Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

 
 

Před deseti lety začínala na českém trhu éra aut pro volný čas. Jedním z hlavních představitelů této moderní kategorie byla Honda CR-V. Co nabízí dnes?

Když se vyslovilo jméno japonské automobilky Honda v polovině devadesátých let, jen málokdo si vybavil něco jiného než sportovní kupé, dostupné hatchbacky s vysokými výkony nebo rychlé motocykly. Jenže boom SUV v zámoří byl v plném rozkvětu, a tak ani Honda nechtěla přijít o svůj díl koláče. Model CR-V (Compact Recreational Vehicle, Comfort Runabout Vehicle) Japonci postavili na bázi Civiku, takže měl být doma více na silnici než v terénu. Pro Ameriku roku 1996 ideální auto. Nezávislé zavěšení všech kol, dvoulitrový motor (94 kW) a čtyřstupňová automatická převodovka byly standardem, který znamenal za mořem úspěch. V roce 1997 se CR-V dostalo také do Evropy. V nabídce se objevila nezbytná ručně řazená převodovka a dealeři Hondy si i přes vyšší ceny nemohli na nezájem zákazníků stěžovat.

obrázek [555 x 317]
 

Velkým trumfem Hondy CR-V byl prostorný interiér. Zatímco na trhu etablovaná Toyota RAV4 byla zdatnější v terénu (díky robustněji stavěnému hnacímu ústrojí), Honda kralovala na silnici, ale také v praktických měřítkách. Karoserie s délkou 4,52 m měla rozvor 2,62 m, a tak uvnitř bylo překvapivě mnoho místa na předních i na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je velmi plochý, má základní využitelný objem jen 375 l a vysoko umístěnou podlahu. Přístup k němu je skrze do strany otevíranou záď (panty na pravé straně), okno se ale vyklápí vzhůru.

Terénní vzhled CR-V dodává rezervní kolo uchycené na zádi, ale také bohatě plastem obložená karoserie. Pokud předchozí majitel zůstal u originálního rozměru pneumatik (205/75 R15), není třeba se obávat nepohodlí při jízdě. Podvozek s lichoběžníkovými nápravami vpředu i vzadu by odvedl dobrou práci i v nejednom sportovně zaměřeném sedanu, takže v Hondě CR-V s většími zdvihy kol pracuje i na našich silnicích více než spolehlivě.

obrázek [300 x 400] Terénní schopnosti CR-V jsou omezené. Toto „zvýšené kombi s pohonem všech kol“ má světlou výšku 20 cm, ale karoserie je do terénu příliš dlouhá. Motor i výfuk nemají žádné kryty, které by je chránily před mechanickým poškozením, takže těžší terén Hondu obvykle zespodu nesmazatelně poznamená. Řešení distribuce hnací síly je kompromisem, který zohledňoval důležitost dobrých jízdních vlastností na silnici. Pohon zadní nápravy se tudíž zapojuje až po prokluzu předních kol. Pomoc s rozjezdem na kluzkém povrchu je tedy k dispozici, na hrátky ve sněhu nebo využití pohonu všech kol na silnici raději hned zapomeňte. Jestliže byla vaše vyhlédnutá verze nasazována častěji v terénu, je možné, že díky absenci redukce i uzávěrky diferenciálu byla při zvládání terénních překážek v permanenci spojka častěji než je zdrávo. Problém naopak nebývá ani u hodně jetých exemplářů s automatickou, i když jen čtyřstupňovou, převodovkou. Jednou z mála závad, které se na Hondě CR-V projevují je opotřebení (vniknutí vlhkosti) elektrohydraulické mezinápravové spojky, které se projevuje pískáním. Jednoduchý poslechový test na kroužením malého oblouku na parkovišti by tento neduh měl prověřit.

