Honda Insight: Konec výroby se nezadržitelně blíží

 

Honda ještě letos utne svůj hybrid Insight. Důvodem je nezájem zákazníků. Výroba bude ukončena v létě.

Honda 28. února oficiálně oznámila, že letos skončí výroba hybridu Insight. Druhá generace se právě přestává nabízet v Evropě, například z Kanady zmizela na konci loňského roku. Start prodeje aktuální řady byl ovšem velice slušný, jen za první rok (2009) si klienti koupili přes 130 tisíc aut, z toho 20,5 tisíce v USA a 15,4 tisíce v Evropě. Zájem však postupně slábl, odbyt v loňské sezóně byl již velmi tristní. Za mořem našla hybridní honda jen 4,8 tisíce zákazníků a na starém kontinentu ani ne 1.300. Ukončení produkce se tak nelze divit.

Pojďme se krátce podívat do historie. Vývoj hybridu předznamenal sportovně tvarovaný koncept J-VX z Tokia 1997. Následoval zlatý předprodukční VV Hybrid (1999), z něj vzešlá sériová Honda Insight ZE1 se začala vyrábět v prosinci 1999. S tou současnou ale neměla moc společného, šlo o třídveřový futuristický hatchback se součinitelem odporu vzduchu 0,25 připomínající spíše kupé. Byla také pouze dvoumístná a v Evropě je opravdovým exotem. Jednalo se zároveň o první sériový model značky s hybridním systémem IMA (Integrated Motor Assist). Ten sestával z litrového tříválce řady ECA s 50 kW a desetikilowattového elektromotoru. Auto měřilo ani ne 3,95 m, bylo postaveno na podvozku s rozvorem 2,4 m a nevážilo ani 900 kg. Výroba v Suzuce běžela do září 2006, prodalo se však jen 17.020 kusů. Celosvětově!

Současná končící druhá generace ZE2 se coby studie objevila v Paříži 2008 a doma v Japonsku se začala prodávat v únoru 2009. Tentokrát pětidveřový hatchback délky bezmála 4,4 m snese srovnání s aktuální Toyotou Prius. Ale pozor, nejedná se o tak úplně přímé konkurenty, protože Insight využívá mnohem kratší platformu Jazzu s rozvorem 2555 mm. Pod kapotu dostal tentokrát standardně čtyřválec VTEC objemu 1,34 l se 73 kW a znovu elektromotor o necelých 10 kW. Druhý Insight ale vzhledem k nárůstu rozměrů značně přibral, váží přes 1,2 tuny. O přenos točivého momentu (167 N.m v případě benzinové jednotky a „elektrických“ 79 N.m) dopředu se stará bezestupňová převodovka CVT. První úpravy hlavně podvozku evropské specifikace přišly již v roce 2010, na podzim 2011 pak Insight prošel mírnou modernizací vzhledu. Tehdy se také na domácím trhu objevil model Exclusive, který měl v útrobách místo původního motoru patnáctistovku s 82 kW z kupé CR-Z.

Japonská automobilka se ale nevzdává. Sama nevyloučila, že se možný nástupce v budoucnu objeví. Mimochodem, v České republice bylo zaregistrováno dle dat Svazu dovozců automobilů celkem 52 exemplářů druhé řady, za poslední dva roky však pouze dvojice.

Jake.auto.cz: Honda Insight (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA

Donald Trump dostal loni v lednu dva týdny před svou…

Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky

Představte si, že máte na účtu sto tisíc a za nějaký…

Ministerstva marně hledají odborné náměstky Ministerstva marně hledají odborné náměstky

Zatímco vládní ANO a ČSSD přemýšlejí, že by si navzájem…

Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení

Vládní návrh zákona o zpracování osobních údajů omezí i…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Video: Honda Insight a hrozivá nehoda v rychlostním závodě Video: Honda Insight a hrozivá nehoda v rychlostním závodě

Zdolat rychlostní rekord na rozlehlé pláni není žádná…

Hondám Insight a CR-Z se příliš nedaří, v Evropě možná skončí Hondám Insight a CR-Z se příliš nedaří, v Evropě možná skončí

Honda aktuálně nabízí tři malé modely s hybridním…

 



 



Blesk.cz

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery: Poslední člen vyvražděného kmene žije už 22 let sám

Nejopuštěnějšího muže na světě zachytily kamery:…

Na internetu se objevily dech beroucí záběry. Poslední známý přeživší z Amazonského kmene, který vyvraždili…

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe uchovat ovoce na vánoční bublaninu

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe…

Jahod, maliny, rybíz, třešně, borůvky, meruňky… ovoce nepřeberné množství, jenže za pár týdnů bude po sezoně a…

 

iSport.cz

Fantasy fotbalové ligy je tu! Sestav si vlastní tým a hraj o 200 tisíc

Fantasy fotbalové ligy je tu! Sestav si vlastní tým…

Už dnes začne první fotbalová liga. To je výborná zpráva i pro hráče Sazka Fantasy, kteří se mohou těšit na…

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen mírně zaostává?

ANALÝZA Sportu: Proč je favoritem Slavia a Plzeň jen…

Obhájí Plzeň titul, sesadí ji přes léto sladěnější Slavia, nebo obživne naposledy klopýtající kolos jménem…

 

Reflex.cz

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na Balkáně už jsou znovu buňky islámských teroristů

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na…

Začalo složité období. Bývalý náčelník generálního štábu české armády Jiří Šedivý vidí ve světě zásadní…

Radek Banga z Gipsy.cz přinesl do šapitó Reflexu fóry a politickou nekorektnost

Radek Banga z Gipsy.cz přinesl do šapitó Reflexu…

Že má Radek Banga, šestatřicetiletý frontman kapely Gipsy.cz a král romano hip hopu, dobrý smysl pro humor, se…