Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

 
 

Před deseti lety začínala na českém trhu éra aut pro volný čas. Jedním z hlavních představitelů této moderní kategorie byla Honda CR-V. Co nabízí dnes?

Když se vyslovilo jméno japonské automobilky Honda v polovině devadesátých let, jen málokdo si vybavil něco jiného než sportovní kupé, dostupné hatchbacky s vysokými výkony nebo rychlé motocykly. Jenže boom SUV v zámoří byl v plném rozkvětu, a tak ani Honda nechtěla přijít o svůj díl koláče. Model CR-V (Compact Recreational Vehicle, Comfort Runabout Vehicle) Japonci postavili na bázi Civiku, takže měl být doma více na silnici než v terénu. Pro Ameriku roku 1996 ideální auto. Nezávislé zavěšení všech kol, dvoulitrový motor (94 kW) a čtyřstupňová automatická převodovka byly standardem, který znamenal za mořem úspěch. V roce 1997 se CR-V dostalo také do Evropy. V nabídce se objevila nezbytná ručně řazená převodovka a dealeři Hondy si i přes vyšší ceny nemohli na nezájem zákazníků stěžovat.

obrázek [555 x 317]
 

Velkým trumfem Hondy CR-V byl prostorný interiér. Zatímco na trhu etablovaná Toyota RAV4 byla zdatnější v terénu (díky robustněji stavěnému hnacímu ústrojí), Honda kralovala na silnici, ale také v praktických měřítkách. Karoserie s délkou 4,52 m měla rozvor 2,62 m, a tak uvnitř bylo překvapivě mnoho místa na předních i na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je velmi plochý, má základní využitelný objem jen 375 l a vysoko umístěnou podlahu. Přístup k němu je skrze do strany otevíranou záď (panty na pravé straně), okno se ale vyklápí vzhůru.

Terénní vzhled CR-V dodává rezervní kolo uchycené na zádi, ale také bohatě plastem obložená karoserie. Pokud předchozí majitel zůstal u originálního rozměru pneumatik (205/75 R15), není třeba se obávat nepohodlí při jízdě. Podvozek s lichoběžníkovými nápravami vpředu i vzadu by odvedl dobrou práci i v nejednom sportovně zaměřeném sedanu, takže v Hondě CR-V s většími zdvihy kol pracuje i na našich silnicích více než spolehlivě.

obrázek [300 x 400] Terénní schopnosti CR-V jsou omezené. Toto „zvýšené kombi s pohonem všech kol“ má světlou výšku 20 cm, ale karoserie je do terénu příliš dlouhá. Motor i výfuk nemají žádné kryty, které by je chránily před mechanickým poškozením, takže těžší terén Hondu obvykle zespodu nesmazatelně poznamená. Řešení distribuce hnací síly je kompromisem, který zohledňoval důležitost dobrých jízdních vlastností na silnici. Pohon zadní nápravy se tudíž zapojuje až po prokluzu předních kol. Pomoc s rozjezdem na kluzkém povrchu je tedy k dispozici, na hrátky ve sněhu nebo využití pohonu všech kol na silnici raději hned zapomeňte. Jestliže byla vaše vyhlédnutá verze nasazována častěji v terénu, je možné, že díky absenci redukce i uzávěrky diferenciálu byla při zvládání terénních překážek v permanenci spojka častěji než je zdrávo. Problém naopak nebývá ani u hodně jetých exemplářů s automatickou, i když jen čtyřstupňovou, převodovkou. Jednou z mála závad, které se na Hondě CR-V projevují je opotřebení (vniknutí vlhkosti) elektrohydraulické mezinápravové spojky, které se projevuje pískáním. Jednoduchý poslechový test na kroužením malého oblouku na parkovišti by tento neduh měl prověřit.

První generace Hondy CR-V neuměla nabídnout v Evropě tolik očekávaný turbodiesel a tak byli zájemci odkázáni na šestnáctiventilové motory 2,0 l. A ty Honda umí. 94 kW u prvních vozů nebylo na 1,5 tuny těžký automobil příliš, a tak došlo v roce 1999 k modernizaci agregátu (nová sací a výfuková potrubí, nová řídicí jednotka), která přinesla vyšší výkon (108 kW) a nižší spotřebu. Zatímco s prvním motorem nebylo snadné jezdit za méně než 10 l/100 km, výkonnější motor zvládal jízdu svižněji a asi o litr úsporněji. Spolu s novým motorem se Honda CR-V dočkala nových předních sedadel, inovované masky, nových nárazníků a světlometů s čirými krycími skly.

obrázek [555 x 332]
 

Ke konstrukčním slabinám vozu lze, vedle malého zavazadlového prostoru, počítat také nízkou povolenou hmotnost přívěsu (1200-1500 kg dle provedení) a omezenou užitečnou hmotnost. Prostorná kabina pojme 5 cestujících, ale nudná šeď a množství laciných plastů vás bude neustále obklopovat, stejně jako vyšší hluk při delších cestách na dálnicích. K dobrým stránkám, které možná nejsou na první pohled zřejmé, patří dobrý výhled z vozu, díky bohatému prosklení karoserie a vyšší pozici řidiče za volantem.

