Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda CR-V: 160k turbodiesel Earth Dreams a devítistupňový automat

Na americkém trhu dnes Honda začíná prodávat omlazené CR-V a v Evropě se oficiálně představuje jeho nová motorizace pro zdejší region.
Zpět na článek
1. 10. 2014 13:13
1. 10. 2014 13:44
1. 10. 2014 14:00
1. 10. 2014 14:13
2. 10. 2014 10:14
1. 10. 2014 14:26
1. 10. 2014 14:40
1. 10. 2014 14:57
1. 10. 2014 14:55
1. 10. 2014 15:15
1. 10. 2014 15:21
1. 10. 2014 15:28
1. 10. 2014 16:01
1. 10. 2014 21:29
1. 10. 2014 23:45
2. 10. 2014 10:15
2. 10. 2014 10:16
Avatar - rimow11
1. 10. 2014 13:13
honda
:yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
1. 10. 2014 13:44
Displej
Všechno super, motor fantazie, jen moc nerozumím , proč 3 displeje?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 14:00
Re: Displej
to zeby si mal pocit ze sedis v ultramodernom aute ;-) .... clovek v navale blaha lahko prehliadne aj vacsie nedostatky ( nizka svetla vyska ) ked sa ocitne v zajati displejov... ludska psychika je velmi manipulovatelna a honda vie co robi.... vie ako zakryt nedostatky a ako zaroven prilakat ludske oko tak aby podlahlo :yes:
Avatar - TeeJay
1. 10. 2014 14:13
Re: Displej
Já jsem tedy za běžných okolností odpůrce invektiv v diskuzích, ale co to je probůh za blábol? :-O
Avatar - TeeJay
1. 10. 2014 14:26
Re: Displej
Já bych se spíš zeptal - a proč 3 displeje ne? Když si je automobilka může dovolit... ;-)

Víc obrazovek - víc možností zobrazení aktuálně potřebných informací. Když si například šteluješ v autě hudbu na USBčku, nezmizí ti z displeje navigace, nemusíš přepínat mezi okamžitou a průměrnou spotřebou atp.

V případě CR-V je to dáno do jisté míry tím, že byla snaha mít v autě kvalitní displej, i když ještě nebyl k dispozici infotainment, jak ho známe teď a současně i když nebyla v autě navigace. Je možné, že aktuálně v autě "zbyl" a příště už bude všechno řešeno přes jediný centrální displej, ale v zásadě to není nic proti ničemu, nebo ano?
Avatar - _Karel_
1. 10. 2014 14:40
Re: Displej
Pokud ze startu nebyla navi, tím spíš mi displej nahoře uprostřed přijde nesmyslný.Asi to je jak píšeš-nic proti ničemu, ale...... ;-)
Avatar - TeeJay
1. 10. 2014 14:57
Re: Displej
Nebyl nesmyslný, zobrazoval (zobrazuje) informace audiosystému, ventilace a klimatizace a palubního systému. A tapety >:D ;-)
Avatar - TeeJay
1. 10. 2014 14:55
Hondaissance
Byla jen otázka času, než to přijde, ale čekal někdo, že to bude tak brzo? Rok 2015 bude pro Hondu něco jako znovuzaložení, renesance značky. Poté, co si nechala v některých oblastech konkurenci poodskočit teď dobře jednu vlastní generaci přeskakuje a vrací se s plnou parádou do přední linie.

Tam, kde je teď pětistupňový automat, se už za půl roku skokově počet kvaltů skoro zdvojnásobí, přesně podle diktátu evropského vkusu se nabídka motorů efektně downsizuje a rázem se nám možnosti CR-V za něco "sjezdit" dramaticky smrskly. Navíc to, co bylo výborné už teď, tedy jízdní vlastnosti a komfort, bude zase o něco lepší.

