Příští rok na jaře půjde do běžného prodeje další vodíkový model, tentokráte od Hondy. Lákat bude na pohlednější karoserii a dramaticky zdařilejší interiér, než má Toyota Mirai.
Tak tady není o čem. I kdyby Hondu do výroby ještě sprasili, je minimálně designem o světelný rok jinde. A interiér, zdá se, bude opravdu parádní :yes:
Kdyby Miray nebyla vodíková, ale normální benzín, těžko by si ji někdo koupil.
Tuhle Hondu oproti tomu věřím, že ano.
Mám podobný názor. Kdyby takhle pěkné byly i běžné dostupné Hondy s konvenčními motory, nebylo by to vůbec špatné. Je to krásný návrat k jednoduchosti a stylistické čistotě aut z devadesátých let. Mimochodem jsem jsi vzpomněl na koncept AC-X, který tomuhle předcházel: [odkaz] dostat no nápis Accord, asi by nikdo neprotestoval.
Co se Mirai vs FCV týče, tak opravdu není co řešit. Už studie před Mirai ukazovaly, že to Toyota asi vzala za špatný konec, o to víc překvapí, jak doprasili ten interiér. Já být zájemce o vodíkové auto, ještě bych možná zvládl tu karoserii, ale v tom interiéru bych prostě za ty peníze neseděl, vodík nevodík. Však se podívej, jak povedená byla kabina u Clarity [odkaz] .
Tak to AC-X asi není úplně můj šálek kávy, acco se mi rozhodně líbí mnohem víc.Ale nijak to neuráží. A ten interiér Clarity- na to, že je to 2008, tak dobrý, klidně bych v tom dokázal žít. Interiéry Hondě docela jdou :yes:
suhlas.... bez srandy... mas pravdu ;-) ... hlavne tie zakrytovane kola a linie auta... aerodynamika ma u tychto eko aut proste prve slovo.... preto ocakavam ze dalsie taketo eko modely od dalsich inych znaciek nebudu "moc ine" .... takzvana kvapka vody je ten spravny tvar pre tvorcov eko aut..... ;-)
kazdopadne tato honda vyzera zatial dizajnom "najschodnejsie" z pomedzi sucasnej eko-konkurencie :yes:
Jo, stačí do interiéru dát hodně bílé barvy, naplácat modře svítící displeje a lidi blázní. Že to ve skutečnosti je s Toyotou plichta, už nikomu nepřijde. A ovládání "řazení" matláním po něčem? CO???
napadlo ma ci to proste nie je o tom vyvolat u ludi pocit ze mas nieco "extra" .... lebo keby vodikovy pohon z mirai dali do bezneho aurisu alebo corolly tak si to asi moc ludi nekupi ( podobne ako vodikova ix35... nikoho nelaka ) ....... ale ked mas takyto pohon v niecom co vyzera ako auto z buducnosti z roku 2334 tak hned to je ine.... asi to bude v tom...... lebo moderna technika sa da zabalit aj do sucasneho kabatu aky nosia bezne auta...... takze dovod preco automobilky tuto techniku balia do ultra divnych modernych tvarov bude asi prave tu..... bude v tom aby si sa odlisil..... a kazdy uz z dialky videl ze nemas "bezne auto"..... ale ze mas auto elektromobil pripadne auto na vodikovy pohon..... je to podla mna ciste marketingovy tah... takze aby dokazali taketo nieco vodikove alebo elektricke predat musia paradoxne zmenit dizajn ..... "k horsiemu" alebo ... lepsie povedane k niecomu "nezvycajnemu" .... lebo ako vravim.... keby si vodikovy pohon dal do golfa tak ho nik nekupi..... ale ked bude v "ufo aute ktore vyzera divne" ako povedzme mirai .....tak to bude uspesne, zvlastne ale .... tak to zrejme funguje
To auto muze byt futuristicke, jine, odlisne, v tom s tebou souhlasim, byt si myslim, ze az tak odlisne byt nemusi. A urcite nemusi byt osklive.
Mne prijde smesna poznamka z clanku o tom, ze zatimco Mirai vypada jak rozslapnute jabko, tak Honda udelala esteticky zazrak, a kdyz na ten zazrak mrknu, tak je to rozslapnuta hruska.
popravde ano... dizajn tejto hondy ma este daleko k estetike toho na co sme zvyknuti od aut na fosilne paliva..... suhlasim..... ale na druhej strane uz to predsa len nie je taky ten sablozuby tiger ako mirai a da sa tato honda uz oznacit ako auto na ktore sa da pozerat bez nejakych zmiesanych pocitov... zlepsuje sa to.... aspon honda ukazala ze da sa to ... este to nie je uplne ono... ale keby sme odkrytovali zadne kola.... mozno keby to auto bolo pekne cervene ... a na nejakych normalnych diskoch tak by to az taka divocina nebola ....