obrázek [555 x 352]
 

I když se Honda CR-V díky malému počtu provozovaných exemplářů obvykle neobjevuje v tradičních statistikách spolehlivosti, je jejími majiteli považována za velmi spolehlivý automobil. Výjimkou nejsou případy, kdy automobil ujede 200 tisíc kilometrů jen s pravidelnou údržbou, bez zásadních neplánovaných servisních zásahů. Koroze karoserie je této Hondě cizí, výfuk budete vyměňovat asi každých 5 let. Výjimečné jsou případy, kdy automobil odmítl nastartovat díky zarputilosti imobilizéru nebo vybití akumulátoru.

Nové Hondy CR-V se prodávaly v roce 2001 za 759 až 909 tisíc korun. Výbava zahrnovala mj. ABS, 2 airbagy nebo klimatizaci. Dnes pořídíte nemladší vozy první generace za 220 až 250 tisíc korun.

Máte jinou zkušenost? Vlastníte Hondu CR-V? Ostatní čtenáři uvítají vaši recenzi v sekci http://moje.auto.cz.

Další informace najdete také na odkazech:

Přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • prostorný interiér
  • bohatá výbava
  • solidní konstrukce

Nedostatky

  • absence turbodieselu v nabídce
  • malý zavazadlový prostor
  • omezená využitelnost jako tažného vozidla
  • nízká užitečná hmotnost
  • nudný interiér (šedé plasty, šedé čalounění sedadel)

Nejčastější závady

  • průnik vlhkosti do mezinápravový spojky
  • závady elektriky a elektroniky (imobilizér, akumulátor)
Spolupracujeme s TipCars.com
Zrušte část novely stavebního zákona, žádají senátoři Ústavní soud Zrušte část novely stavebního zákona, žádají senátoři Ústavní soud

Skupina sedmnácti senátorů navrhla Ústavnímu soudu, aby…

Doprava dostane na stavbu silnic a železnic o 1,5 miliardy korun méně Doprava dostane na stavbu silnic a železnic o 1,5 miliardy korun méně

Ministerstvo financí navrhlo snížit resortu dopravy…

Ropným gigantům se začíná znovu dařit a utrácí Ropným gigantům se začíná znovu dařit a utrácí

Francouzský Total kupuje divizi ropy a plynu od dánské…

Na sociálních sítích se příští rok protočí pětina internetové reklamy Na sociálních sítích se příští rok protočí pětina internetové reklamy

Podíl reklamy na sociálních sítích na celkové internetové…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

 



 
Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje

Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje

Dnes 15:47

Po téměř ročním odmlčení nám Ken Block opět ukáže, co všechno za volantem auta zvládne. A znovu je to skvělá show!




Blesk.cz

Chameleon Erbová: Shodila lví hřívu a nasadila helmu!

Chameleon Erbová: Shodila lví hřívu a nasadila helmu!

Modelka Vlaďka Erbová (36) mění účesy častěji než chameleon barvu. Svou image vždy stavěla na ultra krátkém…

Horor ve španělské nemocnici: Porodila císařem a pak... Výtah jí usekl hlavu!

Horor ve španělské nemocnici: Porodila císařem a…

Horor ve španělské porodnici! Trojnásobnou matku Rocío Cortés Núez (†26) doslova rozpůlil výtah vedví, když ji…

 

iSport.cz

Bojovník Štěpánek: Jsem zdráv, ale letos končím. Chystám se na novou sezonu

Bojovník Štěpánek: Jsem zdráv, ale letos končím.…

 Tenista Radek Štěpánek už se letos na turnajích neobjeví. Podobně jako před rokem ukončil sezonu předčasně.…

Nečekaný trik! Jak rozhodil soupeř hráče Watfordu a naštval Anglii?

Nečekaný trik! Jak rozhodil soupeř hráče Watfordu a…

Soupeři sebral míč a možná tím zabránil gólu. Přesto se na záložníka Bournemouthu Harryho Artera snesla bouře…

 

Reflex.cz

Proslavil jej doktor Štrosmajer, feldkurát Katz či padouch Hogo Fogo. Před 95 lety se narodil herec Miloš Kopecký

Proslavil jej doktor Štrosmajer, feldkurát Katz či…

Už od svého dětství se Miloš Kopecký poněkud odlišoval od svých vrstevníků. Nenáviděl školu, neuměl se prát a…

Trapas webu Trumpova exporadce: Fotbalovou hvězdu zaměnil s pašeráky uprchlíků

Trapas webu Trumpova exporadce: Fotbalovou hvězdu…

Americký server Breitbart.com si před pár dny uřízl pořádnou ostudu. Stránka, kterou vede dnes již bývalý…