Je jasné, že CR-V je prominentní model, facelift Civicu určitě tak důsledný nebude, i když taková sedmistupňová dvouspojka by také mohla dopadnout ještě v téhle generaci. Do toho malé SUV, nový Jazz, CTR a NSX, to bude hodně zajímavý rok. :yes:

Teď jsem jen zvědavý, jestli se ti, kteří tvrdí, že Hondu nehejtují programově, sníží k nějaké pozitivní reakci na aktuální vývoj, jehož směřování se tímto krokem stává naprosto neoddiskutovatelným. ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Bubáq
1. 10. 2014 15:04
Re: Hondaissance
O CR-V jsem uvažoval hned jak byla současná generace launchována... Zásadně mě ale zklamala 5-AT, znehodnocující sílu 2,2D do podprůměrné dynamiky...
Článek bohužel neuvádí, zda nový automat bude k dispozici pro 2,2D! 1,6D s 9 stupňi zní velmi slibně, výkon a krouták také vypadají dobře. Přesto bych pro CR-V raději volil 2,2D. Prodejce účastnící se pražského Autosalónu mi řekl, že pro CR-V se počítá s osmikvaltem, ale zde tato informace chybí.
Vlastně je jedno, zda to bude 8 nebo 9 AT, ale i 2,2D potřebuje mnohem lepší převodovku! A pak už nemám, proč váhat. Auto se mi moc líbí, jezdí mile (ještě bych ho uvnitř trošku více utlumil od motoru), má skvěle přístupný kufr, protostrnost vpředu i vzadu je skvělá, tradiční spolehlivost se kloubí s vynikajícím motorem, co si více přát? Snad jen více bezpečnostních asistentů, taková Kuga i Tiguan jsou už mnohem dále...
Tak asi tolik k "aktuálnímu pozitivnímu vývoji"... :-)
1. 10. 2014 15:15
Re: Hondaissance
2,2 D vôbec nebude... budú 2 verzie 1,6...
Avatar - AUDIRS6
1. 10. 2014 15:20
Re: Hondaissance
na jednom nemenovanom konkurenčnom serveri už je popísaný aj FL Európskej verzie...
Ono, 9 stupňový automat bude pre ten nový 1,6 D, a aj pre benzín ;-)
...ak sú teda ich zdroje vierohodné ;-)
PS: Tým, že ZF začala robiť 9st. automat pre priečnu zástavbu, mnohé automobilky sa zaradovali a prepriahajú práve naň, zo svojich horších automatov. :yes:
Avatar - King
1. 10. 2014 15:21
Re: Hondaissance
2.2 i-DTEC končí, nebude se předělávat na Euro 6, jeho roli převezme právě 1.6, proto těch 160 koní a 350 Nm. A 9AT je určitě určen primárně pro 1.6/160 k. Spíš je otázka, co bude s 2.0 i-VTEC

Prodejce nemusel být zase tak úplně mimo. 9AT může být vyhrazen pro turbodiesel a osm stupňů má DCT Hondy, který by mohl dostat dvoulitr. Ale ať tak nebo tak, určitě benziňák nezůstane u 5AT. Naopak základní 1.6 asi bude i nadále s manuálem.
Avatar - King
1. 10. 2014 15:28
Re: Hondaissance
Přesně jak říkáš.

Za sebe musím říct, že jsem úplně nepodlehl módě "čím víc kvaltů, tím víc převodovka". Na dálnice nebo ustálenou jízdu je to paráda a díky točáku si bude 1.6 na devítku točit na dálnici nějakých třeba 1600-1700/min a žrát nic, ale na okreskách, kde se častěji mění polohy plynového pedálu ty mocstupňové převodovky furt něco řadí a docela mě to otravovalo. Ale je to pochopitelně otázka nastavení i vnímání řidiče.

Tipuji, že G8 dvouspojky dostanou právě benzinové motorizace Civicu a CR-V kvůli jejich sportovnějšímu projevu, zatímco 9AT bude určen pro nafťáky. Otázkou je, jestli 9AT není třeba pro takový Civic už zbytečný luxus a co by to udělalo s už tak dost vysokou cenou.
1. 10. 2014 16:01
Re: Hondaissance
Já ti nevím, před faceliftem mělo u mě CR-V tři zásadní problémy. 1) Žádný zajímavý motor. 2) Nedokázal jsem si vybrat výbavu. 3) Světlá výška, od krabice očekávám více. Tak alespoň ta nová převodovka.
Avatar - TeeJay
1. 10. 2014 16:42
Re: Hondaissance
Tak je otázkou, co je pro tebe zajímavý motor. ;-) Já bych třeba preferoval ten dvoulitr, jede pěkně a překvapivě málo žere. Akorát v kombinaci s automatem to není žádná sláva, takže bych uvítal DCT nebo AT ZF. V teoretické rovině, takhle velké auto nepotřebuju, vystačíme si s malým MPV, ale kdoví, třeba se zamiluju do HR-V.

