12.9. 2014 Svět motorů

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 - Hledání pravdy

 

Dvoukolka Honda CR-V už v naší redakci pomalu stříhá metr, dlouhodobý test se blíží ke konci. Zatím s vozem převládá spokojenost.

Půlroční mise robustního SUV v naší redakci odhalila dost podstatných věcí. Tou hlavní, na niž jsme se zaměřili, byl výkon nového dieselového motoru o objemu necelých 1600 cm3. Bude na rozpohybování jedné a půl tuny stačit? Odpověď je jasná. Ano! Nesmíte se ale za volantem chovat jako Sebastian Vettel.

Jakému údaji věřit?

Motor SUV Honda CR-V se nejlépe cítí v okolí 2000 otáček, kde má k dispozici neskutečné množství točivého momentu. Při dálniční jízdě na hranici českého rychlostního limitu točí 2500. S dalším šplháním ručičky otáčkoměru je to už složitější. Zhruba v okolí značky 3500 nárůst výkonu zcela upadne. Ani rozjezd s těžkým vozem nedělá novému dieselu velké starosti. Stálou radost máme ze spotřeby, kterou během 15 000 ujetých kilometrů držíme zhruba litr nad údajem udávaným výrobcem. A to je velmi dobré znamení. Přesto občas diskutujeme, zda počítač ukazuje spotřebu zcela korektně. Kolega Martin Frei během týdne najel 1006 km a dotankoval 55,2 l, což znamená spotřebu 5,5 l/100 km. Počítač ukazoval jen 5,1.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 - Střídmý hroch

Martin dospěl k vysvětlení, že se jedná o další uplatnění tzv. Plzákova algoritmu, tentokrát integrovaného do palubního počítače. Ukazatel spotřeby pak zatlouká, zatlouká a zatlouká regenerace DPF. Ty spotřebu zvýší. Své tvrzení Martin podložil i malým testem. Na displeji nastavil zároveň spotřebu i dojezd. Po natankování plné nádrže a při ustálené rychlosti 100 km/h ukazovalo auto spotřebu 5,1, zatímco dojezd během 25 km klesl z 1180 na 860 km. V tu chvíli by 58 litrům v plné nádrži odpovídala spotřeba 6,4 l. Po vypálení sazí začal dojezd zase stoupat.

 [600×236]

Tento objev ale trochu zpochybňují jiní redaktoři, kteří si povšimli mimořádné schopnosti hondy reagovat velmi pružně na jakoukoli změnu stylu jízdy. Zatímco ve většině aut se dojezd počítá z údajů za delší období, v testované Hondě CR-V stačí na pár kilometrů snížit dálniční rychlost ze 130 na 110 km/h a udávaný dojezd se během chvilky diametrálně zvýší.

Rozumný servis

Podobně se honda staví k servisním intervalům. V servisní knížce jsou sice dány přesné kilometry, kdy se na kontrolu máte dostavit, ale auto si podle stylu jízdy určí prohlídku samo. Takže u nás to nakonec nebylo přesně ve 20 000 km, ale o trochu později. Displej ukazoval hranici 21 420 km, my jsme do servisu Auto Jarov vyrazili raději už ve chvíli, kdy na tachometru bylo 20 371 km. Celková suma za servis – 6031 Kč – nám připadala odpovídající. Vše se dalo pořídit i za 5146 Kč. My jsme si kromě nutných, výrobcem daných úkonů nechali navíc vyčistit klimatizaci a zkontrolovat vyvážení předního kola, neboť ve vyšších rychlostech volant vibroval. Nejvyšší částkou na vyúčtování byl olej, za nějž jsme dali 3568 Kč.

Servisní prohlídka
PRÁCE
Prohlídka 339 Kč
Doplnění kapalin 65 Kč
Čištění klimatizace 499 Kč
Demontáž a montáž kola 278 Kč
Vyvážení kola 68 Kč
Zkušební jízda 41 Kč
Celkem 1290 Kč
MATERIÁL
Směs do ostřikovačů 60 Kč
Motorový olej 3568 Kč
Podložka 14 Kč
Filtr 380 Kč
Čistič 118 Kč
Čistič klimatizace 473 Kč
Závaží nalepovací 57 Kč
Chladicí kapalina 27 Kč
Brzdová kapalina 44 Kč
Celkem 4741 Kč
DOHROMADY 6031 Kč

Když si nohy hoví

Vzhledem k úspornému provozu se redakční Honda CR-V vydává převážně na delší cesty. Na nich důsledně využíváme některých vymožeností, jako je režim nežíznivé jízdy Econ. Ten velmi výrazně otupuje reakci motoru. Nejvíce to poznáte, pokud máte zároveň aktivní i tempomat. Při zmáčknutí obého se dlouho neděje nic. Zato když někde musíte zabrzdit a auto se začne rozjíždět třeba z 80 km/h, najednou máte pocit, že vůbec nezrychluje. Ti, které jste pokořili během posledních dvaceti kilometrů, vás míjejí v levém pruhu a vy je nestačíte ani registrovat. Návrat na povolenou stotřicítku trvá klidně přes dvě minuty. V takové chvíli je třeba tlačítko Econ vypnout a funkci znovu použít až při ustáleném režimu jízdy. Samotný tempomat je jednoduchý na ovládání a funguje příkladně. Ocenili jsme, že udrží nastavenou rychlost i po přeřazení, což dosud není u všech aut samozřejmostí.