První generace Hondy CR-V neuměla nabídnout v Evropě tolik očekávaný turbodiesel a tak byli zájemci odkázáni na šestnáctiventilové motory 2,0 l. A ty Honda umí. 94 kW u prvních vozů nebylo na 1,5 tuny těžký automobil příliš, a tak došlo v roce 1999 k modernizaci agregátu (nová sací a výfuková potrubí, nová řídicí jednotka), která přinesla vyšší výkon (108 kW) a nižší spotřebu. Zatímco s prvním motorem nebylo snadné jezdit za méně než 10 l/100 km, výkonnější motor zvládal jízdu svižněji a asi o litr úsporněji. Spolu s novým motorem se Honda CR-V dočkala nových předních sedadel, inovované masky, nových nárazníků a světlometů s čirými krycími skly.

obrázek [555 x 332]
 

Ke konstrukčním slabinám vozu lze, vedle malého zavazadlového prostoru, počítat také nízkou povolenou hmotnost přívěsu (1200-1500 kg dle provedení) a omezenou užitečnou hmotnost. Prostorná kabina pojme 5 cestujících, ale nudná šeď a množství laciných plastů vás bude neustále obklopovat, stejně jako vyšší hluk při delších cestách na dálnicích. K dobrým stránkám, které možná nejsou na první pohled zřejmé, patří dobrý výhled z vozu, díky bohatému prosklení karoserie a vyšší pozici řidiče za volantem.

obrázek [555 x 352]
 

I když se Honda CR-V díky malému počtu provozovaných exemplářů obvykle neobjevuje v tradičních statistikách spolehlivosti, je jejími majiteli považována za velmi spolehlivý automobil. Výjimkou nejsou případy, kdy automobil ujede 200 tisíc kilometrů jen s pravidelnou údržbou, bez zásadních neplánovaných servisních zásahů. Koroze karoserie je této Hondě cizí, výfuk budete vyměňovat asi každých 5 let. Výjimečné jsou případy, kdy automobil odmítl nastartovat díky zarputilosti imobilizéru nebo vybití akumulátoru.

Nové Hondy CR-V se prodávaly v roce 2001 za 759 až 909 tisíc korun. Výbava zahrnovala mj. ABS, 2 airbagy nebo klimatizaci. Dnes pořídíte nemladší vozy první generace za 220 až 250 tisíc korun.

Máte jinou zkušenost? Vlastníte Hondu CR-V? Ostatní čtenáři uvítají vaši recenzi v sekci http://moje.auto.cz.

Další informace najdete také na odkazech:

Přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • prostorný interiér
  • bohatá výbava
  • solidní konstrukce

Nedostatky

  • absence turbodieselu v nabídce
  • malý zavazadlový prostor
  • omezená využitelnost jako tažného vozidla
  • nízká užitečná hmotnost
  • nudný interiér (šedé plasty, šedé čalounění sedadel)

Nejčastější závady

  • průnik vlhkosti do mezinápravový spojky
  • závady elektriky a elektroniky (imobilizér, akumulátor)
Spolupracujeme s TipCars.com
Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo

Americká společnost General Motors se přidává k dalším…

Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 



Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě

Na silničkách v okolí španělské Sevilly jsme si dali…

Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA! Honda CR-V Hybrid je novým pohonem pro japonské SUV: Zapomeňte na IMA!

Dosavadní nabídku motorů doplní v páté generaci CR-V…

 



 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému herci Bruno Ganzovi bylo 77 let

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému…

Ve věku 77 let zemřel v Curychu švýcarský filmový a divadelní herec Bruno Ganz, informovala dnes agentura DPA s…

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

 

iSport.cz

Holdnerová vede na MS slalom po 1. kole, Shiffrinová je třetí

Holdnerová vede na MS slalom po 1. kole, Shiffrinová…

Švýcarská lyžařka Wendy Holdenerová je po prvním kole v čele slalomu na mistrovství světa v Aare. Suverénka…

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil Izrael, vzpomněl si i na Spartu

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil…

Ve své kariéře už prošel záložník Kamil Vacek (31) mnoha kluby. Hrál v Česku, Německu, Itálii, Polsku, Dánsku,…

 

Reflex.cz

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o bezpečnosti práce

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o…

Překotná industrializace Sovětského svazu tu a tam drhla. Dělníky bylo proto zapotřebí dostatečně expresivně…

Buď taky subík a neboj se BDSM! Takové je poselství komiksu Sunstone

Buď taky subík a neboj se BDSM! Takové je poselství…

Hlavní protagonistky komiksu Sunstone jsou krásné lesbičky, které se odvazují tak, že se svážou. Autor Stjepan…