Krabice, krabice... To snad se světlostí nesouvisí. Světlost je na úrovni třeba teď toho crossgolfu nebo jak se to jmenuje, ten má snad 160 mm, tohle 165, jde o to, že díky vyšší stavbě karoserie máš a/lepší výhled b/díky kratší kastli zaparkuješ do více mezer.

Co se výbavy týče, Executive snad pokryje požadavky úplně každého, nechoď na mě s tím, že něco z toho vyloženě nechceš. ;-)
1. 10. 2014 21:29
Re: Hondaissance
Viděl bych v něm rád 2,4. A to podle mne není přehnaný požadavek. Bavíme se o autě s celkovou hmotností přes dvě tuny.

Nejsem na krabice. Nějaká výjimka se najde, ale krabici si pořídím pro užitnou hodnotu. A hodně z toho pro mne dělá prostupnost terénem. To je totiž jedna věc, kterou mi kupé, nebo sedan nedá.

CR-V je zhruba stejně dlouhé jako Golf Variant, jestli si dobře pamatuji. Tiguan by měl být kratší. ;-)

Právě s tím na tebe jdu. :-) Mám rád dobře vybavená auta, v tomhle směru si nestěžuji, jsou však věci, které mi vadí.

Beru, že CR-V není stavěné dle mých požadavků. Dívám se na něj v první řadě proto, že je v kontextu nabídky Hondy celkem pěkné. SUV to mají u mne obecně těžké. Také nepotřebuji velké auto, bohužel s sebou menší provedení typicky nesou kompromisy, které nechci dělat.
Avatar - white label
1. 10. 2014 21:33
Re: Hondaissance
CRV snad není konkurence pro někdejší CrossGolf, ale pro SUV Tiguan a spol.
Proč by kdokoli nemohl něco vyloženě nechtít? Co je nepochopitelného na tom, že někdo nechce třeba nevětranou kůži, nebo střešní okno?
Avatar - TeeJay
2. 10. 2014 10:46
Re: Hondaissance
Nejde o konkurenci, spíš o to, že se nám ta auta, určená pro všechny cesty na té světlosti 160-170 začínají setkávat, což naznačuje, že to asi bude ideální kompromis z pohledu jejich on- a off-road využití. Taková CX-5 má víc, ale zase je tvrdá jako kámen, aby na silnici fungovala.
2. 10. 2014 14:33
Re: Hondaissance
ee, pozri si zlate dobre subaru - 22cm svetla vyska a jazdne vlastnosti - skoda porovnavat
Avatar - Choochoo
1. 10. 2014 21:31
Re: Hondaissance
V dieslech si rozhodne nic nenechala poodskocit. O 1,6 neni treba hovorit, 2,2 je spicka i dnes, spotrebou deklasuje i nemeckou 1,6TDI. U noveho biturba jsem zvedav na spotrebu

Automaty neresim, ty me nezajimaji, rad si zakvedlam Hondackym spickovym manualem, ikdyz neni potreba, jak v Jazziku, tak v Civicu.
Jestli se nepletu tak v HRV bude 8st. dvojspojka, tak 7st v Civicu by byla asi krok zpet.

Ona je otazka, co Honda vlastne planuje a na kdy. O tomto motoru vim uz od roku cca 2010 a predstaven bude letos, prodej 2015, to je hodne dlouho. Uz jsem se bal, ze jsem prinesl nejakou kachnu >:D
Je otazka, jestli treba Honda nechtela uvadet novinky pred Euro6 normami, aby nepomahala konkurenci, protoze stavajici diesly jsou stale spicka.

Pokud Mino dovoli, tak i dnes bez kritiky, tu zvladnou ostatni >:-[]
1. 10. 2014 15:33
německý ZF a ne japonský Aisin :-)
No ono to asi bude tím, že Aisin nemá vyvinutý tak moderní automat pro příčnou zástavbu motoru, ZF ho uvedl až letos... nakonec CRV se vyrábí v Evropě a ne v Japonsku, tak proč ne evropská převodovka, že... snad motor zatím zůstává japonský, ale jak dlouho, evropské Toyoty už přecházejí i na německé diesely, tak uvidíme >:-[]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - King
1. 10. 2014 15:50
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Honda doteď používala převodovky vlastní, tedy ani Aisin. Nevím, jestli i úplně všechny manuály, ale AT a CVT určitě. Nová 8G DCT je také Honda-made.
1. 10. 2014 15:57
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Vzhledem k rozhodnutí Toyoty nevyvíjet pro její okrajový evropský trh emisně a proto i finančně náročné diesely, je docela zvláštní, že menší Honda to stále nevzdává... i když do budoucna asi zůstane u jediného dieselu s objemem 1.6, pořád lepší než nic.
Avatar - TeeJay
1. 10. 2014 16:34
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Toyota vyvíjet nemusí, protože má dohodu s BMW. Kvalitativně si asi nepohorší, traduje se, že nafťáky Toyoty nejsou žádný zázrak, ale tu informaci mám zpostředkovaně.

