Honda FR-V + 2.2 i-CTDi - ideální kombinace

Honda FR-V + 2.2 i-CTDi - ideální kombinace

 
 

Tomu se říká škola z efektivity. Honda dlouhá léta vyrábí jedny z nejlepších benzínových motorů, přitom nepotřebuje ani velký objem, ani turbodmychadla.

Tomu se říká škola z efektivity. Honda dlouhá léta vyrábí jedny z nejlepších benzínových motorů, přitom nepotřebuje ani velký objem, ani turbodmychadla. O schopnostech japonské automobilky produkovat skvělé benzínové motory, které pracují v neméně dobrých vozech se sportovním charakterem, už nikdo nepochyboval, když Honda přišla s nápadem postavit vlastní naftový motor. Spojení Nafta – Honda znělo natolik zvláštně, že možná leckdo zapochyboval o zdravém rozumu Japonců.

Honda ovšem nechtěla nejjednodušším způsobem uspokojit stále větší hlad Evropanů po naftových motorech, avšak vyrobit špičkový turbodiesel, který nebude v ničem zaostávat za zkušenou evropskou konkurencí. Stačilo několik testovacích jízd v accordu, tehdy prvním tímto motorem vybaveném autě, a bylo všem jasné, že Honda zase stvořila něco výjimečného. Nejdříve přišel na řadu accord (test zde), nedávno se nastěhoval agregát s objemem 2.2 litru a označením i-CTDi do Hondy CR-V.

obrázek [300 x 214] Nyní se dočkala Honda FR-V. Stává se už téměř pravidlem, že každý model Hondy vybavený novým turbodieselem sklidí za ekonomiku a kultivovanost provozu chválu a mohu předeslat, že testovaná Honda FR-V své sourozence ve všech směrech následuje. Kouzlo Hondy FR-V diesel umocňuje fakt, že jde o prostorný rodinný vůz, s nímž se vyráží tu na kratší, tu na delší rodinné výlety a dovolené, při kterých není záhodno, aby automobil sípal v každém větším kopci a zároveň spolykal mnoho paliva.

Z tohoto pohledu se Honda FR-V s motorem 2.2 i-CTDi jeví jako ideální volba a jsem upřímně zvědavý, nakolik zahýbá s prodejními statistikami v segmentu MPV.

Odvážná i praktická

Jestliže Honda chtěla naznačit, že se umí odvázat (což potvrdila novým civicem – první test zde), udělala to právě s FR-V. Její vnější design, byť navazující mnohými prvky na accord, působil na první pohled hodně zvláštně, avšak zákazníkům koktejl ostrých hran a šestimístného uspořádání interiéru rychle zachutnal. Spojení dynamického designu a praktického interiéru jsme pochválili i my, v našem prvním testu (s motorem 2,0 i-VTEC) . K druhé schůzce se praktické „empévéčko“ dostavilo v pronikavé modré barvě a oblepené spoilery.

Musím říci, že první dojem z vyšperkovaného auta nebyl právě valný, Honda FR-V mně připomínala více speciál DTM než rodinný automobil. V průběhu testu jsem si však na spoilery zvyknul a dokonce v nich naleznul zalíbení. Sladké opojení originálními doplňky trvalo do chvíle, než jsem prostudoval seznam příplatkových položek. Za parádu ve formě spoilerů a krásných 16palcových kol si totiž nechá Honda tučně zaplatit.

Nyní čtete pozorně. Litá 16palcová kola přijdou na 35.500 Kč, přední spoiler stojí 16.500 Kč. Když už budete mít přední spoiler, potřebujete zadní spoiler za 16.500 Kč. Abyste měli balíček sportovních doplňků kompletní, zbývá přidat boční spoilery za 24.600 Kč. Dále jsou tu například střešní ližiny za 22.900 Kč nebo mlhovky za pouhých 15.900 Kč. Když sečtete cenu vyjmenovaných doplňků, získáte částku přesahující 130.000 Kč.

obrázek [300 x 350] Za parádu se sice platí, ale tohle se zdá i na Japonce docela dost. Na druhou stranu, FR-V ozdobené spoilery vypadá, řekněme hodně vyzývavě. V interiéru mě žádná výrazná novinka nečekala. Opět chválím prostor a systém sklápění zadních sedadel (vznikne rovná plocha), život mi trochu znepříjemňoval daleko umístěný panel audiosystému (daň za trojici předních sedadel). Základní funkce se však naštěstí ovládají tlačítky z volantu.

