Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

 
 

Před deseti lety začínala na českém trhu éra aut pro volný čas. Jedním z hlavních představitelů této moderní kategorie byla Honda CR-V. Co nabízí dnes?

Když se vyslovilo jméno japonské automobilky Honda v polovině devadesátých let, jen málokdo si vybavil něco jiného než sportovní kupé, dostupné hatchbacky s vysokými výkony nebo rychlé motocykly. Jenže boom SUV v zámoří byl v plném rozkvětu, a tak ani Honda nechtěla přijít o svůj díl koláče. Model CR-V (Compact Recreational Vehicle, Comfort Runabout Vehicle) Japonci postavili na bázi Civiku, takže měl být doma více na silnici než v terénu. Pro Ameriku roku 1996 ideální auto. Nezávislé zavěšení všech kol, dvoulitrový motor (94 kW) a čtyřstupňová automatická převodovka byly standardem, který znamenal za mořem úspěch. V roce 1997 se CR-V dostalo také do Evropy. V nabídce se objevila nezbytná ručně řazená převodovka a dealeři Hondy si i přes vyšší ceny nemohli na nezájem zákazníků stěžovat.

obrázek [555 x 317]
 

Velkým trumfem Hondy CR-V byl prostorný interiér. Zatímco na trhu etablovaná Toyota RAV4 byla zdatnější v terénu (díky robustněji stavěnému hnacímu ústrojí), Honda kralovala na silnici, ale také v praktických měřítkách. Karoserie s délkou 4,52 m měla rozvor 2,62 m, a tak uvnitř bylo překvapivě mnoho místa na předních i na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je velmi plochý, má základní využitelný objem jen 375 l a vysoko umístěnou podlahu. Přístup k němu je skrze do strany otevíranou záď (panty na pravé straně), okno se ale vyklápí vzhůru.

Terénní vzhled CR-V dodává rezervní kolo uchycené na zádi, ale také bohatě plastem obložená karoserie. Pokud předchozí majitel zůstal u originálního rozměru pneumatik (205/75 R15), není třeba se obávat nepohodlí při jízdě. Podvozek s lichoběžníkovými nápravami vpředu i vzadu by odvedl dobrou práci i v nejednom sportovně zaměřeném sedanu, takže v Hondě CR-V s většími zdvihy kol pracuje i na našich silnicích více než spolehlivě.

obrázek [300 x 400] Terénní schopnosti CR-V jsou omezené. Toto „zvýšené kombi s pohonem všech kol“ má světlou výšku 20 cm, ale karoserie je do terénu příliš dlouhá. Motor i výfuk nemají žádné kryty, které by je chránily před mechanickým poškozením, takže těžší terén Hondu obvykle zespodu nesmazatelně poznamená. Řešení distribuce hnací síly je kompromisem, který zohledňoval důležitost dobrých jízdních vlastností na silnici. Pohon zadní nápravy se tudíž zapojuje až po prokluzu předních kol. Pomoc s rozjezdem na kluzkém povrchu je tedy k dispozici, na hrátky ve sněhu nebo využití pohonu všech kol na silnici raději hned zapomeňte. Jestliže byla vaše vyhlédnutá verze nasazována častěji v terénu, je možné, že díky absenci redukce i uzávěrky diferenciálu byla při zvládání terénních překážek v permanenci spojka častěji než je zdrávo. Problém naopak nebývá ani u hodně jetých exemplářů s automatickou, i když jen čtyřstupňovou, převodovkou. Jednou z mála závad, které se na Hondě CR-V projevují je opotřebení (vniknutí vlhkosti) elektrohydraulické mezinápravové spojky, které se projevuje pískáním. Jednoduchý poslechový test na kroužením malého oblouku na parkovišti by tento neduh měl prověřit.

První generace Hondy CR-V neuměla nabídnout v Evropě tolik očekávaný turbodiesel a tak byli zájemci odkázáni na šestnáctiventilové motory 2,0 l. A ty Honda umí. 94 kW u prvních vozů nebylo na 1,5 tuny těžký automobil příliš, a tak došlo v roce 1999 k modernizaci agregátu (nová sací a výfuková potrubí, nová řídicí jednotka), která přinesla vyšší výkon (108 kW) a nižší spotřebu. Zatímco s prvním motorem nebylo snadné jezdit za méně než 10 l/100 km, výkonnější motor zvládal jízdu svižněji a asi o litr úsporněji. Spolu s novým motorem se Honda CR-V dočkala nových předních sedadel, inovované masky, nových nárazníků a světlometů s čirými krycími skly.

obrázek [555 x 332]
 

