Už krátký Jazz je skvělé auto. V jeho nejnovější generaci je to ještě k tomu opravdu krásné auto. Oceňuji, jak jeho prodloužení nepůsobí vůbec násilně a přitom výrazně mění charakter auta, stává se dospělejším.
Souhlasím, že v českých kotlinách by se mohlo jednat o trefu do černého - to ale pouze za předpokladu, že by Honda trochu překopala ceník. Ovšem kombinace opravdu velkého kufru, nepřekonatelně chytrých zadních sedaček, povedeného interiéru, velmi dobrých motorů a pověstné kvality působí až magicky dobře.
Co se týče (ne)dostupnosti v Evropě: můžeme se samozřejmě jen domnívat. Ale v tomhle případě bych nebyl stoprocentně pesimistický. Samozřejmě, Shuttle se např. u nás (pokud je mi známo) nikdy neprodával a po Evropě jich zrovna mnoho taky nenajdeme. Ale po ukončení prodeje FRV Hondě v nabídce větší auto pro rodinu chybí. Ano, FRV a Fit/Jazz Shuttle jsou z jiného těsta. Ale realita je daná: větší (dostupné) auto pro rodinu Hondě v Evropě jednoduše chybí. Krátký Jazz je pro mladou rodinu dostačující, to ano. Ale jeho prodloužená verze působí dospěleji, se silnějšími motory (>1.4 l) a za rozumnou cenu (do 400 tis.?) by mohla uspět.
Nechme se překvapit. Já bych se nechal překvapit rád. A vy?
Hm...auto je vyššie o 15 mm, má taký a taký kufor, poznáme výšku naklaacej hrany....ale safra, som slepý, alebo zabudli napísať, o koľko je vlastne dlhší od klasického Jazzu?
Z praktického pohľadu O.K., ak hodnotíme dizajn, budem kritický. Hrubý a nesympatický zásah do zadnej časti sa kruto vypomstil na celkovej vizáži auta. Technika okej, tieto autíčka majú niečo do seba, ale práve táto verzia je paskvilom vhodným skutočne len pre Japoncov - tí majú na takýchto mutantov žalúdok.
No podle tvého úhlu pohledu by se dalo říct, že Fabia Kombi se bude v Japonsku prodávat téměř bezkonkurenčně. Když myslíš, že tyto "paskvily" jsou vhodné jen pro Japoncov.... (do háje, jaktože se u nás tak prodává?)
Na druhou stranu je potřeba říct, že stejně jako u Fabie vidím u tohoto Jazzu problém s neúměrným poměrem šířka/výška/délka. Moc dlouhé a moc úzké.
Na třetí stranu je také třeba říct, že je to velmi praktické. Takže ono má všechno něco do sebe :-)
Bohuzel to s dovozem do EU nevidim moc optimisticky.
Fit Shuttle je zjednodusene receno kříženec mezi MPV a kombi. Není to klasické MPV dle evropských zvyklostí. Tato kategorie je velmi popularní v Japonsku, ale v evrope by slo o okrajovou zalezitost. I presto, ze by nebyly nutne zadne vyrazne naklady na verzi s levostranym rizenim neocekavam, ze by do toho honda sla.
Jiz "kratky" Jazz neni z nejlevnejsich, tady je nutne pripocist vyssi naklady spojene s vyrobou v JAP a s levostrannou verzi a to uz by se Honde jiste nevyplatilo.
Vím, že japonská auta podobného typu - různé varianty kombi/vanů (tedy velké množství) - cestu do Evropy lehkou nemají. Ale vzhledem k tomu, že je model Jazz v Evropě velmi dobře zaveden, tak by tu mohlo poblikávat světélko naděje. Uznávám, že je dost nevýrazné, ale existuje.
Co se týče designu - to je jistě subjektivní záležitost. Mě ale právě u tohohle vozu zaujalo, jak je umně prodloužený. Naživo to ale může být jiné.