Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

Honda CR-V (1997 - 2002) - popularizátor volného času

 
 

Před deseti lety začínala na českém trhu éra aut pro volný čas. Jedním z hlavních představitelů této moderní kategorie byla Honda CR-V. Co nabízí dnes?

Když se vyslovilo jméno japonské automobilky Honda v polovině devadesátých let, jen málokdo si vybavil něco jiného než sportovní kupé, dostupné hatchbacky s vysokými výkony nebo rychlé motocykly. Jenže boom SUV v zámoří byl v plném rozkvětu, a tak ani Honda nechtěla přijít o svůj díl koláče. Model CR-V (Compact Recreational Vehicle, Comfort Runabout Vehicle) Japonci postavili na bázi Civiku, takže měl být doma více na silnici než v terénu. Pro Ameriku roku 1996 ideální auto. Nezávislé zavěšení všech kol, dvoulitrový motor (94 kW) a čtyřstupňová automatická převodovka byly standardem, který znamenal za mořem úspěch. V roce 1997 se CR-V dostalo také do Evropy. V nabídce se objevila nezbytná ručně řazená převodovka a dealeři Hondy si i přes vyšší ceny nemohli na nezájem zákazníků stěžovat.

obrázek [555 x 317]
 

Velkým trumfem Hondy CR-V byl prostorný interiér. Zatímco na trhu etablovaná Toyota RAV4 byla zdatnější v terénu (díky robustněji stavěnému hnacímu ústrojí), Honda kralovala na silnici, ale také v praktických měřítkách. Karoserie s délkou 4,52 m měla rozvor 2,62 m, a tak uvnitř bylo překvapivě mnoho místa na předních i na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je velmi plochý, má základní využitelný objem jen 375 l a vysoko umístěnou podlahu. Přístup k němu je skrze do strany otevíranou záď (panty na pravé straně), okno se ale vyklápí vzhůru.

Terénní vzhled CR-V dodává rezervní kolo uchycené na zádi, ale také bohatě plastem obložená karoserie. Pokud předchozí majitel zůstal u originálního rozměru pneumatik (205/75 R15), není třeba se obávat nepohodlí při jízdě. Podvozek s lichoběžníkovými nápravami vpředu i vzadu by odvedl dobrou práci i v nejednom sportovně zaměřeném sedanu, takže v Hondě CR-V s většími zdvihy kol pracuje i na našich silnicích více než spolehlivě.

obrázek [300 x 400] Terénní schopnosti CR-V jsou omezené. Toto „zvýšené kombi s pohonem všech kol“ má světlou výšku 20 cm, ale karoserie je do terénu příliš dlouhá. Motor i výfuk nemají žádné kryty, které by je chránily před mechanickým poškozením, takže těžší terén Hondu obvykle zespodu nesmazatelně poznamená. Řešení distribuce hnací síly je kompromisem, který zohledňoval důležitost dobrých jízdních vlastností na silnici. Pohon zadní nápravy se tudíž zapojuje až po prokluzu předních kol. Pomoc s rozjezdem na kluzkém povrchu je tedy k dispozici, na hrátky ve sněhu nebo využití pohonu všech kol na silnici raději hned zapomeňte. Jestliže byla vaše vyhlédnutá verze nasazována častěji v terénu, je možné, že díky absenci redukce i uzávěrky diferenciálu byla při zvládání terénních překážek v permanenci spojka častěji než je zdrávo. Problém naopak nebývá ani u hodně jetých exemplářů s automatickou, i když jen čtyřstupňovou, převodovkou. Jednou z mála závad, které se na Hondě CR-V projevují je opotřebení (vniknutí vlhkosti) elektrohydraulické mezinápravové spojky, které se projevuje pískáním. Jednoduchý poslechový test na kroužením malého oblouku na parkovišti by tento neduh měl prověřit.

První generace Hondy CR-V neuměla nabídnout v Evropě tolik očekávaný turbodiesel a tak byli zájemci odkázáni na šestnáctiventilové motory 2,0 l. A ty Honda umí. 94 kW u prvních vozů nebylo na 1,5 tuny těžký automobil příliš, a tak došlo v roce 1999 k modernizaci agregátu (nová sací a výfuková potrubí, nová řídicí jednotka), která přinesla vyšší výkon (108 kW) a nižší spotřebu. Zatímco s prvním motorem nebylo snadné jezdit za méně než 10 l/100 km, výkonnější motor zvládal jízdu svižněji a asi o litr úsporněji. Spolu s novým motorem se Honda CR-V dočkala nových předních sedadel, inovované masky, nových nárazníků a světlometů s čirými krycími skly.

obrázek [555 x 332]
 

Ke konstrukčním slabinám vozu lze, vedle malého zavazadlového prostoru, počítat také nízkou povolenou hmotnost přívěsu (1200-1500 kg dle provedení) a omezenou užitečnou hmotnost. Prostorná kabina pojme 5 cestujících, ale nudná šeď a množství laciných plastů vás bude neustále obklopovat, stejně jako vyšší hluk při delších cestách na dálnicích. K dobrým stránkám, které možná nejsou na první pohled zřejmé, patří dobrý výhled z vozu, díky bohatému prosklení karoserie a vyšší pozici řidiče za volantem.

obrázek [555 x 352]
 

I když se Honda CR-V díky malému počtu provozovaných exemplářů obvykle neobjevuje v tradičních statistikách spolehlivosti, je jejími majiteli považována za velmi spolehlivý automobil. Výjimkou nejsou případy, kdy automobil ujede 200 tisíc kilometrů jen s pravidelnou údržbou, bez zásadních neplánovaných servisních zásahů. Koroze karoserie je této Hondě cizí, výfuk budete vyměňovat asi každých 5 let. Výjimečné jsou případy, kdy automobil odmítl nastartovat díky zarputilosti imobilizéru nebo vybití akumulátoru.

Nové Hondy CR-V se prodávaly v roce 2001 za 759 až 909 tisíc korun. Výbava zahrnovala mj. ABS, 2 airbagy nebo klimatizaci. Dnes pořídíte nemladší vozy první generace za 220 až 250 tisíc korun.

Máte jinou zkušenost? Vlastníte Hondu CR-V? Ostatní čtenáři uvítají vaši recenzi v sekci http://moje.auto.cz.

Další informace najdete také na odkazech:

Přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • prostorný interiér
  • bohatá výbava
  • solidní konstrukce

Nedostatky

  • absence turbodieselu v nabídce
  • malý zavazadlový prostor
  • omezená využitelnost jako tažného vozidla
  • nízká užitečná hmotnost
  • nudný interiér (šedé plasty, šedé čalounění sedadel)

Nejčastější závady

  • průnik vlhkosti do mezinápravový spojky
  • závady elektriky a elektroniky (imobilizér, akumulátor)
Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 

Štítky Honda

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 




Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

 



 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat jinak, aby neumírali nevinní?

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat…

Slovenští politici a policisté diskutují o tom, jak při policejních akcích bezpečně zastavovat auta. Debatu…

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

 

iSport.cz

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku. Chtějí trest pro Hapala

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku.…

Trenér italské fotbalové reprezentace do jednadvaceti let Luigi Di Biagio požaduje pro kouče slovenského týmu…

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s kapitánem Zenitu Petrohrad

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s…

V Praze je v posledních desítkách hodin veselo. Sparta má před oficiálním oznámením příchodů Tala Ben Haima a…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…