Motor roku v praxi

Titul Motor roku se nerozdává pro nic za nic a nositel tohoto vyznamenání se jím pochopitelně hlasitě chlubí. Pro Hondu má ocenění ještě větší význam, neboť vyrobila svůj první turbodiesel a hned za něj dostala prestižní cenu. To se podaří málokomu. Připomínat technické finesy jednotky by bylo asi nošením dříví do lesa, neboť jsme na Auto.cz motor prozkoumali skrz na skrz několikrát.

Výkon 103 kW při 4000 otáčkách a točivý moment 340 Nm při 2000 otáčkách zajišťoval dynamické svezení v Hondě Accord, neméně úspěšně si počínal i v Hodně CR-V, kde si ovšem za dynamické svezení vybral daň v podobě vyšší spotřeby. V Hondě FR-V se jednotka zabydlela stejně dobře, teoretická úvaha o vhodnosti motoru právě pro tento model, se v praxi stoprocentně potvrdila.

Jinak řečeno „efervéčku“ turbodiesel velmi sluší. Už při nastartování poznáte, že se řadí mezi nejkultivovanější naftové agregáty právem. Drsný traktorový projev potlačila Honda na minimum, takže i v studených ránech proběhne uvedení motoru v život celkem hladce a bez vibrací otřásajících posádkou i plasty. Jízda působí v tomto ohledu (kultivovanosti) ještě příjemněji.

Jednotka napříč celým spektrem otáček neduní, kritickou hranici okolo 2000 otáček zvládá výtečně, i ve vysokých otáčkách má na diesel přijatelný zvukový projev. Výhodou popsanou v testech accordu i CR-V zůstává postupný nárůst síly bez výrazného „turboefektu“ v oblasti maxima točivého momentu, jednotka zabírá už od cca 1700 otáček a přestože na 2000 otáček pocítíte zátah, není rušivý.

obrázek [300 x 211] Síla dále narůstá, motor jakoby s radostí jde do otáček, ani za 4000 otáčkami, kde vrcholí výkon, motor okamžitě nevadne. Díky nízko položené hranici, kde začíná agregát táhnout, máte dostatečné rozpětí otáček, v nichž můžete operovat. Obcí můžete klidně projíždět padesátikilometrovou rychlostí se zařazenou čtverkou či pětkou, ale stejně tak trojkou. Předjíždění zvládá FR-V také bez problémů.

I v plně naloženém stavu nemá Honda FR-V problémy s dynamikou, šest lidí a nějaká zavazadla se odrazí pouze na vyšší spotřebě. Ta se za normálních okolností, kdy vozem jezdíte většinou sami či ve dvojici a snažíte se dodržovat všechny zásady ekonomické jízdy, pohybuje v rozmezí 6,5 – 7,1 litrů. Svižnější jízda s větším podílem jízdy ve městě znamená spotřebu mezi 8 – 8,5 litry. Převážně v městském provozu se dostanete i na 10 litrů.

Ideální pár

Jízdní vlastnosti odpovídají komfortnímu rodinnému vozu. Přestože se konstruktéři snažili maximálně eliminovat náklony v zatáčkách, vyšší stavba se v prudkých zákrutách neschová a vůz se mírně pohupuje, ale i tentokrát platí, že v rámci své kategorie se FR-V chová ukázkově. Jízda má všechny atributy komfortního cestování, podvozek hravě eliminuje nerovnosti a zároveň zajišťuje předvídatelné chování v krizových situacích.

Řízení poskytuje řidiči dostatek informací o dění na vozovce, volant se drží příjemně, přivítal bych však o malinko tlustší věnec. Aerodynamické vlastnosti patří rovněž na vrchol segmentu, do 140 km/h zůstává uvnitř příjemné ticho, nad 150 km/h se dynamický, ale přesto částečně krabicovitý tvar projevuje zvýšeným hlukem. Překvapivé je, že Honda FR-V příliš nereaguje na boční vítr (do dálniční rychlosti 130 km/h).

