Honda IMA: lepší hybrid pro nový Civic

Honda IMA: lepší hybrid pro nový Civic

 

Honda Motor Co., Ltd. minulý týden zveřejnila své plány v oblasti blízké hybridní budoucnosti. Pod kapotu nového civiku se tak dostane nejen zbrusu nový čtyřválec 1.8 i-VTEC (103 kW), ale také vylepšený hybridní pohon Integrated Motor Assist (IMA).

Honda Motor Co., Ltd. minulý týden zveřejnila své plány v oblasti blízké hybridní budoucnosti. Pod kapotu nového civiku se tak dostane nejen zbrusu nový čtyřválec 1.8 i-VTEC (103 kW), ale také vylepšený hybridní pohon Integrated Motor Assist (IMA).

O hybridních pohonech jsme s poslední době slyšeli hlavně ve spojení se jmény Toyota/Lexus. K výrazným průkopníkům však patří také Honda, která na japonském, americkém i na několika evropských trzích nabízí svůj Civic IMA, který spojuje čtyřválec 1,3 l (61 kW) s pomocným integrovaným elektromotorem (6,5 kW). Automobilka uvádí, že tento automobil má v praxi dynamiku vozu s motorem 1,6 l, ale s podstatně nižší spotřebou (kombinovaný cyklus 4,9 l/100 km). Elektromotor nemůže pracovat samostatně, pouze pomáhá zážehovému motoru při akceleraci, rekuperuje energii při brzdění, hnací ústrojí se samočinně vypíná, když automobil stojí.

Nový Civic bude bezesporu revolucí v oblasti designu, jak již Honda naznačila na letošním ženevském autosalonu. Aby se nezapomnělo ani na techniku, zveřejnila automobilka nedávno informace o novém čtyřválci 1.8 i-VTEC (103 kW), ale i o další generaci hybridu IMA.

Půjde opět o kombinaci zážehového motoru o objemu 1339 cm3, který je vybaven novým systémem inteligentního časování a zdvihu ventilů i-VTEC. Ten bude mít tři pracovní fáze, resp. tři hydraulické okruhy, které budou ovlivňovat pohyby ventilů (režim pro nízké otáčky, režim pro vysoké otáčky a volnoběh).

Oproti dosavadnímu IMA se nová generace chlubí dvacetiprocentním zvýšením výkonu, což odpovídá schopnostem zážehové jednotky o objemu 1,8 l, zatímco spotřeba paliva se proti současnému Civiku IMA snížila o 5 %. Snížila se také velikost celého zařízení, když v zavazadelníku zabírá místo 68 l jen 59 l (tj. -13%).

Kvůli efektivnímu využití energie byla pozornost zaměřena na další snížení ztrát hnacího ústrojí. Při bzrdění motorem se nyní ventily zcela uzavírají (spalování benzínu přerušeno), což sníží ztráty prouděním asi o 10 % a umožní rekuperovat tuto energii v generátoru.

Elektromotor vyvinutý samotnou automobilkou má vyšší hustotu vinutí a vysokovýkonné magnety, které společně umožnily 1,5násobné zvýšení výkonu při zachování stejných rozměrů elektromotoru. Akumulátorová sada má asi o 30% vyšší kapacitu, je účinněji chlazena a má vyšší odolnost vůči vibracím a tedy delší životnost.

Stojí-li vozidlo, motor je vypnutý (nulová spotřeba paliva). Při startování a akceleraci pracuje motor v režimu časování a zdvihu ventilů určeném pro nízké otáčky s asistencí elektromotoru, s vyššími otáčkami dochází k přestavění i-VTEC na vysokootáčkové nastavení. Při konstantní jízdě, kdy k překonání jízdních odporů stačí výkon elektromotoru je spalovací motor vypnut (nespaluje se benzín, ventily jsou uzavřeny) a vozidlo je poháněno pouze elektromotorem. Při zpomalování zůstává motor mimo provoz a energie je rekuperována pomocí generátoru do akumulátorů.

Nejvyšší výkon spalovacího motoru činí 70 kW při 6000 ot./min, nejvyšší točivý moment činí 123 Nm při 4500 ot./min. Elektromotor doplňuje celkovou vnější charakteristiku hnacího ústrojí o nejvyšší točivý moment 105 Nm mezi 0 a 1160 ot./min a disponuje nejvyšším výkonem 15 kW ve 2000 ot./min.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu

Na sklonku roku 2005 Honda šokovala motoristický svět.…

Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem.…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla veselý pohřeb: Na poslední cestu ji vyprovodily balonky, před týdnem ji přejelo auto

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla…

Více než stovka smutečních hostů se dorazila v pátek rozloučit s tragicky zesnulou hudebnicí Denisou Bílou…

 

iSport.cz

Dva měsíce natvrdo! Padl trest za faul z Vítkovic, při němž vypadaly zuby

Dva měsíce natvrdo! Padl trest za faul z Vítkovic,…

Byl to běžný souboj, jakých jsou ve fotbale stovky. Žádná zákeřnost. Jenže výsledkem byla devastace chrupu. V…

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale Evropa vede 3:1

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale…

Tenisté Evropy plní v premiérovém Laver Cupu roli favorita a po prvním dnu vedou nad výběrem světa 3:1 na…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…