mělo vztah k českému/evropskému trhu, modelům aut zde prodávaných? Pro inspiraci doporučuji redakci podívat se na jiné evropské autoweby, pořád tam lze číst něco zajímavého.
    • 32 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 14.06.  16:13

      « Re: Auto

      "existuje jako vodíkový vůz, plug-in hybrid a právě čistý elektromobil"
      spíše by měli napsat
      "existuje jako čistý vodíkový vůz, plug-in hybrid a právě elektromobil"

      nevím jak Vy ale mně připadá auto na vodík jako nejčistší, není třeba vyrábět baterie obsahující Fluór, Fosfor, Lithium a já nevím co ještě za chemická svinstva
      • 02 Reagovat !

        foto michal-t

        michal.t 14.06.  16:38

        « Re: Re: Auto

        S tou čistotou vodíku to není zas tak horké … stačí si vynásobit účinnost výroby vodíku elektrolýzou s účinností vodíkového článku a nedostaneme se ani na 40 %. A stejně sebou musí auto tahat menší „vyrovnávací“ baterku, protože vodíkový článek není krátkodobě přetížitelný, ale pracuje nejlíp při konstantním generovaném el. výkonu.
        Podle mě může být vodík perspektivní tak maximálně pro lokální provozy (např. MHD), pokud je např. k dispozici zdroj vodíku jako „odpadního“ produktu průmyslové výroby.
        • 12 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 14.06.  17:14

          « Re: Re: Re: Auto

          Odkud máš že ani ne 40% [odkaz] ?

          Těch 60% je teoretický maximum ale sme na začátku u prvních sériovejch modelů. I doma v Japonsku se teprv začínaj stavět vodíkový čerpačky = 11 tamních velkejch firem se na to plánuje vrhnout = to bude dřív než dostavíme D3 >:-[]
          Když to pude blbě dřív než otevřeme D8 [odkaz] = ty 3 měsíce nevyšly. Další odklad do právě teď taky ne = tak prej eště pár tisíc tun betonu do podloží = zatim to stálo jen tisíc sto milionů korun :yes: :yes: a možná prej zase na Vánoce = eště že neřikaj na který >:D

          Pro benzíny bylo současnejch přes 40% neuvěřitelnejch = no a už sou a i v běžně zaplatitelnejch modelech
          • 02 Reagovat !

            foto michal-t

            michal.t 14.06.  17:36

            « Re: Re: Re: Re: Auto

            Stačí se podívat na Wikipedii:
            „Účinnost samotného palivového článku je obecně v rozmezí 40–60%“…
            a „Jako další možnost (výroby vodíku) se nabízí elektrolýza vody s hlavním vstupem v podobě elektrické energie a s účinností 60–70%.“

            Když vynásobím střední hodnoty obou procesů , tedy 50% * 65 %, vyjde účinost celkem ubohých 32,5%. Vynásob to ještě účinností nabíjení a vybíjení vyrovnávacího akumulátoru, měniče, elektromotoru… a ejhle, žádná sláva v porovnání s běžnými spalovacími motory dnes.

            P.S. Odkud máš Ty, že je to přes 40%? Tvůj odkaz o tom vůbec nepojednává.

            • 13 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 14.06.  18:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto

              Někde sem to čet = nebyla to čeština. Ono to s tim výpočtem neni úplně jednoduchý [odkaz]
            • 22 Reagovat !

              foto Simpanz

              Šimpanz 14.06.  19:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto

              40% je hodně optimistické číslo, účinnost procesu výroby H elektrolýzou je 80 - 92 %. Na celkové účinnosti elektrolytické výroby vodíku se podílí především účinnost výroby elektrické energie (ta se celosvětově uvádí 30 - 40 %). Celková účinnost elektrolýzy je tedy v nejlepším případě 37 %. Když vezmu palivový článek s účinností 60% tak jsem na 23%, když zahrnu ztráty nabíjením a vybíjením baterky a v měniči tak 20% účinnost vodíkového auta je v podstatě nedosažitelná hodnota. A pokud použiji pro výrobu H místo elektrolýzy parní reforming zemního plynu, což je dnes hlavní metoda výroby H, tak jednak čerpám neobnovitelné zdroje a účinnost celého procesu je stejně někde na mizerných 25%.
              • 10 Reagovat !