Třešničkou na dortu je šestistupňová převodovka s hladkým a přesným chodem, krátkými drahami řazení a neznatelným přechodem mezi jednotlivými stupni. Brzdy nastupují pomaleji, ale na prudké sešlápnutí brzdového pedálu reagují dobře a rozdováděné „empévéčko“ rychle zkrotí. Na závěr se vrátím k úvaze z úvodu článku. Teoreticky Hondě FR-V nový turbodiesel sluší, v praxi však tvoří ideální pár.

Plusy

  • prostorný šestimístný interiér
  • kultivovaný a silný motor
  • přesné řazení a řízení
  • komfortní podvozek
  • velmi dobré jízdní vlastnosti
  • dostatek odkládacích prostor

Minusy

  • vysoká cena originálních doplňků
  • nevýrazné boční vedení sedadel
  • pouze dojezdové kolo
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda FR-V 2.2 i-CTDi

Cena v základní výbavě: 725 000 Kč Cena v testované výbavě: 857 119 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, ABS s EBD, VSA – stabilizační systém, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, rádio s CD přehrávačem, ovládání audiosoustavy na volantu, optitronová přístrojová deska, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný volant, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu, chromované kliky dveří.

Výbava testovaného vozu:střešní ližiny (+22.975,-), litá 16palcová kola (+35.509,-), přední spoiler (+16.515,-), zadní spoiler (+16.515,-), boční spoiler (+24.648,-), mlhovky (+15.957,-)

Kodak se vrací s klasickým filmem, plánuje vstoupit na indický trh Kodak se vrací s klasickým filmem, plánuje vstoupit na indický trh

Společnost Kodak, legendární značka spojená především s…

USA s Deutsche Bank se blíží urovnání sporu, jednají o pokutě 5,4 miliardy dolarů USA s Deutsche Bank se blíží urovnání sporu, jednají o pokutě 5,4 miliardy dolarů

Americké ministerstvo spravedlnosti jedná s německou…

Volkswagen není sám. S emisemi podvádějí všechny automobilky, tvrdí studie Volkswagen není sám. S emisemi podvádějí všechny automobilky, tvrdí studie

Před rokem vypukl skandál s podváděním při měření emisí…

Bude německá policie zasahovat v českém Chebu? Policisté z obou zemí mohou za hranice Bude německá policie zasahovat v českém Chebu? Policisté z obou zemí mohou za hranice

Němečtí i čeští policisté mohou od soboty zasahovat až…

 

Štítky Honda Testy MPV

Technické údaje
Motor Honda FR-V 2.2 i-CTDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2204
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.3 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 439 / 1049
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1586 / 544
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4285
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1610
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda FR-V 2.2 i-CTDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Honda FR-V: Výroba japonského MPV skončí v srpnu, bez nástupce Honda FR-V: Výroba japonského MPV skončí v srpnu, bez nástupce

Britské zastoupení Hondy dnes oznámilo, že výroba modelu…

Modernizovaná Honda FR-V Modernizovaná Honda FR-V

Japonské kompaktní MPV Honda FR-V prošlo pro modelový rok…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu vyprovodily její kolegyně z přehlídkových mol

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu…

Modelingový svět se v pátek dopoledne rozloučil s manekýnkou a ozdobou titulek časopisů 80. let Blankou…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu dělá radost

Nadějný Zbořil přes léto zapracoval. Kouči Bostonu…

Nadaný obránce Jakub Zbořil je obrovskou českou defenzivní nadějí. A měl by v budoucnu mít i stabilní místo v…

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně budou i v extralize

Budoucnost hokeje? Užší kluziště. Jednat o změně…

Žádné šmidlání puku u mantinelů, kudrlinky na velkém prostoru. Dva, tři rychlé kroky a šup ho na branku. Takhle…

 

Reflex.cz

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k islámu a vykonal pouť do Mekky

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k…

Simon Collins se narodil roku 1956 a vystudoval univerzitu v Cambridgi. Během své kariéry působil na…