Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V: Modernizované SUV na první fotografii

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Honda CR-V dostala pro rok 2015 více chromu na přídi, diodová světla a blinkry do zrcátek. Motory se nezmění.

Honda CR-V čtvrté generace (RM) se objevila už před třemi lety, v listopadu 2011. Příchod do Evropy, potažmo na náš trh jí však trval dalších deset měsíců, už v Ženevě 2012 byl však vystaven předproduční prototyp. Což ovšem neznamená, že by aktuálně nemohla projít stylistickými úpravami. Design japonského SUV je vnímán poněkud rozporuplně, ale na základní siluetě se pochopitelně nic nemění.

To ovšem neplatí o přídi. Asi nejvíc zaujmou nové pásy denních diod, které plynule přecházejí do chromovaných lišt masky chladiče. Prostřední lamela je černá, předchozí model měl tři vnitřní a také se blýskaly kovem. Také přední nárazník je jiný, mlhovky dostaly lesklé orámování, hranaté tvary a jsou širší. Když srovnáte zatím jedinou uniklou fotografii novinky s původní verzí, zjistíte, že změny nejsou úplně kosmetického rázu. I když šlo právě hlavně o „vyhlazování vrásek“. Boky auta zůstaly stejné, jen vnější zpětní zrcátka vypadají trochu jinak, opticky dokonce menší. Tady hrála hlavní roli určitě aerodynamika. A konečně mají směrová světla. CR-V na prvním snímku se také pyšní efektními dvoubarevnými koly.

Hodně populární Honda do velmi lehkého terénu je globálním modelem. Američanům zůstane v útrobách zážehový čtyřválcový VTEC s objemem 2,4 l se 138 kW a 221 N.m. Na jediném snímku je právě verze pro zaoceánský trh, hlavní blinkry jsou totiž oranžové a nikoli bílé. Evropská specifikace, která nás zajímá více, se může těšit stále na dvoulitr se 110 kW a 192 N.m. V portfoliu zůstanou i oba turbodiesely, menší šestnáctistovka (88 kW, 300 N.m) i větší o objemu 2,2 l (110 kW, 349 N.m).

Čekejme také revizi grafiky vzadu a uvnitř, na další sérii fotek si ale budeme muset ještě počkat.

Evropské CR-V pro modelový rok 2015 se určitě objeví v Paříži, americké v L. A. a to japonské asi v Tokiu, takže premiéry budou u faceliftované verze přesně opačné...

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Avatar - DoubleSix
24. 9. 2014 11:49
Re: CRV
1.4 turbo má nahradit atmosferický dvoulitr se 114kW. Takže předpokládám +/- podobný výkon.
24. 9. 2014 08:56
Re: CRV
Info o 1,6 som tiez dostal, o 1,4 som nemal info. Aky to bude moct mat vykon ?....
Clovek zacne uvazovat, preco kupovat novinku, ci nie je dobre pockat na facelift.... (napr. KIA Sportage....)
Moze sa ale stat, ze facelift dopadne tak - ako ford fiesta :-( :-(
Avatar - DoubleSix
23. 9. 2014 16:45
Re: CRV
Biturbo bude diesel 1.6, benzin bude 1.4 s jedním turbem (informace od dealera Honda)
23. 9. 2014 15:50
Re: CRV
Len pre info.... na buduci rok mozno pride biturbo... nepockas ?
Avatar - Emel
23. 9. 2014 12:21
Re: Na asijsko-americkém
H&K mají i klasické korejské modely, ale pro Evropu v Evropě vyrábějí evropsky vyhlížející auta. To je z pohledu Evropana jednoznačně pozitivní - aktuální Ceed SW je pro mě designově jedno z top aut třídy, které na rozdíl od některých dalších vypadá dobře i v základu.

Evropsky orientované auto je i Qashqai - prodejní čísla jistě znáš ;-) .

Mně osobně se CR-V celkem líbí... ale já nejsem typický případ. Krom toho má CR-V na evropském trhu slušnou tradici. Ve srovnání s C4 Aircross je to asi lepší a větší auto.

Mazda CX-5 je vykrádačka jaké Alfy? Já poměrně pozorně sleduju produkční modely i prototypy Mazdy a u CX-5 i 6 vidím jasnou návaznost na designový jazyk Mazdy.