12.9. 2014 Svět motorů

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 - Hledání pravdy

 

Dvoukolka Honda CR-V už v naší redakci pomalu stříhá metr, dlouhodobý test se blíží ke konci. Zatím s vozem převládá spokojenost.

Půlroční mise robustního SUV v naší redakci odhalila dost podstatných věcí. Tou hlavní, na niž jsme se zaměřili, byl výkon nového dieselového motoru o objemu necelých 1600 cm3. Bude na rozpohybování jedné a půl tuny stačit? Odpověď je jasná. Ano! Nesmíte se ale za volantem chovat jako Sebastian Vettel.

Jakému údaji věřit?

Motor SUV Honda CR-V se nejlépe cítí v okolí 2000 otáček, kde má k dispozici neskutečné množství točivého momentu. Při dálniční jízdě na hranici českého rychlostního limitu točí 2500. S dalším šplháním ručičky otáčkoměru je to už složitější. Zhruba v okolí značky 3500 nárůst výkonu zcela upadne. Ani rozjezd s těžkým vozem nedělá novému dieselu velké starosti. Stálou radost máme ze spotřeby, kterou během 15 000 ujetých kilometrů držíme zhruba litr nad údajem udávaným výrobcem. A to je velmi dobré znamení. Přesto občas diskutujeme, zda počítač ukazuje spotřebu zcela korektně. Kolega Martin Frei během týdne najel 1006 km a dotankoval 55,2 l, což znamená spotřebu 5,5 l/100 km. Počítač ukazoval jen 5,1.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 - Střídmý hroch

Martin dospěl k vysvětlení, že se jedná o další uplatnění tzv. Plzákova algoritmu, tentokrát integrovaného do palubního počítače. Ukazatel spotřeby pak zatlouká, zatlouká a zatlouká regenerace DPF. Ty spotřebu zvýší. Své tvrzení Martin podložil i malým testem. Na displeji nastavil zároveň spotřebu i dojezd. Po natankování plné nádrže a při ustálené rychlosti 100 km/h ukazovalo auto spotřebu 5,1, zatímco dojezd během 25 km klesl z 1180 na 860 km. V tu chvíli by 58 litrům v plné nádrži odpovídala spotřeba 6,4 l. Po vypálení sazí začal dojezd zase stoupat.

 [600×236]

Tento objev ale trochu zpochybňují jiní redaktoři, kteří si povšimli mimořádné schopnosti hondy reagovat velmi pružně na jakoukoli změnu stylu jízdy. Zatímco ve většině aut se dojezd počítá z údajů za delší období, v testované Hondě CR-V stačí na pár kilometrů snížit dálniční rychlost ze 130 na 110 km/h a udávaný dojezd se během chvilky diametrálně zvýší.

Rozumný servis

Podobně se honda staví k servisním intervalům. V servisní knížce jsou sice dány přesné kilometry, kdy se na kontrolu máte dostavit, ale auto si podle stylu jízdy určí prohlídku samo. Takže u nás to nakonec nebylo přesně ve 20 000 km, ale o trochu později. Displej ukazoval hranici 21 420 km, my jsme do servisu Auto Jarov vyrazili raději už ve chvíli, kdy na tachometru bylo 20 371 km. Celková suma za servis – 6031 Kč – nám připadala odpovídající. Vše se dalo pořídit i za 5146 Kč. My jsme si kromě nutných, výrobcem daných úkonů nechali navíc vyčistit klimatizaci a zkontrolovat vyvážení předního kola, neboť ve vyšších rychlostech volant vibroval. Nejvyšší částkou na vyúčtování byl olej, za nějž jsme dali 3568 Kč.

Servisní prohlídka
PRÁCE
Prohlídka 339 Kč
Doplnění kapalin 65 Kč
Čištění klimatizace 499 Kč
Demontáž a montáž kola 278 Kč
Vyvážení kola 68 Kč
Zkušební jízda 41 Kč
Celkem 1290 Kč
MATERIÁL
Směs do ostřikovačů 60 Kč
Motorový olej 3568 Kč
Podložka 14 Kč
Filtr 380 Kč
Čistič 118 Kč
Čistič klimatizace 473 Kč
Závaží nalepovací 57 Kč
Chladicí kapalina 27 Kč
Brzdová kapalina 44 Kč
Celkem 4741 Kč
DOHROMADY 6031 Kč

Když si nohy hoví

Vzhledem k úspornému provozu se redakční Honda CR-V vydává převážně na delší cesty. Na nich důsledně využíváme některých vymožeností, jako je režim nežíznivé jízdy Econ. Ten velmi výrazně otupuje reakci motoru. Nejvíce to poznáte, pokud máte zároveň aktivní i tempomat. Při zmáčknutí obého se dlouho neděje nic. Zato když někde musíte zabrzdit a auto se začne rozjíždět třeba z 80 km/h, najednou máte pocit, že vůbec nezrychluje. Ti, které jste pokořili během posledních dvaceti kilometrů, vás míjejí v levém pruhu a vy je nestačíte ani registrovat. Návrat na povolenou stotřicítku trvá klidně přes dvě minuty. V takové chvíli je třeba tlačítko Econ vypnout a funkci znovu použít až při ustáleném režimu jízdy. Samotný tempomat je jednoduchý na ovládání a funguje příkladně. Ocenili jsme, že udrží nastavenou rychlost i po přeřazení, což dosud není u všech aut samozřejmostí.

