Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Earth Dreams Technology: Honda chce mít nejúspornější motory

Součástí nové generace úsporné rodiny motorů bude 0,66litrový agregát, ale i 3,5litrová V6.
Zpět na článek
1. 12. 2011 19:27
1. 12. 2011 19:27
Už i Honda ?
... zdá se, že poslední mohokán spolehlivých motorů kapituloval.
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2011 21:22
To jsem se toho dozvěděl...
Už motor o objemu 660 cm3 disponuje variabilním časováním ventilů a rozvodem DOHC. Díky tenčímu bloku válců a vačkové hřídeli je tato jednotka o desetinu lehčí, její spotřeba paliva má být o 15 % nižší.....
.......... je to tedy benzín nebo diesel, lehčí než co ? o 15% nižší proti čemu ? Ani o počtu válců nic ?

Velké hybridní modely budou kombinovat 3,5litrový vidlicový šestiválec pohánějící přední kola s dvěma elektromotory, přičemž každé z nich bude pohánět zadní kolo...........
...........asi vím, co chtěl autor sdělit, ale tímto způsobem to vyzní jako když každé přední kolo, které je vybaveno elektromotorem, bude pohánět jedno zadní. Jedno písmenko a tolik zmatku.

Tak, pane autore, když chcete psát do veřejného média, není možná špatné si po sobě článek třeba trošku i přečíst.
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2011 22:52
Atkinsonův cyklus
Výrok, že "Motory o objemu 1,3 litru až 2,0 litru jsou schopny pracovat v Atkinsonově cyklu" je sice hezký, ale co to je? čekal jsem, že to bude porkačovat nějakou menší vysvětlivkou, ale nic. Já se v motorech vyznám spíš uživatelsky, ale tohle jsem nikdy neslyšel (a myslím si, že nejsem sám)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Ham.
2. 12. 2011 00:02
Re: Atkinsonův cyklus
Miller, Attkinson

O rozdílech mezi Atkinsonovým a Millerovým cyklem se vedou dlouhé diskuse, jejichž výsledky jsou většinou nejasné. Dnes známe oba cykly v podstatě v totožném provedení, miller má navíc mechanický kompresor.

Původ cyklů je ale trochu jiný. Pan Atinson svůj motor vynalezl proto, aby obešel Ottovy patenty na klasický čtyřtaktní motor. Speciální klikový mechanismus tak způsoboval, že všechny pracovní cykly motoru se udály během jedné otáčky klikové hřídele namísto otáček dvou. Jakýmsi vedlejším efektem atkinsonova motoru bylo prodloužení expanze oproti kompresnímu zdvihu, mohl za to právě speciální klikový mechanismus.

Kratší komprese a delší expanze znamená větší termodynamickou účinnost motoru, ale také menší energetickou hustotu. Proto je motor pracující v Atkinsonově cyklu výrazně slabší než stejně objemný motor pracující v ottově cyklu, ale také výrazně úspornější.

Ve své původní podobě se ale Atkinsonův motor v moderním automobilovém průmyslu nepoužívá, k dosažení efektu kratší komprese a delší expanze se používá proměnné časování ventilů, které sací ventily zavírá až teprve během toho, co píst vykonal již část své cesty vzhůru během kompresního zdvihu.

Tento technický princip ale poprvé do praxe uvedla právě konstrukce pana Millera ve čtyřicátých letech. Ralph Miller se rozhodl kompenzovat nevýhodu atkinsonova cyklu tím, že vzduch do válce dodal kompresor. V podstatě tak lze zjednodušeně říci, že dnešní motory s Millerovým a Atkinsonovým cyklem využívají termodynamického principu původního atkinsonova motoru, ale technicky pracují s Millerovou konstrukcí
2. 12. 2011 00:09
Re: Atkinsonův cyklus
Jednoduše, stručně a srozumitelně. :yes:

