Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda CR-V: Čtvrtá generace oficiálně

Honda sice vystavila nedávno první fotografie na japonském firemním webu, oficiálně se čtvrté vydání jejího malého SUV představuje na americké půdě v Los Angeles.
Zpět na článek
18. 11. 2011 10:15
18. 11. 2011 10:37
18. 11. 2011 10:50
18. 11. 2011 10:57
18. 11. 2011 11:16
18. 11. 2011 12:07
18. 11. 2011 15:05
19. 11. 2011 15:40
19. 11. 2011 16:19
19. 11. 2011 23:55
20. 11. 2011 08:11
19. 11. 2011 19:45
20. 11. 2011 08:23
20. 11. 2011 08:53
20. 11. 2011 20:57
18. 11. 2011 11:33
18. 11. 2011 11:55
18. 11. 2011 12:08
18. 11. 2011 12:19
18. 11. 2011 12:30
18. 11. 2011 12:43
18. 11. 2011 12:37
18. 11. 2011 13:30
18. 11. 2011 11:55
18. 11. 2011 12:10
18. 11. 2011 12:50
18. 11. 2011 10:49
18. 11. 2011 10:57
18. 11. 2011 10:50
18. 11. 2011 17:24
18. 11. 2011 20:35
Avatar - kari.laz
18. 11. 2011 10:15
-
Žádná hitparáda to teda není. Poměrně podivné auto.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - iudex
18. 11. 2011 10:37
Re: -
Predbežne zdieľam Tvoj skepticizmus. Toto je typicky americký dizajn, robený podľa vkusu Američanov. Nie je vylúčené, že európska verzia bude dosť odlišná, reálnejšie ale budú len drobné zmeny, ktoré zrejme charakter auta moc nezmenia. A to v Európe nikdy moc nenašlo odozvu; obdobný prístup mal Chevrolet Captiva a jeho preznačkovaná sestra Opel Antara, ktoré sú tiež primárne vyvíjané pre Ameriku a v EU si moc popularity neužívajú.
18. 11. 2011 10:50
Re: -
Pro jaký trh byla Captiva primárně určena je sporné. Vždycky se uvádělo, že pro domácí korejský trh, Evropu, Austrálii a zejména také Rusko. Do Ameriky se Antara dostala až jako Saturn Vue, aby se to nepletlo s domácím Chevroletem. Nicméně nástupce Captivy už bude společný produkt pro USA a Evropu.
Avatar - King
18. 11. 2011 10:57
Re: -
Zajímavé. ;-) Tohle jsem slyšel pokaždé, když CR-V přišlo a pokaždé se v Evropě zařadilo mezi nejúspěšnější SUV. :-)

Oproti 3G je určitě méně kontroverzní a spoléhá se spíš na větší líbivost, současně ale zůstává stále dostatečně výstřední, což oceňuji.
Avatar - iudex
18. 11. 2011 11:16
Re: -
Nie som nijaký odborník na Hondu, ale tento dizajn je poplatný americkým Hondám-Acurám. Doterajšie CR-V na tom boli trochu inak; v dobe príchodu prvej CR-V mohla konkurentov spočítať na jednej ruke, dnes je to úplne iné, menších a stredných SUV je ako maku. A môj odhad je, že takýto americký dizajn v EU moc nebude obľúbený. BTW ani terajšia CR-V nie je žiadnym lídrom; len námatkovo pri pohľade na náš trh vidím, že je nielen za takými silnými hráčmi, ako Sportage, ix35, Yeti či Tiguan, ale aj za svojimi japonskými kolegami RAV-4 či ASX. A moja prognóza je, že s takýmto dizajnom to nová generácia nezlepší.
Avatar - King
18. 11. 2011 12:07
Re: -
Jistě že se trh SUV nasytil, ne-li dokonce přesytil. Ale stávající situace CR-V na trhu není tak špatná, jak ji předkládáš. Jednak je CR-V ve svém pátém roce a druhak musíš brát v potaz, že většina konkurence je jednak levnější, ale především menší.

Segment kompaktních SUV se nám rozměrově hrozně roztáhl. Pokud máš na jednom konci Outlandera a CR-V a na druhém Kugu Yeti nebo ASX, pak už to pomalu přestává být konkurence. CR-V není o mnoho větší než Tiguan &spol, ale prostornost kabiny a kufru z něj dělá úplně jiné auto v jiné cenové hladině. A zatímco CR-V si opravdu umím představit jako rodinné, v případě většiny ostatních SUV si tím vůbec nejsem jistý.