Ke konstrukčním slabinám vozu lze, vedle malého zavazadlového prostoru, počítat také nízkou povolenou hmotnost přívěsu (1200-1500 kg dle provedení) a omezenou užitečnou hmotnost. Prostorná kabina pojme 5 cestujících, ale nudná šeď a množství laciných plastů vás bude neustále obklopovat, stejně jako vyšší hluk při delších cestách na dálnicích. K dobrým stránkám, které možná nejsou na první pohled zřejmé, patří dobrý výhled z vozu, díky bohatému prosklení karoserie a vyšší pozici řidiče za volantem.

obrázek [555 x 352]
 

I když se Honda CR-V díky malému počtu provozovaných exemplářů obvykle neobjevuje v tradičních statistikách spolehlivosti, je jejími majiteli považována za velmi spolehlivý automobil. Výjimkou nejsou případy, kdy automobil ujede 200 tisíc kilometrů jen s pravidelnou údržbou, bez zásadních neplánovaných servisních zásahů. Koroze karoserie je této Hondě cizí, výfuk budete vyměňovat asi každých 5 let. Výjimečné jsou případy, kdy automobil odmítl nastartovat díky zarputilosti imobilizéru nebo vybití akumulátoru.

Nové Hondy CR-V se prodávaly v roce 2001 za 759 až 909 tisíc korun. Výbava zahrnovala mj. ABS, 2 airbagy nebo klimatizaci. Dnes pořídíte nemladší vozy první generace za 220 až 250 tisíc korun.

Máte jinou zkušenost? Vlastníte Hondu CR-V? Ostatní čtenáři uvítají vaši recenzi v sekci http://moje.auto.cz.

Další informace najdete také na odkazech:

Přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • prostorný interiér
  • bohatá výbava
  • solidní konstrukce

Nedostatky

  • absence turbodieselu v nabídce
  • malý zavazadlový prostor
  • omezená využitelnost jako tažného vozidla
  • nízká užitečná hmotnost
  • nudný interiér (šedé plasty, šedé čalounění sedadel)

Nejčastější závady

  • průnik vlhkosti do mezinápravový spojky
  • závady elektriky a elektroniky (imobilizér, akumulátor)
Spolupracujeme s TipCars.com
Firma miliardáře Krúpy už nechce od ČEZ sídliště v pražské Písnici Firma miliardáře Krúpy už nechce od ČEZ sídliště v pražské Písnici

Firma Kennial nekoupí více než 700 bytů na sídlišti v…

Philip Morris letos vtrhne do Čech s chytrou cigaretou, cílí na miliardové tržby Philip Morris letos vtrhne do Čech s chytrou cigaretou, cílí na miliardové tržby

Tabákový gigant Philip Morris chystá ve druhém pololetí…

Pojišťovnám se v prvním čtvrtletí dařilo, vybraly více na pojistném Pojišťovnám se v prvním čtvrtletí dařilo, vybraly více na pojistném

Český pojistný trh v letošním 1. čtvrtletí mírně zrychlil…

Ekonomika USA výrazně zpomalila růst, spotřebitelé málo utráceli Ekonomika USA výrazně zpomalila růst, spotřebitelé málo utráceli

Americká ekonomika zpomalila v prvním čtvrtletí růst na…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu

Policie v Estonsku se rozhodla netradičně ukončit…

 




Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

 



 
Proč se nová Škoda jmenuje Karoq? Tohle byste nevymysleli!

Proč se nová Škoda jmenuje Karoq? Tohle byste nevymysleli!

Dnes 13:51

Jméno Karoq souvisí se sjednocením systému názvů SUV značky Škoda. Nevzniklo úplnou náhodou, jeho historie nás přivádí až k původním obyvatelům Aljašky.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?! Před 8 lety ale byla vdaná

Táňa Vilhelmová přiznala vztah s filmovým Kajínkem?!…

Herečka Tatiana Vilhelmová (38) je už víc než čtyři roky šťastná po boku Vojty Dyka (38). Netají se tím, že své…

 

iSport.cz

Šarapovová ve Stuttgartu válí. Po návratu neztratila set a je v semifinále

Šarapovová ve Stuttgartu válí. Po návratu neztratila…

Na prvním turnaji po trestu za doping si bývalá světová jednička Maria Šarapovová zahraje minimálně semifinále.…

Jágrův učeň, střelec Laine i zkušení lídři. Tyhle hvězdy na MS neuvidíte!

Jágrův učeň, střelec Laine i zkušení lídři. Tyhle…

Výběrové zboží. Elita. Ti, co v NHL rozhodují zápasy či dělají rozdíly ve vypjatých duelech. Jenže na hokejovém…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…