(Taky jsem to chtěl zkusit, ale lenost zvítězila. A tak pěkně bych to nepojal.)
2. 12. 2011 00:53
Re: Atkinsonův cyklus
Tak dejme tomu, že jsem tomu nějak porozuměl. Prostě Attkinsoův cyklus dnes v podstatě nahradilo časování ventilů, ale pokud jsem to z článku pochopil, ty motory už časování mají, takže z toho článku ale jaksi vychází, že jsou ty motory schopný pracovat v Atkinsonově cyklu díky tomu časování? :-) Nebo je tam časování doplněno o další výhodu z konstrukce Attkinsona?
Avatar - Choochoo
2. 12. 2011 07:33
Re: Atkinsonův cyklus
Ty rozvody motory musi byt nastaveny tak, aby ventily otviraly a zaviraly ve spravny okamzik a tudis splnovaly podminku Atkinsonova cyklu. Mely by byt treba otevreny jeste v dobe kdy dochazi u bezneho motoru ke kompresy a tudis nedochazi ke ztratam pri stlacovani paliva a dochazi tudis k uspore energie a paliva. U Millerova cyklu se pak tento vyfoukly obsah do valce dofoukne kompresorem. Asi tak nejak zjednodusene ;-)
Je to o umeni, znalosti a zkusenosti automobilky, neni to o promenlivem casovani, ne kazdy motor takto pracuje ikdyz ma prom. casovani. Treba K20 z Type-Ra, ta jde za vykonem.
Neco jineho je ale 1,8, ta uz tak nejak pracuje v nizkych otackach cca do 4tis R18 v Civicu uz par let, proto ta jeho spickova spotreba, srovnatelna s mensimy objemy motoru prumernych vyrobcu. Ty jelikoz nemaj znalosti tak zacli oblbovat lid downsizingem, ze je usporny a podobny voloviny.
[odkaz]
2. 12. 2011 07:58
Re: Atkinsonův cyklus
Proměnlivé časování ventilů není vše. Velmi záleží na dalších komponentech a samotné konstrukci (začít lze třeba u poměru vrtání/zdvih), jaký bude mít motor výsledný charakter.
Jasně, všichni jsou blbci, jenom u Hondy jsou borci přes motory. Ať toho tedy konečně využijí.
Avatar - Choochoo
2. 12. 2011 08:21
Re: Atkinsonův cyklus
Nerekl jsem vsichni, ale jen prumer a tech je spousta ;-) Oni toho uz vyuzivaji ;-) U japonskych automobilek jsem si nejakeho pochybneho downsizingu nevsiml.
Dneska se jevi velmi zajimave Nissan Micra s Millerovym cyklem. Toto uz ale predvedla Mazda nekdy v 85 s Xedos 9. Hodne zajimava bude spoluprace v oblasti uspornych technologii spickovych vyrobcu Toyoty a BMW.
Avatar - Ham.
2. 12. 2011 09:20
Re: Atkinsonův cyklus
Downsizing samozřejmě úsporu paliva přináší
[odkaz]

[odkaz]

A postupně k němu dospějí všichni, samozřejmě někdo dříve, někdo později.
Avatar - Choochoo
2. 12. 2011 10:52
Re: Atkinsonův cyklus
Papir snese vsechno. Jak uz tu nekdo uvadel, tak v Japonsku maji jine metodiky mereni a ty se skutecne blizi skutecnym spotrebam automobilu. V Japonksu jde opravdu o spotrebu a tudis i emise, proto se na jejich trhu objevuji minimalne dieslove motory. Proto hybridy, elektroauta.

Ja mam za 30tis km 5,9l ;-) Podmeruje mi 0,3l. Je pravda ze vetsinou jezdim mimo mesto.
Kolega 1,2TSI nejakych pocitacovych 6l, coz je stejna hodnota. Kde je ta uspora. Pokud tam neni 5 je to o nicem. Jazz 1,4 hybrid po meste za 4,1, coz i s jizdou mimo mesto bude luxus a nebojim se hadat hodnotu kombinovanou 4,5l.