Mimochodem k té prodejnosti - hledím do české statistiky 1-10/11 [odkaz] a vidím CR-V na osmé příčce. Když pominu, že jsou před ní právě všechna ta malá kompaktní SUV/Yeti, Tiguan, ix35, Sportage, ASX, je tam i ještě menší Qashqai a Duster. Ta RAVka je mimochodem 2 pozice za CR-V.

Podívej se, kde je srovnatelný xTrail, Outlander, 4007, C-Crosser, Forester...
18. 11. 2011 15:05
Re: -
Outlander je takový trošku placatý SUV, spíš kombík, ne ?
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2011 15:40
Re: -
Outlander v Evrope doplatil na nehezky facelift a na ukonceni pouzivani motoru TDI :no:

CR-V je stale zdaleka nejlepsi v modelove rade 2008. Tahle verze nema ani xenony, po slozeni zadnich sedadel nevznikne rovna plocha, mezinapravova spojka je stale jen viskozni a vuz ma dokonce oproti soucasne verzi snizenou (!) svetlou vysku. Designove zcela silena je zadni partie budky s bocnimi okny tvaru, ktery jako by designovali u firmy Ssang yong. Ani rozpacita prid a podivny interier celkovy dojem nevylepsil. A proc proboha neni pod kapotou diesel? Ze by snad Honda nezvladala americke emisni limity podobne jako VW u motoru TDI?

BTW: Kdyz nemam davat za vzor nadcasove modely VW, podivejte se na srovnatelny, ale mnohem lepe vyvedeny asijsky vzor [odkaz] Pokud si odmyslime silenou pristrojovou kaplicku (ale ne tak silenou, jako u Fordu), je hned videt, ze nove CR-Vecko je velice, velice nepovedene. :no:
Avatar - King
19. 11. 2011 16:19
Re: -
Perlivý příspěvek. >:D Když jsi úplně, ale úplně mimo, tak proč přispíváš?
:-O

1/ tohle je verze pro americký trh, proto není v nabídce diesel. To samé auto pro Evropu (podzim 2012) bude mít diesel i xenony.

2/ CR-V NIKDY nemělo pohon 4x4 viskózní spojkou

3/ U CR-V nikdy nešlo sklopit sedadla do roviny.

4/ Sorento je o třídu větší SUV a poměrně doře vypadá proto, že kopíruje design Acury.
Avatar - Ada je zase tady
19. 11. 2011 23:55
Re: -
Uplne mimo jses ty. :-!

Under tougher conditions, if the front wheel breaks traction, it will be spinning faster than the rear wheels. When that happens, the viscous clutch has a hydrualic circuit that engages the clutch plates to transfer drive to the rear wheels. On this new CR-V, the viscous clutch has been improved to transfer an extra 20% torque to the rear when the front wheel begins to slip under the same conditions. Max distribution of torque between front and rear wheels is still 50:50.
Avatar - King
20. 11. 2011 08:11
Re: -
Tahle citace dokazuje jen to, že je někdo anglicky mluvící stejně mimo jako ty. Zkus třeba [odkaz] :-!
Avatar - Ham.
19. 11. 2011 19:45
Re: -
Jaké jiné auto? O jaké prostornosti kabiny u CR-V mluvíš? CR-V je sice zvenku největší ale uvnitř už je to jinak, třeba tiguan má podélný prostor o 1 cm větší, na výšku je v něm o 10 čísel větší prostor etc. A co se týče ceny tak CRV je v kategorii láce, když se podívám do aktuálních konfigurátorů tak nejdražší crv nacpané vším co honda nabízí se nedostane přes 1,05 mega, tiguan přes 1,2 mega no problem.
Avatar - King
20. 11. 2011 08:23
Re: -
Nevím sice, kde jsi odměřil o 1 cm větší podélný prostor, ale budiž. Na výšku je v Tiguanu více místa, to je pravda. Ale ten je ti k čemu? Když si udělám pohodlí v CR-V, zůstává za mnou mnohem více místa než v Tiguanu. Také je v něm více místa na šířku a má o dost větší kufr. Ostatně přesvědč se sám [odkaz]
Avatar - Ham.
20. 11. 2011 08:53
Re: -
Já to neměřil, podívej se na testy auto.cz nebo desítky jiných portálů tam to máš odměřené. Když si uděláš pohodlí v tiguánu tak za tebou zůstane víc místa než v CRV, metr neokecáš.
Avatar - King
20. 11. 2011 20:57
Re: -
Je takový problém kliknout na odkaz?
18. 11. 2011 11:33
Re: -
Tu libivost vidis kde?