Honda od 1.6tky odvozený motor 1.5 nabízí taky v Indii, což trh dost významným způsobem zvětšuje. Navíc se teď otevírá trh pro diesely i v Japonsku a USA a sice to zatím nevypadá, že by to Hondu zajímalo, ale je asi lepší být připraven, kdyby něco.
1. 10. 2014 19:21
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Co pořád máte všichni s tou nafovou Evropou? To není jediná oblast, která je výrazně naftová. Doporučuji navštívit Indii. Zastoupení nafty na indickém trhu je okolo 55 %. To jen k tomu, jak je "pouze Evropa naftová". Indie je hodně velký trh, takže řeči o tom, že se něco vyvíjí jen pro okrajovou Evropu, nejsou skutečně na místě.
Avatar - Choochoo
1. 10. 2014 20:21
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Presne, proto tam Honda bude dodavat naftovou 1,5
Avatar - Choochoo
1. 10. 2014 20:28
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Spis by Honda mohla sve spickove diesly nabizet nejvetsi (do roku 2018) nemecke konkurenci, ktere nestoji za nic. Zerou na svuj nizky vykon a jsou nespolehlivy >:-[]
Honda neni prumerna motorarska automobilka, aby nakupovala nejaky ausus >:D
2. 10. 2014 00:45
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Souhlas, to by mohla. Německá konkurence má vážný zájem o tyhle šikovné motory do Q7 V12 TDI a do Touaregu V8 TDI, tam by prý krásně pasovaly.
Prý jim vybouchl dodavatel motůrků do stěračů. >:D
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 12:31
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
A koukam, ze pan je znalec trid a objemu >:D
Kde ze se tyhle motory V8, V12 objevuji v Tiguanu, Golfu, OIII,.... >:D
Hned pro ne bezim, kdyz budou za lidovou cenu >:D
2. 10. 2014 08:23
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
A pak tě má brát někdo vážně. >:D
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 12:28
Re: německý ZF a ne japonský Aisin :-)
Copak tady nekdo pise vazne? >:D
Vaznou odpoved, zaslouzi jen vazna otazka ;-)
1. 10. 2014 20:46
Dobrý zprávy
Tak ještě najmout nějakýho brigádníka na design a bude to zase slušná automobilka.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
1. 10. 2014 21:35
Re: Dobrý zprávy
Ano, to je velmi podstatná připomínka. Pamatuji doby, kdy byli v designu na špici nejen v rámci japonské/asijské produkce.
Avatar - Choochoo
1. 10. 2014 21:55
Re: Dobrý zprávy
Tak ti nevim, CRV trha prodejni statistiky, takze tady problem asi nebude.
Takze pripominka ne velmi podstatna, ale spise velmi mimo ;-)
Avatar - white label
1. 10. 2014 21:59
Re: Dobrý zprávy
Velmi mimo jsi spíš ty, píšeme tu ( v tomto vlákně!) o automobilce, nikoli o samotné CR-V. :*)
P.S. Mimochodem tady (v Evropě) žádné prodejní statistiky netrhá ani CR-V... ;-)
Avatar - Choochoo
1. 10. 2014 22:48
Re: Dobrý zprávy
Tak pokud se podivame na prodeje vsech modelu Hondy, nerekl bych ze by prodeje klesaly.
Pokud se podivame na statistiky prodeju CRV vsech generaci, tak jestli se nepletu prodeje porad rostou ;-) takze trha (svoje) ;-)
Jedine snad evropskemu Civicu se nadari tolik kolik se cekalo.
Avatar - white label
1. 10. 2014 23:35
Re: Dobrý zprávy
Dokážeš si uvědomit rozdíl mezi "trháním prodejních statistik" a ne/klesajícími, nebo "dokonce" (mírně) rostoucími prodeji v rámci minulých generací daného modelu? 8-s >:D