Kamos mel auto co podmerovalo 2 litry na palub. pocitaci ;-)

Trocha teorie
[odkaz]
Avatar - Ham.
2. 12. 2011 12:44
Re: Atkinsonův cyklus
Jaký papír snese všechno, to nejsou údaje automobilek ale uživatelů. A o emise jde všude, v Japonsku stejně jako v EU.
Avatar - Choochoo
6. 12. 2011 16:27
Re: Atkinsonův cyklus
Mysleno na vyrobce, ted porovnej spotreby cos uvedl s tema co udavaj vyrobci a kde kdo se s nima ohani. Je to take o tom, kdo, kde a jak s autem jezdi. U Civic 1,8 se dostat na 8 litru prichazi v uvahu jen pri hodne castych jizdach po meste. Mimo mesto to nezere vic jak 5,5-6l.
Jak uvadi spravne Ham. 0,2 l, to je o nicem.
Kolegovi to s 1,2 TSI 63kW zere 6l a me 1,8 104kW 5,9l. Tak a ted se budem hadat, treba i o spotrebe na 1kW ;-)
Avatar - Slavek-TDM
6. 12. 2011 14:30
Re: Atkinsonův cyklus
Tak tohle zrovna neni moc dobrej priklad efektivnosti downsizingu, protoze rozdil v prumeru je 2 desetiny litru a median nebude o moc jinej. Coz u dvou ruznych znacek a modelu bude klidne i v pripade zastavby identickyho motoru.
6. 12. 2011 15:15
Re: Atkinsonův cyklus
Opravdu jsi si žádného downsizingu nevšiml? V článku se píše o Hondí šestistovce ( a to nikoliv do motorek ).
Avatar - Choochoo
6. 12. 2011 16:19
Re: Atkinsonův cyklus
pro jaky auticko? Jestli se nepletu, tak 600 uz dela min 20 let pro japonsky trh pro nejake malinke auticko ;-) Nic co by nedelala, Az bude delat 1,0 pro Civic muzem diskutovat ;-)
7. 12. 2011 01:04
Re: Atkinsonův cyklus
Jinými slovy Japonci objevili downsizing davno před ostatními. Jenom je nenapadlo z toho udělat marketingový pojem. Možná proto ti to uniklo :-) .
Avatar - Choochoo
7. 12. 2011 07:49
Re: Atkinsonův cyklus
Ja si pod pojmem downsizing predstavuji to ze pro auta kde byl bezny objem 1,6 - 1,8 se najednou dela 1,2. Napr. uvedena cca 650 byla asi uz od roku 1990 v Honde Beat,... a to uz tehdy byl trivalec, ktery mel pak vykon k 50kw a byla snad i oturbena verze. Vypada to, ze dnes evropani objevili ameriku, s trivalci a turbem >:D
2. 12. 2011 09:16
Re: Atkinsonův cyklus
Ano spravne popsano. Promenne casovani ventilu lze mimo jine vyuzit tak, ze motor pracuje v Atkinsonove cyklu a vsechny dnesni motory, ktere pracuji v Atkinsonove nebo Millerove cyklu, jsou tak udelany.

Jiny klikovy mechanismus se nepouziva, snad krome motoru e3 firmy Mayflower, na kterem se udajne stale jeste pracuje a ktery je (byl) fakt zajimavy. Psalo se o nem kolem 2001.
Avatar - Choochoo
2. 12. 2011 10:51
Re: Atkinsonův cyklus
Puvodni Atkinson mel jiny klikovy mechanismus, coz je videt na videu na zdvihu valce. Dneska je toto dohaneno oteviranim a zaviranim ventilu. [odkaz]
2. 12. 2011 19:19
Re: Atkinsonův cyklus
vzdyt jsem to tak myslel, ze dnes UZ se jiny klikovy mechanismus nedela ;-)