Podle mne jsou spatne uz vychozi proporce: Mala kola, zarazena do blatniku a do karoserie a k tomu obri hrb na zadi. Ocenuji, ze predni maska uz nevypada, jakoby na ni nekdo zapomnel namontovat nejaky kryci komponent - [odkaz] - ale spodni cast narazniku vypada jako opravdu moc ohrnuty "ret".
Celkove to pusobi, jakoby byli konstrukteri donuceni namackat vetsi karoserii na podvozek s malym rozvorem a uzkym rozchodem...
Avatar - King
18. 11. 2011 11:55
Re: -
Proč mám pocit, že programově NĚCO máš proti Hondě? ;-) Kola zapadlá do blatníků je japonská specialita obecně, dávají holt přednost aerodynamice před hrou na efekt. Navíc tady nemám pocit, že by to bylo až tak markantní. Malá kola - když jsem byl malý, taky se mi líbila velká. >:D Čím jsem starší, tím víc mi dochází, že menší a/přináší lepší jízdní komfort, b/lepší dynamiku, c/vyplázneš za pneumatiky méně peněz.

Ovšem v subjektivní rovině není co řešit - každému se líbí něco jiného a v tomto případě nelze argumentovat čistotou designu jako v případě Civicu, kdy ji může nevidět opravdu jen ignorant, tady holt platí, že se buď líbí nebo nelíbí. Také se mi více zamlouvá Sportage, ale na CR-V právě oceňuji tu chuť provokovat, ať už jde o pojetí masky chladiče nebo řešení bočního prosklení a zadní části vůbec.
18. 11. 2011 12:08
Re: -
Proti Honde nic nemam. Nicmene ani "pro" Hondu :-)

Prave ta mala kola mne prastila do oci hned ze startu. A pak ten hrb.

Mensi kola muzou znamenat BUD lepsi komfort (pokud na mensi disk obujes vetsi, balonovitejsi, pneumatiku) NEBO lepsi dynamiku (pokud zachovas profil pneu a obujes ji na mensi disk. Nicmene to neresim, pokud mas na nove auto, tak te tohle - vcetne ceny - asi nemusi trapit, gumy jsou samozrejme spotrebak...

Ja apriori neresim velka/mala kola obecne, ale pomer velikosti kol a jejich umisteni u teto konkretni Hondy - a to je, dle meho, nepovedene.
Avatar - King
18. 11. 2011 12:19
Re: -
Já už se lekl, jestli nejsi Dinarovo mladší brácha. >:D

To s těmi koly jsem nějak nepobral. Když máš stejnou velikost kola, tak např. 205/55 R16 bude mít jak lepší komfort než 205/50 R17, tak lepší dynamiku.Na tu 17tku působí větší setrvačné síly - dá více práce ji roztočit a více práce zpomalit.

Jinak ano, gumy jsou spotřebák, ale různě drahý a někdy i výrazně. Že se ti řešení kol nelíbí chápu, pokud nejsi na tenhle jpn (zlo)zvyk zvyklý. ;-)
18. 11. 2011 12:30
Re: -
Nejsem >:D

S temi koly bychom uz zabredli kdovikam. Ja jsem treba obul OZ Alegerita + P Zero Rosso 225/35 R18 a kazde kolo vazilo o vic jak 3 kg mene nez moje kola s P Zero Nero 215/40 R17. Pri prakticky stejnem celkovem prumeru. A to bylo na jizde okamzite poznat. Kola tak neodskakovala, rizeni slo lehceji a presneji a vubec bych si je tam nechal (byla to ale jen promo akce).
Pokud mas stejny celkovy prumer kola a taky sirku pneu, bude setrvacna sila +- stejna...

Skoncim tdy konstatovanim, ze na ten jpn (zlo)zvyk zvyklý nejsem.

Hele, jak to vypadalo na konceptu:

[odkaz]
Avatar - King
18. 11. 2011 12:43
Re: -
No vidíš, jak jde krásně poznat vliv kola. A pokud bys koupil alleggeritty (mmchdm jedna z nejhezčích kol současnosti) 17" poznal bys to ještě víc. ;-) Člověk by také měl znát hmotnost pneumatik a řídit se podle toho, někdy už jsou pneumatiky těžší než liťák/kovaňák, ale při srovnatelném obutí a ráfku je prostě menší průměr disku výhodou.

