reklama


Honda Insight: Konec výroby se nezadržitelně blíží

 

Honda ještě letos utne svůj hybrid Insight. Důvodem je nezájem zákazníků. Výroba bude ukončena v létě.

Honda 28. února oficiálně oznámila, že letos skončí výroba hybridu Insight. Druhá generace se právě přestává nabízet v Evropě, například z Kanady zmizela na konci loňského roku. Start prodeje aktuální řady byl ovšem velice slušný, jen za první rok (2009) si klienti koupili přes 130 tisíc aut, z toho 20,5 tisíce v USA a 15,4 tisíce v Evropě. Zájem však postupně slábl, odbyt v loňské sezóně byl již velmi tristní. Za mořem našla hybridní honda jen 4,8 tisíce zákazníků a na starém kontinentu ani ne 1.300. Ukončení produkce se tak nelze divit.

Pojďme se krátce podívat do historie. Vývoj hybridu předznamenal sportovně tvarovaný koncept J-VX z Tokia 1997. Následoval zlatý předprodukční VV Hybrid (1999), z něj vzešlá sériová Honda Insight ZE1 se začala vyrábět v prosinci 1999. S tou současnou ale neměla moc společného, šlo o třídveřový futuristický hatchback se součinitelem odporu vzduchu 0,25 připomínající spíše kupé. Byla také pouze dvoumístná a v Evropě je opravdovým exotem. Jednalo se zároveň o první sériový model značky s hybridním systémem IMA (Integrated Motor Assist). Ten sestával z litrového tříválce řady ECA s 50 kW a desetikilowattového elektromotoru. Auto měřilo ani ne 3,95 m, bylo postaveno na podvozku s rozvorem 2,4 m a nevážilo ani 900 kg. Výroba v Suzuce běžela do září 2006, prodalo se však jen 17.020 kusů. Celosvětově!

Současná končící druhá generace ZE2 se coby studie objevila v Paříži 2008 a doma v Japonsku se začala prodávat v únoru 2009. Tentokrát pětidveřový hatchback délky bezmála 4,4 m snese srovnání s aktuální Toyotou Prius. Ale pozor, nejedná se o tak úplně přímé konkurenty, protože Insight využívá mnohem kratší platformu Jazzu s rozvorem 2555 mm. Pod kapotu dostal tentokrát standardně čtyřválec VTEC objemu 1,34 l se 73 kW a znovu elektromotor o necelých 10 kW. Druhý Insight ale vzhledem k nárůstu rozměrů značně přibral, váží přes 1,2 tuny. O přenos točivého momentu (167 N.m v případě benzinové jednotky a „elektrických“ 79 N.m) dopředu se stará bezestupňová převodovka CVT. První úpravy hlavně podvozku evropské specifikace přišly již v roce 2010, na podzim 2011 pak Insight prošel mírnou modernizací vzhledu. Tehdy se také na domácím trhu objevil model Exclusive, který měl v útrobách místo původního motoru patnáctistovku s 82 kW z kupé CR-Z.

Japonská automobilka se ale nevzdává. Sama nevyloučila, že se možný nástupce v budoucnu objeví. Mimochodem, v České republice bylo zaregistrováno dle dat Svazu dovozců automobilů celkem 52 exemplářů druhé řady, za poslední dva roky však pouze dvojice.

Jake.auto.cz: Honda Insight (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi Havrlantův Rockaway investuje do startu-upu Techloop. Chystá evropskou expanzi

Počáteční kapitál pomůže Techloopu hlavně s expanzí do…

Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem Do druhého kola primárek levice ve Francii jdou Hamon s Vallsem

Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice…

Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice Pohledem Aleny Vitáskové: Kompetence v energetice

Ministerstvo průmyslu a obchodu určuje energetickou…

Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada Komentář Julie Urbišové: Zlatá rada

Zvykněme si na nové pořádky. Amerika teď bude vždy…

 
Zdroj: Honda
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Video: Honda Insight a hrozivá nehoda v rychlostním závodě Video: Honda Insight a hrozivá nehoda v rychlostním závodě

Zdolat rychlostní rekord na rozlehlé pláni není žádná…

Hondám Insight a CR-Z se příliš nedaří, v Evropě možná skončí Hondám Insight a CR-Z se příliš nedaří, v Evropě možná skončí

Honda aktuálně nabízí tři malé modely s hybridním…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce nasbíraly děti

V Praze 4 odevzdali lidé dvě tuny baterií. Nejvíce…

Za rok 2016 se jenom na území Prahy 4 odevzdaly více než dvě tuny vybitých baterií. Obrovské číslo je velkou…

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel i generál

Po zřícení vrtulníku šest mrtvých. V Kamerunu zemřel…

Šest osob včetně generála kamerunské armády zahynulo při pádu vrtulníku, který se zřítil na hranici Kamerunu s…

 

iSport.cz

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův gól pomohl

Krejčí a Pastrňák neodvrátili nakládačku, Sedlákův…

SOUHRN | V čím dál větší krizi se nachází hokejisté Bostonu. S Pittsburghem prohráli 1:5 a jejich čestný úspěch…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama