Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Honda CR-Z (91 kW, 5,0 l/100 km) se představí v Ženevě, prodávat se začne v létě

Diskuze (16)
Kombinaci kompaktní karoserie kupé, hybridního pohonu a manuální převodovky nabídne Honda CR-Z. Její evropská verze bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane od poloviny roku.

Honda CR-Z si zachovala krátkou karoserii výrazně klínovitého tvaru i většinu designových prvků stejnojmenné studie z roku 2007. Maska chladiče je tvořena velkým otvorem v přídi, od kterého vycházejí linie obepínající celé auto. Evropské verzi, která se představí v březnu v Ženevě, nebudou chybět ani diodová světla pro denní svícení, která tvoří pás ve spodní části světlometů.

Pohonné ústrojí IMA kombinuje zážehový motor, elektromotor a manuální převodovku. Čtyřválcový motor o objemu 1,5 l bude v evropském portfoliu Hondy novinkou. Elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou poskytne 10 kW, celkový výkon pohonné soustavy je 91 kW. Maximum točivého momentu 174 Nm je shodné s konvenčním motorem 1,8 i-VTEC, zde je ale dosahováno již při 1500 min-1.

Díky hybridnímu pohonu vystačí CR-Z v kombinovaném režimu jen s 5,0 l/100 km. Mix lehkého sportovního kupé a úsporného hybridního modelu umocňuje výběr ze tří charakteristik pohonného ústrojí.

Zábavnou jízdu podpoří režim Sport. Při jeho aktivaci má škrtící klapka spalovacího motoru ostřejší reakce, pomocný elektromotor intenzivněji pomáhá při akceleraci a elektricky posilovač řízení naopak sníží svůj účinek. Na emoce řidiče také působí podsvícení přístrojů červenou barvou.

Běžné vlastnosti nabízí standardní režim, který je signalizován modrým podsvícením. To přetrvává i v režimu Econ, při skutečně úsporné jízdě se ale přístroje řidiči odmění zelenou barvou. Ekonomický mód je vhodný do hustého provozu, protože řídící jednotka motoru upřednostňuje úspornou jízdu.

Platforma sdílí některé komponenty s modelem Insight, avšak rozvor náprav, rozchod kol a prostorové uspořádání jsou u tohoto hybridu odlišné. Na rozdíl od Insightu, který využívá lisovaných komponent, byly u modelu CR-Z kvůli snížení hmotnosti a zvýšení pevnosti použity kované hliníkové vzpěry McPherson.

Celkově má model CR-Z o 115 mm menší rozvor náprav (2430 mm) a je o 295 mm kratší (4100 mm) než Honda Insight, což přispívá ke zvýšení agility a ke snížení pohotovostní hmotnosti o 44 kg v porovnání s jeho pětidveřovým rodinným sourozencem.

Mírně klesající linie střechy a ostře zakončená záď (tzv. Kamm-back) je typická pro aerodynamicky optimalizované hybridy, ale také pro dřívější kupé od Hondy. Proti střeše prudce stoupá spodní hrana oken. Zadní spoiler dělí sklo ve dveřích zavazadlového prostoru stejně jako u Civicu nebo Insightu. Interiér v evropské verzi nabídne uspořádání sedadel 2+2.

Nabízet se budou tři provedení. Základní S dostane například šest airbagů, rádio nebo automatickou klimatizaci. Prostřední Sport přidá mlhovky, elektricky sklopná zrcátka a kožený multifunkční volant, vrcholnému GT nebudou chybět ani xenonové světlomety, panoramatická střecha a kožené čalounění.

Po současné premiéře v Detroitu je plánováno představení na ženevském autosalonu začátkem března. V březnu také bude zahájena výroba, do Evropy dorazí CR-Z na počátku 2. pololetí.

Diskuze (16)
10. 2. 2010 08:45
Re: Co to je?
Money talks... Jednoducý recept, vem Jazz, narvi do něj aktuální lowcost hybridní pohon z Insightu, přebouchej to do tvaru kupé, zahraj na téma: "honba za výkonem je na nic, důležité jsou zatáčky". Pak to vemeš na okruh, v půlce ti dojdou baterky a pak budeš rád, že vůbec dojedeš do depa. Nechápu smysl toho auta. Honda již není sportovní značka, díky bohu, že tu ještě máme BMW. Tohle vnímám, jak co nejednodušejí recyklovat vyvinuté technologie, tak, aby se alespoň zaplatily náklady na vývoj. Anebo se v Hondě zbláznili a rozhodli se, že tu automobilku přivedou ke krachu.
Avatar - Choochoo
10. 2. 2010 00:03
Re: Co to je?
Doba naftova asi je, pac bazace-vrakace jsou plny tehto casovanych bomb, nalitano 100tis a uz jen cekaji na nove majitele s nabubrelou srajtofli. Dekuji, ale radsi novej atmosfer. benzin, a bezstarostnych 20 let provozu pred sebou.
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2010 21:39
Re: Co to je?
Přemýšlíš nad tím, zda někdo o taková auta stojí nebo nestojí a přitom je odpověď zcela jasná. Nestojí. Dnes je doba naftová a té padly za oběť lehkonohé šestnáctistovky. A těch pár nadšenců, kteří vzpomínají na doby CRX a Integry Type-R, nestojí ani za řeč. Pro ně se nový model dělat nevyplatí a o to tu jde především. Dnes si už žádná značka nedovolí dotovat ztrátový model něčím jiným.
9. 2. 2010 15:20
Re: Co to je?
ad 2. Nemyslím, že by u Hondy muselo jít o nabídnutí "té nejtočivější atmosféry na trhu" (byť to je charakteristický znak Hondy). Dle mne by stačilo nabízet stále modely, které by nabízeli řidičsky a výkonově "to nejlepší", resp. to co nabízejí nejlepší na trhu. V podstatě to co Honda dělala i v minulosti. Velmi dobrá ovladatelnost a nadprůměrné motory.
Vrcholná verze Civicu mi stále (byť bez turba) přijde OK. Dovézt na EU trh Civic Si z USA a postavit ho proti Scirrocu. Šestiválec do Accordu + výborné SH-AWD. Vlastně Honda dnes vlastní jeden z nejpropracovanějších systémů 4x4 a vůbec toto nikde (marketinghově) nevyužívá. Přitom to mi přijde jako ta špičková technická součást sloganu Power of Dreams.
9. 2. 2010 15:11
Re: Co to je?
Píšeš to dobře.
Na dnešním trhu bych si uměl představit CZ-R jako konkurenci k Fiatu 500, Mini, MiTu. Nemyslím teď přímou konkurenci jako model, ale konkurenci v podobě možnosti "ukrást" těmto modelům část zákazníků. Při zdařilém a dostatečně atraktivním kabátu si v CZ-R umím představit dobře situovanou řidičku, které pro zábavu o víkendu zabaví CZ-R její mužská polovička. V této souvislosti Dinar velmi trefně zmiňuje faktor ceny. Já bych přidal ještě jednu podmínku a tou je možnost pořídit výkonější, nehybridní verzi. Dejme tomu trochu "downgradovaná" podoba 2.0 z CTR na cca. 180HP, aby si CTR zachovalo status "nejsportovnějšího" vrcholu značky (bože, to je u Hondy opravdu tragická formulace).
Když si vezmu cenu Civicu hybrid, která by mohla trochu napovědět i směrem k CZ-R, tak mám obavu, že mé sny o menší alternativě k Scirrocu budou nenaplněny.