Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 Lifestyle – Závěr dlouhodobého testu

Svět motorů
Diskuze (0)
Dieselová šestnáctistovka a těžké SUV – to k sobě moc nepasuje. Aspoň na začátku dlouhodobého testu Hondy CR-V jsme si to říkali. Nyní už jen mlčíme a za souhlasného pokyvování hlavou spokojeně mručíme. Motor na takového otesánka stačí.

Abychom zabrousili do slovníku Spolku přátel Andreje Babiše, můžeme říci, že Honda CR-V to prostě dokázala… Nebudete-li si za jejím volantem hrát na Engeho (nemyslíme tím hulit, ale jet jako z praku), budete odměněni svižnou, kultivovanou a úspornou jízdou. A to je největší devíza „céervéčka“ s pohonem jen předních kol.

Malý, ale šikovný

Honda CR-V je dost velké a těžké auto. Jako každé SUV není zrovna hvězdou aerodynamických seminářů, navíc váží přes 16 metráků. Malý nový naftový motor Hondy 1.6 i-DTEC/88 kW charakterizuje hlavně plynulý zátah už od nejnižších otáček. Pochopitelně že jsme v průběhu testování zamířili i na válcovou zkušebnu v Auto Jarov. Už při 1500 ot./min má řidič k dispozici 250 N.m a vše vrcholí hodnotou 319 N.m (tedy o 19 víc, než udává výrobce) při 2000 ot./min.

Zjištěný výkon se od udávaného v dokladech lišil rovněž. Na Jarově naměřili maximum 97 kW přesně na hranici 4000 ot./min. Tedy 9 kW navíc. Křivka výkonu a její totální zploštění v poslední fázi však jasně říkají, že honit motor nad 3500 otáček nemá valného smyslu. Agregát nás dále zaujal nekultivovanými zvuky zastudena. Krátce po rozjezdu jste klidně mohli nabýt dojmu, že řídíte traktor. Tedy pokud byste se spolehli jen na sluch.

Po zahřátí však motor už jen ševelil. Za to může netradiční konstrukce, při níž je čtyřválec skloněný dozadu a výfuky ústí na přední straně. Toto řešení dobře izoluje kabinu od hluku. Navíc posouvá těžiště blíž středu auta, což také oceníte při jízdě.

Jako podle pravítka

I my jsme jen lidi a prachy nás zajímají vždy až v první řadě… Právě proto jsme spotřebu během šestiměsíčního testu, při němž jsme najeli bezmála

15 000 km, hlídali nejvíce. A byli jsme nadmíru spokojeni. Již zmíněný motor se zátahem už od nejnižších otáček umožňuje klidnou jízdu, při níž

nemusíte překračovat mez dvou tisíc otáček. Na dálnici při u nás povoleném maximu otáčkoměr ukazuje 2500 ot./min, což je hodnota vcelku průměrná.

V podrobném grafu přinášíme vývoj spotřeby během testu. Bez nadsázky se dá říci, že křivky jsou rovné jako podle pravítka. Auto jsme nepřebírali syrové, mělo už ve složitých podmínkách najeto přes deset tisíc kilometrů. I to asi přispělo ke stabilitě spotřeby. Na jejím počátku byla o decinku vyšší než v dalších měsících. Na tomto minimálním výkyvu se s největší pravděpodobností podílely zimní pneumatiky. Na delších cestách bez využití dálnic jsme se často se spotřebou dostávali těsně k hranici 5 l.

Ani městská jízda apetit vozu moc nezvyšovala. Celkový výsledek je necelý litr nad hodnotu udávanou výrobcem, a to je vynikající. Skutečnost, že laboratorně měřená „evropská“ spotřeba nemá se skutečnou nic společného, totiž už dnes znají i děti (možná to brzy pochopí i bruselští úředníci).

suv honda testy svetmotoru suv honda testy svetmotoru

Bez pih není krásy

K dalším aktivům vozu musíme přičíst mimořádnou prostornost a obří zavazadelník. Právě ten bývá u esúvéček většinou slabinou. Také jízdní vlastnosti jsou lehce nadprůměrné. Žádná krása se však neobejde bez pih. I na ně jsme narazili. Jde třeba o příliš hrubý a hlučný chod řazení. Ne každý bude odvázaný z interiéru, který je lehce předpotopní. Totéž platí o naprosto zmateném ovládání palubních funkcí. Na to abyste měli speciální vysokou školu.

Už pohon jen přední nápravy jasně signalizuje, že vůz nebude terénním specialistou. Tento pocit prohlubuje nedostatečná světlá výška. Polní cesty jsou maximem. Delší jízdy odhalily skutečnost, že přední sedadla nejsou tak pohodlná, jak by se na první posaz zdálo. Sedáky jsou příliš krátké a hlavové opěrky vytrčeny moc dopředu, takže těžko hledáte ideální pozici. A právě při dlouhých cestách najednou večer už nevíte, jak byste se zkroutili, aby se vám sedělo pohodlněji.

Když ale na závěr vše sečteme, klady jednoznačně vítězí nad nedostatky a dieselovou dvoukolku Hondu CR-V můžeme řidičům bez závodních ambicí vřele doporučit.

Plusy

  • Pružnost motoru
  • Prostorný interiér a kufr
  • Nízká spotřeba
  • Slušné odhlučnění
  • Dobrý výhled

Minusy

  • Nepřehledné ovládání palubních funkcí
  • Kratší přední sedadla
  • Nastavení posilovače řízení
  • Líný systém stop-start

Motor vznětový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1597 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 88 kW při 4000 ot./min.
Točivý moment 300 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s
Emise CO2 119 g/km
Spotřeba město/mimo město 4,8/4,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km
Rozvor náprav 2630 mm
Délka x šířka x výška 4570 x 1820 x 1685 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1611/564 kg
Objem palivové nádrže/ dojezd (l/km) 58/1234
Pneu 225/60 R 18
Objem kufru 589/1669 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie, 5 let na výfukový systém, 10 let proti korozi podvozku
Cena testovaného vozu 813 800 Kč (navíc navigace HDD a videovstup 50 000 Kč, metalická barva 13 900 Kč)
Základní cena 749 900 Kč

Svět motorů
Diskuze (0)