1.8. 2014 Svět motorů

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 - Střídmý hroch

 

Dalším vozem, který jsme si vybrali k dlouhodobému testu, je v Evropě vyráběné japonské SUV Honda CR-V s novou dieselovou šestnáctistovkou a pohonem jen předních kol.

Móda rádoby terénních automobilů, které většinou nikdy neopustí pevnou cestu a někdy ani město, stále přetrvává. Tlak na ekologii však posiluje verze jen s jednou poháněnou nápravou. A to je právě příklad našeho posledního přírůstku v redakční flotile. Test to bude na naše poměry svým způsobem netradiční, neboť nepotrvá rok, ale jen šest měsíců. Vůz jsme totiž nepřebírali zbrusu nový, ale po několikaměsíční zkoušce vytrvalosti v rukách všemožných novinářů a s více než deseti tisíci najetých kilometrů. Auto si užilo své, ještě než nás spatřilo…

Čtvrté pokolení

Když jsme na konci roku 2012 přinesli první český test Hondy CR-V čtvrté generace, neskrývali jsme rozpaky z hrbaté zádě. Čím déle ale CR-V jezdíme, tím více přicházíme originálnímu designu na chuť. Pomalu se dostáváme do fáze, že se nám i zezadu začíná líbit. A taková láska je i v běžném životě mnohem trvanlivější než prudké vzplanutí. Ona je vůbec Honda CR-V prostě pořádný kus auta, který při poslední modernizaci narostl a někde nakypěl. Tady je vždy praktická stránka věci na prvním místě. Až pak jde o krásu.

Jak je honda velká zvnějšku, tak je velká i uvnitř. Interiér je maličko demodé, ale zase se v něm docela rychle zabydlíte. Uspořádání palubních funkcí je poměrně rázovité a chce to nějaký zvyk. Ocenili jsme vnitřní prostornost ve všech směrech. Zadní cestující mají nadprůměrně místa pro nohy, dvoupolohové opěradlo přijde vhod. I tři dospělí vzadu vydrží.

Dost se v redakci přeme o kvalitě předních sedadel. Jisté je, že sedáky jsou krátké. Najdou se však mezi námi tací, kteří tvrdí, že na delších cestách je sezení vysloveně nepohodlné, což ještě násobí výrazně vpřed vysunuté opěrky hlavy, které cestující neustále pohlavkují.

Přes vzhled hrocha má honda aerodynamiku na slušné úrovni a navzdory vnějším zrcátkům rozměrově atakujícím velikost vrat do stodoly je Honda CR-V docela tichá. S výjimkou studených startů vás ani motor nebude příliš obtěžovat.

Obří zavazadelník

O velikosti a praktičnosti kufru netřeba vést diskuse. Ve své kategorii nemá soupeře. Základní objem 589 litru je jednoduše obrovský a hlavně skvěle využitelný. Perfektně propracované je sklápění zadních sedadel, které probíhá nejen na úrovni opěradla, ale i sedáku, takže vznikne praktická skoro rovina. Sedačku navíc uvedete do složeného stavu pouhým zatáhnutím za páčku v kufru – snadněji už to nejde. Za slabinu považujeme jedinou věc: víko kufru se otevírá jen do výšky 180 cm, takže stačí mít pod nohama nerovný terén a člověk měřící běžných 178 cm se snadno uhodí do hlavy.

Střídmý motor

Dát do tak velkého auta jen naftovou šestnáctistovku je svým způsobem odvaha. Konstruktéři ale dobře věděli, co činí. Z malého objemu vyždímali 300 N.m. Po nastartování máte sice chvíli pocit sezení v traktoru, ale záhy jej vystřídá příjemné ticho. Honda objemu přizpůsobila převodovku. První tři stupně jsou kratší, a proto se CR-V ve městě chová hbitě. Dále se převody prodlužují. Na dálnici na šestku budete při 130 km/h točit slušných 2500 ot./mn. Během klidného rodinného cestování výkonové parametry naprosto dostačují. Tleskáme skvělé spotřebě. Od začátku testu bere honda 5,5 litru. Mimo město a dálnice není problém dostat se až na úroveň 5,1 l.

Největší obavy jsme měli ze spotřeby na dálnici. Nešlo jen o aerodynamiku. Normu Euro 5 splňuje motor bez vstřikování močoviny. Jedovaté oxidy dusíku zachycuje v zádržném katalyzátoru, ze kterého se musejí podobně jako saze z filtru pevných částic pravidelně vypalovat zvýšenou dávkou nafty. Na dálnici by se tak mělo dít častěji. Ve skutečnosti jsme ale na autostrádách při využití povoleného rychlostního maxima dosahovali stejné spotřeby jako ve městě – tedy mezi 5,8 a 5,9 l.

V této chvíli si honda začíná po nastartování říkat o brzkou servisní kontrolu. Ale o ní až příště.

 [600×217]

Plusy

  • Slušná spotřeba
  • Prostorný interiér
  • Velký zavazadelník
  • Živý motor
  • Výborné odpružení

Minusy

  • Méně přesné řazení
  • Chaotické ovládání palubních funkcí
  • Krátká přední sedadla

Motor vznětový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1597 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 88 kW při 4000 ot./min.
Točivý moment 300 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Šestistupňová manuální převodovka
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s
Emise CO2 119 g/km
Spotřeba město/mimo město 4,8/4,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 k
Rozvor náprav 2630 mm
Délka x šířka x výška 4570 x 1820 x 1685 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1611/564 kg
Objem palivové nádrže/ dojezd (l/km) 58/1234
Pneu 225/60 R 18
Objem kufru 589/1669 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie, 5 let na výfukový systém, 10 let proti korozi podvozku
Cena testovaného vozu 813 800 Kč (navíc HDD navigace a videovstup 50 000 Kč, metalická barva 13 900 Kč)
Základní cena 749 900 Kč

Autoři: Jiří Baborský, Zbyšek Pechr, Svět motorů

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…