1.8. 2014 Svět motorů

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x2 - Střídmý hroch

 

Dalším vozem, který jsme si vybrali k dlouhodobému testu, je v Evropě vyráběné japonské SUV Honda CR-V s novou dieselovou šestnáctistovkou a pohonem jen předních kol.

Móda rádoby terénních automobilů, které většinou nikdy neopustí pevnou cestu a někdy ani město, stále přetrvává. Tlak na ekologii však posiluje verze jen s jednou poháněnou nápravou. A to je právě příklad našeho posledního přírůstku v redakční flotile. Test to bude na naše poměry svým způsobem netradiční, neboť nepotrvá rok, ale jen šest měsíců. Vůz jsme totiž nepřebírali zbrusu nový, ale po několikaměsíční zkoušce vytrvalosti v rukách všemožných novinářů a s více než deseti tisíci najetých kilometrů. Auto si užilo své, ještě než nás spatřilo…

Čtvrté pokolení

Když jsme na konci roku 2012 přinesli první český test Hondy CR-V čtvrté generace, neskrývali jsme rozpaky z hrbaté zádě. Čím déle ale CR-V jezdíme, tím více přicházíme originálnímu designu na chuť. Pomalu se dostáváme do fáze, že se nám i zezadu začíná líbit. A taková láska je i v běžném životě mnohem trvanlivější než prudké vzplanutí. Ona je vůbec Honda CR-V prostě pořádný kus auta, který při poslední modernizaci narostl a někde nakypěl. Tady je vždy praktická stránka věci na prvním místě. Až pak jde o krásu.

Jak je honda velká zvnějšku, tak je velká i uvnitř. Interiér je maličko demodé, ale zase se v něm docela rychle zabydlíte. Uspořádání palubních funkcí je poměrně rázovité a chce to nějaký zvyk. Ocenili jsme vnitřní prostornost ve všech směrech. Zadní cestující mají nadprůměrně místa pro nohy, dvoupolohové opěradlo přijde vhod. I tři dospělí vzadu vydrží.

Dost se v redakci přeme o kvalitě předních sedadel. Jisté je, že sedáky jsou krátké. Najdou se však mezi námi tací, kteří tvrdí, že na delších cestách je sezení vysloveně nepohodlné, což ještě násobí výrazně vpřed vysunuté opěrky hlavy, které cestující neustále pohlavkují.

Přes vzhled hrocha má honda aerodynamiku na slušné úrovni a navzdory vnějším zrcátkům rozměrově atakujícím velikost vrat do stodoly je Honda CR-V docela tichá. S výjimkou studených startů vás ani motor nebude příliš obtěžovat.

Obří zavazadelník

O velikosti a praktičnosti kufru netřeba vést diskuse. Ve své kategorii nemá soupeře. Základní objem 589 litru je jednoduše obrovský a hlavně skvěle využitelný. Perfektně propracované je sklápění zadních sedadel, které probíhá nejen na úrovni opěradla, ale i sedáku, takže vznikne praktická skoro rovina. Sedačku navíc uvedete do složeného stavu pouhým zatáhnutím za páčku v kufru – snadněji už to nejde. Za slabinu považujeme jedinou věc: víko kufru se otevírá jen do výšky 180 cm, takže stačí mít pod nohama nerovný terén a člověk měřící běžných 178 cm se snadno uhodí do hlavy.

Střídmý motor

Dát do tak velkého auta jen naftovou šestnáctistovku je svým způsobem odvaha. Konstruktéři ale dobře věděli, co činí. Z malého objemu vyždímali 300 N.m. Po nastartování máte sice chvíli pocit sezení v traktoru, ale záhy jej vystřídá příjemné ticho. Honda objemu přizpůsobila převodovku. První tři stupně jsou kratší, a proto se CR-V ve městě chová hbitě. Dále se převody prodlužují. Na dálnici na šestku budete při 130 km/h točit slušných 2500 ot./mn. Během klidného rodinného cestování výkonové parametry naprosto dostačují. Tleskáme skvělé spotřebě. Od začátku testu bere honda 5,5 litru. Mimo město a dálnice není problém dostat se až na úroveň 5,1 l.

Největší obavy jsme měli ze spotřeby na dálnici. Nešlo jen o aerodynamiku. Normu Euro 5 splňuje motor bez vstřikování močoviny. Jedovaté oxidy dusíku zachycuje v zádržném katalyzátoru, ze kterého se musejí podobně jako saze z filtru pevných částic pravidelně vypalovat zvýšenou dávkou nafty. Na dálnici by se tak mělo dít častěji. Ve skutečnosti jsme ale na autostrádách při využití povoleného rychlostního maxima dosahovali stejné spotřeby jako ve městě – tedy mezi 5,8 a 5,9 l.

V této chvíli si honda začíná po nastartování říkat o brzkou servisní kontrolu. Ale o ní až příště.

 [600×217]

Plusy

  • Slušná spotřeba
  • Prostorný interiér
  • Velký zavazadelník
  • Živý motor
  • Výborné odpružení

Minusy

  • Méně přesné řazení
  • Chaotické ovládání palubních funkcí
  • Krátká přední sedadla

Motor vznětový přeplňovaný čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1597 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 88 kW při 4000 ot./min.
Točivý moment 300 N.m při 2000 ot./min
Pohon předních kol
Šestistupňová manuální převodovka
Nejvyšší rychlost 182 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s
Emise CO2 119 g/km
Spotřeba město/mimo město 4,8/4,3 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 k
Rozvor náprav 2630 mm
Délka x šířka x výška 4570 x 1820 x 1685 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1611/564 kg
Objem palivové nádrže/ dojezd (l/km) 58/1234
Pneu 225/60 R 18
Objem kufru 589/1669 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie, 5 let na výfukový systém, 10 let proti korozi podvozku
Cena testovaného vozu 813 800 Kč (navíc HDD navigace a videovstup 50 000 Kč, metalická barva 13 900 Kč)
Základní cena 749 900 Kč

Autoři: Jiří Baborský, Zbyšek Pechr, Svět motorů

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod. Kadeřábek byl jen na lavičce

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod.…

Fotbalisté Dortmundu zvítězili v Hamburku 3:0, ani v pátém kole německé lize neprohráli a neinkasovali a vrátili…

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter poprvé ztratil body

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter…

Fotbalisté Interu Milán remizovali v Boloni 1:1 a v pátém kole italské ligy poprvé ztratili body. Ani na lavičce…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…