Koncept byl super,ale od začátku bylo jasné, že jsou ta kola oversized. Není ovšem nic snazšího, než si nechat 17" hlíny na zimu a pořídit 18" s menším ET. :-)
Avatar - Bristol
18. 11. 2011 12:37
Re: -
já mám také rád větší kola...obecně...i kdyz hoperský styl je mí spíš nechutný tam už je to moc...ano kola s větším profilem jsou komfortnější...ale zase když máš větší pneu s větším průměrem tak máš zase lepší přilnavost...viz třeba: je lepší mít 205 než třeba 185 že? ;-) chce to kompromis...aby to z tebe nevymlátilo duši...ale zase aby to i drželo přece jenom...
18. 11. 2011 13:30
Re: -
Jasne, ja nemluvil o hopperskem stylu, ale o primerenosti.
18. 11. 2011 11:55
Re: -
Nie, jedinou vadou je línia tretieho bočného okna - nekorenšponduje s tvarom zadného čela a smerom hore sa rozširujúci D-stĺpik evokuje onú "hrbatosť". Keby sa našiel niekto šikovný, kto by v Photoshope upravil línie tretieho okna podľa tvaru strechy a D-stĺpika, videli by sme, aký diametrálne odlišný dojem by to auto robilo.
Tie ostatné veci mi neprídu nejak rušivé, skôr sa mi páči, že to auto je svojské a sebavedomé, žiadna konfekcia.
Avatar - King
18. 11. 2011 12:10
Re: -
...jenže pak už by to nebylo o té provokaci, která byla nepochybně záměrem. ;-)
18. 11. 2011 12:50
Re: -
To je možné - nakoniec ten dojem hrbu je tam len vo dvoch pohľadoch - predobočne sprava a zľava. Inak je to z každej strany OK.
18. 11. 2011 10:49
Re: -
Ani mna to nejak neoslovuje...zvlast ta predna maska a naraznik ;-\ . Z boku mi to silne pripomina Sportage, zozadu Volvo. Interier jednoduchy, ale nezaujme. Davam za 3.
Avatar - kari.laz
18. 11. 2011 10:57
Re: -
Taky mě na první pohled na zadobok napadlo Volvo. Nakonec jsem dal taky za 3.
Avatar - twistedTSD
18. 11. 2011 10:50
no....
nějak nadšený z toho nejsem...(nejen) předek je takový překomplikovaný a vzadu zas takový hrb...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2011 10:51
velmi pekne auto
nizke, siroke, robustne a napriek vsetkemu kompaktne a krasne :yes:

takto si predstavujem sikovne a poctive SUV :yes:

som ocareny
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2011 11:37
Re: velmi pekne auto
...ses krapitko spletl, ne?

