Africa se mi nejvíc líbí v černé. Byl jsem mrknout na trikolóru, ale krom ní je na té motorce ještě asi dvacet dalších barev, to mně odradilo. A taky je dost úzká, do terénu asi super, ale na cestě pro dva to nebude pravé ořechové...
skusme bez emocii a k veci: mam uz nieco najazdene a jazdim zasadne bez kufrov. Su do narocnejsieho terenu zbytocne tazke a zavadzaju pri odslapavani.
Kryt motoru je v seriovej vybave, mozno nie je najlepsi, ale s touto motorkou sa neskacu stromy, cize musi byt odolny iba voci odletejucim kamenom, co predpokladam je.
No a ten padaci ram - musel by som tu motorku polozit na zem, aby som videl, ci vobec nieco pomoze, lebo z obrazku som skor skeptik. Ja osobne padacie ramy ani nemam, moja motorka je odolna aj bez nich.
Předpokládám tedy, že necestuješ (netaháš s sebou stan, kanystr s palivem, oblečení atp.). Nevím, jak bude tenhle rám fungovat, ale na fotce vypadá celkem decentně a to se mi líbí. Normálně jsou to takové obludnosti. Což nevadí na opravdové expedici, jinak je nemusím. Odlétající kamínky mě spíš trápí u radiátoru, spodek musí vydržet i sednutí si na kámen.
taham so sebou vsetko co si napisal, a k tomu aj nejake nahradne diely ako packy, duse, rezervnu vodu, monterpaky atd. Pre mna nie je rozdiel ci idem na 3 dni alebo na 3 tyzdne, lebo beriem toho vzdy co najmenej.
Balim sa do rolky. Nemam presnu foto, tu je to trocha vidiet ako som bol zbaleny v Omane.
[odkaz]
Min rok som na cestu do Maroka presedlal na mensiu motorku, a tam som sa zbalil este lepsie.
[odkaz]
Jednoducho cim menej veci na motorke a v bagazi, tym lepsia jazda.
Tohle však není originální stav (alespoň pro Africa Twin), že. Chtěl bys tedy minimálně nějaký nosič, na který můžeš tu bagáž naložit. Kufry samozřejmě nejsou podmínkou. Už si snad rozumíme. Mně je blíž Multistrada, nebo S1000XR, a ta nějakou dodatečnou ochranu potřebuje, když s ní chceš mimo silnice.
Africa není úplně enduro, nevím, jestli jsi jí viděl ale je škoda jí asi vláčet po zemi. Jinak SW Motech jsem měl na předchozím GS 1200 a i prodejci z BMW se vyjadřovali ve smyslu, že jsou lepší volbou, než originální BMW padáky. Jestli jezdíš zásadně bez kufrů, tak ok, ale jsou lidi, co s tím jezdí měsíc v kuse a to se asi do batůžku nesbalíš.
Každopádně SW Motech je hodně dobře oceňovaná značka.
Ak ju nechces do terenu, tak na cestu su lepsie motorky. Ak jazdis v terene, tak sa padu nevyhnes. A preto treba pozriet, comu ten padak pomaha. Na mnohych motorkach je naozaj iba na okrasu, pricom vazi nezanedbatelne vela a zhorsuje pristup pri servise.
Netvrdim, ze je zly, lebo to neviem. Z principu ale motorka do terenu musi byt odolna voci padom aj bez padakov, co napr GS1200, alebo KTM 990 su. A tato afrika mieri prave do toho adventure segmentu.