Každopádně třeba auto typu povedného HR-Véčka mi na trhu aktuálně dost chybí, takže kdyby se Honda chtěla dál konečně pořádně/celkově probudit, budu jí fandit. ;-)
Avatar - TeeJay
2. 10. 2014 00:25
Re: Dobrý zprávy
Láme, neláme... Ve třídě "středních" SUV je sice až 9., ale v žebříčku je trošku čurbes a je tam třeba i Yeti, Sportage, Kuga apod, což jsou o kus menší auta. Mezi sobě rovnými je třetí se 7% nárůstem. ;-)
Avatar - white label
2. 10. 2014 01:04
Re: Dobrý zprávy
Takže najednou už netrhá, ale (pouze) láme... >:-[]
O trhání (prodejních) statistik lze logicky psát z 1. místa ve třídě, takže jestli je 9., nebo 3. je v tomto ohledu celkem jedno... ;-)
2. 10. 2014 12:02
Re: Dobrý zprávy
Prodeje stále rostou, takže slovíčkaření je o ničem.
Pro tebe tedy trháni prodejů z prvního místa ve třídě. Chtělo se to spíše pozastavit nad tím brigádníkem na design než nad trháním prodejů. Chápu, že by se to konkurenci hodilo, aby to někdo zmrvil ;-)
[odkaz]
[odkaz]
2. 10. 2014 14:01
Re: Dobrý zprávy
O kolik je Kuga menší? 5 cm? ;-)
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 12:26
Re: Dobrý zprávy
Tak clovek kvuli tobe trochu prehani a ty to nepochopis, skoda ;-)
CRV ma stale rostouci prodej, patri na spicku ve tride, takze zrovna sem, pod tento model, psat o zmene designu je v aktualni dobe proste mimo.

Ano HRV mi take docela chybi, uvidime jak si povede. Cekam od jeho uvedeni tak trochu i pokles prodeju CRV. Urcite mu sebere nejake zakazniky. Ja myslim ze to konecne probuzeni prijde az s novym Civicem a jeho novymi motory. Do stavajici generace je davat nechteji, asi by to nemelo ten spravny wow efekt. V roce 2017 by snad mohl prijit treti sportak s motorem uprostred, takze uz by Honda mohla byt trochu probuzena ;-)
Avatar - salamoon
1. 10. 2014 23:13
zdrzania a odklady
v usa sa uz predava,v europe az na jar.... ale vzdy lepsie,ako ford mondeo, ktore v usa uz dostava facelift,a tu sa este nepredava ani len jeho povodna verzia sucasnej generacie.... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2014 23:45
Paráda!
Impozantní kousek.... :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2014 08:29
Psychologie většího
Hondě nutno za tento motor zatleskat. Ve třídě 1.6 bude na špičce a parametry atakuje vyšší objemová patra. I současná 1.6 je výborná.
Ale, nemohu si odpustit pesimisticky laděnou úvahu, jak zafunguje psychologie většího objemu. Nebude se zákazníkům, či potencionálním zákazníkům zdát objem 1.6, i přes výborné parametry, na auto kolem 2t pocitově málo.... (?)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - TeeJay
2. 10. 2014 10:57
Re: Psychologie většího
Toho bych se nebál, v kompaktních MPV cestičku prošlapává tříválcová patnáctistovka BMW a ve střední třídě dokonce tříválcový litr Fordu, což se už určitě rozkřiklo. ;-) Naftový downsizing sice zatím tak běžný není, ale ojedinělý už taky ne.
2. 10. 2014 11:30
Re: Psychologie většího
OK. Jenže tady se bavíme o vrcholu nabídky. Top u X1 máš na 2l a 218HP, u Kugy 2l ale OK, na nižším výkonu, u Tiguanu 2l na 177HP, "neschopný" Hyundai u ix35 2l na 183HP.
Avatar - TeeJay
2. 10. 2014 12:09
Re: Psychologie většího
Obávám se, že "top" motorizace nebude, jako nebyla dosud. Taky nechápu tu logiku, dát 180 k do Accordu, ale do CR-V ne a do Civicu už vůbec, zvlášť když konkurence takové motory má a mají je dokonce i budgetové značky. Ta 1.6 by na 180 koní naladit určitě šla, původně se psalo, že bude mít tahle verze 170 k.