Poznámky z palubního deníku

  • Přijde nám, že verze 1.6 4x2 bouchá na nerovnostech o malinko víc než dříve testovaná 2.2 i-DTEC 4x4. Vzhledem k osmnáctipalcovým pneumatikám je ale cestovní komfort pořád příjemný.
  • Zpod palubní desky se při studeném motoru občas ozývají rachtavé rezonance. Po zahřátí zmizí.
  • Systém stop-start nestartuje právě bleskově, zejména před rušnou křižovatkou je skoro lepší ho knoflíkem vypnout. Deaktivace se ale nezobrazí na palubce, jen na samotném knoflíku umístěném zcela mimo zorné pole řidiče. Pak je však snadné na vypnutý systém zapomenout. Když to chcete napravit, nastane problém. Zatímco u většiny aut lze stop-start zapnout i v případě stojící vozidla, CR-V to neumí.
  • V rychlostech nad 70 km/h vadí kalibrace posilovače řízení – kolem středu reaguje ostře, ale neklade skoro žádný odpor. Auto má tendenci vybočovat při každém skrčení prstů a vyžaduje neustálé korekce. Rychle projížděné oblouky na otevřené silnici, kde si vůz navíc klekne na vnější stranu, provází nejistota.
  • Dálková bixenonová světla by mohla být účinnější. Naopak potkávací svítí skvěle, výtečné je přisvěcování do zatáček, které má samostatnou parabolu v rohu hlavního reflektoru.
  • Parkovací kamera je příjemná, určitý přehled poskytne i v šeru. Po startu vozidla nabíhá okamžitě. Je jen škoda, že čáry ukazující, kam jedeme, nezatáčejí s volantem.
  • Chlupaté koberce na podlaze i dně kufru se velmi špatně luxují. Bláto, jehličí atp. v nich zůstávají zacuchané. Plasty kolem prahů a dveří se při nastupování snadno poškrábou.
  • Navigace pracuje rychle a má snadné zadávání. Například stačí zadat ulici a systém sám nabídne města, ve kterých se nachází. Nebo napíšete Praděd a systém ukáže relevantní místa, jež by vás mohla zajímat. Proces zadání se tím výrazně zkrátí. Na druhou stranu menu nastavení navigace opět patří ke komplikovanějším. Za celý týden se nám nepodařilo navigaci přimět, aby ukazovala čas příjezdu místo zbývající doby jízdy. Ani výběr vzhledu mapy (celá plocha, mapa plus okno s pokyny…) není zrovna intuitivní.
  • Občas nám chybí zásuvka na 12 V vyvedená zezadu středového tunelu. Napájecí kabel k zadnímu sedadlu musíte vést buď z kufru, nebo z prostoru pod loketní opěrkou.

Plusy

  • Pružnost motoru
  • Prostorný interiér a kufr
  • Nízká spotřeba
  • Dobré odhlučnění
  • Dobrý výhled

Minusy

  • Nepřehledné ovládání palubních funkcí
  • Kratší přední sedadla

Motor vznětový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1597 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 88 kW při 4000 ot./min.
Točivý moment 300 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s
Emise CO2 119 g/km
Spotřeba město/mimo město 4,8/4,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km
Rozvor náprav 2630 mm
Délka x šířka x výška 4570 x 1820 x 1685 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1611/564 kg
Objem palivové nádrže/ dojezd (l/km) 58/1234
Pneu 225/60 R 18
Objem kufru 589/1669 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie, 5 let na výfukový systém, 10 let proti korozi podvozku
Cena testovaného vozu 813 800 Kč (navíc navigace HDD a videovstup 50 000 Kč, metalická barva 13 900 Kč)
Základní cena 749 900 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA

Střelbu patrně zorganizovala místní arabská opozice,…

Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby Vládní strana Jednotné Rusko prohrála další gubernátorské volby

Kremelská strana Jednotné Rusko utrpěla další porážku v…

Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá Loď Aquarius vzala na palubu další migranty, přístav stále hledá

Loď Aquarius, která ve Středozemním moři zachránila 11…

 

Štítky SUV Honda Testy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Dnes 18:50

Kia LTV vznikla na požadavek Ministerstva obrany Jižní Koreje. Na první pohled vypadá jako známý americký armádní vůz HMMWV.




Blesk.cz

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro NFC platby mobilem. Přejmenovala se na Poketku

Česká spořitelna vrací do Google Play aplikaci pro…

Česká spořitelna (ČS) oznamuje návrat aplikace pro bezkontaktní placení mobilem přes NFC do marketu Google Play.…

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli krvavému útoku. A slibuje „hrozivou“ odpověď

Írán volá evropské velvyslance „na koberec“ kvůli…

Při sobotním útoku na vojenskou přehlídku ve městě Ahváz na jihozápadě Íránu zahynulo 29 lidí, včetně žen a…

 

iSport.cz

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku do konce. Teď je to jiné

Buchtele o Spartě: Loni jsme byli špatní od začátku…

První třetinu vyhráli na střely drtivě 19:3. I v dalších průběhu utkání pak dokázali být hráči Sparty dominantní…

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál válí. Slaví i Sparta

SESTŘIHY: Boleslav vynulovala Brno, Litvínov dál…

SOUHRN | Tipsport extraliga v neděli uzavřela druhý hrací týden svým 4. kolem. První body v sezoně vydolovala…

 

Reflex.cz

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české europoslankyně

Padesát odstínů sirotků aneb morální kýč jedné české…

Českým mediálním a politickým prostorem již několik dnů rezonuje jako jedno z hlavních témat (ne)přijetí…