Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda FCV: Finální verze vodíkového sedanu

Honda v předstihu před říjnovou tokijskou premiérou ukazuje, jak bude vypadat produkční verze vozu FCV s vodíkovými palivovými články.
Zpět na článek
30. 9. 2015 13:39
30. 9. 2015 14:10
1. 10. 2015 08:36
30. 9. 2015 13:39
30. 9. 2015 14:04
30. 9. 2015 14:23
30. 9. 2015 14:21
30. 9. 2015 18:31
30. 9. 2015 18:50
30. 9. 2015 20:07
1. 10. 2015 08:46
1. 10. 2015 12:29
1. 10. 2015 10:29
1. 10. 2015 21:15
30. 9. 2015 13:39
Warum?!
Nepochopím proč do tohodle jdou japonci už teď a nepočkají pár desítek let.

Výroba vodíku - nevyřešeno
Přeprava a skladování vodíku - nevyřešeno
Čerpačky na vodík - nevyřešeno
,,,,a to ještě v době, kdy máme tři zadečky zemního plynu na několik desetiletí.

Kdyby to Honda narvala do vývoje konkurenta pro Leaf, kam by dali nějaký malý a vymazlený spalovák pro zimu-prodloužení dojezdu, tak by udělali lépe.

PS: Vadí mně jen načasování. Rozhodně je mi víc sympatický vodík, než vrážení peněz do podvodů s dieslama jako to dělá Das Filcka.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - TeeJay
30. 9. 2015 14:10
Re: Warum?!
V Japonsku už to asi vyřešené mají, stejně jako v Kalifornii, kam se Mirai taky chystá. Ale zatím se bavíme řádově o desítkách kusů, Toyota chce vyrobit ročně jen pár stovek aut, takže je to spíš imidžovka.

Honda vyvíjí domácí vodíkovou stanici právě na zemní plyn, což sice není úplně zero emission, ale furt nejčistší způsob a dělá i na solrárních systémech, i když ty to zatím nejsou snad schopné při každodenním provozu nakrmit do plna. Ale jestli něco z toho uvedou s FCV do prodeje, to těžko říct.

Honda bude mít elektromobil za dva roky.
Avatar - Stewee
1. 10. 2015 08:36
Re: Warum?!
Mas spiatocnicke myslenie. Myslim, ze Honda robi velmi dobre, ze ide alternativnou (napr. vodikovou) formou. Ked uz zacne byt benzin, pochybna nafta a ine vycerpatelne zdroje energie pre pohon automobilov problemom, Honda uz bude mat vyvinutu a odladenu technologiu prave v tych bodoch, ktore si sa pokusil vycitat skladovaniu, cerpaniu.... Honda je jedna z najinovativnejsich automobiliek. Ano, aj laserove svetla od Audi su super, ale v porovnani s tym, ked Honda pride s alternativnym riesenim pohonu budu tie svetla predsa len kvapkou v pohari vody.
30. 9. 2015 13:39
takze?
"Proslýchá se, že by FCV mělo mít menší nádrž a účinnější palivový článek, jenž zajistí i při nižší kapacitě větší akční rádius, přesahující 700 km."

pravdepodobne tedy velkej plnici tlak? takze ve skutecnosti na vetsine cerpacek natankujete ani ne zpola a dojezd tedy realne ani ne polovicni?

Mirai se totiz kuprikladu v EU da natankovat na onen dojezd 480km jen na dvou cerpackach, na zbylich jen z pulky protoze maji jen polovicni plnici tlak

Honda ale designem vypada celkem vpohode :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - TeeJay
30. 9. 2015 14:04
Re: takze?
Zvýšením průchodu vodíku článkem zvýšíš účinnost? To se mi věru moc nezdá, ale nejsem v tom kovaný. ;-) Spíš bych to viděl na lepší membrány.