Nechtels to napsat sem: [odkaz] ?
18. 11. 2011 11:57
Re: velmi pekne auto
Range rover je opravdu nádherný ,nedávno jsem se na něj díval a je to jako auto z budoucnosti ... masakr. Cr-V je podle mě sice jiná třída ,ale stejně by neměla být tak škaredá. Jinak auto to bude jistě kvalitní jako minulá generace :-)
18. 11. 2011 10:58
Lepší než nový Civic
Ale co taky není...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
18. 11. 2011 13:04
Re: Lepší než nový Civic
Mně přijde Civic pěknější...
18. 11. 2011 11:01
No nic moc cekal jsem vic
...cele mi to prijde takove plastove, no uvidime evropskou verzi nazivo, proti novej Kuge to bude mit ale asi tezky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
18. 11. 2011 13:07
Re: No nic moc cekal jsem vic
Z bláta do louže...
18. 11. 2011 20:35
Re: No nic moc cekal jsem vic
Proti nove Kuge to bude mať ťažké najmä Ford...
18. 11. 2011 11:50
Zaujímalo by ma...
...prečo z nej spravili takého Quasimoda...? Ten prvý dojem je - divný.
Pri druhom pohľade si všimnem trochu komplikovaný, ale vcelku vkusný a zaujímavý predok, v bočnom pohľade to tiež nie je zlé. A ani zozadu. Ale v predobočnej perspektíve vyzerá žalostne - skutočne, ako keby táto Honda bola hrbatá. Neviem, jak to bude pôsobiť naživo. Možno sa to bude dať odpustiť. Pretože všetko ostatné je na pochvalu.
Za čo určite :yes: , tak to je interiér. Svojim typickým, pritom sviežim dizajnom patrí k tomu lepšiemu v triede. Zaujímavý a sympatický. Kvitujem prístroj bez tubusov, konečne niekto s dobrým vkusom.
A v neposlednom rade pochválim vcelku veľkorysé zasklenie, to tiež dnes nie je časté, lepší v tejto disciplíne je snáď už iba Koleos.
Oceniť tiež treba praktické detaily - rozmerný box medzi sedadlami, dobre prístupné audio-vstupy vrátane USB, či sklápanie zadných sedadiel z kufra.
SUV trieda nie je práve moja srdcová, ale toto auto sa mi páči.
Rozbalit vlákno
4
18. 11. 2011 17:34
Re: Zaujímalo by ma...
design nehodnotím, už 3G je velká kombinace přímek a křivek
velkorysé zasklení vnímám spíše jako mínus, v létě vedro, v zimě kosa
skládání kufru je vynikající, v současné si říkám, zda to vůbec má cenu skládat
co jsem si cenil volného místa pod palubkou, tak zacpali zbytečným středovým panelem,
aby tam byl ultra velký prostor asi na dostatečnou zásobu hamburgerů
18. 11. 2011 17:38
Re: Zaujímalo by ma...
Veľké zasklenie znamená najmä dobrý výhľad a svetloa vzdušnosť v interiéri - malé je synonymom horšieho výhľadu a tmy v aute. Najväčším "kuričom" na letnom slnku je spolu s čelným sklom strecha, veľa záleží na tom, koľko tepelnej izolácie jej konštruktéri dopriali.
18. 11. 2011 19:15
Re: Zaujímalo by ma...
fandím lidem, co si ještě připlácí za prosklení střechy
ne vážně, fyzika by měla být na Tvé straně,
ale když jedu plechovou dodávkou, nesmažím se tak jako v bohatě proskleným autě,
sklo je sice izolant, však ještě víc lupa na sluneční paprsky
18. 11. 2011 20:34
Re: Zaujímalo by ma...
Jasne že sa v plechovej dodávke toľko nesmažíš, objem vzduchu, ktorý slnko vyhrieva, je v tomto prípade násobne väčší.
Nie že by si s tým sklom nemal pravdu - ale bočné zasklenie, ktoré mám v prvom rade na mysli, nie je tým najväčším radiátorom.
Avatar - Ji/Ri
18. 11. 2011 17:24
INTERIÉR
Příkladný EXCELENTNÍ interiér, špičková palubka.... za tohle by se nemusela stydět ani audi.... :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2011 20:35
amerika
Design čistá americká škola by som povedal, teda američanom sa možno bude páčiť, ale európanom asi veľmi voniať nebude.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
18. 11. 2011 21:08
Honda asi námety čerpala u Ssangyongu
Taký znetvorený zadok by dokázal navrhnúť len Ssangyong, a aj to len vo svojich "hviezdnych" časoch - viď nezabudnuteľný Rodius. (Osvietilo ho a tak si už teraz kabátik dáva robiť u Giugiara). Aj Číňania by to lepšie zvládli. Alebo chce honda napodobniť druhú generáciu X-Trailu, ktorý má tiež taký ťažkopádny zadok? Alebo inak - majú Japonci zvláštnu záľubu vo veľkých, macatých zadkoch (a nielen u áut)? Možno je to nový japonský hit.
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2011 21:32
predne parabolicke svetlomety ??
predne paraboly so ziarovkou H4 v roku 2011 to je teda maso >:D To urobila v tejto triede snad naposledy Kia so starym Sportage pred 15 rokmi pri jeho navrhovani.. :-)

Chcelo by to pre Europu posadit na 265/45 R20 pneu. S diskami so sirkou 10", to by dostalo ten spravny look.

Chvalim prechod z panoramatickeho stresneho presklenia na otvaratelne stresne okno, verime, ze sa dostane aj do Europy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - King
19. 11. 2011 17:41
Re: predne parabolicke svetlomety ??
Otevíratelné střešní okno má v Americe CR-V (i ostatní Hondy) tradičně. To jen v Evropě panuje hloupá móda zbytečných prosklených střech. 8-s