Poznámky z palubního deníku

  • Přijde nám, že verze 1.6 4x2 bouchá na nerovnostech o malinko víc než dříve testovaná 2.2 i-DTEC 4x4. Vzhledem k osmnáctipalcovým pneumatikám je ale cestovní komfort pořád příjemný.
  • Zpod palubní desky se při studeném motoru občas ozývají rachtavé rezonance. Po zahřátí zmizí.
  • Systém stop-start nestartuje právě bleskově, zejména před rušnou křižovatkou je skoro lepší ho knoflíkem vypnout. Deaktivace se ale nezobrazí na palubce, jen na samotném knoflíku umístěném zcela mimo zorné pole řidiče. Pak je však snadné na vypnutý systém zapomenout. Když to chcete napravit, nastane problém. Zatímco u většiny aut lze stop-start zapnout i v případě stojící vozidla, CR-V to neumí.
  • V rychlostech nad 70 km/h vadí kalibrace posilovače řízení – kolem středu reaguje ostře, ale neklade skoro žádný odpor. Auto má tendenci vybočovat při každém skrčení prstů a vyžaduje neustálé korekce. Rychle projížděné oblouky na otevřené silnici, kde si vůz navíc klekne na vnější stranu, provází nejistota.
  • Dálková bixenonová světla by mohla být účinnější. Naopak potkávací svítí skvěle, výtečné je přisvěcování do zatáček, které má samostatnou parabolu v rohu hlavního reflektoru.
  • Parkovací kamera je příjemná, určitý přehled poskytne i v šeru. Po startu vozidla nabíhá okamžitě. Je jen škoda, že čáry ukazující, kam jedeme, nezatáčejí s volantem.
  • Chlupaté koberce na podlaze i dně kufru se velmi špatně luxují. Bláto, jehličí atp. v nich zůstávají zacuchané. Plasty kolem prahů a dveří se při nastupování snadno poškrábou.
  • Navigace pracuje rychle a má snadné zadávání. Například stačí zadat ulici a systém sám nabídne města, ve kterých se nachází. Nebo napíšete Praděd a systém ukáže relevantní místa, jež by vás mohla zajímat. Proces zadání se tím výrazně zkrátí. Na druhou stranu menu nastavení navigace opět patří ke komplikovanějším. Za celý týden se nám nepodařilo navigaci přimět, aby ukazovala čas příjezdu místo zbývající doby jízdy. Ani výběr vzhledu mapy (celá plocha, mapa plus okno s pokyny…) není zrovna intuitivní.
  • Občas nám chybí zásuvka na 12 V vyvedená zezadu středového tunelu. Napájecí kabel k zadnímu sedadlu musíte vést buď z kufru, nebo z prostoru pod loketní opěrkou.

Plusy

  • Pružnost motoru
  • Prostorný interiér a kufr
  • Nízká spotřeba
  • Dobré odhlučnění
  • Dobrý výhled

Minusy

  • Nepřehledné ovládání palubních funkcí
  • Kratší přední sedadla

Motor vznětový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1597 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 88 kW při 4000 ot./min.
Točivý moment 300 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s
Emise CO2 119 g/km
Spotřeba město/mimo město 4,8/4,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km
Rozvor náprav 2630 mm
Délka x šířka x výška 4570 x 1820 x 1685 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1611/564 kg
Objem palivové nádrže/ dojezd (l/km) 58/1234
Pneu 225/60 R 18
Objem kufru 589/1669 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie, 5 let na výfukový systém, 10 let proti korozi podvozku
Cena testovaného vozu 813 800 Kč (navíc navigace HDD a videovstup 50 000 Kč, metalická barva 13 900 Kč)
Základní cena 749 900 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Rusko vydá do roku 2027 19 bilionů rublů na armádu Rusko vydá do roku 2027 19 bilionů rublů na armádu

Ruský prezident Vladimir Putin má na stole definitivní…

Průzkum: Češi věří víc youtuberům než politikům Průzkum: Češi věří víc youtuberům než politikům

Tuzemským politikům věří Češi ještě méně než youtuberům…

Vítkovice Gearworks získají firmy podnikatelů Beljajeva a Ulčáka Vítkovice Gearworks získají firmy podnikatelů Beljajeva a Ulčáka

Věřitelé společnosti Vítkovice Gearworks ze strojírenské…

Antimonopolní úřad schválil vstup Travel Service do ČSA Antimonopolní úřad schválil vstup Travel Service do ČSA

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil…

 

Štítky SUV Honda Testy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší sportovní bavorák současnosti

TEST: BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší sportovní bavorák současnosti

Dnes 12:49

Ne M3, ani i8, nejlepší BMW dnešní doby je buď kupé M240i, nebo o třídu větší sedan 340i. Pojďme je porovnat.




Blesk.cz

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem jezdí autobusy

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským…

Od devíti hodin nejezdí tramvaje mezi Hlubočepy a Zlíchovem. Došlo tady ke srážce dvou tramvají. Místo nich mezi…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl důležitou oporou

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl…

PŘÍMO Z MOSKVY | Gólmani znovu potvrdili svou kvalitu. Dominik Furch s Pavlem Francouzem na ruském Channel One…

Holoubek: Sparta byla výzva, na návrat do ligy jsem připraven

Holoubek: Sparta byla výzva, na návrat do ligy jsem…

Před rokem byl pro sparťanské fanoušky ústředním tématem. David Holoubek v roli trenéra A-týmu porazil anglický…

 

Reflex.cz

Kevin ze Sám doma se ztratil v Česku a hledá ho Trump. Vtipná parodie je hitem internetu

Kevin ze Sám doma se ztratil v Česku a hledá ho…

Parodické video na amerického prezidenta i Kevina McCallistera z kultovních snímků Sám doma se šíří po českém…

Uprchlíci k nám přivezli více antisemitismu, tvrdí najednou němečtí politici

Uprchlíci k nám přivezli více antisemitismu, tvrdí…

Němečtí politici v posledních dnech velmi ostře odsoudili projevy antisemitismu a nenávist k Izraeli, která se…