Fakt? Vždyť Toyota, Honda, Hjondé a snad Nissan nebo kdo mají v Evropě postupovat společně při budování infrastruktury, tak by to mělo být kompatibilní s tím, co vyrábí, ne? Ona je teda otázka, kolik těch čerpaček teď vůbec je a kdo je podle jakých standardů vyrábí. Ale tak jako tak, tady by se asi síly tříštit neměly, jako se to děje u EV.
30. 9. 2015 14:23
Re: takze?
Už to je divné. Proč by měli automobilky budovat infrastrukturu k vodíku, když to u CNG nebylo potřeba? Zásuvka je na každém rohu, vybudování CNG je x krát levnější. Vodík je energetická sebevražda a zatím není jediný důkaz, který by to vyvrátil. Problémy akumulátorů mně přijdou proti vodíku jako celkem prkotiny.
Avatar - kosmonaut
30. 9. 2015 13:51
dobré dobré
Když to srovnám s Toyotou Mirai, tak je FCV mistr světa v líbivosti a designový přeborník. Vypadá i mnohem lépe nežli všechny Priusy dohromady. Zpředu to působí jak Mégane z roku 1988, kolem zadního kola je to zase parádně americké. Na to jak jsou tahle ekoauta obyčejně otřesná je FCV skvělé. A to pouze z jedné fotky :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - TeeJay
30. 9. 2015 13:58
Re: dobré dobré
Jo souhlasím, vypadá to překvapivě dobře a přitom stále "zdravě úchylně", jsem zvědavý na další fotky :-) Ale teda kdyby to uvedli do finále ve stavu toho FCV konceptu, asi by udělali líp. je jasné, že FCEV bylo (bohužel) mimo realitu.
Avatar - rimow11
30. 9. 2015 14:21
honda
krutáá :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2015 18:31
Důvod
Takže vidíte, komu se průser VW hodí. Toyotě a Hondě. Technologicky je vše vyřešeno, nyní zbývá dobudovat infrastrukturu. To je největší úskalí. Zde bylo třeba motivovat vlády. Možná aféra VW tomu pomůže.
Pokud jde o vodík, jde o velmi účinný způsob shromažďování a přechovávání energie. Akumulátory při vysoké hustotě energie jsou nestabilní (ještě nedávno hořely mobily), potřebují chladit, jsou z mnoha článků, přičemž 2 články se stejně nenabijí a nevybijí, anebo je zase velmi nákladná výroba (2 články do foťáku, které vydrží, stojí cca 1500 Kč, což při několika tisících je cena jen za baterie přes milión...). Nabíjení bude vždy pomalejší než tankování vodíku.
Honda s Toyotou /a s několika evropskými automobilkami/ mají názor na budoucnost jasnou. Vodík. Honda provozuje v Japonsku energeticky samostatné obytné domy, vodíkové technologie jsou součástí. Evropa o tom moc neví, je prostě pozadu za Japonci, jak tomu je trvale od 70. let 20. století.
Rozbalit vlákno
4
30. 9. 2015 18:50
Re: Důvod
Japonsko má více nabíjecích stanic než benzínek, ale kolik má čerpaček na vodík? Problematiku akumulátorů mají v některých automobilkách zvládnutou už dnes slušně (tvoje teorie o hrozných problémech kvůli nestejnému vybíjení pobavila). Problematiku vodíku nemá zvládnutou nikdo. Vše je jen v oblasti teorie o vodíkových reaktorech atd. A nakonec to nejlepší. Celé Japonsko čekalo na zaškobrtnutí Das Filcky s motory TDI, aby mohlo rozjet vodík. To už je moc i na srandistu jako jsem já...prej technologicky je vše vyřešeno LOL.
30. 9. 2015 20:07
Re: Důvod
Problematika vodíku zvládnutá je. Minimálně Hondou a Toyotou.
Problematiku akumulátorů automobilky zvládnutou mají, ale ne natolik, aby akumulátory neztrácely kapacitu. Jediný, kdo se někde dopracoval, je Tesla. Ovšem uvidíme, kolik nabíjecích cyklů vydrží.
Jaká je kapacita výroby vodíku, úplně nevím, ale rozhodně poroste.
Avatar - Stewee
1. 10. 2015 08:46
Re: Důvod
Pri tesle Ti je jedno kolko cyklov baterka vydrzi. Mas zaruku 8 rokov, takze ak Ti za ten cas skape, daju Ti novu. Rovnako to plati pre motor.
1. 10. 2015 12:29
Re: Důvod
No moc ne. To je jako by to došel benzín, akorát ti nikdo nedoleje.
Rozumím tomu tak, že pro některé režimy jízdy bude lepší akumulátor, pro jiné vodík.
Automobilky nebo vědci obecně považují vodík za perspektivnější.
1. 10. 2015 10:29
Vodík
Pokaždý když vyjde nějaký článek o vodíkovém autě, tak je to prezentováno jako nějaká super top novinka, jak kdyby se vodíkem do té doby nikdo nezabýval. Přitom si pamatuju, že tak 10 let zpátky vznikala obrovská hromada konceptů a někde dokonce jezdí vodíkové autobusy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lukas06
1. 10. 2015 21:15
Re: Vodík
Tady nejde o to, kdo se tím zabývá, nebo nezabývá, ale o to, že se jedná teprve o druhý plnohodnotně sériový automobil s tímto pohonem! ;-)