                foto Jakub-

                Jakub_ 15.06.  09:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto

                Pri prepočtoch o efektívnosti elektromotorov takmer všetci absolútne absurdne prehliadajú a ignorujú fakty.
                Efektivitu benzínového motora s vnútorným spaľovaním sa síce v posledných rokoch podarilo dostať na úroveň okolo 35%, toto je ale len efektivita samotného spaľovania.
                Príklad problému: prevodovka- elektromobil má násobne jednoduchšiu prevodovku zväčša len s jedným stálym prevodom - odpor takejto prevodovky sa s konvenčnou prevodovkou ani nedá porovnať.
                Častou chybou je tiež napočítavanie efektivity výroby paliva do efektivity elektromobilu - hovoríme o efektivite a spôsobe výroby elektrickej energie pre elektromobily, alebo o efektivite a čistote výroby vodíka pre palivové články.
                No buďme trochu spravodlivý a objektívny a skúsme sa pozrieť na výrobu benzínu - benzín samotný pochádza z nerastného bohatstva - ropy - teda neobnoviteľné zdroje. Ropu treba nájsť, vyťažiť a previezť do rafinérie.Samotná nespracovaná ropa ale má v priemysle zanedbateľné využitie - je potrebné rafináciou ropy získať jej jednotlivé zložky, okrem iného aj zmes zvanú benzín. Spolu sa pri výrobe 1l benzínu spotrebuje cca 1,2 kWh el. energie - tá istá energia, ktorá nabíja akumulátory, alebo "vyrába" vodík. Pre zaujímavosť - energetická hustota benzínu sa pohybuje okolo 8,9 kWh/l. Je to len veľmi hrubé načrtnutie problematiky, kturá sa veľmi často jednostranne ohýba (záleží, kto "štúdiu" spracuje :-) ).
                Koho problematika reálne zaujíma a nechce len tvrdohlavo šíriť svoj názor, dá sa nájsť veľa voľne prístupných dokumentov ... :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 15.06.  10:49

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Auto

                  S převodovkou máš pravdu. A nemá smysl počítat se špičkovými účinnostmi spalovacích motorů, pokud je v odpovídajícím režimu neprovozujeme.

                  Z ropy se však nevyrábí jen benzín a nafta (a obecně paliva). Je tedy otázka, jak vstupy podělit mezi výstupy. A většina spotřebované energie by měla být ve formě tepla, pokud se nepletu. I proto, pokud vím, mívají rafinerie vlastní elektrárny, kdy využívají odpadního tepla a účinnost využití vstupní energie tak mají velmi vysokou (výroba tepla by vlastně mohla být i primární). Je však pravda, že jsem se o to nikdy hlouběji nezajímal.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 15.06.  10:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Auto

              Když si spočítáš účinnost elektromobilu od původního paliva, tedy od elektrárny včetně, tak to také nebudou zázračná čísla. Samozřejmě mi neuniká, že jsi účinnost výroby a distribuce elektřiny nutné pro elektrolýzu nezapočítal.

              Účinnost elektrolýzy samotné se pak dá zvýšit dodáním tepla, ideálně samozřejmě odpadního.
          • 01 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 15.06.  10:24

            « Re: Re: Re: Re: Auto

            Dá se dosáhnout i vyšší než 60% účinnosti. Je však otázka, jestli by takový článek byl praktický v autě (i když jsou ty vyšší účinnosti dosažitelné i na jiná paliva, například na zemní plyn nebo propan-butan, což by pro auto bylo zajímavější než vodík).

            On však nemluvil o účinnosti samotného článku.

            Těch 40 % u zážehového motoru je pak samozřejmě špičková účinnost, které v průměru v provozu ani náhodou nedosáhneš. Motory v celkem malých (objemově srovnatelných s běžnými auty) dieselových generátorech se myslím dokáží dostat i přes 50 %, v provozu se k tomu však v autě také nedostaneme (nemluvě o rozdílu v regulaci emisí).
      • 01 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 15.06.  10:19

        « Re: Re: Auto

        Snad jsi pochopil, že čistý je tu ve smyslu bez něčeho jiného, tedy bez dalšího zdroje energie (v angličtině by to tedy bylo pure, ne clean). Na palubě tedy není žádný generátor. I když je to diskutabilní, protože baterie uchovává energii jako chemickou, tedy přeměňuje elektrickou na chemickou a naopak. Baterie se tak při vybíjení v základním principu (přeměna chemické energie na elektrickou) neliší od generátoru (ať už je to spalovací motor s alternátorem, nebo palivový článek). Ty nabíjecí (sekundární) jen umí tenhle proces i obrátit.
  • 20 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 14.06.  20:41

    Zaujímavý dizajn - skoro ako staré Citroeny

    Honda by toto auto mohla ponúkať aj s benzínovými motormi. Je to totiž - aspoň podľa mňa - dizajnovo najzaujímavejšia Honda predávaná teraz v Európe.
    Tými prekrytými kolesami ale aj sklonenou zadnou časťou mi tak trochu pripomína staré Citroeny DS, CX, BX či XM.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka Ledeckého: Dcera Ester přivedla tajemného fešáka!

Překvapení na premiéře muzikálu Iago Janka…

Zpěvák Janek Ledecký se konečně dočkal premiéry svého muzikálu Iago. A jeho rodina ho v tom nenechala. Všichni…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají Čilič s Tiafoem

ONLINE: Laver Cup v Praze začíná! Na úvod hrají…

Chorvat Marin Čilič a Američan Frances Tiafoe jsou prvními tenisty, kteří zahájí v pražské O2 areně premiérový…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je teď jeho nejlepší zbraň

Islamizace Evropy: Turecko vsadilo na čas, který je…

Jakou má budoucnost Turecko proti budoucnosti naší Evropy? O tom jsem přemýšlel během své návštěvy Istanbulu,…

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět. Chybět nebude pohodlnost a zbabělost politiků

Peníze na zdravotnictví budou – zase – chybět.…

Ty dvě stručné věty si zapamatujme: Letos to může být naposledy, kdy celý systém veřejného zdravotního pojištění…