Prostě Honda... :-O
2. 10. 2014 12:32
Re: Psychologie většího
No a právě proto se nad tím zamýšlím. ;-)
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 13:20
Re: Psychologie většího
Tak puvodne jsem prisel se 160 konmi, nekdo se toho chytil a udelal z toho 170. Jsem si rikal, asi vi vice nez ja, ale nakonec to bylo mimo.
Je otazka, jestli prijde novy Accord a jakou bude mit motorizaci. Pokud by prisel s necim 180+ pak by stalo se nad tim nepouzitim pozastavovat. Takhle si klidne muzem rikat, co Accord bude take koncit v dieslu na 160konich???
V Civicu se to dle meho objevi v nove generaci. wow efekt by u pristi schazel a dnes je urcite i vetsi poptavka po 1,6 nez po 2,2 ;-)
Avatar - Ada je zase tady
2. 10. 2014 10:05
byla odstraněna ruční brzda
:no: ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
2. 10. 2014 10:15
Ještě
jsem se nesetkal s motorem, který by dokázal nahradit motor s vyšším objemem, čili pořád platí, objem ničím nenahradíš.. Kdo někdy jel 6ti válcem v naftě a má zkušenosti se 4válcem se 125kW či 130 kW, tak vidí propastný rozdíl v celkovém jídním projevu a spotřeba je +- stejná..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
2. 10. 2014 10:16
Povedený face
Všechny zásahy do designu jsou k lepšímu, to auto docela prokouklo a dokonce i ten zadní hrb se podařilo v rámci možností slušně zamaskovat. Motor 1.6 podařený, jenom nechápu, proč nenechají i dva dvojku, na takto velké a těžké SUV je 1.6 jako základ OK, ale když už jednou dvoulitr mají, tak proč zase omezí nabídku na jediný motor, to mi rozum nebere.
Rozbalit vlákno
10
2. 10. 2014 10:41
Re: Povedený face
protože emise Euro 6 vers stary diesel k sobě nejdou
Avatar - Ham.
2. 10. 2014 10:49
Re: Povedený face
No když se motor neupraví tak nejdou.
2. 10. 2014 11:40
Re: Povedený face
Přesně na to narážím výše. Základní výborná 1.6 jako velmi dobrý základ, tato 1.6 jako střed nabídky a pak něco kolem 2.0 a 180HP+ jako vrchol nabídky.
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 12:13
Re: Povedený face
K cemu 2 motory shodnych parametru? Kde vidis to omezeni na jediny motor?