S odkrytymi zadnimi koly a na "normalnich kolech" by to byla definitivni tragedie, to je dalsi problemovy znak podobnych designerskych experimentu - ze "normalno" se na ne proste neda aplikovat.
Za tie prachy čo za Miray chcú by som si vedel predstaviť kopec iných "extra" hightech scifi dizajnov z rôznych prototypov ktoré vystavujú na autosalónoch.
Minule som videl Teslu S, tiež exot ale skutočne krásne auto za ktoré by som sa rozhodne nehanbil. :-) V tej Toyote by vás chápali a dali :yes: iba znalí nadšenci ktorí by vedeli o akú techniku ide, ostatný by skôr krútili hlavou 8-s , škoda...
popravde ked pozeram na mirai tak zistujem ze aj taka zbastlena i3 je vlastne moc krasne auto ... bez srandy.... ten dizajn mirai asi kazdy neprekusne..... no uvidime .... dizajn u neho samozrejme nie je prvorady to viem..... ale ako vravim.... keby mirai na vodik vzeral ako auris... tak nepreda asi ani kus..... ludia proste chcu mat extra pohon v extra baleni.... aby to dali verejnosti najavo ;-)
Pointa toho, co psal R32 je v tom, ze Tesla S jde do kategorie BMW7 / Audi A8 / M-B S a to v tech lepsich vybavach = cena kolem 2Mio CZK. A Telsa stoji taky tak, je vybavena podobne, nabizi paradni dynamiku a vubec bych moc nerozvazoval, jestli nejit radeji do Tesly S, nez do tech jmenovanych konkurentu, byt bych si to musel nejprve vsechno projet a vyzkouset.
Zkratka Tesla model S vi, kam miri a vi, jak tam zapadne a pritom vynikne, to je to, co jak Mirai, tak FCV nezvladaji.
Pritom minimalne Toyota uz ma zkusenosti s Priusem, ktery se casem "zcivilizoval", mozhli by vedet co a jak potahne, no mozna to via tak udelali takovou obludku...
Design FCV je pro mne jen "zmrsena" Clarity, ktera vypadala podstatne stravitelneji.
Výhoda Tesly je v tom, že je budována od začátku jako výrobce elektromobilů a jako taková je relativně dobře identifikovatelná. Ovšem pokud na nějakým způsobem specifickou techniku chce upozornit výrobce klasických automobilů, musí nutně udělat něco jinak a čím víc jinak to je, tím líp. Však se podívej na i3 - to auto taky hledá způsob, jak se odlišit.
Ono to tak v konečném důsledku stejně dopadne - EV se už brzo stanou běžnou součástí nabídky a nikdo se nad tím nepozastaví, ale do té doby je potřeba tomu věnovat publicitu. A vodík bude exotika ještě mnohem delší dobu.
Jasne, ale tam je videt to, co pisu - XL1 byla uchylarna, kazdopadne, ale neopustila brany vystaviste, do serie jede normalni auto.
Ja si myslim, ze neuspech, respektive velmi pomala adaptace, novych technologii jde z velke casti navrub prave tem uchylackym designum, prave Toyota je prikladem - podivej na Prius, jak uz vypada skoro "normalne", a hybridy v Aurisu, Yarisu, a v Lexusech - tam to tahne podstatne vic.
Nemyslím si, že nejaké nové technológie MUSIA byť zabalené v nejakom exotickom (teda hnusnom) obale. Hybridy od Toyoty (Yaris, Auris) sa predávajú veľmi dobre. Ak by som si mal vybrať napr. hybrida od Toyoty tak vezmem Auris v komíbku radšej ako Priusa.
Prečo ak chcem hybrida, elektro alebo vodík mám byť za exota? ;-\
Jak Mirai tak i tahle Honda jsou jiná auta, takže jiný vzhled je logický .... Osobně design aut neřeším, je mi teda dost fuk, jak vypadají zevnitř nebo zvenku, ale řeším jejich funkčnost, stejně jako ledničky nebo pračky. Design je pro mě důležitý u bab ....