Zustanou 2 motory jako dosud. Nabidka se nemeni, akorat se zlepsily parametry. Da se rici, ze CR-V bude mit bezkonkurencni nabidku dvou spickovych dieslu. TOP nabidka cca 200, 220 diesel koni sice chybi, ale kolik by jich prodali? Nekdo se tu pozastavuje dokonce nad tim, ze Honda vubec vyviji diesly, jestli se ji to vyplati a ty bys chtel, aby zaplatovala co se da.
Honda nabidne spickovou techniku v nejprodavanejsich vykonech, tim udelala to nejlepsi co mohla a omezila akorat ztratu za vyvoj malo prodavaneho dieslu. Popravde jsem zvedav jaky bude pomer prodeju turbo a biturbo dieslu.
2. 10. 2014 12:37
Re: Povedený face
Aneb, ať se děje, co se děje, hlavně, že to má Háčko.
Já se tedy velmi obtížně smiřuji s tím, že etalon v motorech se subprémiovou aurou již etalonem není. Jeden výborný objem nic nezmění na top patrech nabídky, kde se výrobce dříve pohyboval.
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 12:55
Re: Povedený face
Zadne at se deje co se deje. Spatne by bylo, kdyby Honda prisla s motorem, ktery neni TOP at je to v jakekoli tride.
Tak hlavne dnes v downsizingu uz jeden objem nic neznamena, da se tim pokryt spousta drivejsich objemu a z hlediska uspor nakladu se tak i deje. Spise ses mel pozsatvit nad tim, kde konkurence nabizi 81kW 2,0 bude nabizet Honda 2 motory o lepsich parametrach z vykonu 1,6. Takze to co delalo Hondu Hondou je tu stale ;-)
Honda nabizi to co proda a kor v dieslech, ktere donedavna nedelala a jsou prodejny nejvice v jejim okrajovem evropskem trhu nemuzem cekat sirokou nabidku, ale muzem cekat spickovou techniku a to se deje ;-)
2. 10. 2014 13:24
Re: Povedený face
No vždyť říkám, ať se děje, co se děje. Dříve měla Honda v rámci třídy paletu, která sahala od základů po top, na který konkurence ani třeba neměla odpověď.
Teď se mám smířit s tím, že se budu utěšovat masovou konkurencí, která nikdy nebyla vnímána motorářsky tak silně jako Honda, navíc, když i tato konkurence nabízí výkonově vyšší top nabídku v prestižnější objemové třídě (?)
Ano, jsem ochoten akceptovat, že diesel a evropský trh nejsou pro Hondu prioritní. Ale v kontextu toho, co zde lze koupit nevidím důvod za to hondě tleskat. Navíc, když je podobná situace i v benzínech.
Avatar - Ham.
2. 10. 2014 12:45
Re: Povedený face
Jeden motor, dvě naladění.
1. 160hp u takto velkého a těžkého auta není nic extra. CR-V je velikostí o půl třídy větší kisna než Kugy, Tiguany, ix35, X1, Q3 a další. Jak píše figurka, jako střední motorizace OK, vrchol nabídky, ale tím pádem chybí. Jasně, že se vrcholných modelů prodá relativně málo a to nejen u Hondy, ale u každé automobilky, ale právě vrcholné modely dělají image značky i modelu. Pokud chce v Evropě Honda hrát roli výrobce lidových aut a dál vyklízet vyšší segmenty a postupně skončit u Jazzu, tak bych tomu rozuměl, pokud ne, tak tomu moc nerozumím o to víc, že větší motor už mají a stačila úprava na euro 6. Mimo jiné mi to také signalizuje, že balí střední třídu, protože tam je 1.6 vyložený základ a bez dvoulitru tam nejde solidně vegetovat.
2. Myslím, že se nikdo nepozastavuje nad diesely Hondy, ty jsou OK a v Evropě jsou jedinou šancí pro jakoukoliv automobilku jak přežít. Spíše se všichni pozastavují nad ústupem Hondy v oblasti sportovních aut a benzínových motorů.
Avatar - Choochoo
2. 10. 2014 13:15
Re: Povedený face
Tiguan 2,0 1600-1695Kg
Kuga 2,0 1620 Kg
CRV 1,6 1540 KG

Nevim tedy jestli je CR-V vetsi o pul tridy nez Kuga, ale vahove je na tom lepe a novych 160koni a stejny kroutak bude z nizsi vahy spise vyhoda. Takze z hlediska dynamiky ta nova 1,6 bude lepsi nez stara 2,2 a i zhlediska vahy to bude mit vyhodu oproti tezkym 110kW 2,0 dieslum. Tady bych problem nehledal. Pokud prodeje CRV stale rostou, asi nebude delat Honda neco spatne (tady je videt proc Honda neprodelava) Nabizi to co proda. Osobne by se mi take libilo, kdyby prisla s 2,2 nejakymi 150, 160kW, ale je otazka kolik se toho proda.
Jooo, az amici reknou chceme velkej diesel do CRV tak to bude jina.
Avatar - Ham.
2. 10. 2014 13:48
Re: Povedený face
Tvůj problém je, že srovnáváš starou 2.2 s novou 1.6 která ještě ani není v prodeji. Všechny dvoulitry se při přechodu na euro 6 posunuly s výkonem nahoru, minimálně někam na litrový výkon přes 100hp z litru. Takže předpokládám, že i 2.2 by byla někde na 220 hp + a krouťák 450-500 Nm, tedy o level jinde než ta jedna šestka. A až se ta 1.6 dostane na trh, tak bude na trhu např. Kuga s 2.0 TDCI s 210hp.
Pokud se bavíme o dieselu, tak se bavíme o Evropě a tady CRV rostla v prvním pololetí o 7%. Ovšem celý segment rostl o 10%, CRV tudíž ztrácí tržní podíl, mimo jiné RAV-4 nebo CX-5, které jsou celosvětově daleko za CRV, v Evropě CRV válcují a rostou o 30%. Takže chápu tvé nadšení z modelu Hondy, který se jako jeden z mála v Evropě nepropadá v prodejích, ale bohužel i on "pomáhá" ke ztrátě tržního podílu Hondy.